Zo. Ook eindelijk de tijd gevonden om te gaan zitten voor de line-up en een playlist te gaan bouwen. De kaarten zijn binnen evenals het Metal Park huisje dus de echte voorpret kan gaan beginnen. Ben nu op mijn gemakje door de donderdag en vrijdag heen gelopen. Verslag van de zaterdag en zondag volgt later. Deels blijft mijn gevoel overeind staan dat dit niet de beste editie is van Graspop maar tegelijkertijd ook weer veel bands waar ik naar uit kijk. Het is ook eens goed om een beetje ademruimte te hebben in het programma voor spontane ontdekkingen en wat meer sociale contacten. Kortom, meer dan blij met mijn kaartje en kijk er naaruit!
Donderdag
Tool overschaduwt deze dag natuurlijk maar ik ga me hier gedurende de hele dag uitstekend vermaken.
Must see: Night Verses, Bleed from Within, Bury Tomorrow, TOOL
Nice to see: Brothers of Metal, Shadow of Intent, AsinHell, All Them Witches, Polyphia (tof om te kunnen ontdekken, klinkt alleen nog wat plastisch)
Als er niks anders is: Textures (moet die band nog beter leren kennen), Kvelertak, Megadeth, Alice Cooper
Vrijdag
Vrijdag heeft een sterk dagprogramma maar ik maak me wat zorgen om de avond. Ik vermoed dat Pendulum een tent zal afsluiten en daar ben ik zeker bij maar voor de rest boeien de mainstage namen me niet veel en zie weinig andere hoge tent parels. Hier verwacht ik dus nog wel wat moois van in de tweede badge.
Must see: The Vintage Caravan, Borknagar, Vltimas, Graveyard, Pendulum
Nice to see: Svartsot, Fit for a King (fijne kennismaking), Dying Fetus, Tarja, Biohazard (zag er op Alcatraz erg tof uit),
Als er niks anders is: Lansdowne, Brand of Sacrifice, High on Fire, Corrosion of Conformity, Fu Manchu, Bruce Dickinson, Electric Callboy