Om een of andere reden heb ik nog nooit Five Finger Death Punch gezien en ik heb ook nooit echt de moeite genomen om ze via Spotify/Apple Music te leren kennen. Hebben ze wat goede nummers om eens mee te beginnen met het inluisteren?
Judas Priest ken ik wel wat beter. Enkele jaren geleden een zeer fijne show van gezien, maar in 2022 overslagen door de Marquee-combinatie Devin Townsend + Opeth. Nooit spijt van gehad.
Kortom, deze aankondiging brengt me wel weer met beide voetjes op de grond. Van een weekendticket for sure ga ik nu naar minstens een donderdagticket en mogelijk een weekendticket. De voornaamste reden om het hele weekend te pakken is omdat ik dan toch al verlof heb moeten regelen de donderdag en vrijdag voor Tool. Graspops kennende komt het heus wel goed, maar dit is even een iets mindere aankondiging.
Heel erg benieuwd of ze nu opnieuw een prog-avond kunnen neerzetten op de vrijdagavond in de tenten! Al is het maar om de fans van Tool ook de rest van het weekend wat aan te bieden ;-)
Dream Theater zou bijvoorbeeld een optie zijn. Of weer Ayreon. Opeth speelt al op Alcatraz, maar het is niet onmogelijk dat Opeth beide festivals doet getuige andere bands die het al eerder deden. De kans wordt er wel kleiner op.