Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.167
7.407
Ben nog steeds erg in de war na de leak poster. Want Kamelot komt niet zo maar aan zo'n poster alleen lijken een aantal bands gewoon heel erg onwaarschijnlijk bijvoorbeeld Bullet For My Valentine
Het is wel duidelijk dat niet alle bands op die poster er uiteindelijk zullen staan maar dat ze tenminste allemaal een grote kanshebber zijn, en dat ze in ieder geval met Graspop in gesprek zijn (geweest) om geboekt te worden.

BMFV vind ik persoonlijk helemaal niet onwaarschijnlijk, ook al zijn ze niet van plan om uitgebreid te touren kunnen die prima even een paar shows doen tussendoor. Het is geen Amerikaanse band die een verre reis moet maken, ze komen gewoon uit de UK en kunnen heel gemakkelijk een paar shows doen in europa tussen de opnames door.
Dat laatste kan je denk ik niet zomaar concluderen. We hebben al van insiders begrepen dat niet alle namen op die poster meer kloppen. Stel nou dat één van de logo bands alsnog afgehaakt is. Dan is Avantasia een hele realistische optie om eens te bellen voor een mooie spot. Kan zowel hoog op de main als hoog in de Marque. Zelf afsluiten Jupiler kan tegenwoordig in theorie nu dat podium groter is en er meer muzieksoorten staan.
Ja je hebt inderdaad gelijk dat alles nog mogelijk is, ik ben benieuwd waar we mee eindigen. ik hoop vooral op breaking benjamin en mudvayne aangezien dat bands zijn waar ik niet snel nog een kans zal krijgen om die live te zien.

Ergens wel jammer dat we nog tot na de jaarwisseling moeten wachten om te zien welke van de gelekte bands wel correct zijn en welke niet.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.620
5.046
Avantasia zou een fantastische toevoeging zijn, groot fan van (op bijna gelijke hoogte met Ayreon).
Is al weer veel te lang geleden dat ik die gezien heb, in 2019 in Oberhausen (dag na onze bruiloft, waar zelfs een nummer van Avantasia tijdens de ceremonie werd gespeeld) en op Alcatraz (heerlijke headline-show!).
Als ze al op GMM zouden staan, dan lijkt Marquee-headliner me het meest voor de hand te liggen, net als Ayreon in 2018.
Maar ik zal er niet teveel hoop op vestigen..
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.620
5.046
niet helemaal waar toch? je kunt met redelijke zekerheid zeggen dat ze geen aankondigingen doen rond de feestdagen, aangezien ze dat nog nooit eerder gedaan hebben
Ja, maar dat kan hij vast net zo goed zelf bedenken. ;)
Wij weten toch niet meer of minder dan hem?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

won666

Support act
17 mei 2019
1.173
1.237
Ooit heeft de zanger van Avantasia bevestigd in een interview dat Graspop de band niet passen vindt op hun festival. Weet iemand wat daarmee eigenlijk nu bedoelt wordt?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.642
7.389
Ooit heeft de zanger van Avantasia bevestigd in een interview dat Graspop de band niet passen vindt op hun festival. Weet iemand wat daarmee eigenlijk nu bedoelt wordt?

Waarschijnlijk dat ze tot dan toe nooit benadert zijn of iets dergelijks. Denk dat je zulke uitspraken altijd wel met een korreltje zout kan nemen, zeker als het inmiddels gewoon een tegen de 10 jaar oude uitspraak is
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.393
6.650
Waarschijnlijk dat ze tot dan toe nooit benadert zijn of iets dergelijks. Denk dat je zulke uitspraken altijd wel met een korreltje zout kan nemen, zeker als het inmiddels gewoon een tegen de 10 jaar oude uitspraak is
Inderdaad. Motley Crue zou ook nooit meer geboekt worden, na het debacle in 2009.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.642
7.389
Let’s go Night Ranger, wordt ook steeds realistischer dus! Hun Amerikaanse tourdata laten nog steeds een mooi gat tussen eind mei en eind juli open :D
 
  • Leuk
Waarderingen: vellahuus

Imag

Playlistbediener
26 mei 2023
30
72
BB? Ik weet dat de Boeren Burger Beweging zetels heeft gewonnen, maar om ze dan op GMM te zetten?

Avantasia zou wel vernieuwend zijn. Edguy stond er wel ooit op de mainstage, maar dat was in 2006.
Toen waren Motorhead en Whitesnake nog headliners en Lacuna Coil en Satyricon stonden nog bovenaan het affiche...om een indicatie te geven.
Nu denk ik wel dat Avantasia inmiddels groter is dan Edguy toen.
2006 mijn 1e editie, goede herinneringen aan😁
 

Rob 'n Roll

Playlistbediener
26 apr 2022
22
28
Ik heb hier precies ergens een leak-affiche gemist 😅 ps: de Rode Duivels spelen zaterdag om 21u als ik mij niet vergis. Gaat ook invloed hebben op het aantal aanwezigen voor Avenged Sevenfold/BMTH
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en Lars.

Kneuzer

Campingartiest
7 nov 2022
71
106
Ik heb hier precies ergens een leak-affiche gemist 😅 ps: de Rode Duivels spelen zaterdag om 21u als ik mij niet vergis. Gaat ook invloed hebben op het aantal aanwezigen voor Avenged Sevenfold/BMTH
Zal vooral invloed hebben bij de laatste sub-headliner, vermoed ik
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.167
7.407
Ik heb hier precies ergens een leak-affiche gemist 😅 ps: de Rode Duivels spelen zaterdag om 21u als ik mij niet vergis. Gaat ook invloed hebben op het aantal aanwezigen voor Avenged Sevenfold/BMTH
Zal vooral invloed hebben bij de laatste sub-headliner, vermoed ik
Van de leaked poster uitgaande zal dat vooral tijdens Limp Bizkit zijn en waarschijnlijk een kleine overlap met Avenged Sevenfold
Wel fijn voor de a7x fans misschien, kan daardoor wel wat gemakkelijker zijn om een mooi plekje te krijgen aan het begin van de show
 

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
161
174
Heeft er iemand eigelijk een idee waar er tijdens de warmste week geen aankondigingen kunnen zijn? Volg dat totaal niet mr kan mij nie indenken wat dat met elkaar te maken heeft.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Heeft er iemand eigelijk een idee waar er tijdens de warmste week geen aankondigingen kunnen zijn? Volg dat totaal niet mr kan mij nie indenken wat dat met elkaar te maken heeft.
Media heeft redelijk wat macht. Je wilt met je aankondiging toch wel wat publiciteit door de media meepikken.
De Warmste Week = Serious Request. Alles staat dus in 't teken van goede doelen, verzoekjes, straffe verhalen en live muziek.

Daartussen kunnen ze dus moeilijk nog wat aandacht gaan besteden aan aankondigingen van festivals. Dat wordt dus nauwelijks tot niet opgepikt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken