Graspop Metal Meeting 2024

Inermis

Nieuw lid
25 nov 2023
2
0
vorig jaar heb ik ook netjes mn plekje kunnen kiezen en dit jaar ook op inferno wel bij de tip up tenten vorig jaar en dit jaar bij de canvas huts en in het verleden bij de huisjes ook steeds zelf kunnen kiezen
Echt? Ik heb vorig jaar een tip up gewoon gebookd en dit jaar was ik veraast door de keuze. Komt goed, ik ben er šŸ¤˜
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
264
407


Wat meer luxe en rust daar. Je hoeft snachts niet je weg te zoeken tussen honderden tenten om naar de wc te gaan etc :)
Dat is op boneyard vorig jaar echt een drama. Mn pa ging om 4 uur snachts even en toen was het nog "rustig". Het was toen maar 1 uur wachten ipv 3 tot soms wel 4 uur.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.560
3.149
Ik hoor toch wel echt van heel veel mensen om me heen die voorheen blind een ticket voor GMM kochten dat ze nu nog aarzelen. De meesten van hen vinden eigenlijk alleen Tool een goede headliner.

Tjaā€¦ als het Graspop ook niet lukt om nieuwe doelgroepen aan te boren, verwacht ik dat het een rustige editie kan worden. Kunnen we eindelijk eens dat mooie shirt kopen zonder daarvoor het gehele optreden van GNR te hoeven missen.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
552
655
Ik hoor toch wel echt van heel veel mensen om me heen die voorheen blind een ticket voor GMM kochten dat ze nu nog aarzelen. De meesten van hen vinden eigenlijk alleen Tool een goede headliner.

Tjaā€¦ als het Graspop ook niet lukt om nieuwe doelgroepen aan te boren, verwacht ik dat het een rustige editie kan worden. Kunnen we eindelijk eens dat mooie shirt kopen zonder daarvoor het gehele optreden van GNR te hoeven missen.
Denk dat niet veel mensen het erg zouden vinden moesten ze het hele optreden van guns and roses kunnen missen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en SulpherSouls

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.273
7.601
Je kunt ook gewoon je merch online bestellen en op het festival niet 3 uur in de brandende zon wachten
zo heb ik het dit jaar gedaan
je betaald wellicht iets meer door verzendkosten maar dat is nog steeds beter dan shows missen op graspop en een zonnesteek oplopen voor een shirtje
 
  • Winning
Waarderingen: MetalLimbo

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.010
2.075
Ik hoor toch wel echt van heel veel mensen om me heen die voorheen blind een ticket voor GMM kochten dat ze nu nog aarzelen. De meesten van hen vinden eigenlijk alleen Tool een goede headliner.

Tjaā€¦ als het Graspop ook niet lukt om nieuwe doelgroepen aan te boren, verwacht ik dat het een rustige editie kan worden. Kunnen we eindelijk eens dat mooie shirt kopen zonder daarvoor het gehele optreden van GNR te hoeven missen.
Ik ken eigenlijk redelijk wat mensen die overwegen of al gekocht hebben om net door Tool voor het eerst ooit naar Graspop te gaan.
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
359
648
hmmmm mooie reacties

ik ga eigenlijk niet "speciaal" voor Tool... show is cool maar qua muziek tja ik ga het merken.

De combi heb ik eigenlijk "speciaal" gekocht voor die 24 andere namen die nu hoog op me lijstje staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.242
10.701
Zo. Ook eindelijk de tijd gevonden om te gaan zitten voor de line-up en een playlist te gaan bouwen. De kaarten zijn binnen evenals het Metal Park huisje dus de echte voorpret kan gaan beginnen. Ben nu op mijn gemakje door de donderdag en vrijdag heen gelopen. Verslag van de zaterdag en zondag volgt later. Deels blijft mijn gevoel overeind staan dat dit niet de beste editie is van Graspop maar tegelijkertijd ook weer veel bands waar ik naar uit kijk. Het is ook eens goed om een beetje ademruimte te hebben in het programma voor spontane ontdekkingen en wat meer sociale contacten. Kortom, meer dan blij met mijn kaartje en kijk er naaruit!

Donderdag
Tool overschaduwt deze dag natuurlijk maar ik ga me hier gedurende de hele dag uitstekend vermaken.

Must see: Night Verses, Bleed from Within, Bury Tomorrow, TOOL
Nice to see: Brothers of Metal, Shadow of Intent, AsinHell, All Them Witches, Polyphia (tof om te kunnen ontdekken, klinkt alleen nog wat plastisch)
Als er niks anders is: Textures (moet die band nog beter leren kennen), Kvelertak, Megadeth, Alice Cooper

Vrijdag
Vrijdag heeft een sterk dagprogramma maar ik maak me wat zorgen om de avond. Ik vermoed dat Pendulum een tent zal afsluiten en daar ben ik zeker bij maar voor de rest boeien de mainstage namen me niet veel en zie weinig andere hoge tent parels. Hier verwacht ik dus nog wel wat moois van in de tweede badge.

Must see: The Vintage Caravan, Borknagar, Vltimas, Graveyard, Pendulum
Nice to see: Svartsot, Fit for a King (fijne kennismaking), Dying Fetus, Tarja, Biohazard (zag er op Alcatraz erg tof uit),
Als er niks anders is: Lansdowne, Brand of Sacrifice, High on Fire, Corrosion of Conformity, Fu Manchu, Bruce Dickinson, Electric Callboy
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
893
993
Ik hoor toch wel echt van heel veel mensen om me heen die voorheen blind een ticket voor GMM kochten dat ze nu nog aarzelen. De meesten van hen vinden eigenlijk alleen Tool een goede headliner.

Tjaā€¦ als het Graspop ook niet lukt om nieuwe doelgroepen aan te boren, verwacht ik dat het een rustige editie kan worden. Kunnen we eindelijk eens dat mooie shirt kopen zonder daarvoor het gehele optreden van GNR te hoeven missen.
Is toch ook wat ik hoor in mijn omgeving. En daarbij ook nog dat ze meer aangetrokken zijn tot alcatraz dan graspop, dus denk dat alcatraz een uitverkochte editie tegemoet ziet.
Graspop zal nog altijd wel druk genoeg zijn hoor, maar is idd opvallen.
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
422
726
Zaterdag utgespit.
Rotting christ en denk ook brutus wel aanwezig.
Verder wederom rustig dagje.
Eigenlijk voor ieder wat wils waarbij me vooral RED opvalt.
Ben zelf niet gelovig maar m'n familie wel en daar zijn ze erg populair.šŸ˜Š
#zaterdag
#gmm24
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.273
7.601
Zo. Ook eindelijk de tijd gevonden om te gaan zitten voor de line-up en een playlist te gaan bouwen. De kaarten zijn binnen evenals het Metal Park huisje dus de echte voorpret kan gaan beginnen. Ben nu op mijn gemakje door de donderdag en vrijdag heen gelopen. Verslag van de zaterdag en zondag volgt later. Deels blijft mijn gevoel overeind staan dat dit niet de beste editie is van Graspop maar tegelijkertijd ook weer veel bands waar ik naar uit kijk. Het is ook eens goed om een beetje ademruimte te hebben in het programma voor spontane ontdekkingen en wat meer sociale contacten. Kortom, meer dan blij met mijn kaartje en kijk er naaruit!

Donderdag
Tool overschaduwt deze dag natuurlijk maar ik ga me hier gedurende de hele dag uitstekend vermaken.

Must see: Night Verses, Bleed from Within, Bury Tomorrow, TOOL
Nice to see: Brothers of Metal, Shadow of Intent, AsinHell, All Them Witches, Polyphia (tof om te kunnen ontdekken, klinkt alleen nog wat plastisch)
Als er niks anders is: Textures (moet die band nog beter leren kennen), Kvelertak, Megadeth, Alice Cooper

Vrijdag
Vrijdag heeft een sterk dagprogramma maar ik maak me wat zorgen om de avond. Ik vermoed dat Pendulum een tent zal afsluiten en daar ben ik zeker bij maar voor de rest boeien de mainstage namen me niet veel en zie weinig andere hoge tent parels. Hier verwacht ik dus nog wel wat moois van in de tweede badge.

Must see: The Vintage Caravan, Borknagar, Vltimas, Graveyard, Pendulum
Nice to see: Svartsot, Fit for a King (fijne kennismaking), Dying Fetus, Tarja, Biohazard (zag er op Alcatraz erg tof uit),
Als er niks anders is: Lansdowne, Brand of Sacrifice, High on Fire, Corrosion of Conformity, Fu Manchu, Bruce Dickinson, Electric Callboy
Mooi lijstje!

Tof dat Bury Tomorrow in je must sees staat, zijn ook wel Ć©Ć©n van mijn favoriete live bands geworden. Ć©Ć©n van de beste metalcore bands in mijn mening

Fit for a king is wel mijn beste ontdekking van het afgelopen jaar tot nu toe, klinkt heel lekker. Hun laatste album (The Hell We Create) is ook erg sterk
Jaloers op de mensen die ze vanavond gaan zien in Utrecht, ik verwacht wel dat ze hier even laten weten weten hoe het was :)

Weet iemand trouwens hoe Tarja live is? Is dat een beetje de moeite? En welke muziek kan ik het beste luisteren van haar? Ben eigenlijk nog helemaal niet bekend met haar muziek terwijl het opzich wel mijn genre is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken