Graspop Metal Meeting 2024

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
Persoonlijk vind ik American Capitalist het meest 'complete album'. Goeie samenhang, weinig zwakke momenten, tekstueel nog oké.
Eén tip: luister gewoon niet te veel albums na elkaar 😅 hoe meer liedjes je kent, hoe meer fillers je betrapt. Heb ik bijvoorbeeld met The Wrong Side Of...... Had geen dubbel album moeten zijn. Het wordt gewoon wat teveel van hetzelfde.
helemaal mee eens !!!!!!
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Nou, als zelfs Werchter en GMM al op dezelfde dag gaan aankondigen, dan kan deze hele 'regel' wel voorgoed de prullenbak in.. 😅
Geen idee hoe dit precies in z'n werk gaat bij grote festivals, maar met social media marketing heb je echt te maken met korte spikes, en dan is het weer rustig. Om mensen warm, enthousiast en wakker te houden zou je nu best elke dag 'iets' kunnen laten weten. Als RW om 8:00 iets aankondigt, al helemaal als dat een naam als Maneskin is, dan is die piek om 10:00 echt wel weer weg. Uiteraard hebben ze hier zelf de beste statistieken voor maar elke dag een naam zou marketing technisch gezien goed werken.

Ze hadden ook nu alles kunnen aankondigen, en dan deelt iedereen dat met zijn/haar vrienden, en eind van de week is 70% kwijt wat er ook alweer komt. Dat doet ticketverkoop niet ten goede. Echter is starten met een naam als Tool wel bijzonder, want de hype is momenteel toch wel een stuk minder dan gisteren. Had je Tool net voor de verkoop aangekondigd, dan doet een groot deel toch een impuls aankopen.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.501
763
Geen idee hoe dit precies in z'n werk gaat bij grote festivals, maar met social media marketing heb je echt te maken met korte spikes, en dan is het weer rustig. Om mensen warm, enthousiast en wakker te houden zou je nu best elke dag 'iets' kunnen laten weten. Als RW om 8:00 iets aankondigt, al helemaal als dat een naam als Maneskin is, dan is die piek om 10:00 echt wel weer weg. Uiteraard hebben ze hier zelf de beste statistieken voor maar elke dag een naam zou marketing technisch gezien goed werken.

Ze hadden ook nu alles kunnen aankondigen, en dan deelt iedereen dat met zijn/haar vrienden, en eind van de week is 70% kwijt wat er ook alweer komt. Dat doet ticketverkoop niet ten goede. Echter is starten met een naam als Tool wel bijzonder, want de hype is momenteel toch wel een stuk minder dan gisteren. Had je Tool net voor de verkoop aangekondigd, dan doet een groot deel toch een impuls aankopen.

Wellicht heeft het ook te maken met de groote van deze headliners. Voor de namen van vandaag (Maneskin & FFDP en Judas Priest) is wellicht iets minder media aandacht nodig dan een Dua Lipa, Foo Fighters en Tool.
 
  • Leuk
Waarderingen: knalboon en gerbthederp

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.664
Enigszins verrassend wel, de aankondiging van vandaag. Niet omdat deze bands headliner zijn, dat zat er al wel dik in. Maar wel dat ze samen de vrijdag moeten gaan dragen. Ik had zelf FFDP op North verwacht, naast een nog iets sterkere band. En Judas Priest op de wat meer veilige zaterdag. Veilig omdat de zaterdag ietsje makkelijker verkoopt dan de andere dagen, omdat de meeste mensen dan geen vrij hoeven te vragen.

Ook wel benieuwd waar ze A7X en BMTH nu gaan plaatsen. Had één van de twee dus wel verwacht als South headliner op de vrijdag. Wellicht dat ze het festival dit keer met een grotere knal af willen sluiten en BMTH als 'closer' programmeren op zondag?

Verder ook wel een bijzondere keuze om FFDP en JP samen aan te kondigen, terwijl Tool gister de enige naam was. Duidt er in mijn ogen op dat ze bij Tool niet echt een headliner ernaast gaan zetten, maar dus inderdaad een band als Dropkick Murphy's.

Zou morgen weer de dag zijn? En overmorgen? Een weekje headliners Graspop headliner-aankondigingen consumeren zou ik best leuk vinden!
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
406
695
Toch wel lekker wakker worden met tool op de line up. Gisteren alle albums nog is geluisterd en daar werden m'n buren niet blij van maar ik wel.😁
Met rotting christ op zaterdag al 2 dagen
waar ik erg naar uitkijk.
Nog een mooie afsluiter op de zondag in de marquee en ik ben al tevreden.
Gun iedereen z'n bandje van scorpions tot Electric callboy het zal me echt een zorg zijn ik kan al rustig slapen.😁🤟
#vandaag
#tool
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Wellicht heeft het ook te maken met de groote van deze headliners. Voor de namen van vandaag (Maneskin & FFDP en Judas Priest) is wellicht iets minder media aandacht nodig dan een Dua Lipa, Foo Fighters en Tool.
Dat ook. Als ik zo hoor dat we morgen een A7X aankondiging kunnen verwachten, dan zie ik RW wel met QOTSA komen. Want ga er echt 100% van uit dat die niet als zondag headliner op GMM zouden staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Enigszins verrassend wel, de aankondiging van vandaag. Niet omdat deze bands headliner zijn, dat zat er al wel dik in. Maar wel dat ze samen de vrijdag moeten gaan dragen. Ik had zelf FFDP op North verwacht, naast een nog iets sterkere band. En Judas Priest op de wat meer veilige zaterdag. Veilig omdat de zaterdag ietsje makkelijker verkoopt dan de andere dagen, omdat de meeste mensen dan geen vrij hoeven te vragen.

Ook wel benieuwd waar ze A7X en BMTH nu gaan plaatsen. Had één van de twee dus wel verwacht als South headliner op de vrijdag. Wellicht dat ze het festival dit keer met een grotere knal af willen sluiten en BMTH als 'closer' programmeren op zondag?

Verder ook wel een bijzondere keuze om FFDP en JP samen aan te kondigen, terwijl Tool gister de enige naam was. Duidt er in mijn ogen op dat ze bij Tool niet echt een headliner ernaast gaan zetten, maar dus inderdaad een band als Dropkick Murphy's.

Zou morgen weer de dag zijn? En overmorgen? Een weekje headliners Graspop headliner-aankondigingen consumeren zou ik best leuk vinden!
BMTH are busy on Friday and Sunday.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
@jimmywe wil iedereen gewoon trollen door te zeggen dat Metallica niet komt. Zodat we toch met z'n allen positief verrast zijn als ze worden aangekondigd voor GMM. 'k Heb je door, Jimmy! Geef het nu maar gewoon toe...

Think About It GIF by Identity
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.664
Yeah, in a different thread (Rock Werchter?) Jimmy also suggested that he has heard about them doing the Saturday at Graspop.
Nice! Curious if this means that A7X will close the festival then. Or that Graspop has its strongest headliner duo on saturday again, just like last year.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken