Graspop Metal Meeting 2024

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
358
516
BFMV on poster is also a big mistery

"And then we're gonna stop [touring] and start writing again. So '24 we'll be writing an album. And then 2025 we'll be back. [2025 is] an anniversary of something big,"

 
  • Thinking
  • Wow
Waarderingen: Dr. Hannibal en Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.537
Afgelopen editie was er iedere dag 1 meeting georganiseerd, woensdag tot en met zondag. Dat zal hier op het forum wel gecommuniceerd worden en ook in de whatsapp groep ja.

Ik ga zelf ook voor het eerst alleen volgend jaar, dus ben benieuwd.
Ja de meetings worden altijd gepland als eenmaal het blokkenschema er is. Ik verwacht met name donderdag een mooie grote meeting omdat er dan ook veel mensen met dagkaarten van het forum zijn.

En op zaterdag met Mattman ergens in een wall of death natuurlijk.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.122
Mooie, flinke worp, met maar liefst 30 nieuwe namen!

Donderdag:
  • Breaking Benjamin
  • Max & Igor Cavalera
  • Tremonti
  • Crosses
  • Amaranthe
  • The Pretty Reckless
  • Fit For An Autopsy
  • Alien Weaponry
  • Casey

Vrijdag:
  • Turnstile
  • Bullet For My Valentine
  • Stone Temple Pilots
  • Suicide Silence
  • We Came As Romans
  • Static Dress

Zaterdag:
  • Limp Bizkit
  • A Day To Remember
  • Mr. Bungle
  • Mudvayne
  • Wolfmother
  • Empire State Bastard
  • Frog Leap
  • The Dead Daisies
  • Pest Control

Zondag:
  • Rival Sons
  • Night Ranger
  • Theory Of A Deadman
  • Atreyu
  • John Coffey
  • Animals As Leaders

Andere wijzigingen:
  • Ice Nine Kills verplaatst van zaterdag naar vrijdag
  • Lansdowne van poster verdwenen

Niet direct hele grote namen die voor mij persoonlijk eruit springen, behalve Turnstile zat ik wel op te hopen!
Ook Amaranthe en Frog Leap zijn leuke toevoegingen, voor de rest nog wat leuke namen die ik wellicht wel ga zien, maar geen echte must-sees (wel prima namen verder!).

Opvallend verder dat er weer vrij veel metalcore namen tussen zitten, die trend blijft dus voortzetten.
Ook aardig veel 'Werchter/Pinkpop-namen' erbij (o.a. Stone Temple Pilots, Wolfmother, John Coffey, Turnstile, Mr. Bungle, The Pretty Reckless, ...).

Als het goed is nog zo'n 20 namen te gaan!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.122
Bekijk bijlage 7349

Katatonia en Combichrist zouden ook héél euke toevoegingen zijn. Katatonia wel op herhaling, maar dat lijkt me geen probleem.
Katatonia verwacht ik niet.
Combichrist staat in augustus ook op W-Festival in Oostende (met volledige band!), maar zou best nog wel kunnen.
Lacrimas Profundere mag best doorkomen, tof optreden op Durbuy Rock dit jaar!
 
  • Leuk
Waarderingen: rocktorhout

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.459
Niet direct hele grote namen die voor mij persoonlijk eruit springen, behalve Turnstile zat ik wel op te hopen!
Ook Amaranthe en Frog Leap zijn leuke toevoegingen, voor de rest nog wat leuke namen die ik wellicht wel ga zien, maar geen echte must-sees (wel prima namen verder!).
Breaking benjamin niet jouw ding? Is toch niet een band die vaak te zien is in Europa. Vind dat wel de tofste boeking van het jaar na Tool denk ik.

Volgens de Koekdoos theorie zal iedereen daar wel staan straks. 55k die samen Diary of jane mee schreewt.

Verder voor iedereen die metalcore kan waarderen kan ik Atreyu wel aanraden. Dat is onder de metalcore wel een een klassiekertje. Heb ze dit jaar ergens in het voorprogramma gezien en dat was wel leuke show met veel energie.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.122
Breaking benjamin niet jouw ding? Is toch niet een band die vaak te zien is in Europa. Vind dat wel de tofste boeking van het jaar na Tool denk ik.

Volgens de Koekdoos theorie zal iedereen daar wel staan straks. 55k die samen Diary of jane mee schreewt.

Verder voor iedereen die metalcore kan waarderen kan ik Atreyu wel aanraden. Dat is onder de metalcore wel een een klassiekertje. Heb ze dit jaar ergens in het voorprogramma gezien en dat was wel leuke show met veel energie.
Mwa, ken BB niet zo goed, maar wordt er ook niet echt warm van..
Koekdoos-methode is alleen van toepassing op bands die je ook daadwerkelijk wil zien. 😁
Maar wie weet verander ik nog wel van gedachte na wat luisterbeurten, al zal het voor mij waarschijnlijk niet de op een na tofste boeking worden (dan denk ik toch eerder aan Avenged Sevenfold of Kamelot ofzo). ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel

HaaEll

Campingartiest
21 nov 2023
52
37
Ben bang dat die poster te mooi is om waar te zijn.
Zijn toch wel wat namen die onwaarschijnlijk zijn zoals Bullet FMV, maar ook Tremonti. Het past wel in zijn schema, maar het hele jaar staat in het teken van reünie Creed. Gaat ie dan ook met Tremonti nog een rondje touren????
 

HaaEll

Campingartiest
21 nov 2023
52
37
Is ook een test affiche
Om te kijken of iedereen tevreden is met bepaalde plaatsen op de poster, of de grootte van de naam etc etc.
Maar dan moet je de andere bands ook hebben anders krijg je een vertekend beeld.

Je gaat op zo'n affiche toch niet namen zetten die niet komen, zet dan een nepnaam neer om het optisch wel te laten kloppen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken