Graspop Metal Meeting 2024

stijn1617899910

Playlistbediener
8 apr 2020
11
2
Afgaande op de headliners vind ik vrijdag wel goed , ffdp ken ik goed en kan ik wel smaken in de auto om te luisteren en Priest zal ook wel aan zijn laatste tours bezig zijn dus op zich wel een leuke affiche. Tool heb ik niet veel mee , Alice al vaak gezien. Op zaterdag totaal geen fan van beide bands. Zondag Scorpions nog wel ca va, Machine Head vond ik goed maar de laatste jaren wat kwijt geraakt in het nieuwe werk. Gelukkig komen er nog 80 bands bij waar er zeker een pak goede zullen bij zitten!
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
266
541
Ik heb juist het idee dat er redelijk veel middelgrote bands touren en te weinig headliners
Deep Purple, The Offspring, Alestorm, Electric Callboy, Bad omens, Dropkick murphys, Corey Taylor, Slash (de laatste is meer een gokje)
Deep Purple, Dropkick Murphys en The Offspring staan normaal gesproken beetje rond dezelfde tijd gepland als Alice. Ik snap dan de promotie van 18:00 naar headliner status bij Alice in het bijzonder ook niet echt.
En ik geloof dat ik koorts krijg, maar zelfs Electric Callboy als 2e headliner neerzetten had mij interessanter geleken dan dit.
 

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
Kan natuurlijk ook nog dat Alestorm, EC en Bad Omens er allemaal wel staan, maar niet konden op donderdag en dat Cooper gewoon de beste overgebleven optie was.
of dat een electric callboy / alestorm onder alice staat. Alice verdiend wat mij betreft gewoon deze positie. in 2022 was het een geweldige show maar het was te licht en daarnaast vielen de bands die er na kwamen ( op sabaton na) qua productie/ show best tegen. Iets wat ik naast de muziek wel belangrijk vind voor een headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
77
142
Jammer dat Shinedown niet in Europa tourt, vond ze in Cirque Royale als voorprogramma van Alter Bridge machtig.

Alice Cooper zegt me op 1ste zicht weinig (buiten Poison natuurlijk), maar ik laat me graag verrassen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek en Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.644
7.393
Alice Cooper heeft in ieder geval wel gewoon een headline waardige show qua wat er allemaal op dat podium gebeurt, beter dan een Deep Purple op die positie


En precies wat ik gisteren al zei verwacht ik nog steeds morgen tien uur de grote batch met volgens de organisator 80/90 namen, net als vorig jaar.

De grote batch was om 16:00 tho dacht ik.
 

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Helemaal akkoord. Maar dan moet de batch dus ofwel deze namiddag, ofwel morgen toch gaan komen.
Als zaterdag de verkoop start, wens je toch de mensen nog de tijd te geven om het e.e.a. uit te zoeken voor accommodatie en zo...
Later dan morgen zal die toch ook niet komen lijkt me...
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
266
541
Alice Cooper heeft in ieder geval wel gewoon een headline waardige show qua wat er allemaal op dat podium gebeurt, beter dan een Deep Purple op die positie
Ik zit het even terug te kijken, en met een babyborn over het podium lopen is... bijzonder. Er gebeurt inderdaad genoeg op podium, maar het is wel ontzettend Spinal Tap, alleen dan wel serieus bedoeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: knalboon

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
Alice Cooper heeft in ieder geval wel gewoon een headline waardige show qua wat er allemaal op dat podium gebeurt, beter dan een Deep Purple op die positie




De grote batch was om 16:00 tho dacht ik.
Ik weet zeker dat de eerste 103 om tien uur was die dag. Had toen vergadering die om tien uur was afgelopen. Wou de namen thuis namen kijken met een kop koffie. Nog nooit zo hard gefietst. mail even teruggezocht deze ontving ik op 24-11-2022 10:24. de latere name drops wel 16.00 als ik goed herinner
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Koekdoos

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.498
2.995
In het No Clutter topic de lijstjes van de headliners in volgorde. Ik doe het ook maar eens, maar wel hier. Omdat ik vind dat dit soort dingen echt thuishoren in het reguliere GMM-topic.

1. Tool
2. Bring Me The Horizon
3. Avenged Sevenfold
4. Machine Head
5. Judas Priest
6. Scorpions
7. Alice Cooper
8. Five Finger Death Punch

Waarbij ik de nummers 1 t/m 4 sowieso wel ga bekijken. De rest waarschijnlijk niet. De live shows van Five Finger Death Punch die ik online kan vinden vind ik echt vreselijk helaas.
 

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
mijne is weer helemaal anders ik heb precies het tegenovergestelde van Rockbeer qua de laatste dan. Ik kan maar niet in tool komen . allee aanraders geprobeerd. live beelden gezien. Vond die tackel wel grappig maar de muziek en show is niet voor mij! Dat betekent ook dat er dan weer paar plekjes bij het podium over zijn voor iedereen die het wel wil zien !


1 Bring me the horizon
2 Judas Priest
3 Five Finger Death Punch
4 Alice Cooper
5 Machine head
6 Avenged seven fold
7 Scorpions
8 tool
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.169
7.409
Ik zit wat clips van de headline show van FFDP op Novarock te bekijken want toen waren ze daar ook de grootste naam van de dag
maar dat is gewoon exact de show die ze als sub op Graspop speelden volgens mij?
Ik hoop wel echt dat die een headliner waardige productie mee nemen, anders ga ik het zeker geen hele show uit houden
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en knalboon

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.169
10.496
Ik zit wat clips van de headline show van FFDP op Novarock te bekijken want toen waren ze daar ook de grootste naam van de dag
maar dat is gewoon exact de show die ze als sub op Graspop speelden volgens mij?
Ik hoop wel echt dat die een headliner waardige productie mee nemen, anders ga ik het zeker geen hele show uit houden
Ik hoop vooral dat die zanger er live wat van kan maken. Die valt me live zo tegen. Op plaat heeft hij een lekker rauwe stem die past bij de muziek maar live is dat er totaal niet. Lijkt wel een andere zanger.
 
  • Leuk
Waarderingen: La Hormiga 93

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.169
10.496
Deze hoort inderdaad hier:

  1. Machine Head (ja ondanks de herhaling kan ik me geen betere manier indenken dan het festival afsluiten met de laatste paar malloten in het donker)
  2. Tool
  3. BMTH
  4. Avenged Sevenfold
  5. Alice Cooper
  6. FFDP
  7. Judas Priest
  8. Scorpions

1 en 2 must sees
3 en 4 leuk om mee te pakken
5 t/m 8 laat ik aan me voorbij gaan
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken