Graspop Metal Meeting 2024

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Tool op de eerste dag en Metallica op de laatste dag zou toch wel een flinke mega klapper zijn als ze dat voor elkaar zouden krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: redbaron

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.186
Ik probeer niets te betwisten, maar kan iemand mij uitleggen waarom Metallica 100% uitgesloten is?
Omdat @jimmywe het zegt. ;)

Als dat niet zo was, had ik er wellicht ook nog in geloofd, misschien wel meer zelfs.
Normaal gesproken zou ik Tool én Metallica als ongeloofwaardig (want te duur) geacht hebben, maar als Tons Of Rock dat kan (ook al hebben die een jubileumeditie)..?
Een andere belemmering zag ik het 2-dagen concept van Metallica, maar blijkbaar is 1 dag ook gewoon (weer) mogelijk.

Aan de andere kant zou Metallica dan waarschijnlijk vandaag zijn aangekondigd, tegelijk met TOR en I-Days.

Hoe dan ook: geen Metallica.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Nice! Curious if this means that A7X will close the festival then. Or that Graspop has its strongest headliner duo on saturday again, just like last year.
Ik verwacht A7X en BMTH eerlijk gezegd op dezelfde dag. Die 2 hebben voor mijn gevoel toch best een overlappende fanbase waarmee ze de dagtickets voor zaterdag dan makkelijk uitverkocht krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Jamel

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
Met die kennis snap ik niet dat mensen hier al roepen dat ze met 100% zekerheid niet komen.
Ze staan de 26e op Tons of Rock, waarom dan niet de 22e of 23e op graspop?
Okay, once again: Jimmy is a credible insider, his leaks have been extremely accurate in the past. If he says, Metallica is not coming, you can trust him. He knows.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.442
Petje af voor Tons of Rock, trouwens. Maar die bovenkant doet nu toch echt de wenkbrauwen fronsen?

TOOL - METALLICA - GRETA VAN FLEET 🤔

En ze hebben daar dan natuurlijk ook al een Judas Priest & Parkway Drive. Maar dan toch Greta als HL neerzetten?

Confused The Lord Of The Rings GIF
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Als ze op volgorde van de dagen gaan aankondigen (is dit überhaupt een standaard die GMM hanteert?) zouden morgen A7X en BMTH aangekondigd worden? Hint voor A7X voor zaterdag is gegeven (al hebben ze het hele GMM weekend nog vrij), daarnaast lijkt BMTH voor zaterdag ook al redelijk zeker zijn. Zou zondag dan Scorpions en Deep Purple zijn? Of zouden ze dan toch andere combinaties gaan maken tussen 'oude' en 'nieuwe' headliners? Want zowel A7X als BMTH komen in aanmerking voor dé headliner van de dag denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Dat hoop ik stiekem, maar ik vrees dat indien ze komen, het maar voor één avond zal zijn. Metallica speelt zelden nog 3 concerten op 5 of 6 dagen tijd. München en Milaan zijn wel in die tijdspanne. De afstand tussen beide steden is geen onoverkomelijk probleem. Tussen Oslo en het weekend van Hellfest zit ook maar 2 en 4 dagen. Aangezien ze geen eigen podium nodig hebben op Hellfest, zal de afstand ook geen probleem zijn. En ze kunnen van Oslo vliegen naar Nantes of Parijs.

Maar ook tijdens het weekend van Graspop zijn ze nog vrij, dus een dag Graspop, en een dag Hellfest behoren tot de mogelijkheid.
Metallica wil inderdaad zoveel mogelijk shows spreiden Ivm James zijn stem.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.123
945
Omdat @jimmywe het zegt. ;)

Als dat niet zo was, had ik er wellicht ook nog in geloofd, misschien wel meer zelfs.
Normaal gesproken zou ik Tool én Metallica als ongeloofwaardig (want te duur) geacht hebben, maar als Tons Of Rock dat kan (ook al hebben die een jubileumeditie)..?
Een andere belemmering zag ik het 2-dagen concept van Metallica, maar blijkbaar is 1 dag ook gewoon (weer) mogelijk.

Aan de andere kant zou Metallica dan waarschijnlijk vandaag zijn aangekondigd, tegelijk met TOR en I-Days.

Hoe dan ook: geen Metallica.
Metallica gaat nog 2 data bekend maken
eentje zal dan TW Classic worden vermoed ik
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.186
Editie 2023 steeds op south stage
Dat kan ook gewoon toeval zijn geweest, het jaar ervoor was het 50-50 (2x MS1 afsluiter, 2x MS2 afsluiter).
Enige zekerheid is dat de 'grote' (eerstgenoemde) headliner op South staat, de andere op North.
Wie er afsluit, is een kwestie van afspraken/wensen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Ik denk, en zal dat wel ergens horen in de nabije toekomst, dat Metallica een weekje pauze neemt in hun tour de week van Graspop. Hoe hard balen dat ook is. Soms zijn dat wetmatigheden waar je als boeker niks tegen kan beginnen.
 

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Petje af voor Tons of Rock, trouwens. Maar die bovenkant doet nu toch echt de wenkbrauwen fronsen?

TOOL - METALLICA - GRETA VAN FLEET 🤔

En ze hebben daar dan natuurlijk ook al een Judas Priest & Parkway Drive. Maar dan toch Greta als HL neerzetten?

Confused The Lord Of The Rings GIF
GvF in hetzelfde rijtje als Tool en Metallica is wel vreemd idd.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.123
945
Ik denk, en zal dat wel ergens horen in de nabije toekomst, dat Metallica een weekje pauze neemt in hun tour de week van Graspop. Hoe hard balen dat ook is. Soms zijn dat wetmatigheden waar je als boeker niks tegen kan beginnen.
dus ook geen pinkpop als ik het zo lees.
Thanks Jimmy
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.186
Toch knap van Tons of rock,die hebben dus Tool en Metallica.
Beetje vreemd vind ik wel dat ze het op hun website (niet op Facebook) hebben over een exclusief optreden van Metallica, maar I-Days heeft ze dus ook.
Wellicht dat ze exclusief voor Noorwegen/Scandinavië/Noord-Europa bedoelen ofzo?

(vertaald)
's Werelds grootste metalband aller tijden bevestigt een exclusief concert in Oslo. Metallica staat bovenaan de jubileumposter voor Tons of Rock 2024.
 

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
95
84
geen idee over Pinkpop… dus even goed kan mijn theorie de vuilbak in als ze daar wel zouden staan
Ik denk, en zal dat wel ergens horen in de nabije toekomst, dat Metallica een weekje pauze neemt in hun tour de week van Graspop. Hoe hard balen dat ook is. Soms zijn dat wetmatigheden waar je als boeker niks tegen kan beginnen.
Ik twijfel niet aan jouw kennis, blijkbaar staat dit als een paal boven water, maar het tourschema van Metallica heeft inderdaad standaard altijd een paar dagen ertussen staan waarin niet gespeeld wordt. Dit deden ze vorig jaar ook. Maar zoals i-festival is drie dagen na München, waarna ze 7 juni (iets meer dan een week) weer in Helsinki staan. 5 dagen na de laatste Helsinki staan ze twee keer in Copenhagen, dan tien dagen niks voor ze 26 Juni Oslo doen. In theorie meer dan genoeg tijd ertussen om nog een, wellicht zelfs 2 festivals te doen, waardoor ze de eerdere cyclus in stand houden. Als ze dus idd niet op GMM staan, dan is Pinkpop zeker een optie. Hoewel ik daar ook de FF al verwacht.
 

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
127
196
Ik denk dat Metallica eerder op PinkPop staat dan Graspop, aangezien de podiums en ervaring op PinkPop
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken