Graspop Metal Meeting 2024

Zijn er hier fans van POLYPHIA?
Ik had er nog nooit van gehoord en 9m eerlijk te zijn na wat muziek te luisteren ben ik mij gaan afvragen wat de band op GMM komt doen?
Ik snap dat Prodigy of Pendulum veel op metalfusion festivals staat, dus dat het op gmm wel geaccepteerd is.
Maar bij Polyphia val ik echt in slaap.

DYNAZTY is voor mij een ontdekking. Wel een goede band, maar ik hoop ook wel op wat bekende powermetal. Hammerfall of Primal Fear?
Primal Fear zou echt mooi zijn!

Toch nog even doorgegaan met de zaterdag en dat is opeens wel echt een hele drukke dag! Heel veel bands die dag die ik wil zien. En toch ook wel Avenged Sevenfold wel weer. Aankondiging deed me niet veel maar even So Far Away opgezet en dat blijft toch een mooi nummer. Gelukkig nog steeds in de setlist. Zaterdag wordt een clashfeest.

Must see: Vola, Rotting Christ, Blind Guardian, Brutus, Ice Nine Kills (vorig jaar gemist), While She Sleeps, Kamelot, Avenged Sevenfol, Bring me the Horizon
Nice to see: Pain (heel vet dat ze er staan, ook nog wat meer in verdiepen), Kampfar
Als er niks anders is: Pestilence (nog wat beter leren kennen)
Heb jij toevallig een setlist van A7X? Om een idee te krijgen wat ze spelen? Thanks!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Da's inderdaad wat teveel van het nieuwste album naar mijn goesting. Toch nóg maar eens een kans geven? (de 3de ondertussen...)
dit is de setlist van Afershock festival van vorige maand, die is al wel wat beter met 4 nummers van LIBAD van de 13 in totaal. Wellicht dat het op de festivals wel mee zal vallen dan. Niet dat ik LIBAD een slecht album vind maar ik zou wel liever hun greatest hits horen

1701073342382.png

Laatst bewerkt:
Wat zijn voor jullie de grootste missers op de line up tot nu toe? er moet natuurlijk nog een hoop toegevoegd worden, maar er zijn een hoop bands die al lang en breed een tour hebben staan en waar ik wel van had verwacht dat ze er stonden.

De grootste verrassing voor mij tot nu toe is het ontbreken van Bad Omens. Die staan letterlijk op ieder festival tot nu toe? Met hoe hard Graspop inzet op de metalcore scene is het wel random dat die er nog niet staan. Wellicht dat ze nog toegevoegd worden.

Verder had ik er wel vergif op durven in te nemen dat Slash er weer stond, ik geloof niet dat ik ooit naar Graspop geweest ben zonder dat Slash of Myles Kennedy er stond met 1 van hun projecten (meestal 2 zelfs). Ik en mijn vrienden maakten altijd grapjes dat ze die wel als combo deal bij een andere band zullen krijgen want ze staan er toch ieder jaar

bovenstaande is geen wensenlijstje trouwens, slash etc kan me gestolen worden, ben vooral verbaasd.

als ik kijk naar mijn persoonlijke smaak hoop ik vooral nog op Sum 41, Imminence, Limp Bizkit, Amaranthe

Wat zijn voor jullie de grootste missers op de line up tot nu toe? er moet natuurlijk nog een hoop toegevoegd worden, maar er zijn een hoop bands die al lang en breed een tour hebben staan en waar ik wel van had verwacht dat ze er stonden.

De grootste verrassing voor mij tot nu toe is het ontbreken van Bad Omens. Die staan letterlijk op ieder festival tot nu toe? Met hoe hard Graspop inzet op de metalcore scene is het wel random dat die er nog niet staan. Wellicht dat ze nog toegevoegd worden.

Verder had ik er wel vergif op durven in te nemen dat Slash er weer stond, ik geloof niet dat ik ooit naar Graspop geweest ben zonder dat Slash of Myles Kennedy er stond met 1 van hun projecten (meestal 2 zelfs). Ik en mijn vrienden maakten altijd grapjes dat ze die wel als combo deal bij een andere band zullen krijgen want ze staan er toch ieder jaar

bovenstaande is geen wensenlijstje trouwens, slash etc kan me gestolen worden, ben vooral verbaasd.

als ik kijk naar mijn persoonlijke smaak hoop ik vooral nog op Sum 41, Imminence, Limp Bizkit, Amaranthe

Amaranthe en Within Temptation met een nieuw album, en The Darkness en Avantasia met al tourdata elders

• Leuk
Waarderingen: Loek123
De grootste naam qua misser en die in de periode wel andere festivals spelen is ongetwijfeld Metallica.

Persoonlijk hoop ik nog op Alestorm, Amaranthe, Dropkick Murphy's, Opeth en Sum41.
Opeth kun je afschrijven, die komen zeker niet. staan op alcatraz.
de rest lijkt me allemaal nog prima mogelijk!

Voor mij met stip Ne Obliviscaris. Maar verwacht die gewoon in het tweede pakketje.

Verder ook Moonspell en Dimmu Borgir. Ik weet niet of Dream Theater echt realistisch was maar dat is ook nog een gemis.

Voor mij met stip Ne Obliviscaris. Maar verwacht die gewoon in het tweede pakketje.

Verder ook Moonspell en Dimmu Borgir. Ik weet niet of Dream Theater echt realistisch was maar dat is ook nog een gemis.
Owja en Unleash the Archers. Na de uitzonderlijke prestatie van de zangeres bij Ayreon zou ik graag de hele band weer eens live zien. En ze touren ook die periode.

En Alien Weaponry ook. Hebben ze die alweer niet?

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123
ik ben ook vooral benieuwd naar de namen die rock wechter zal droppen deze week. Zij gaan eind deze week in tiket verkoop dus ik vermoed dat er deze week wel wat aankondigen aankomen. Welke namen gaan zij nemen denk dan bv aan sum 41, the offspring, bad relegion, bad omens,... .

• Leuk
Waarderingen: L110Midnight
Ik weet niet of het echt missers zijn als ze niet tot nauwelijks zijn aangekondigd op andere festivals dit jaar, maar ik had toch wel goede hoop op een herkansing (in ieder geval 1) van de bands die dit jaar hun optreden hadden geannuleerd. Niet iedereen haalt zijn optreden in, maar meestal gebeurt het wel zoals My Dying Bride in 2023. De bands die ik in dat opzicht mis zijn: 1914, Draconian, Exodus en Fields of the Nephilim.

Users who are viewing this thread