Graspop Metal Meeting 2024

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Ik zie een BMTH en A7x misschien ook wel op dezelfde dag staan. Maar misschien bekijk ik het dan een beetje té positief. Maar lijk mij niet heel anders dan een combi Ghost-Guns en Def Leppard-Motley
Ik zou ze graag op dezelfde dag zien. Hangt wel een beetje van Copenhell af dan want daar staat Avenged ook al. A7X is muzikaal meer mijn ding en van BMTH zou ik denk ik wel wat van de show willen meepakken. Maar ben er vrij zeker van dat ik na 2 liedjes in de Marquee sta. Maar dan zou ik niet zo goed weten wie het weekend af zou moeten sluiten. En in hemelsnaam... geen Scorpions.
 
  • Leuk
Waarderingen: charlottekos en Loek123

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
En in hemelsnaam... geen Scorpions.
Scorpions zou voor mij juist een beetje de headlinerslots redeemen eerlijk gezegd. Tool is top en ik snap dat ze een big deal zijn maar niet helemaal mijn ding en die 2 van vandaag word ik helemaal niet warm van. Stel zondag hebben ze Scorpions + Deep Purple oid zou dat voor mij dan toch het weer waard maken.
 

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
iedeeen die tool heeft gekregen gefeliciteerd. Ik ben hier heel erg blij mee. hoewel de passasge van 2022 van 5fdp inderdaad beter had gekunt vond ik het wel echt heel tof en heb er warme herinneringen aan, zal zeker een traantje wegpinken. Ik hoop dat ze hun headliner positie ook door laten klinken in de productie er omheen dan zal het nog wel eens heel tof kunnen worden. ik vind de combi priest en 5fdp ook heel tof
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Om een of andere reden heb ik nog nooit Five Finger Death Punch gezien en ik heb ook nooit echt de moeite genomen om ze via Spotify/Apple Music te leren kennen. Hebben ze wat goede nummers om eens mee te beginnen met het inluisteren?

Judas Priest ken ik wel wat beter. Enkele jaren geleden een zeer fijne show van gezien, maar in 2022 overslagen door de Marquee-combinatie Devin Townsend + Opeth. Nooit spijt van gehad.

Kortom, deze aankondiging brengt me wel weer met beide voetjes op de grond. Van een weekendticket for sure ga ik nu naar minstens een donderdagticket en mogelijk een weekendticket. De voornaamste reden om het hele weekend te pakken is omdat ik dan toch al verlof heb moeten regelen de donderdag en vrijdag voor Tool. Graspops kennende komt het heus wel goed, maar dit is even een iets mindere aankondiging.

Heel erg benieuwd of ze nu opnieuw een prog-avond kunnen neerzetten op de vrijdagavond in de tenten! Al is het maar om de fans van Tool ook de rest van het weekend wat aan te bieden ;-)
Dream Theater zou bijvoorbeeld een optie zijn. Of weer Ayreon. Opeth speelt al op Alcatraz, maar het is niet onmogelijk dat Opeth beide festivals doet getuige andere bands die het al eerder deden. De kans wordt er wel kleiner op.
 

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
Om een of andere reden heb ik nog nooit Five Finger Death Punch gezien en ik heb ook nooit echt de moeite genomen om ze via Spotify/Apple Music te leren kennen. Hebben ze wat goede nummers om eens mee te beginnen met het inluisteren?

Judas Priest ken ik wel wat beter. Enkele jaren geleden een zeer fijne show van gezien, maar in 2022 overslagen door de Marquee-combinatie Devin Townsend + Opeth. Nooit spijt van gehad.

Kortom, deze aankondiging brengt me wel weer met beide voetjes op de grond. Van een weekendticket for sure ga ik nu naar minstens een donderdagticket en mogelijk een weekendticket. De voornaamste reden om het hele weekend te pakken is omdat ik dan toch al verlof heb moeten regelen de donderdag en vrijdag voor Tool. Graspops kennende komt het heus wel goed, maar dit is even een iets mindere aankondiging.

Heel erg benieuwd of ze nu opnieuw een prog-avond kunnen neerzetten op de vrijdagavond in de tenten! Al is het maar om de fans van Tool ook de rest van het weekend wat aan te bieden ;-)
Dream Theater zou bijvoorbeeld een optie zijn. Of weer Ayreon. Opeth speelt al op Alcatraz, maar het is niet onmogelijk dat Opeth beide festivals doet getuige andere bands die het al eerder deden. De kans wordt er wel kleiner op.
ik heb ze leren kennen met het album american capitalist wat ik echt een heel goed album vind van ze, the pride , coming down ,american capitalist , mooie nummers als je mij vraagt
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en Rockbeer

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
230
398
We snappen je aversie intussen, bedankt voor de eindeloze herhaling, maar er zijn volgens mij weinig forumbezoekers met dementie.
Oh ja had ik al wat geroepen over FFDP en Priest? Excuses dan. Ws ben ik dan zelf dement aan het worden. Overigens heb ik nergens aversie tegen Tool getoond het is alleen mijn smaak niet maar ik vind het een top headliner itt de namen van vandaag. Gelukkig is dit mijn mening en die mag ik geven net als dat jij mag zeggen van 100% naar 33%. En als je dat vervelend vind dan lees je het toch lekker niet😂😂😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Scorpions zou voor mij juist een beetje de headlinerslots redeemen eerlijk gezegd. Tool is top en ik snap dat ze een big deal zijn maar niet helemaal mijn ding en die 2 van vandaag word ik helemaal niet warm van. Stel zondag hebben ze Scorpions + Deep Purple oid zou dat voor mij dan toch het weer waard maken.
Het is denk ik gewoon een kwestie van te vaak gezien hebben. Deep Purple kan ik ook echt niet meer hebben na al die edities. Voor de leeftijd is het van beide knap dat ze het nog doen hoor, maar dan is Rob Halford de betere zanger en Priest in z'n geheel de betere show. Maar die 2 bands zijn wel echt hun tijd ver voorbij naar mijn mening.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en jahallo

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Het is denk ik gewoon een kwestie van te vaak gezien hebben. Deep Purple kan ik ook echt niet meer hebben na al die edities. Voor de leeftijd is het van beide knap dat ze het nog doen hoor, maar dan is Rob Halford de betere zanger en Priest in z'n geheel de betere show. Maar die 2 bands zijn wel echt hun tijd ver voorbij naar mijn mening.
Op zich kan ik dat ook wel begrijpen. Smaken blijven altijd verschillen natuurlijk. Voor mij doet de muziek van Scorpions en DP simpelweg veel meer dan de huidige headliners. Maar ach, er gaat voor mij ook genoeg goeds in de undercard staan dus we zullen wel zien
 
  • Leuk
Waarderingen: jasper79

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
361
519
Graspop coming with 5FDP as headliner while 2 others share Metallica is quite funny. And sad.

Maneskin at RW and 5FDP at Graspop, a dark day in festival land.
Exactly this!

Really can't believe that festival like Tons of Rock or "festival" like iDays Milano could get Metallica, while Graspop one more time suck their old cocks.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Graspop die met 5FDP komt als headliner terwijl 2 anderen Metallica delen, is wel grappig. En droevig.

Maneskin op RW en 5FDP op Graspop, een donkere dag in festivalland.
Haha dat is wel heel dramatisch. Laten we eerlijk zijn. Met Dua Lipa, Maneskin, Five Finger Death Punch en Tool hebben de twee grootste festivals van België al vier nieuwe headliners in huis. Er wordt heel vaak gemopperd op herhaling dus dit is juist een goede ontwikkeling.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken