Graspop Metal Meeting 2024

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.564
2.045
Wanneer je het woord smakeloos in de mond neemt dan begrijp ik niet zo goed wat je dan op Graspop doet. Sowieso is "smakeloos" een diskwalificatie voor de liefehebber van deze band. Tevens gebeuren er dan op Geaspop heel veel smakeloze dingen die in de ogen van een moraalridder niet door de beugel kunnen. Helmut Lotti op Graspop daar vin d ik wat van maar er zijn liefhebbers voor.
Pieter, ben jij komend weekend vrij? Heb hier nog een hoop planken liggen en ik heb nog iemand nodig die ze flink mis kan slaan.
 

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
121
166
Zijn we nu alweer bezig over de minder smaakvolle uitspraken van bands?
Pak daar een aparte topic voor. Dat gezeur.
Over elke band kan wel iets geroepen of genoemd worden.

Milieuvervuiling, discriminatie, sexisme, dierenleed..blablabla.
Als je daar van wakker ligt, moet je als een kluizenaar gaan leven.
Of een eigen festival organiseren waar mensen alleen op de fiets naar toe mogen komen,
waar alleen plantaardige en natuurlijke producten worden verkocht, waar alleen plaatselijke artiesten optreden die alleen politiekcorrecte teksten gebruiken en nette levels leven.
Veel plezier, dat wordt vast een groot succes. Ik denk dat zelfs de bezoekers van EO-jongerendag hun wenkbrauwen doen fronsen.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.272
3.848
Maya Rudolph Idiocracy GIF by Maudit
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.362
5.951
Ik denk dat merendeel van de samenleving dit een beetje beu raakt. Als we dat ook nog eens in onze vrije tijd moeten bespreken op een forum.:sneaky:
Maar over de line-up wordt ook weinig gesproken...sinds er weinig nieuws is.
Het merendeel van het forum is deze discussie ook beu volgens mij. Een aantal gaven dat al aan toen deze discussie begon, maar die werden toen verteld dat ze niemand het zwijgen mochten opleggen, niet de moraalridder moesten uithangen, enzovoort. Het zijn dus vooral de mensen die het seksisme van Steel Panther zo nodig moesten verdedigen, die gemaakt hebben dat we hier allemaal onze vrije tijd zitten te verdoen met onderwerpen waar klaarblijkelijk niemand op zit te wachten. Dus kunnen we dan bij dezen afspreken dat we dit onderwerp eindelijk voorgoed in de ijskast zetten? Als zowel de voor- als de tegenstanders van seksisme de discussie beu zijn… verdedig het niet meer, bekritiseer het niet meer, heb het er gewoon niet meer over, wordt iedereen alleen maar beter van.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Ik denk dat Steel Panther op een punt is gekomen dat ze alleen nog zichzelf aan het parodiëren zijn en dat het wat vervelend wordt. Ze drijven al 15 jaar de spot met een genre dat hooguit 5 jaar relevant was, we weten het nu wel.

Het zijn op zich competente muzikanten, laat eens zien dat je iets kan maken wat overeind blijft zonder shock value. Of als het dan toch een parodie moet blijven, maak 'm dan eens een beetje slimmer dan de gemakkelijke banaliteiten waarmee je nu steeds keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer komt aanzetten.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Ik denk dat Steel Panther op een punt is gekomen dat ze alleen nog zichzelf aan het parodiëren zijn en dat het wat vervelend wordt. Ze drijven al 15 jaar de spot met een genre dat hooguit 5 jaar relevant was, we weten het nu wel.

Het zijn op zich competente muzikanten, laat eens zien dat je iets kan maken wat overeind blijft zonder shock value. Of als het dan toch een parodie moet blijven, maak 'm dan eens een beetje slimmer dan de gemakkelijke banaliteiten waarmee je nu steeds keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer komt aanzetten.
Tja. Dat is een beetje de ziekte van de tijd denk ik. Parodie/komedie is een makkelijke manier om op te vallen in de muziekwereld. Kijk naar Electric Callboy, Alestorm, Nanowar of Steel en Grailknights.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.698
7.491
Ik denk dat Steel Panther op een punt is gekomen dat ze alleen nog zichzelf aan het parodiëren zijn en dat het wat vervelend wordt. Ze drijven al 15 jaar de spot met een genre dat hooguit 5 jaar relevant was, we weten het nu wel.

Het zijn op zich competente muzikanten, laat eens zien dat je iets kan maken wat overeind blijft zonder shock value. Of als het dan toch een parodie moet blijven, maak 'm dan eens een beetje slimmer dan de gemakkelijke banaliteiten waarmee je nu steeds keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer komt aanzetten.

In corona tijd hebben ze een Van Halen cover gemaakt, dat was echt een strakke cover. En het nummer 1987 vind ik ook een heel gaaf nummer van het laatste album, een super ode aan die “5 jaar relevantie” van het genre. De moeite waard om aan te zetten
 
  • Leuk
Waarderingen: JamesBourbon

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.402
2.938
In corona tijd hebben ze een Van Halen cover gemaakt, dat was echt een strakke cover. En het nummer 1987 vind ik ook een heel gaaf nummer van het laatste album, een super ode aan die “5 jaar relevantie” van het genre. De moeite waard om aan te zetten
En het was toch echt een jaar of 10. Van 1980 tot ongeveer 1990 was "glam" toch wel het toonaangevende genre binnen de metal/hardrock. Thrash kwam in die tijd op uit de underground. Het verwaterde door het gigantische aanbod aan zogenaamde MTV acts. Het genre is aan zichzelf ten onder gegaan. Einde jaren 80 was het echt een pure overkill aan "hairbands".
En een aantal grotere acts uit die periode hebben nu echt nog steeds bestaansrecht.
Zoals je aangeeft is het nummer 1987 ook een echte ode aan die tijd en bands.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: saurus en EddiePlaysBass

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.272
3.848
En het was toch echt een jaar of 10. Van 1980 tot ongeveer 1990 was "glam" toch wel het toonaangevende genre binnen de metal/hardrock. Trash kwam in die tijd op uit de underground. Het verwaterde door het gigantische aanbod aan zogenaamde MTV acts. Het genre is aan zichzelf ten onder gegaan. Einde jaren 80 was het echt een pure overkill aan "hairbands".
En een aantal grotere acts uit die periode hebben nu echt nog steeds bestaansrecht.
Zoals je aangeeft is het nummer 1987 ook een echte ode aan die tijd en bands.
Thrash.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.125
Ik wilde het er verder bij laten, omdat ik het gevoel heb er alles wel over te hebben gezegd. In elk geval tot het punt waar ik me nog comfortabel voel om over iemand anders te praten, zonder diegene haar medeweten. Want eerlijk gezegd voelt dat ongemakkelijk, maar dat is iets van mezelf.

Maar ik las je posts nog eens terug en zag deze laatste zin. En dan voelt het ook weer lullig om er helemaal niet meer op te reageren. Ik vatte het ook niet persoonlijk of kwalijk op. Ik denk dat het heel oké is dat een ieder een mening heeft over dit soort dingen en zeker als het met respect wordt verteld. Zoals hier ook gebeurt. Mijn oorspronkelijk inmenging ontstond nadat een ander lid destijds suggereerde dat ook in dit specifieke geval de persoon op het podium genoot van het moment, terwijl ik juist had gehoord dat dit door de persoon zelf anders werd beleefd. En ik vond dat de moeite waard om te benoemen. Waarna de oorspronkelijke poster ook heel netjes zijn woorden heeft gerectificeerd.

Dus lang verhaal kort, sorry is niet nodig. Ik balanceer zelf gewoon op een koord waar het gaat om enerzijds de behoefte om onterechte aannames over iemand die ik ken recht te zetten. En anderzijds ook weer niet teveel in het openbaar uit te willen wijden. Simpelweg omdat ik er niet bij was, het verhaal niet over mezelf gaat en ik me dus baseer op de ervaringen van iemand die niet meedoet in deze discussie. Ik denk dat ik het daar wel bij wil laten. Mochten er nog verdere vragen zijn, staat mijn PB-box uiteraard open. Al ga ik ook daar wel zorgvuldig afwegen wat ik wel en niet deel. Maar dat lijkt me, gelet op bovenstaande uitleg, ook niet meer dan logisch.
Dank je, Jamel. Het is duidelijk dat deze reactie, net als altijd, recht uit jouw hart komt, en dat siert je.
Zelf kom ik af en toe misschien iets harder over, maar geloof me, mijn intenties zijn nooit om iemand te kwetsen o.i.d., integendeel.

Ik houd van een inhoudelijke discussie, maar altijd met respect, en nooit persoonlijk.
Toegegeven, ik reageerde wel een tikkeltje geïrriteerder dan ik normaal zou doen, omdat ik een hekel heb aan onnodige en ongefundeerde gatekeeping (wat sommigen wellicht niet eens bewust doen).
En als een onderwerp dan ook nog raakt aan mijn persoonlijke principes, dan wil ik wellicht wel eens iets te ver uit de bocht schieten, waarvoor mijn welgemeende excuses.

Echter, zoals de meesten die mij hier een beetje kennen zullen weten, is het allerminst mijn bedoeling om de sfeer hier te verpesten, sterker nog, ik probeer met iedere reactie juist iets positiefs bij te dragen aan het topic, in de vorm van een inhoudelijke reactie of discussie, dan wel (een poging tot) het delen van iets grappigs of andere 'toffe dingen'.

Overigens staan mijn eerdere reacties grotendeels los van jouw gedeelde verhaal over de bewuste dame op het podium op GMM 2022 (waar ik overigens nauwelijks een mening over kan vormen, aangezien ik me dat niet kan herinneren), dus ik zal je dan ook zeker niet vragen om meer over haar te delen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.541
Ik ben de laatste tijd opeens weer op de bluesrock tour. Aangespoord door Green Lung op Alcatraz en Vintage Caravan op Graspop. Maar de grootste boosdoener is toch wel Graveyard. Wat een fantastische band en met stip gestegen in mijn must sees.

Momenteel vind ik hun grootste prijsnummer Slow Motion Countdown. Als dit in de jaren 70 was gemaakt had het nu in de all time toplijsten gestaan. Ik zet 'm nog maar eens op.

 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.125
Helemaal niets hoor voor mij. Ik herriner me alleen al talloze discussies over of ze goed zijn, al dan niet op graspop thuis horen, welke spot,...
Ah, op die manier. In dat soort discussies meng ik me niet snel, omdat dat vrij zinloos is.
Ik heb het liever over welke bands ik goed vind en wel op GMM zou willen zien, en hoor dat ook graag van anderen, zodat ik weer nieuwe bands kan ontdekken.

Ik kan natuurlijk ook wel een hele lijst neerplempen van bands die ik niet leuk vind, maar dat voegt in mijn ogen helemaal niks toe.
Uiteindelijk beslist alleen de organisatie welke bands er al dan niet op GMM thuis horen. Als ze er staan, dan horen ze er ook per definitie thuis.
Bevalt een band me niet, dan heb ik altijd meerdere alternatieven op een festival als GMM.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.125
Het merendeel van het forum is deze discussie ook beu volgens mij. Een aantal gaven dat al aan toen deze discussie begon, maar die werden toen verteld dat ze niemand het zwijgen mochten opleggen, niet de moraalridder moesten uithangen, enzovoort. Het zijn dus vooral de mensen die het seksisme van Steel Panther zo nodig moesten verdedigen, die gemaakt hebben dat we hier allemaal onze vrije tijd zitten te verdoen met onderwerpen waar klaarblijkelijk niemand op zit te wachten. Dus kunnen we dan bij dezen afspreken dat we dit onderwerp eindelijk voorgoed in de ijskast zetten? Als zowel de voor- als de tegenstanders van seksisme de discussie beu zijn… verdedig het niet meer, bekritiseer het niet meer, heb het er gewoon niet meer over, wordt iedereen alleen maar beter van.
Ik zal me dit wel niet persoonlijk moeten aantrekken, maar even voor alle duidelijkheid:
Ik heb NOOIT en te NIMMER seksisme verdedigd, enkel de vrije wil van mensen.

En wat betreft niemand het zwijgen mogen opleggen, vind jij dan dat je dat recht wel hebt?

Als het merendeel van het forum een bepaalde discussie daadwerkelijk beu is, dan uit dat zich toch vanzelf wel in een gebrek aan reacties?
Als niemand reageert, dan bloedt zo'n discussie vanzelf wel dood, daar is geen enkele interventie van gatekeepers of 'moraalridders' voor nodig.
En dan hoeven we dus ook niet onze zo kostbare vrije tijd te verdoen, en kunnen we deze weer invullen met de gebruikelijke diepgaande gesprekken..

"Zou er maandag iets worden bekend gemaakt?"
"Ik ben heel erg benieuwd wie er nog bij komt."
"Vandaag is de dag!"
"Ik hoop niet dat band X komt.."
"Oh nee, band X clasht met band Y in een fictieve clashfinder."
"Zou de Metal Moose Bar er weer zijn?"
"Zijn er supermarkten in de buurt?"
etc. etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.125
Ik denk dat Steel Panther op een punt is gekomen dat ze alleen nog zichzelf aan het parodiëren zijn en dat het wat vervelend wordt. Ze drijven al 15 jaar de spot met een genre dat hooguit 5 jaar relevant was, we weten het nu wel.

Het zijn op zich competente muzikanten, laat eens zien dat je iets kan maken wat overeind blijft zonder shock value. Of als het dan toch een parodie moet blijven, maak 'm dan eens een beetje slimmer dan de gemakkelijke banaliteiten waarmee je nu steeds keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer komt aanzetten.
Tja, ben het zeker wel met je eens dat Steel Panther wel eens iets vernieuwenders mag gaan doen, zeker met het muzikale talent wat ze wel degelijk hebben.
Maar uiteindelijk beslissen alleen zijzelf wat ze willen doen, en is het aan de boekers en het publiek om te bepalen of ze dat willen (blijven) zien.
Voorlopig staan ze nog steeds op mooie plekjes voor een groot publiek, dus ik zie ze niet zo heel snel iets veranderen eerlijk gezegd.
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
263
407
Als het merendeel van het forum een bepaalde discussie daadwerkelijk beu is, dan uit dat zich toch vanzelf wel in een gebrek aan reacties?
Als niemand reageert, dan bloedt zo'n discussie vanzelf wel dood, daar is geen enkele interventie van gatekeepers of 'moraalridders' voor nodig.

Punt is dat het forum erg veel groeid. Dit betekent dat er mensen bij komen die de discussie hebben gemist of hun mening opnieuw willen laten weten. Daarom zullen er snel reacties komen op een discussie, ook al is die al een keer gevoerd. Daarom geven de mensen aan dat een bepaalde discussie al eerder is gevoerd. Tuurlijk bedoel ik en andere niet mee dat je de discussie niet mag voeren, alleen dat de meeste mensen geen zin hebben in een discussie die al eerder is gevoerd. Dit geld ook voor vragen die al eerder zijn gesteld. Daarvoor is de zoekfunctie.
Tuurlijk mag je je mening geven, ook al is die discussie eerder gevoerd. Alleen vind ik ook dat mensen mogen aangeven dat een discussie al eerder is gevoerd.
Dit is overigens niet persoonlijk bedoeld. Ik geef dit meer aan omdat ik al wel vaker voorbij heb zien komen (al wel niet anders verwoord).
Is meer als soort van uitleg bedoeld. Verder heb ik niet een mega groot probleem met eerder gevoerde discussies opnieuw voeren. (Daarintegen geld dit wel voor discussies die al voor de 4e of 5e keer gevoerd worden.)
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.125
Punt is dat het forum erg veel groeid. Dit betekent dat er mensen bij komen die de discussie hebben gemist of hun mening opnieuw willen laten weten. Daarom zullen er snel reacties komen op een discussie, ook al is die al een keer gevoerd. Daarom geven de mensen aan dat een bepaalde discussie al eerder is gevoerd. Tuurlijk bedoel ik en andere niet mee dat je de discussie niet mag voeren, alleen dat de meeste mensen geen zin hebben in een discussie die al eerder is gevoerd. Dit geld ook voor vragen die al eerder zijn gesteld. Daarvoor is de zoekfunctie.
Tuurlijk mag je je mening geven, ook al is die discussie eerder gevoerd. Alleen vind ik ook dat mensen mogen aangeven dat een discussie al eerder is gevoerd.
Dit is overigens niet persoonlijk bedoeld. Ik geef dit meer aan omdat ik al wel vaker voorbij heb zien komen (al wel niet anders verwoord).
Is meer als soort van uitleg bedoeld. Verder heb ik niet een mega groot probleem met eerder gevoerde discussies opnieuw voeren. (Daarintegen geld dit wel voor discussies die al voor de 4e of 5e keer gevoerd worden.)
Prima, ben het vrijwel volledig met je eens!
Maar dat brengt ons dan weer automatisch (en alvast excuses aan degenen die deze discussie ongetwijfeld beu zijn) bij de discussie over de lees- en leefbaarheid binnen dit topic.

Ook ik ben (zoals iedereen inmiddels wel weet) groot voorstander en voorvechter van het beperken van het aantal pagina's in het main GMM-topic.
Daarom heb ik ook al meerdere keren een opsplitsing in tenminste 3 topics voorgesteld (relevant, niet-relevant en praktisch), en er ook al één daarvan geopend, wat niet het resultaat bracht wat ik ervan had gehoopt.

Maar goed, als een meerderheid daar niet voor voelt, dan houden we alles zoals het is, alles binnen één topic dus.
De consequentie daarvan is dan echter wel dat IEDEREEN hier ALLES mag plaatsen (ook een discussie voor de 5e maal), voor zover de mods het toelaten uiteraard.

Anderen wijzen op een eerdere discussie en de (uitstekende) zoekfunctie of het plaatsen van een link is verder natuurlijk prima, dat juich ik alleen maar toe.
Maar wat mij betreft mogen we daarin dan nog wel wat verder gaan en consequenter worden, en elkaar ook aanspreken op andere onnodige berichten.
Als beperking van paginavulling het doel is, zoals sommigen suggereren, dan zullen we ook kritischer moeten gaan kijken naar vele andere berichten, in de trant van de voorbeeldjes die ik zojuist gaf. Ik denk dat dat nog veel meer de lees- en leefbaarheid bevordert dan het niet voeren van een discussie.

Als ik bv. jouw eerdere bericht even onder de loep mag nemen:

Deze discussie is al eerder vrij uitgebreid gevoerd, en kan makkelijk terug gevonden worden door de zoekfunctie te gebruiken😉 zorgt weer voor iets minder paginas met al gevoerde discussies.

Verder erg benieuwd waarneer Graspop met de niewe namen gaat komen, en welke namen er bij komen/af vallen van de geleakte poster.
Ik ben met je eens dat in je eerste zin niet echt sprake is van gatekeeping, maar van een goedbedoelde suggestie, prima dus!

Maar dan ga je daarna verder met zo'n (met alle respect) typische open-deur reactie, die ook niet echt wat toevoegt aan het forum (we zijn immers allemaal hartstikke benieuwd, anders zaten we niet op dit forum.. ;) ).
Nu is daar in dit geval iets minder bezwaar op, omdat je het goed en slim weet te verpakken in een ander bericht, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel. 😁

Als we het er inderdaad allemaal over eens zijn dat het aantal pagina's in dit topic moet worden beperkt, dan stel ik dus ook voor dat we allemaal kritischer gaan kijken naar onze eigen reacties, en naar die van anderen, en elkaar er ook op gaan wijzen wanneer een reactie niet veel toevoegt aan het topic of als vervelend wordt ervaren, zoals nu dus n.a.v. de eerdere discussie gebeurde.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken