Graspop Metal Meeting 2024

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Zou Tool die regels ook hebben bij festivals? Op Werchter heb ik ze gezien maar had toen te weinig batterij dus niks willen filmen dus moest het ook niet weten
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Zou Tool die regels ook hebben bij festivals? Op Werchter heb ik ze gezien maar had toen te weinig batterij dus niks willen filmen dus moest het ook niet weten
Gold toen wel in de ziggo. Niet op Werchter.

Een van de redenen ook waarom deze keer niet voor de ziggo maar voor Graspop heb gekozen.
- staan / rondlopen vind ik toch net iets relaxter.
- kosten zijn min of meer gelijk, Graspop zelf nog iets goedkoper. Reistijd is voor mij ongeveer gelijk. Parkeren in Amsterdam net eens tikkeltje duurder.
- naast tool kan ik nog veel meer bands zien.
- weet niet of ze in de ziggo weer zo’n rare pauze doen van 12 minuten, maar die ontbrak op Werchter en dat was wel fijn.
 

madeira

Campingartiest
22 dec 2022
71
185
In een zaal kan je dat nog net (halvelings) afdwingen, maar toch niet op een festival zeker :LOL:
De zwarte massa op GMM zal lachen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Zou Tool die regels ook hebben bij festivals? Op Werchter heb ik ze gezien maar had toen te weinig batterij dus niks willen filmen dus moest het ook niet weten
Dit valt natuurlijk niet te handhaven op festivals
Een veld van 55k mensen controleren wat ze doen met hun telefoon, dan moet je een stuk of 1000 man als security team mee nemen (een sector waar volgens mij al een tekort in is)

Ik dacht wel ergens gelezen te hebben dat bij Tool op festivals je op de schermen geen beelden ziet van de band, vanwege hun 'niet filmen' beleid. Kan iemand die er op Werchter bij was dit bevestigen? Is wel een belangrijk gegeven voor waar ik ga staan straks voor de show in juni
 
  • Leuk
  • Thinking
Waarderingen: won666 en Davidov90

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
463
254
Dit valt natuurlijk niet te handhaven op festivals
Een veld van 55k mensen controleren wat ze doen met hun telefoon, dan moet je een stuk of 1000 man als security team mee nemen (een sector waar volgens mij al een tekort in is)

Ik dacht wel ergens gelezen te hebben dat bij Tool op festivals je op de schermen geen beelden ziet van de band, vanwege hun 'niet filmen' beleid. Kan iemand die er op Werchter bij was dit bevestigen? Is wel een belangrijk gegeven voor waar ik ga staan straks voor de show in juni
Als ik me nog goed herinner waren er op de schermen bij werchter inderdaad enkel visuals en geen tot amper beelden van de band zelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666 en Loek123

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
254
519
Ik weet niet hoe je er bij komt dat je de zaal uit wordt gezet als je gaat staan, bij het concert dat ik bezocht was dit in ieder geval zeker niet het geval.

Je werd inderdaad wel de zaal uit gezet als je een foto of filmpjes maakte, maar voor dat je ging zitten werd je al 3 keer vriendelijk verzocht om dit niet te doen en overal hingen bordjes met het verzoek om dit niet te doen.

Als je dan nog steeds zo koppig bent om wel meerdere nummers te gaan zitten filmen, dan werd je inderdaad de zaal uit gezet. (Volgens mij kreeg men ook nog een waarschuwing als ze het wel deden en werden ze bij de tweede keer pas de zaal uit gegooid)
Het laatste nummer mocht overigens wel gefilmd worden.

Ik vind het ook bijzondere regels voor een metal band, maar je kunt kiezen om te gaan en de band zijn regels te respecteren of gewoon niet naar het concert gaan.
Ietwat gechargeerd natuurlijk. Geloof niet dat je meteen buiten wordt gezet als je opstaat om even naar de WC te gaan ofzo. Bedoel meer dat ze nogal strikt zijn in hun eisen / wensen, zeker voor een metalband. En je hebt gelijk, je weet vooraf wat de regels zijn dus je hebt je eraan te houden als je besluit te gaan.

Ook niet per se een straf om filmen en fotograferen aan banden te leggen. Snap nooit zo goed waarom je het grootste deel van een concert door de lens van je telefoon zou willen bekijken. Maak heus weleens een foto of een kort filmpje, maar wil het maximaal beleven door mijn eigen ogen te gebruiken.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.651
5.116
Ietwat gechargeerd natuurlijk. Geloof niet dat je meteen buiten wordt gezet als je opstaat om even naar de WC te gaan ofzo. Bedoel meer dat ze nogal strikt zijn in hun eisen / wensen, zeker voor een metalband. En je hebt gelijk, je weet vooraf wat de regels zijn dus je hebt je eraan te houden als je besluit te gaan.

Ook niet per se een straf om filmen en fotograferen aan banden te leggen. Snap nooit zo goed waarom je het grootste deel van een concert door de lens van je telefoon zou willen bekijken. Maak heus weleens een foto of een kort filmpje, maar wil het maximaal beleven door mijn eigen ogen te gebruiken.
Ik maak ook af en toe wel eens een filmpje (meestal max. één per optreden, en enkel een coupletje + refreintje of een solo ofzo), maar houd mijn telefoon dan ter hoogte van mijn voorhoofd, op een manier dat anderen er nauwelijks last van hebben, en ik zelf er onderdoor kan kijken en het optreden gewoon live kan zien.. 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: mvl1980

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
358
516
Nou ja, kunnen nu gaan bitchen op Metallica. Maar wat te denken van Tool? € 117 voor een zitplek in de nok. € 180 voor premium (zit). En wee je gebeente als je staat of een foto of filmpje maakt, je wordt gewoon de zaal uitgezet.

Judas Priest, € 84 voor Afas.

Bruce Springsteen (de working class hero!): € 123, € 185 voor 'front field'.

Denk dat je bij Metallica ook nog de keuze hebt om een tribuneplaats te kiezen voor een lager bedrag. Nog steeds gepeperd, ongetwijfeld, maar schappelijker dan pak 'm beet Tool.

Dus in het algemeen is een festivalticket altijd voordeliger om bands van het kaliber Metallica, GnR, Rammstein, Tool te gaan zien. Geen golden circle gedoe en je krijgt een voorprogramma van 8 bands ofzo waar ook niet de minste namen tussen zitten. Veel meer waar voor je geld.

Laten we Metallica ook niet vergelijken met Limp Bizkit of Mr Bungle (die ik persoonlijk helemaal niet ken, maar dat terzijde). Ik vind de bedragen ook idioot en heb dat voor geen enkel concert over. Er zijn genoeg mensen die dit wel willen betalen (concerten van Metallica, Tool, Bruce Springsteen zijn ook praktisch altijd uitverkocht), het is ook een kwestie van vraag en aanbod.
I bought great seat on tribune for Tool for 129€. It’s fuckin expensive, but you can’t compare that with standing on field for 150€ on Metallica show in Austria. In arena I have my reserved seat, but on field I don’t.

Btw 84€ for Judas is better than 88€ for Avril Lavigne in Croatia 😉
 

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
59
96
€150 voor Metallica? Ik betaal liever €60 voor In Flames, Arch Enemy en Soilwork
Dat kan in 's-Hertogenbosch. Hellyeah! Echt vet dat de Mainstage steeds meer metal plaatst. Al mag het wel nog vaker!
 

Bijlagen

  • inflames-soilwork-tour2024.jpg
    inflames-soilwork-tour2024.jpg
    100,9 KB · Weergaven: 17
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Ik maak ook af en toe wel eens een filmpje (meestal max. één per optreden, en enkel een coupletje + refreintje of een solo ofzo), maar houd mijn telefoon dan ter hoogte van mijn voorhoofd, op een manier dat anderen er nauwelijks last van hebben, en ik zelf er onderdoor kan kijken en het optreden gewoon live kan zien.. 😉
Dat kan toch veel makkelijker? Ik weet alleen niet zeker of Tool hier ook een probleem mee heeft.

1701269902437.png
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
254
519
I bought great seat on tribune for Tool for 129€. It’s fuckin expensive, but you can’t compare that with standing on field for 150€ on Metallica show in Austria. In arena I have my reserved seat, but on field I don’t.

Btw 84€ for Judas is better than 88€ for Avril Lavigne in Croatia 😉

Well, to be honest I'd rather have a 'free seat' on the field than a reserved seat in the stands of an arena / stadium. Then again, if field tickets are € 150 they can keep it, or any type of ticket for that matter. As much as I appreciate some bands and love their music, there's no way I'd spend more than € 100 on a concert ticket. I only do that for festivals, for which you get multiple concerts in return.

And € 88 for Avril Lavigne is just criminal! Think Judas Priest is Breaking the Law (pun intended) here as well by the way, charging € 84.
 
  • Leuk
Waarderingen: kevgait

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.937
Ik dacht wel ergens gelezen te hebben dat bij Tool op festivals je op de schermen geen beelden ziet van de band, vanwege hun 'niet filmen' beleid. Kan iemand die er op Werchter bij was dit bevestigen? Is wel een belangrijk gegeven voor waar ik ga staan straks voor de show in juni
Sowieso nooit beelden van de band op de schermen voor zover ik weet. Kan me dat niet herinneren van zowel Ziggo als Werchter iig. Alle ruimte voor mooie visuals en de muziek :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken