Graspop Metal Meeting 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.224
10.649
Enige goede aan alice cooper als headliner voor Tool is dat je je niet slecht moet voelen als je al een plekje gaat zoeken vooraan bij Tool :ROFLMAO:
Ha true. En het is ook helemaal prima om hem mee te pakken vanaf de zijkant. Vermakelijke show met veel bekende nummers. Bestaat slechtere wachtmuziek (ik kijk naar jou Babymetal/Steel panther/ Enter band)
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
309
650
Uhm tja als er amerikaanse bands bij zitten zou dat zomaar kunnen. En waarom onzin? Ik vind dat een mooiere feestdag dan onzin feestdagen zoals Kerst, sinterklaas, pasen en pinksteren die allemaal op een sprookjes boek zijn gebaseerd.

Ik vind Thanksgiving ook maar een viering van genocidaal kolonialisme, maar dit geheel terzijde.

Heb verder weinig problemen met Alice Cooper. Vernieuwing mag, maar bij sommigen hier is het bijna obsessief-compulsief.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.224
10.649
Alice Cooper stond in 2022 als vierde op de poster na Sabaton, Deep Purple en Deftones en in 2015 als 8e (die poster is alleen niet per dag) na Slipknot, Kiss, Scorpions Korn, Judas priest, Faith no More en Motörhead. Mooie promotie naar 2e nu dan..
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123

jbj

Dagopener
11 okt 2022
547
737
Hmja. Akkoord gezien het landschap dat ze Alice Cooper doorschuiven.
Ik blijf echter wat bang afwachten naar de rest van de line-up. Alice Cooper en 5FDP zijn beide bands die lager stonden en dus vermoedelijk door het tekort aan headliners doorgeschoven zijn. Wat komt er dan in hun plaats?
Welke bands à la Disturbed, Amon Amarth, Architects, Behemoth, In Flames, Alter Bridge .... touren en zijn nog beschikbaar? Bitterweinig van dat kaliber vrees ik?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Op de website bij "Tickets" staan alle prijzen!
Jaja I know, maar vind het vreemd dat Graspop daar nog niets van zegt in hun social media posts. Zo'n accomodatie-info lijkt me toch wel handig om te communiceren, dat de informatie online staat...
 

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Jaja I know, maar vind het vreemd dat Graspop daar nog niets van zegt in hun social media posts. Zo'n accomodatie-info lijkt me toch wel handig om te communiceren, dat de informatie online staat...
Ik kan me er op zich wel wat bij voorstellen. Je kan immers al wel raden hoe de comments er op dit moment uit gaan zien bij zo'n post. Heel veel "allee zeg het word duurder maar de headliners zijn kleiner" commentaar. Lijkt me handiger om dat na de batch pas te doen.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Ik vind het wel tof hoor, Alice Cooper. Heeft toch ook zijn sporen verdiend. Heb hem nog nooit gezien dus leuk om af te vinken! De combi Tool-Alice Cooper spreekt me ook veel meer aan dan Judas Priest-FFDP. Laatstgenoemden heb ik al gezien en heb niet zo'n hoge pet op van FFDP.

Het gaat een donderdag en zaterdagticket worden voor mij, hopen dat het dagprogramma/de undercards ook leuke namen hebben, maar er zit altijd wel wat leuks bij. Vooral de minder bekende namen kunnen nog wel eens verrassen, alleen dat al is iets om naar uit te kijken!
 

El_Leipo

Playlistbediener
19 nov 2023
25
58
Ik kan me er op zich wel wat bij voorstellen. Je kan immers al wel raden hoe de comments er op dit moment uit gaan zien bij zo'n post. Heel veel "allee zeg het word duurder maar de headliners zijn kleiner" commentaar. Lijkt me handiger om dat na de batch pas te doen.
Dan moet de batch natuurlijk wel van hoge kwaliteit zijn... Ik ben opzich best tevreden met de headliners, maar zou het, gezien de schaarste, gelukt zijn om een goede undercard te boeken? Vorig jaar hadden we Behemoth, Amon Amarth, Disturbed, Alter Bridge, etc. Die waren wat mij betreft ook allemaal geschikt om te headlinen als je uitgaat van de headliners die we dit jaar hebben, toch stonden er nog betere namen boven....
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Ik kan me er op zich wel wat bij voorstellen. Je kan immers al wel raden hoe de comments er op dit moment uit gaan zien bij zo'n post. Heel veel "allee zeg het word duurder maar de headliners zijn kleiner" commentaar. Lijkt me handiger om dat na de batch pas te doen.
Helemaal akkoord. Maar dan moet de batch dus ofwel deze namiddag, ofwel morgen toch gaan komen.
Als zaterdag de verkoop start, wens je toch de mensen nog de tijd te geven om het e.e.a. uit te zoeken voor accommodatie en zo...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.264
7.579
Hmja. Akkoord gezien het landschap dat ze Alice Cooper doorschuiven.
Ik blijf echter wat bang afwachten naar de rest van de line-up. Alice Cooper en 5FDP zijn beide bands die lager stonden en dus vermoedelijk door het tekort aan headliners doorgeschoven zijn. Wat komt er dan in hun plaats?
Welke bands à la Disturbed, Amon Amarth, Architects, Behemoth, In Flames, Alter Bridge .... touren en zijn nog beschikbaar? Bitterweinig van dat kaliber vrees ik?
Ik heb juist het idee dat er redelijk veel middelgrote bands touren en te weinig headliners
Deep Purple, The Offspring, Alestorm, Electric Callboy, Bad omens, Dropkick murphys, Corey Taylor, Slash (de laatste is meer een gokje)
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
heel blij, hier mee. verdiende plek.
Nu zo alle headliners naast elkaar vind ik het toch echt wel heel tof. We gaan met een klein groepje jongste 26 oudste 68 en alleen al qua headliners is er voor ieder wat wils. Als dit een voorbode is voor de onderkant ben ik er heel blij mee.
 

dennis87

Playlistbediener
26 sep 2019
16
58
Hmja. Akkoord gezien het landschap dat ze Alice Cooper doorschuiven.
Ik blijf echter wat bang afwachten naar de rest van de line-up. Alice Cooper en 5FDP zijn beide bands die lager stonden en dus vermoedelijk door het tekort aan headliners doorgeschoven zijn. Wat komt er dan in hun plaats?
Welke bands à la Disturbed, Amon Amarth, Architects, Behemoth, In Flames, Alter Bridge .... touren en zijn nog beschikbaar? Bitterweinig van dat kaliber vrees ik?
Niet veel grote metalnamen komen daar voor in aanmerking dan kom je al snel uit bij : Offspring, Sum 41, Bad omens, Electric callboy, Dropkick murphys, Megadeth, Baby metal, Billy talent ? :unsure:. Beetje punk/metalcore wat hoger op het affiche teken ik voor 🥳.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
309
650
Ik heb juist het idee dat er redelijk veel middelgrote bands touren en te weinig headliners
Deep Purple, The Offspring, Alestorm, Electric Callboy, Bad omens, Dropkick murphys, Corey Taylor, Slash (de laatste is meer een gokje)

Kan natuurlijk ook nog dat Alestorm, EC en Bad Omens er allemaal wel staan, maar niet konden op donderdag en dat Cooper gewoon de beste overgebleven optie was.
 

Nico Bot

Nieuw lid
22 nov 2023
2
6
10 euro meer valt mee ... maar de prijzen van het eten en drinken afgelopen editie waren bizar. Dat hebben ze netjes onder Skullies verborgen ... kreeg je van die leuke prijzen van 3,4 skullie ... lekker vaag houden. Daarnaast slaat de term Skullie of muntje nergens meer op als alles digitaal afgerekend wordt. Maak er gewoon euro's van. Wel zo eerlijk naar het nogal trouwe publiek. dus ik hoop dat er qua voer en drank wat eerlijkere aanduiding is wat iets kost ... en de prijzen mogen best wat minder.

Nog nooit zo veel geld kwijt geweest op een festival! Ik heb qua geld persoonlijk niets te klagen .. en idd de doelgroep is vaak makkelijk met geld en heeft er genoeg van, maar om mij na afloop van Graspop genaaid te voelen... klote! En ............ als ik genaaid wordt wil ik ook zoenen ;-)
 

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
En precies wat ik gisteren al zei verwacht ik nog steeds morgen tien uur de grote batch met volgens de organisator 80/90 namen, net als vorig jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken