Graspop Metal Meeting 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.214
10.629
Mooi lijstje!

Tof dat Bury Tomorrow in je must sees staat, zijn ook wel één van mijn favoriete live bands geworden. één van de beste metalcore bands in mijn mening

Fit for a king is wel mijn beste ontdekking van het afgelopen jaar tot nu toe, klinkt heel lekker. Hun laatste album (The Hell We Create) is ook erg sterk
Jaloers op de mensen die ze vanavond gaan zien in Utrecht, ik verwacht wel dat ze hier even laten weten weten hoe het was :)

Weet iemand trouwens hoe Tarja live is? Is dat een beetje de moeite? En welke muziek kan ik het beste luisteren van haar? Ben eigenlijk nog helemaal niet bekend met haar muziek terwijl het opzich wel mijn genre is.
Thanks!

Tarja op de Corona editie van Alcatraz gezien. Was een prima show en haar solo materiaal bevat een aantal aardige nummers. Om haar beter te leren kennen raad ik aan haar recente setlist erbij te pakken omdat de top 10 van Spotify momenteel volstaat met kerstnummers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.214
10.629
Toch nog even doorgegaan met de zaterdag en dat is opeens wel echt een hele drukke dag! Heel veel bands die dag die ik wil zien. En toch ook wel Avenged Sevenfold wel weer. Aankondiging deed me niet veel maar even So Far Away opgezet en dat blijft toch een mooi nummer. Gelukkig nog steeds in de setlist. Zaterdag wordt een clashfeest.

Must see: Vola, Rotting Christ, Blind Guardian, Brutus, Ice Nine Kills (vorig jaar gemist), While She Sleeps, Kamelot, Avenged Sevenfol, Bring me the Horizon
Nice to see: Pain (heel vet dat ze er staan, ook nog wat meer in verdiepen), Kampfar
Als er niks anders is: Pestilence (nog wat beter leren kennen)
 

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
95
271
Zo. Ook eindelijk de tijd gevonden om te gaan zitten voor de line-up en een playlist te gaan bouwen. De kaarten zijn binnen evenals het Metal Park huisje dus de echte voorpret kan gaan beginnen. Ben nu op mijn gemakje door de donderdag en vrijdag heen gelopen. Verslag van de zaterdag en zondag volgt later. Deels blijft mijn gevoel overeind staan dat dit niet de beste editie is van Graspop maar tegelijkertijd ook weer veel bands waar ik naar uit kijk. Het is ook eens goed om een beetje ademruimte te hebben in het programma voor spontane ontdekkingen en wat meer sociale contacten. Kortom, meer dan blij met mijn kaartje en kijk er naaruit!

Donderdag
Tool overschaduwt deze dag natuurlijk maar ik ga me hier gedurende de hele dag uitstekend vermaken.

Must see: Night Verses, Bleed from Within, Bury Tomorrow, TOOL
Nice to see: Brothers of Metal, Shadow of Intent, AsinHell, All Them Witches, Polyphia (tof om te kunnen ontdekken, klinkt alleen nog wat plastisch)
Als er niks anders is: Textures (moet die band nog beter leren kennen), Kvelertak, Megadeth, Alice Cooper

Vrijdag
Vrijdag heeft een sterk dagprogramma maar ik maak me wat zorgen om de avond. Ik vermoed dat Pendulum een tent zal afsluiten en daar ben ik zeker bij maar voor de rest boeien de mainstage namen me niet veel en zie weinig andere hoge tent parels. Hier verwacht ik dus nog wel wat moois van in de tweede badge.

Must see: The Vintage Caravan, Borknagar, Vltimas, Graveyard, Pendulum
Nice to see: Svartsot, Fit for a King (fijne kennismaking), Dying Fetus, Tarja, Biohazard (zag er op Alcatraz erg tof uit),
Als er niks anders is: Lansdowne, Brand of Sacrifice, High on Fire, Corrosion of Conformity, Fu Manchu, Bruce Dickinson, Electric Callboy
Textures zeker even inluisteren! Toevallig een paar weken geleden begonnen luisteren toen bekend werd dat ze weer bij elkaar zijn.
Nog niet heel bekend met oudere albums maar het album Phenotype (2016) is heel degelijk! Veel groovy djentachtige baslijnen.
Ik ga zeker kijken (mits er geen supergemene clash is natuurlijk 😉)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.251
7.547
Hier ook maar even mijn voorlopige lijstje delen, moet nog veel inluisteren en zullen nog veel dingen bij komen of verplaatst worden
Voor mij zijn de donderdag en zaterdag vrij stacked en op de vrijdag en zondag is het nog een beetje zoeken
Er komen natuurlijk ook nog een hoop bands bij op de line up, en zelfs als er niets meer bij komt lijkt het er niet op dat ik me zal vervelen.

1701012919968.png

@Joslittel (en andere metalcore liefhebbers) bij het inluisteren vooral Erra ook niet vergeten. Denk dat je dat ook wel wat zal vinden. Ik ken ze zelf ook nog niet zo goed maar wel had die naam wel vaak voorbij zien komen. maar na een eerste luisterbeurt heb ik ze maar in mijn must sees gezet
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
415
703
Zondag ook maar gelijk uitgespit.
Of mice & men , slaughter to prevail en emperor aanwezig.
Rest van de dag lekker rustig ontdekken.
Overall redelijk tevreden maar hoop nog wel op iedere dag nog minimaal 1 knaller erbij.🤟
#zondag
#gmm24
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.251
7.547
Overmorgen, 28 november, zal Hellfest de volledige line-up bekend maken. Dan zal men ook kunnen gokken welke bands ook naar Graspop zullen afzakken.
Kijk eens aan dat is wel interessante info waar we iets mee kunnen.
Hellfest blijft toch wel de grootste indicatie van bands die we kunnen verwachten op Graspop

Grote metalbands die nog niets hebben aangekondigd zullen dan ook wel eens door moeten komen
Van bands die nog geen tour bekend gemaakt hebben, hoop ik vooral op Lamb of god of Falling in reverse
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
547
646
Nou gek genoeg niet echt. Die band weet me niet echt te pakken. Ongeveer een jaar geleden ook in Baroeg gezien. Solide show maar meer niet voor mij. Kan je niet vertellen waarom
mijn vrouw heeft net hetzelfde met Nile ook al enkele keren gezien en het pakt haar niet waarom heeft ze geen idee van, terwijl ik het wel steeds lek vind om ze mee te pakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Nou gek genoeg niet echt. Die band weet me niet echt te pakken. Ongeveer een jaar geleden ook in Baroeg gezien. Solide show maar meer niet voor mij. Kan je niet vertellen waarom
Ach, dat hebben we toch allemaal wel zeker? Ik heb dat met Blind Guardian. Goede muziek, maar de zanger hoor ik niet graag bezig.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: Joslittel en Jamel

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Hellfest kondigt volledige line-up aan deze dinsdag om 10:00 uur (instagram post van Hellfest er over)
Benieuwd welke acts nog mogelijk naar Graspop komen.

Ik hoor toch wel echt van heel veel mensen om me heen die voorheen blind een ticket voor GMM kochten dat ze nu nog aarzelen. De meesten van hen vinden eigenlijk alleen Tool een goede headliner.

Tja… als het Graspop ook niet lukt om nieuwe doelgroepen aan te boren, verwacht ik dat het een rustige editie kan worden. Kunnen we eindelijk eens dat mooie shirt kopen zonder daarvoor het gehele optreden van GNR te hoeven missen.
Ik denk dat het nog altijd dat het verstandig is om het uit te leggen qua headliners dit jaar in een interview oid.
En je legt met je strategie van het aankondigen van de headliners eerst, de nadruk op de headliners.
Misschien had je dit jaar beter kunnen kijken naar het droppen van een eerste batch

Ik krijg niet het idee dat dat interview (zie link hier onder) dat ze deden in die tv-uitzending van de lokale /regionale omroep niet veel gezien is door Graspop fans
organisator Peter Van Geel van Graspop
 
Laatst bewerkt:

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
165
182
Viel mij ook op! Deze band eigenlijk al even niet meer gevolgd maar hadden op zich wel een sterk repertoire. Vrees dat ze wat verloren zullen gaan in de massa en misschien zelfs niet geheel tot z'n recht komen op een festival.
Blij dat ze eindelijk komen. Hopelijk niet als starters die dag..
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
122
388
Blij dat ze eindelijk komen. Hopelijk niet als starters die dag..
Ik kende voorheen enkel een paar nummers zoals "war we made" en "the evening hate". Nooit de tijd ervoor genomen om hun repertoire te beluisteren tot nu. Aangenaam verrast! Vind het een beetje een kruising tussen Three Days Grace, Staind en Breaking Benjamin. Ze hebben recentelijk ook nog een zwaarder nummer uitgebracht nl. "Surrogates" :)

Is ondertussen echt een must see geworden voor mij op zaterdag, naast while she sleeps, avenged sevenfold, ice nine kills en bring me the horizon.
 
  • Leuk
Waarderingen: barcake en MarcoReusel

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
353
632
Ben nog een beetje aan het inluisteren, de zondag is op dit moment nog wel een beetje een dag met een hoog knuffelrock gehalte
of het andere uiterste.

Zou fijn zijn als daar nog een Alestorm, Skillet, Avatar achtig setje enzo bij gaat komen

Lijstje ga ik ook wel maken dit jaar maar wacht wel ff op de laatste drop van namen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Ben nog een beetje aan het inluisteren, de zondag is op dit moment nog wel een beetje een dag met een hoog knuffelrock gehalte
of het andere uiterste.

Zou fijn zijn als daar nog een Alestorm, Skillet, Avatar achtig setje enzo bij gaat komen

Lijstje ga ik ook wel maken dit jaar maar wacht wel ff op de laatste drop van namen
een three doors down zou daar perfect tussen passen
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken