Heel erg benieuwd of ze nu opnieuw een prog-avond kunnen neerzetten op de vrijdagavond in de tenten! Al is het maar om de fans van Tool ook de rest van het weekend wat aan te bieden ;-)
Dream Theater zou bijvoorbeeld een optie zijn. Of weer Ayreon. Opeth speelt al op Alcatraz, maar het is niet onmogelijk dat Opeth beide festivals doet getuige andere bands die het al eerder deden. De kans wordt er wel kleiner op.
Je hebt natuurlijk prog en je hebt prog. Ik weet niet of de fans van Tool per se ook op Ayreon zitten te wachten (of andersom).
Net zoals Coheed And Cambria en Meshuggah ook geen grote overlap in fans hoeven te hebben.
Toch zou het inderdaad wel aardig zijn als er weer wat thema-dagjes ontstaan (al dan niet bewust).
Opeth zou idd wel prima op de Tool-dag erbij passen, maar verwacht ik ook niet.
Wel zouden bv. Riverside, Leprous, Vola, Karnivool, prima op die dag erbij passen, of eventueel bands als Zeal & Ardor, Igorrr.
Ayreon (of Star One of een ander van Arjen's vele projecten) zou natuurlijk ook fantastisch zijn.
En dat zou wellicht ook wel passen in zijn (schijnbare) planning:
- 2017: 013 - Ayreon Universe
- 2018: GMM - Ayreon Universe
- 2019: 013 - Into The Electric Castle
- 2020:
Night Of The Prog - Into The Electric Castle (cancelled)
- 2021: -
- 2022: -
- 2023: 013 - 01011001
- 2024: ? (mogelijk festival)
- 2025: ? (mogelijk 013 - The Human Equation)
Een optreden op Night Of The Prog volgend jaar sluit ik ook niet uit, gezien de cancelling van 2020, en het feit dat NOTP heeft aangekondigd dat dit de laatste editie zal worden (zal ik zeker naar toe gaan als Ayreon er daadwerkelijk staat).
Wie weet misschien wel GMM en NOTP??