Graspop Metal Meeting 2024

Ceeweb

Campingartiest
1 jun 2023
87
165
Cashless was ook het probleem niet, meer gewoon dat ze dan gewoon een euro saldo moeten gebruiken in plaats van die rare skullies. vooral als sommige dingen bijvoorbeeld 2,7 skullies kosten of dat soort rare prijzen. Zo valt nooit goed te bekijken hoeveel je daadwerkelijk uitgeeft.
Ik denk dat het doel van de skullies vooral is om ze op voorhand tegen een andere prijs te kunnen verkopen dan op het festival zelf.
Een VVK Skullie is dan bvb 3,5€ terwijl een Skullie op het festival 3,8€ is.
Een biertje is dan 1 Skullie waardoor het in VVK 30 cent voordeliger is.
Als alles in Euro is aangeduid is er geen voordeel meer voor voorverkoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: L110Midnight

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Cashless was ook het probleem niet, meer gewoon dat ze dan gewoon een euro saldo moeten gebruiken in plaats van die rare skullies. vooral als sommige dingen bijvoorbeeld 2,7 skullies kosten of dat soort rare prijzen. Zo valt nooit goed te bekijken hoeveel je daadwerkelijk uitgeeft.
Afgelopen jaar hadden ze nog het excuus dat mensen al daadwerkelijk Skullies in de voorverkoop hadden gekocht, dus 'ze bestonden al' zou je kunnen zeggen. Dit jaar is er maar 1 reden om nog Skullies te gebruiken.

Wat ik eerder vervelend vond was dat de donderdag gewoon de halve dag het niet mogelijk was om speciaal bier te halen omdat het systeem niet werkte. En dat was op meerdere plekken zo. Kan gebeuren natuurlijk, maar had het nog niet eerder meegemaakt.

Bij Metaldays en Wacken zet je gewoon geld op je bandje. Dit kon je na het festival gewoon kosteloos terugboeken of een deel doneren. Rock Circus was met je pinpas (nog idealer). Cashless (zonder fysieke munten) is fijner dan al die plastic muntjes in je tas/broekzak/tent, maar graag zou ik het idee van een aparte munteenheid op het terrein gewoon volledig zien verdwijnen.
 

Timmy

Playlistbediener
31 okt 2023
31
25
Zo, even bijgelezen sinds gisteren middag.
Ik merk ook dat er grote gaten liggen tussen meningen van verschillende mensen.
Ik heb ook mijn mening die ik hier al enkele keren heb verkondigd.

Maar mensen persoonlijk aanvallen, in dit topic of in prive, is NOT DONE!
Ieder zijn mening, zeker als deze onderbouwd is. Ik ben het er ook niet altijd mee eens, maar ofwel meld ik mijn standpunt op een nette manier, en als dat niet kan dat zeg ik niets of herzie ik zelfs mijn mening als het echt klopt.

Ik hoop dat de mensen die te ver gegaan zijn hun excuses in privé al aangeboden hebben, openbaar mag ook altijd.

@Akephalos Trek het je niet te fel aan, ik hoop dat als je toch naar Graspop komt we samen een pint kunnen drinken ;)
Mooi gesproken (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en gerbthederp

KazuyaYuza

Playlistbediener
19 okt 2023
23
22
Het valt me trouwens ook op dat het skullie systeem weer terug gaat komen. Ik was hier persoonlijk dit jaar absoluut geen fan van, leek mij meer een makkelijk trucje om alles duurder te maken zonder dat mensen het merken. Hoe zien jullie dit?
Het systeem zelf was ok. De prijzen waren echter echt kut. 0,3 of 0.7 of 1,3, etc. slaat nergens op.
Maak het gewoon 0.5 of 1 skullie. Ook veel makkelijker met omrekenen wat iets kost. (of zet tussen haakjes neer wat het bedrag omgerekend is)
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
377
855
Over Skullie systeem ben ik ook redelijk dubbel.
Het werkte (eens je de activatie op donderdag erdoor kreeg) zeer vlot en efficient.
Maar het feit dat je inderdaad niet goed ziet altijd hoeveel je uitgeeft exact is wel iets jammer.
Ofwel ga je het gewoon in euro erop zetten, maar dan valt je voordeel in VVK er wel uit
Ofwel ga je werken met afrondingen. Geen zever meer van 2.7 maar dan 2.5 of 3. Dan kan je wel nog Skullies goedkoper verkopen ik VVK volgens het huidige systeem maar is het iets makkelijker tellen (tenzij het laat wordt en het bier mijn telvermogen heeft aangetast ;) ).

Maar cashless was mij persoonlijk niet tegengevallen vorig jaar. Binnen de groep op voorhand wat afspraken gemaakt over hoe we het gaan doen met rondjes geven en snel tot een goede concensus gekomen dus dat hielp ook wel. En het refunden (mits de kleine kost jammer genoeg wel maar oké) is ook een voordeel tegenover de fysieke bonnen. Ik durf al eens overmoedig worden op zaterdag als het krap begint te worden :D
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: jasper79 en KazuyaYuza

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.520
3.020
Ik ben zeer groot voorstander van een cashless systeem, zolang de organisatie maar zorg ervoor draagt dat het systeem te allen tijde werkt.
Maar het liefst inderdaad wel met leesbare bedragen.
Het grote voordeel is dat je niet meer loopt te hannessen met die muntjes. En ik ga doorgaans toch maar met een groep van 2-3 of maximaal 4. Die paar biertjes die je dan tegelijk bestelt krijg je ook wel weer terug. Dat is met een groep van 20 wel iets lastiger maar daar hadden ze geloof ik een groepskaart voor verzonnen. Gewoon een paar kaarten aanschaffen en er wat geld opzetten met z'n allen.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
538
734
Was het trouwens op graspop dit jaar zo dat de prijs er in euro steeds bijstond?

Op Alcatraz bv. stond dit bij ieder kraam (blijkbaar verplicht volgens de man aan dd bar) en waren de prijzen enkele weken op voorhand reeds bekend.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
377
855
Ik ben zeer groot voorstander van een cashless systeem, zolang de organisatie maar zorg ervoor draagt dat het systeem te allen tijde werkt.
Maar het liefst inderdaad wel met leesbare bedragen.
Het grote voordeel is dat je niet meer loopt te hannessen met die muntjes. En ik ga doorgaans toch maar met een groep van 2-3 of maximaal 4. Die paar biertjes die je dan tegelijk bestelt krijg je ook wel weer terug. Dat is met een groep van 20 wel iets lastiger maar daar hadden ze geloof ik een groepskaart voor verzonnen. Gewoon een paar kaarten aanschaffen en er wat geld opzetten met z'n allen.
Wij waren met 7-8 mensen. We gingen gewoon om beurt bier halen. Als er dan toevallig iemand niet was of aan een ander podium stond was dat maar zo. 80% van de tijd stonden de meeste toch samen.
Uiteindelijk op het einde had iedereen de hele groep eens getrakteerd en af en toe met minder volk. Dat komt ongeveer wel uit ;)
We zijn ook wel een groep die hetzelfde denken dus profiteerde er ook niemand van :)
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Was het trouwens op graspop dit jaar zo dat de prijs er in euro steeds bijstond?

Op Alcatraz bv. stond dit bij ieder kraam (blijkbaar verplicht volgens de man aan dd bar) en waren de prijzen enkele weken op voorhand reeds bekend.
Voor zover ik mij kan herinneren was dat bij Graspop niet het geval.

Er stond vaak bijvoorbeeld dat iets 2,7 skullies kost, en dan moest je zelf berekenen wat dat in euro's is. Niet heel praktisch
 
  • Leuk
Waarderingen: knalboon

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
Not to jinx maar vooral kijkend naar statistieken en vorig jaar, verwacht ik zelf het f5 moment en dus de name drop gewoon op aanstaande donderdag 10 uur. Vorig jaar was het de donderdag voor de kaartverkoop dat er 103 namen werden gedropt. Toen was het ook op Thanksgiving. Wat een national holiday is in Us maar alsnog werden er veel Amerikaanse acts bekend gemaakt. ik zag wat argumentatie dat ze niet op american holidays dingen bekend maken, word echter in realiteit veel gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Was het trouwens op graspop dit jaar zo dat de prijs er in euro steeds bijstond?

Op Alcatraz bv. stond dit bij ieder kraam (blijkbaar verplicht volgens de man aan dd bar) en waren de prijzen enkele weken op voorhand reeds bekend.
Is pas sinds werchter verplicht, wat 1of 2 weken later was.
 

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Not to jinx maar vooral kijkend naar statistieken en vorig jaar, verwacht ik zelf het f5 moment en dus de name drop gewoon op aanstaande donderdag 10 uur. Vorig jaar was het de donderdag voor de kaartverkoop dat er 103 namen werden gedropt. Toen was het ook op Thanksgiving. Wat een national holiday is in Us maar alsnog werden er veel Amerikaanse acts bekend gemaakt. ik zag wat argumentatie dat ze niet op american holidays dingen bekend maken, word echter in realiteit veel gedaan.
Jimmy had toch gezegd dat de grote batch waarschijnlijk op woensdag zou komen?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Was het trouwens op graspop dit jaar zo dat de prijs er in euro steeds bijstond?

Op Alcatraz bv. stond dit bij ieder kraam (blijkbaar verplicht volgens de man aan dd bar) en waren de prijzen enkele weken op voorhand reeds bekend.
bij graspop niet, alcatraz inderdaad wel. de organisatie zelf wil beide prijzen voor de duidelijkheid naar de bezoekers toe
 
  • Winning
Waarderingen: knalboon

Gebruikers die dit onderwerp bekijken