Graspop Metal Meeting 2024

Dus de zaterdag is het BMTH en zondag A7X? Iets met al je kruid verschieten... JP is altijd leuk om te zien maar over 5FDP heb ik echt nog nooit iemand iets positiefs horen zeggen.
Nou, ik vind de reacties op Facebook over FFDP juist verrassend positief, beter dan die op JP, zo lijkt het.
Wel veel mensen die zeuren dat JP boven FFDP zou moeten staan, maar dat zou best een kwestie van onderschatting van FFDP, overschatting van JP, of combinatie van beide kunnen zijn.

Ik heb zelf met beide niet zo heel veel op, maar ben er ook niet op tegen. Beide hebben best wel een paar leuke nummers, dus ik sluit zeker niet uit dat ik ernaar ga kijken (hoewel de kans dat ik in de Marquee sta een stuk groter is).

Beetje vreemd vind ik wel dat ze het op hun website (niet op Facebook) hebben over een exclusief optreden van Metallica, maar I-Days heeft ze dus ook.
Wellicht dat ze exclusief voor Noorwegen/Scandinavië/Noord-Europa bedoelen ofzo?

(vertaald)
Metallica has two shows in Helsinki at couple weeks before Graspop. So that isn't really exclusive...

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Dat ook. Als ik zo hoor dat we morgen een A7X aankondiging kunnen verwachten, dan zie ik RW wel met QOTSA komen. Want ga er echt 100% van uit dat die niet als zondag headliner op GMM zouden staan.
Ik denk dat QOTSA eerder pukkelpop zal worden eigenlijk

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Als het nu nog zou regenen heel het weekend kan Graspop 2024 de geschiedenis in gaan als ‘slechtste editie ooit’. 😅
Jij bent echt nog niet vaak genoeg geweest :LOL:

Dit jaar zat er ook een dag bij die ik vermoedde minder ging zijn. Heb me gewoon rot geamuseerd.

I'm not really surprised to see Priest and 5FDP as headliners but having them on the same day is a little baffling. I would have expected them as North Stage headliners, each next to a more exciting South Stage headliner. This day needs a strong undercard, that's for sure.
Ik denk dat er op die dag nog wel een sterke 3e (en 4e) 'headliner' bij komt, zoals afgelopen jaar Disturbed en Amon Amarth op de vrijdag, en Pantera op de vrijdag, of in 2022 JP/Korn/FFDP.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en festivalryo
- En "Metallica komt 100% niet" is makkelijk neergetypt en misschien ook een grote kans van niet. Maar kan je dit statement ook ondersteunen met criteria? X-aantal jaar geleden was het namelijk ook 100% zeker dat Rammstein nooit zou komen.
Welkom op het forum!

Bovenstaande vraag is minstens 30x beantwoord in de afgelopen maand, en zelfs op de vorige pagina nog. Gebruik de zoekfunctie van het forum eens zou ik zeggen. Je begrijpt wel dat mensen het beu worden na 20 keer dezelfde vraag beantwoord te hebben toch?

Scorpions zou voor mij juist een beetje de headlinerslots redeemen eerlijk gezegd. Tool is top en ik snap dat ze een big deal zijn maar niet helemaal mijn ding en die 2 van vandaag word ik helemaal niet warm van. Stel zondag hebben ze Scorpions + Deep Purple oid zou dat voor mij dan toch het weer waard maken.
Stop daar nog bv. Saxon en Uriah Heep bij, en je hebt weer een mooie 'oudjes-dag' (wat de zondag toch doorgaans een beetje is op GMM).
En dat zeg ik met alle respect, want ik zou de meeste van deze bands waarschijnlijk zelf gaan bekijken.
Sowieso Uriah Heep, maar ook Scorpions, daar heb ik gewoon een zwak voor, maar misschien is dat wel mijn zwakte.. ;)

Ben geen grote fan van Priest, maar heb die de laatste 2/3 keer overgeslagen, toen die ergens op een festival speelden waar ik ook was, dus heb best wel zin om ze nog eens te zien.

En 5FDP, tja, lijkt me dan een leuke om Emperor, Amenra of Dimmu Borgir tegenover te zetten, dan is die keuze ook weer eenvoudig.

Kunnen we nu echt ophouden over Metallica? Jimmy heeft altijd betrouwbare info en is zelden tot nooit zo duidelijk als nu. Gaat gewoon niet gebeuren.
Kunnen we ophouden met iedereen te vertellen waar ze het over mogen hebben?
Da's een van de grootste sfeerverpestvers al geweest de laatste 50 pagina's.

Ik besef me dat er wel een kleine ironie aan m'n post zit :poop:

Nou, als zelfs Werchter en GMM al op dezelfde dag gaan aankondigen, dan kan deze hele 'regel' wel voorgoed de prullenbak in.. 😅
Ik ga ook eventjes naar de film en heel deze opmerking backfired me. Nou wel, over het algemeen blijf ik deze regel aanhouden behalve vlak voor de kaartverkoop dan. Wel raar.

Ik heb nog niet bijgelezen hier, maar ik gok dat de meesten hier niet per se op een JP en 5FDP combi zaten te wachten? Het overtuigt mij iig niet richting een evt weekend kaart

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en MarcoReusel
Gezien de info die we nu hebben (bmth op zondag niet beschikbaar, a7x info morgen blijkbaar) gok ik er toch op dat bmth en a7x samen zaterdag draaien en we zondag iets van Scorpions + Deep Purple gaan krijgen.

• Winning
Waarderingen: mattman
Ik ga ook eventjes naar de film en heel deze opmerking backfired me. Nou wel, over het algemeen blijf ik deze regel aanhouden behalve vlak voor de kaartverkoop dan. Wel raar.

Ik heb nog niet bijgelezen hier, maar ik gok dat de meesten hier niet per se op een JP en 5FDP combi zaten te wachten? Het overtuigt mij iig niet richting een evt weekend kaart
Even Tool niet meegeteld: ik hoef echt niet een recycle poster van 2022. Heel veel mensen waren blij toen met Opeth in de Marquee want een heel groot deel liep gewoon weg bij 5FDP. Ook door al dat gezeik jaren terug en slechte shows straalt die band alleen maar negativiteit uit voor mij.

Zondag is geen rollator dag
Avenged Sevenfold gaat gewoon lekker het festival afsluiten.
Anders staan er straks weer maar 10 mensen als het vuurwerk af gaat, net als dit jaar

Zeg, Metallica, is dat niets voor Graspop?

*Deze post is louter ironsich bedoeld, niet serieus nemen*

Wel straf dat uw support act een festival als Graspop kan headlinen.

• Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: jahallo en nikita
Heel erg benieuwd of ze nu opnieuw een prog-avond kunnen neerzetten op de vrijdagavond in de tenten! Al is het maar om de fans van Tool ook de rest van het weekend wat aan te bieden ;-)
Dream Theater zou bijvoorbeeld een optie zijn. Of weer Ayreon. Opeth speelt al op Alcatraz, maar het is niet onmogelijk dat Opeth beide festivals doet getuige andere bands die het al eerder deden. De kans wordt er wel kleiner op.
Je hebt natuurlijk prog en je hebt prog. Ik weet niet of de fans van Tool per se ook op Ayreon zitten te wachten (of andersom).
Net zoals Coheed And Cambria en Meshuggah ook geen grote overlap in fans hoeven te hebben. ;)

Toch zou het inderdaad wel aardig zijn als er weer wat thema-dagjes ontstaan (al dan niet bewust).
Opeth zou idd wel prima op de Tool-dag erbij passen, maar verwacht ik ook niet.
Wel zouden bv. Riverside, Leprous, Vola, Karnivool, prima op die dag erbij passen, of eventueel bands als Zeal & Ardor, Igorrr.

Ayreon (of Star One of een ander van Arjen's vele projecten) zou natuurlijk ook fantastisch zijn.
En dat zou wellicht ook wel passen in zijn (schijnbare) planning:
  • 2017: 013 - Ayreon Universe
  • 2018: GMM - Ayreon Universe
  • 2019: 013 - Into The Electric Castle
  • 2020: Night Of The Prog - Into The Electric Castle (cancelled)
  • 2021: -
  • 2022: -
  • 2023: 013 - 01011001
  • 2024: ? (mogelijk festival)
  • 2025: ? (mogelijk 013 - The Human Equation)
Een optreden op Night Of The Prog volgend jaar sluit ik ook niet uit, gezien de cancelling van 2020, en het feit dat NOTP heeft aangekondigd dat dit de laatste editie zal worden (zal ik zeker naar toe gaan als Ayreon er daadwerkelijk staat).
Wie weet misschien wel GMM en NOTP?? ;)

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Users who are viewing this thread