Punt is dat het forum erg veel groeid. Dit betekent dat er mensen bij komen die de discussie hebben gemist of hun mening opnieuw willen laten weten. Daarom zullen er snel reacties komen op een discussie, ook al is die al een keer gevoerd. Daarom geven de mensen aan dat een bepaalde discussie al eerder is gevoerd. Tuurlijk bedoel ik en andere niet mee dat je de discussie niet mag voeren, alleen dat de meeste mensen geen zin hebben in een discussie die al eerder is gevoerd. Dit geld ook voor vragen die al eerder zijn gesteld. Daarvoor is de zoekfunctie.
Tuurlijk mag je je mening geven, ook al is die discussie eerder gevoerd. Alleen vind ik ook dat mensen mogen aangeven dat een discussie al eerder is gevoerd.
Dit is overigens niet persoonlijk bedoeld. Ik geef dit meer aan omdat ik al wel vaker voorbij heb zien komen (al wel niet anders verwoord).
Is meer als soort van uitleg bedoeld. Verder heb ik niet een mega groot probleem met eerder gevoerde discussies opnieuw voeren. (Daarintegen geld dit wel voor discussies die al voor de 4e of 5e keer gevoerd worden.)
Prima, ben het vrijwel volledig met je eens!
Maar dat brengt ons dan weer automatisch (en alvast excuses aan degenen die deze discussie ongetwijfeld beu zijn) bij de discussie over de lees- en leefbaarheid binnen dit topic.
Ook ik ben (zoals iedereen inmiddels wel weet) groot voorstander en voorvechter van het beperken van het aantal pagina's in het main GMM-topic.
Daarom heb ik ook al meerdere keren een opsplitsing in tenminste 3 topics voorgesteld (relevant, niet-relevant en praktisch), en er ook al één daarvan geopend, wat niet het resultaat bracht wat ik ervan had gehoopt.
Maar goed, als een meerderheid daar niet voor voelt, dan houden we alles zoals het is, alles binnen één topic dus.
De consequentie daarvan is dan echter wel dat IEDEREEN hier ALLES mag plaatsen (ook een discussie voor de 5e maal), voor zover de mods het toelaten uiteraard.
Anderen wijzen op een eerdere discussie en de (uitstekende) zoekfunctie of het plaatsen van een link is verder natuurlijk prima, dat juich ik alleen maar toe.
Maar wat mij betreft mogen we daarin dan nog wel wat verder gaan en consequenter worden, en elkaar ook aanspreken op andere onnodige berichten.
Als beperking van paginavulling het doel is, zoals sommigen suggereren, dan zullen we ook kritischer moeten gaan kijken naar vele andere berichten, in de trant van de voorbeeldjes die ik zojuist gaf. Ik denk dat dat nog veel meer de lees- en leefbaarheid bevordert dan het niet voeren van een discussie.
Als ik bv. jouw eerdere bericht even onder de loep mag nemen:
Deze discussie is al eerder vrij uitgebreid gevoerd, en kan makkelijk terug gevonden worden door de zoekfunctie te gebruiken
zorgt weer voor iets minder paginas met al gevoerde discussies.
Verder erg benieuwd waarneer Graspop met de niewe namen gaat komen, en welke namen er bij komen/af vallen van de geleakte poster.
Ik ben met je eens dat in je eerste zin niet echt sprake is van gatekeeping, maar van een goedbedoelde suggestie, prima dus!
Maar dan ga je daarna verder met zo'n (met alle respect) typische open-deur reactie, die ook niet echt wat toevoegt aan het forum (we zijn immers allemaal hartstikke benieuwd, anders zaten we niet op dit forum..
).
Nu is daar in dit geval iets minder bezwaar op, omdat je het goed en slim weet te verpakken in een ander bericht, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel.
Als we het er inderdaad allemaal over eens zijn dat het aantal pagina's in dit topic moet worden beperkt, dan stel ik dus ook voor dat we allemaal kritischer gaan kijken naar onze eigen reacties, en naar die van anderen, en elkaar er ook op gaan wijzen wanneer een reactie niet veel toevoegt aan het topic of als vervelend wordt ervaren, zoals nu dus n.a.v. de eerdere discussie gebeurde.