Graspop Metal Meeting 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.690
5.197
Nu zijn er 90 namen bekend, meestal staan er rond de 130 ofzo iets, dus nog 40 namen te gaan.
130 was de jaren ervoor, vorig jaar waren het er 140.
Dat kwam door de uitbreiding van het aantal bands per dag in de Metal Dome (van 7 naar 8) en op de Jupiler Stage (van 6 naar 8), waardoor er nu op een standaarddag 36 bands staan, totaal 144 (dit jaar stonden er alleen op donderdag 3 bands minder, mede door een 'dubbele' GnR, en 1 minder op de zondag, dus 140).
In theorie zouden het er dus ook nog 144 - 92 = 52 kunnen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 43165

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
422
726
Vandaag de vrijdag uitgespit... 😊
Aanwezig bij dying fetus , fit for a king en judas priest.
Opvallend veel stoner deze dag.
Komende tijd nog wat youtube afspeuren voor wat beter beeld van alle bands.
Lekker rustige vrijdag voorlopig.
#vandaag
#gmm24
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.273
7.600
Onderstaande lijst heb ik een keer opgesteld, maar niet van afgelopen editie erbij.
Ik verwacht nog wel een groepje namen voor de feestdagen
Aangezien alle drops dit jaar wat later waren, denk ik dat die december drop hier in zat.
Als ze binnen 2 weken nog een lading namen hadden aangekondigd denk ik niet dat ze nu een poster hadden gemaakt eerlijk gezegd
ik ga voor half/eind januari
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Rockbeer

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
140
315
Zo, we hebben ons plekje op Devil's Lake ook kunnen bemachtigen.

De persoon die aan het boeken was kreeg constant errors bij Metal Park, en was dus gigantisch aan het stressen, maar gelukkig was er nog wat vrij op Devil's Lake. Iets prijziger (60 euro pp), maar toch blij dat we een huisje hebben dit jaar, voor de 1e keer trouwens, ben benieuwd hoe alles zal verlopen daar.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Piebe71

Emma Boomkamp

Nieuw lid
25 nov 2023
3
0
Hello, zijn er nog meer mensen die problemen hebben met het boeken van Metal Park? Zijn al vanaf 10:00 uur bezig, maar hij blijft zeggen dat er geen tickets gevonden zijn. Ook al verschillende webbrowsers gebruikt, maar helaas werkt het echt niet. Iemand meer geluk?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.273
7.600
Hello, zijn er nog meer mensen die problemen hebben met het boeken van Metal Park? Zijn al vanaf 10:00 uur bezig, maar hij blijft zeggen dat er geen tickets gevonden zijn. Ook al verschillende webbrowsers gebruikt, maar helaas werkt het echt niet. Iemand meer geluk?
Hi, is het jullie wel geluk Metalpark tickets te kopen? Wij zijn het al vanaf vanmorgen aan het proberen, maar hij blijft een foutmelding geven. Mag ik vragen welke browsers oid je gebruikt hebt?
Metal park is helaas al uitverkocht inmiddels
Wellicht dat er nog iets is op devils lake? Zou dat eens proberen
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Emma Boomkamp

Nieuw lid
25 nov 2023
3
0
Metal park is helaas al uitverkocht inmiddels
Wellicht dat er nog iets is op devils lake? Zou dat eens proberen
Neeeeee shit dit meen je niet!!! Kon jij ook de kaartjes wel selecteren maar vervolgens niet afrekenen? En waar zag je dat het uitverkocht is? En bedankt voor je reactie trouwens!!
 

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
140
315
Op de graspop site staat er sold out Emma, ticketmaster is waarschijnlijk weer wat aan het flippen
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.273
7.600
Neeeeee shit dit meen je niet!!! Kon jij ook de kaartjes wel selecteren maar vervolgens niet afrekenen? En waar zag je dat het uitverkocht is? En bedankt voor je reactie trouwens!!
Ik ben zelf niet gegaan voor een huisje dit jaar dus ik weet het niet, ik weet alleen dat het op de website als uitverkocht staat
als je een huisje wilt zal de enige optie zijn om iets op devils lake te nemen (die een stuk duurder zijn), maar zou me niet verbazen als dat zometeen ook weg is

het is wel heel naar met al die foutmeldingen als mensen die er op tijd bij waren geen huisje konden kopen.
ticketmaster op zijn best zullen we maar zeggen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayyyyyer

Dimmu005

Nieuw lid
7 nov 2023
2
25
Hello, zijn er nog meer mensen die problemen hebben met het boeken van Metal Park? Zijn al vanaf 10:00 uur bezig, maar hij blijft zeggen dat er geen tickets gevonden zijn. Ook al verschillende webbrowsers gebruikt, maar helaas werkt het echt niet. Iemand meer geluk?

Hi, Het was verschrikkelijk... Wij waren met 5 vrienden aan het proberen en eerst stonden er geen huisjes op, dan stonden ze erop maar kregen we allemaal foutmeldingen,.... Na een half uur stressen is het iemand gelukt via de app van Ticketmaster. Wij zijn natuurlijk blij, maar heel eerlijk heb ik op verscheidene vlakken een enorme afgunst van Ticketmaster.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayyyyyer en Joslittel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.443
3.005
Neeeeee shit dit meen je niet!!! Kon jij ook de kaartjes wel selecteren maar vervolgens niet afrekenen? En waar zag je dat het uitverkocht is? En bedankt voor je reactie trouwens!!
Premium en VIP cottages op metal lake zijn nog beschikbaar. Maar geen flauw idee wat dat kost. Op Inferno zijn er nog wat festihuts en canvas huts. Maar dat is wel een totaal andere beleving. Succes met je zoektocht en hopelijk tot volgend jaar
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
989
1.036
Welcome to Horrorwood is inderdaad een banger! En sowieso vond ik hun optreden op Graspop '23 zeer aangenaam. Zeker een aanrader om op herkansing te gaan voor hen die het hebben moeten missen.
Whoops, kheb per ongeluk samen met iemand de censored versie bekeken. Dan heb ik later de unscensored versie gevonden en doorgestuurd. Heb hem zelf al bekeken. Vond het nummer zelf wel leuk. Goede special effects. Maar had nog gehoopt dat het nummer midden in de film nog verder ging.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Jamel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.242
10.701
Hi, Het was verschrikkelijk... Wij waren met 5 vrienden aan het proberen en eerst stonden er geen huisjes op, dan stonden ze erop maar kregen we allemaal foutmeldingen,.... Na een half uur stressen is het iemand gelukt via de app van Ticketmaster. Wij zijn natuurlijk blij, maar heel eerlijk heb ik op verscheidene vlakken een enorme afgunst van Ticketmaster.
Ja het ging echt ellendig dit jaar. Gelukkig ook iemand van onze groep die na een half uur ook opeens een 4 persoonshuisje had. Dus wij blij! Maar was echt fors frustrerend met alle foutmeldingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dimmu005

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Dit jaar stond er inderdaad veel meer death metal op Alcatraz, maar eigenlijk maar relatief weinig black metal.
Op GMM stond er nog minder, maar zoveel ontliep dat elkaar ook niet (hoewel GMM natuurlijk meer bands heeft, en het procentueel dus nog wat lager uitkomt). Bovendien had GMM wel de grotere namen.
Voor volgend jaar lijkt dit vooralsnog omgedraaid, GMM heeft meer black metal dan Alcatraz, maar die laatste heeft dan juist weer meer grotere namen.

GMM 2023:
Cradle Of Filth
Marduk
Watain
Noctem
Behemoth (death/black)
Vanaheim (pagan = folk/black)

Alcatraz 2023:
Gaahls WYRD
Kludde
Taake
Gaerea
Yoth Iria
Serpents Oath
Celeste
Belphegor (death/black)
Slaughter The Giant (death/black)

GMM 2024 (tot nu toe):
Abbath
Borknagar
Dark Funeral
Emperor
Ereb Altor
Ihsahn
Kampfar
Kvelertak
Rotting Christ
Svartsot (pagan)

Alcatraz 2024 (tot nu toe):
Cradle Of Filth
Satyricon
Mayhem
Watain
Marduk
Fen
Carach Angren

Een vergelijking van death metal en andere extreme genres (en wat meer jaren) houd je nog tegoed. ;)
Mooie vergelijking met feiten ipv gevoel.
 

Inermis

Nieuw lid
25 nov 2023
2
0
Ik zal na het Lorna Shore/Chelsea Grin-debacle maar niks meer zeggen als 'die gaan ze nooit tegelijk neerzetten'... ;)
Lorna Shore komt zeker niet of mag ik nog hopen?
Inferno booked maar was niet vanzelfsprekend, vorig jaar kon je toch geen plaats kiezen?
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
552
655
Lorna Shore komt zeker niet of mag ik nog hopen?
Inferno booked maar was niet vanzelfsprekend, vorig jaar kon je toch geen plaats kiezen?
vorig jaar heb ik ook netjes mn plekje kunnen kiezen en dit jaar ook op inferno wel bij de tip up tenten vorig jaar en dit jaar bij de canvas huts en in het verleden bij de huisjes ook steeds zelf kunnen kiezen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken