Graspop Metal Meeting 2024

jbj

Dagopener
11 okt 2022
546
737
Mja, jullie hebben best een punt, er hebben wel meer 'vreemde vogels' op main gestaan natuurlijk, zelfs als headliner/afsluiter (bv. Emperor, A Perfect Circle), dus uitsluiten kan ik het niet volledig.

Maar tegelijkertijd hebben er ook hele grote namen in de tenten gestaan (bv. Kreator), en ik denk niet dat LS of ST ooit te groot voor de Marquee (ongeveer dubbele capaciteit van Metal Dome) zullen worden. Ook Behemoth is volgens mij de Marquee niet per se ontgroeid, die zouden bij de volgende passage 'gewoon' weer in de tent kunnen staan.

Maar verder is het meer een gevoel, hoor. Ik zie die twee bands daar gewoon niet staan, ook al omdat de oude, vaste, meer mainstream georiënteerde fans daar waarschijnlijk niet echt op zitten te wachten (hoewel dat ook vast voor andere bands zal gelden die er wel al hebben gestaan).
Behemoth in het donker is inderdaad gewoon een must. Marquee zijn ze wel ontgroeid in mijn ogen. Het is geen naam die een dag draagt, maar wel een naam die je over de streep kan trekken om af te komen. kwaliteit live is -bij mijn weten- gegarandeerd en hun laatste productie is ook gewoon een trapje hoger.
Nadeel van GMM: ze zitten rond de langste dagen van het jaar. Als je naar een Alcatraz kijkt, dan krijg je veel meer in het donker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

JamesBourbon

Playlistbediener
17 nov 2022
14
9
Besides the Reload Festival in Germany, too
Hills of rock in Bulgaria
Spiritbox seems to be touring with them (together in Bulgaria, 2 locations in Germany and Poland)
Gssing they will probably be announced for wacken on Christmas eve then as well
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Weer een nieuw Metalfestival in Brabant. Dat gaat elkaar nog eens kapot concureren.

Hellmond Open Air in (jawel) Helmond.
Life Of Agony, Metalchurch, Vengeance, Alestorm, Propain en Dog Eat Dog + ongeveer 3 t.b.a.
Alestorm staan op de zondag, met een eigen "festivalletje" op hetzelfde terrein. Zaterdag staan de andere namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Gebruikers die dit onderwerp bekijken