Graspop Metal Meeting 2024

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Kortom, deze aankondiging brengt me wel weer met beide voetjes op de grond. Van een weekendticket for sure ga ik nu naar minstens een donderdagticket en mogelijk een weekendticket. De voornaamste reden om het hele weekend te pakken is omdat ik dan toch al verlof heb moeten regelen de donderdag en vrijdag voor Tool. Graspops kennende komt het heus wel goed, maar dit is even een iets mindere aankondiging.
Is de belangrijkste aanleiding voor de keuze van het ticket niet de drop van 100 bands? Als die goed is, maken 8 kut-headliners me echt niet zoveel uit. Nou ja, alle 8 is wel heel veel, maar laat me zeggen dat ik dan toch zou kunnen leven met 6 headliners die ik zou skippen.
 

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
122
194
Ik geloof niet dat Metallica naar Graspop komt, ben tevens al heel erg blij met Tool en Priest
 
  • Leuk
Waarderingen: N1tje

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Is de belangrijkste aanleiding voor de keuze van het ticket niet de drop van 100 bands? Als die goed is, maken 8 kut-headliners me echt niet zoveel uit. Nou ja, alle 8 is wel heel veel, maar laat me zeggen dat ik dan toch zou kunnen leven met 6 headliners die ik zou skippen.
Voor de prijs van €300+ is voor een goede undercard gaan en 6 headliners skippen toch wel een beetje pijnlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: nepticot

jbj

Dagopener
11 okt 2022
539
734
Om een of andere reden heb ik nog nooit Five Finger Death Punch gezien en ik heb ook nooit echt de moeite genomen om ze via Spotify/Apple Music te leren kennen. Hebben ze wat goede nummers om eens mee te beginnen met het inluisteren?
Persoonlijk vind ik American Capitalist het meest 'complete album'. Goeie samenhang, weinig zwakke momenten, tekstueel nog oké.
Eén tip: luister gewoon niet te veel albums na elkaar 😅 hoe meer liedjes je kent, hoe meer fillers je betrapt. Heb ik bijvoorbeeld met The Wrong Side Of...... Had geen dubbel album moeten zijn. Het wordt gewoon wat teveel van hetzelfde.
 

kineza

Playlistbediener
31 mrt 2023
10
19
Is de belangrijkste aanleiding voor de keuze van het ticket niet de drop van 100 bands? Als die goed is, maken 8 kut-headliners me echt niet zoveel uit. Nou ja, alle 8 is wel heel veel, maar laat me zeggen dat ik dan toch zou kunnen leven met 6 headliners die ik zou skippen.
Voor mij is het in elk geval zo, ik kijk dag per dag wat er op de affiche staat en of ik die dag voldoende heb dat ik wil zien/ontdekken.
Als je de keuze moet laten afhangen enkel en alleen van de headliners
Voor de prijs van €300+ is voor een goede undercard gaan en 6 headliners skippen toch wel een beetje pijnlijk.
Het grappige is dat dit elk jaar gewoon opnieuw terugkomt en er elk jaar gewoon een uitverkocht festival is.
Smaken kunnen we niet over discussiëren natuurlijk, maar om na 3 bands al conclusies te trekken is misschien nog wat te vroeg.

Eind deze week zullen we al héél wat slimmer zijn ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Voor de prijs van €300+ is voor een goede undercard gaan en 6 headliners skippen toch wel een beetje pijnlijk.
Hoezo? Tool is mijn favoriete band, die kosten sowieso al 100 €. En als er nog 20/30 andere top-bands in de Marquee of Metal Dome (of wat lager op de mains) spelen, heb ik toch gewoon een even goed weekend als iemand wel voor de headliners gaat? En blijft het stukken goedkoper dan alles apart gaan zien. Is me niet geheel duidelijk wat daar pijnlijk aan is.
 

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Om een of andere reden heb ik nog nooit Five Finger Death Punch gezien en ik heb ook nooit echt de moeite genomen om ze via Spotify/Apple Music te leren kennen. Hebben ze wat goede nummers om eens mee te beginnen met het inluisteren?

Judas Priest ken ik wel wat beter. Enkele jaren geleden een zeer fijne show van gezien, maar in 2022 overslagen door de Marquee-combinatie Devin Townsend + Opeth. Nooit spijt van gehad.

Kortom, deze aankondiging brengt me wel weer met beide voetjes op de grond. Van een weekendticket for sure ga ik nu naar minstens een donderdagticket en mogelijk een weekendticket. De voornaamste reden om het hele weekend te pakken is omdat ik dan toch al verlof heb moeten regelen de donderdag en vrijdag voor Tool. Graspops kennende komt het heus wel goed, maar dit is even een iets mindere aankondiging.

Heel erg benieuwd of ze nu opnieuw een prog-avond kunnen neerzetten op de vrijdagavond in de tenten! Al is het maar om de fans van Tool ook de rest van het weekend wat aan te bieden ;-)
Dream Theater zou bijvoorbeeld een optie zijn. Of weer Ayreon. Opeth speelt al op Alcatraz, maar het is niet onmogelijk dat Opeth beide festivals doet getuige andere bands die het al eerder deden. De kans wordt er wel kleiner op.
Als FFDP hun eerste cd (The Way of The Fist) integraal speelt sta ik op de eerste rij! Dit was een bommetje in metalland (zeker overzee)...daarachter zijn hun cd's voorzien van een zachtere sound dit deels omdat the bleeding het juist goed deed van hun eerste cd.Nu zijn ze overproduced naar mijn mening!.Toch hoor ik nog graag zijn stemgeluid....Nog gaan kijken in 2014 in Trix en dit was toch een strak optreden....op Graspop laatste keer vond ik het maar matig...

Hou nog steeds van deze track!!

 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Zeker blij met Judas Priest..FFDP vind ik wel leuke maar puberale nummers hebben, maar ik ben behoorlijk klaar met die band.
Niet komen opdagen, geen compensatie willen geven voor gemiste optredens, dronken optreden of het podium opstormen terwijl een vervanger de eindjes probeert recht te breien.
De beschrijving "ze zijn klaar voor de southstage" slaat in iedergeval niet op de houding van de zanger.
Live zijn ze ook niet erg sterk.
Beste oplossing lijkt mij, Moody eruit, nieuwe zanger erin.
 
  • Leuk
Waarderingen: jasper79

JK79

Dagopener
11 sep 2021
503
1.238
Voor mij is het in elk geval zo, ik kijk dag per dag wat er op de affiche staat en of ik die dag voldoende heb dat ik wil zien/ontdekken.
Als je de keuze moet laten afhangen enkel en alleen van de headliners

Het grappige is dat dit elk jaar gewoon opnieuw terugkomt en er elk jaar gewoon een uitverkocht festival is.
Smaken kunnen we niet over discussiëren natuurlijk, maar om na 3 bands al conclusies te trekken is misschien nog wat te vroeg.

Eind deze week zullen we al héél wat slimmer zijn ;)
Ik zou dan voor een dagticket Tool gaan en zoeken naar een kleiner festival ernaast waar de undercard bands een betere spot hebben of een uitgebreidere set spelen. Maar ik wacht nog even de rest van de aankondigingen af.
 

Dimmu005

Nieuw lid
7 nov 2023
2
25
Bon, ik ben dit forum al een tijdje aan het volgen zonder te reageren. Maar het valt me wel op dat de sfeer hier mee evolueert zoals de sfeer op het festival zelf. Namelijk de slechte kant uit. Ik heb het festival sinds 2008 leren kennen en ga sindsdien elk jaar voor de uitgebreide line-up en voornamelijk de sfeer.

- Ik heb veel bands leren kennen door ze te zien op Graspop en ik zal dus ook nooit klagen over de line-up zoals hier meermaals voorvalt. Bands die ik echt wil zien, zal ik wel gaan zien indoor. De verscheidenheid aan bands is namelijk een kenmerk voor een festival. (En Graspop is hier zéér goed in)

- De haat naar sommige bands is gewoon ronduit te triest voor woorden. En ik ga nu waarschijnlijk de meest controversiële uitspraak ooit doen. Maar als ik mocht kiezen zou ik liever Nickelback zien optreden dan Deep Purple, Scorpions, Motley Crue, Gun's & Roses, Foreigner,.... Deze bands hebben inderdaad hun legacy, maar daarmee is de kous ook af. Op vlak van vernieuwing en energieke shows is er nog weinig te bespeuren. Dan heb ik het nog niet eens over de zangkwaliteiten gehad. Maar bon, als ze deze bands boeken da ga ik met plezier en een pintje kijken ofwel leer ik iets nieuw kennen op de randpodia. (Niet om te zeuren over bovenstaande vermelde bands, eerder op mijn punt van "haat en afgunst" voor bepaalde bands duidelijk te maken.)

- En "Metallica komt 100% niet" is makkelijk neergetypt en misschien ook een grote kans van niet. Maar kan je dit statement ook ondersteunen met criteria? X-aantal jaar geleden was het namelijk ook 100% zeker dat Rammstein nooit zou komen.

Bon, mijne gal over negativiteit is gespuwd (contradictorisch, I know :D). Maar heey, laten we hier terug een opbouwend forum van maken en ons vertrouwen in Graspop laten blijken. Ik lees met plezier al lang dit forum mee dus bedankt aan de vaste waarden hier die vaak nuttige informatie delen, leuke weetjes laten vallen en mij af en toe eens goed doen lachen! ;)

Horns up!
 

madeira

Campingartiest
22 dec 2022
72
186
Ik geloof Jimmy dat Metallica nu definitief uitgesloten is, maar ik vind dat toch wel zéér bizar.

Als je deze al niet kan binnenkoppen:
- spelen losse shows op festivals
- nog nergens in BE of NL aangekondigd
- kan perfect in hun planning
- gmm heeft er zeker nog het budget voor (ja, ik ga nu handig door op de aankondiging van vandaag)

Dan kunnen we wel definitief zeggen dat ze nooit op GMM zullen staan, zeker?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken