Graspop Metal Meeting 2024

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.513
3.007
Misschien speelt Machine Head wel op de North Stage, omdat ze verder nergens echt headlinen en dus misschien maar ca. 1:00-1:15 aan materiaal vullen? Dan kun je beter Scorpions het slot op de South Stage geven. Die kunnen gerust anderhalf uur aan hits aan elkaar rijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.667
7.429
Van het drietal Parkway Drive, Machine Head en Pantera (de namen die men hier dacht voor op herhaling) zou voor mij denk ik ook Machine Head wel de beste optie zijn, dus daar wel blij mee. Samen met Scorpions in ieder geval een mooie dag voor een dagticket afhankelijk van de undercard op de andere dagen
 

KazuyaYuza

Playlistbediener
19 okt 2023
23
22
Misschien speelt Machine Head wel op de North Stage, omdat ze verder nergens echt headlinen en dus misschien maar ca. 1:00-1:15 aan materiaal vullen? Dan kun je beter Scorpions het slot op de South Stage geven. Die kunnen gerust anderhalf uur aan hits aan elkaar rijgen.
Scorpions is ook iets meer mainstream en meezingertjes. Doet het meestal wel goed als afsluiter
 

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
De headliners zijn wat mij betreft prima, weinig namen waar ik echt super enthousiast van word maar dat is niet erg. Het belangrijkste gaat voor mij de grote batch zijn en of daar de bands waar ik op hoop in zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.513
3.007
Om de balans op te maken:

- Tool, eerste keer
- Bring Me The Horizon, vorige passage 2014
- Avenged Sevenfold, vorige passage 2018
- Five Finger Death Punch, vorige passage 2022
- Judas Priest, vorige passage 2022
- Scorpions, vorige passage 2022
- Machine Head, vorige passage 2023
- [ENTER BAND], vorige passage onbekend

Van drie acts kunnen we dus stellen dat het (weer) de hoogste tijd was dat ze Graspop zouden aandoen. vier andere bekende headliners zijn wel heel recent aanwezig geweest, waarvan Machine Head de kroon spant.

Al met al toch wel veel herhaling, maar ook wel een mooi clubje van acts die al lang niet meer op de weide zijn geweest of zelfs nog helemaal nooit.

Hopelijk woensdag of donderdag (donderdag voelt logischer) de batch van ca. 100 acts.
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
De ticketprijs gaat echt niet omlaag of hetzelfde blijven. Ook Graspop heeft te maken met inflatie en alles er omheen, dus ik verwacht wel dat de ticketprijs over de 300 gaat voor combi's. Of je dat nou justified of niet vind, het gaat gewoon gebeuren. Persoonlijk betaal ik met liefde de prijs van een combiticket als ik daarmee ook mijn favoriete festival steun.

En tuurlijk is het bijzonder dat een HL op herhaling komt, maar daar zal vast een gegronde reden voor zijn. Ik heb liever een Machine Head op herhaling dan weer 3,5 uur GnR :LOL:
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Vorig jaar Machine Head voor een groot deel overgeslagen. Mooi dat ik de kans alsnog krijg!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Gelukkig ben ik een groot MH fan anders was deze zondagdrop echt een dooddoener geweest. Scorpions ooit een half concert volgehouden en dit is alles behalve een gedroomde zondagafsluiter. Mogen van mij wel als laatste staan, dan is het pieken naar MH en hopen dat de tenten nog iets bieden. Zo vond ik dit jaar Monster Magnet eigenlijk ook een fantastische afsluiter. Lekker spacen met niet al te veel mensen in de metal dome.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Om de balans op te maken:

- Tool, eerste keer
- Bring Me The Horizon, vorige passage 2014
- Avenged Sevenfold, vorige passage 2018
- Five Finger Death Punch, vorige passage 2022
- Judas Priest, vorige passage 2022
- Scorpions, vorige passage 2022
- Machine Head, vorige passage 2023
- [ENTER BAND], vorige passage onbekend

Van drie acts kunnen we dus stellen dat het (weer) de hoogste tijd was dat ze Graspop zouden aandoen. vier andere bekende headliners zijn wel heel recent aanwezig geweest, waarvan Machine Head de kroon spant.

Al met al toch wel veel herhaling, maar ook wel een mooi clubje van acts die al lang niet meer op de weide zijn geweest of zelfs nog helemaal nooit.

Hopelijk woensdag of donderdag (donderdag voelt logischer) de batch van ca. 100 acts.
vind het nog steeds een mooie effort, zeker als je weet dat headliners praktisch om de 2 jaar kwamen tot een paar jaar geleden tot nu toch al de helft kunnen vernieuwen
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
304
633
Graspop sluit de laatste tijd toch meestal af met een (relatief gezien) kalmer optreden.

Scorpions zelf hebben al afgesloten, Faith No More, A Perfect Circle, Def Leppard, Twisted Sister, het eindigt vrijwel nooit met intense pits of crowdsurfen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Ik lees veel reacties van mensen waarin ze zeggen dat Scorpions nog oké is of dat ze die band nog nooit gezien hebben.

Ik snap jullie.

Ik was in 2015 ook zo. Ik was toen heel blij met Scorpions. De band kondigde toen ook zijn afscheidstournee aan. Was onwijs om ze een eerste en direct laatste keer te zien. Nummers uit mijn kindertijd live. Jah baby!

Maar daarna zag ik ze nog veeeel te veeeel. Afscheidstournee??? In 2017 stonden ze er weer. Nog steeds met die afscheidstournee. In 2019 zag ik ze op de Lokerse Feesten. Van afscheid nemen was geen sprake meer ineens. Mickkey Dee van Motörhead was zelfs al hun nieuwe drummer geworden. Toch iemand van de band die was gestopt!

Er was geen ontsnappen meer aan. En dan die draak van een show in 2022 op Graspop. Still Loving You? Echt nieeeeet meer gasten.

Ik gun het de mensen die de band nog nooit zagen. Legendarische Europese heavy metal, maar al lang over de top. Ik hoop ongelijk te krijgen - echt wel - maar ik vrees dat de Klaus weer gaat staan reutelen en kreupelen op dat podium.

Ik trek me op aan Machine Head en de Marquee :)
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
90
167
En dan nu graag de undercard, want ik wil graag weten of ik dit jaar ook nog iets van mijn gading te zien krijg (ga waarschijnlijk toch wel, maar een beetje leuke bands vind ik ook wel mooi)
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Iedereen is hier overwegend positief over Scorpions. In 2022 was dat toch echt dé grote teleurstelling van dat jaar hoor...
Een greep uit de evaluaties van dat jaar:

Scorpions: 5. Over bands gesproken die weg mogen blijven bij de headlinerspots... Mijn hemel zeg, grootste teleurstelling van het weekend was toch wel Scorpions. In 2017 vond ik het nog zeer vermakelijk, maar daar is inmiddels weinig meer van over. Die zanger is nooit de beste zanger van de wereld geweest, maar dit was gewoon gênant. Geen energie, regelmatig gewoon vals. Cijfer zou nog lager zijn geweest als de show niet was gered door de prachtige podium aankleding en door de rest van de band, die wel een goeie, strakke show neerzetten. Al hoeft een drumsolo van 10 minuten ook niet van mij. Hopelijk voor henzelf, de fans en het festivalpubliek nu toch een definitief welverdiend pensioen voor de heren.

Scorpions (1): Hadden afgesproken met de groep om een stuk van de set te zien en dan te evalueren of we zouden blijven. Maar wat was dat? De zanger, Klaus Meine, leek op zo’n houterige pop uit de Efteling en de zijn stem was helemaal niet om over naar huis te schrijven. Uiteindelijk hebben we drie nummers uitgehouden en zijn we vertrokken. Nog 1 punt voor de muzikant die het wel nog redelijk deden.
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Had toch liever gehoopt op Parkway drive. Ergens wel logisch aangezien ze initieel gepland stonden voor 2024. Dan maar hopen op sterke sub headliners/undercard.
Hoewel ik meer PWD fan ben dan Machine Head, vind ik MH toch de betere keuze. MH kan in mijn optiek makkelijker een no repeat setlist bouwen met vette nummers dan PWD.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken