Graspop Metal Meeting 2024

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.562
4.485
Dat woord dekt niet eens de lading van wat er die uren door me heen ging :giggle:
Ik ben omwille van die shows nu al benieuwd wie er voor Tool gaat spelen, de combinatie van The Cure - Tool gaat vermoedelijk nog vele jaren m'n beste combi blijven.
Jep The Cure was al zo ongelooflijk goed en daarna knalde Tool er nog even lekker tegenaan. Ook voor mij beste 1-2 tje op een festivaldag tot nu toe
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Pauly Robin en nikita

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.040
Zeer mooie naam om mee te openen.

Strategisch gezien ook goed weg gezet op de moeilijke donderdag.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

JK79

Dagopener
11 sep 2021
503
1.238
@JK79
Je zegt : “zitten bij een metalconcert, dan is het geen metalconcert”.

Die snap ik inderdaad niet.

Ik denk niet dat we het eens gaan worden. 😊 No hard feelings. Hoop dat je me op GMM24 kunt overtuigen van je stelling, krijg je van mij een pint! 🍻

(Als dat niet lukt misschien ook wel 😉)
Dat is een wel heel makkelijk verdiende pint voor jou. Ik gok dat je @jasper79 bedoelde want voor mij is Tool de band die boven aan op mijn lijstje nog af te strepen staat (nadat ik de vrijdag op Werchter 2019 heb moeten skippen vanwege een zonnesteek). Met Tool heb ik mijn top 5 metalacts compleet.
1. SOAD - 3 keer gezien
2. RATM - 3 keer gezien
3. Metallica - 2 keer gezien
4. Rammstein - 2 keer gezien
5. Tool - volgend jaar eerste keer
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Ik had dus niet echt meegekregen dat velen zo pessimistisch waren over de headliners en/of het hele programma?
Blijkbaar zou er sprake zijn van een minder jaar?

Voor mij is er al jaren geen enkele reden om pessimistisch te zijn over de line-up van GMM, de laatste jaren behoren ze wat mij betreft tot de absolute top van de Europese metalfestivals, en die plek zie ik ze eigenlijk alleen maar versterken, zelfs in 'mindere' jaren.

Alleen het feit al dat we hier de laatste paar jaar serieus spreken over kanshebbers als Tool, SOAD, Metallica en zelfs AC/DC, geeft wel aan hoe GMM gegroeid is. Nog niet zo lang geleden zouden zulke suggesties vooral met hoongelach worden afgeserveerd.

Inmiddels heb ik zulk vertrouwen in GMM dat ik ieder jaar direct blind een weekendticket zou kopen (als dat mogelijk zou zijn).
Idem voor Alcatraz, dit jaar daadwerkelijk direct blind gekocht.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Dat is een wel heel makkelijk verdiende pint voor jou. Ik gok dat je @jasper79 bedoelde want voor mij is Tool de band die boven aan op mijn lijstje nog af te strepen staat (nadat ik de vrijdag op Werchter 2019 heb moeten skippen vanwege een zonnesteek). Met Tool heb ik mijn top 5 metalacts compleet.
1. SOAD - 3 keer gezien
2. RATM - 3 keer gezien
3. Metallica - 2 keer gezien
4. Rammstein - 2 keer gezien
5. Tool - volgend jaar eerste keer
Ik ga er inderdaad van uit dat ze mij bedoelde idd😂😂. Ik had ook al braaf terug gereageerd. Ik ben blij dat er veel mensen iig blij mee zijn en dat dit een Unieke headliner is. Is het mijn smaak.. zeker niet maar ik wacht gewoon waar ze verder mee komen en dat er minimaal 1 Hl naar mijn smaak tussen zit of gewoon een Vette undercard met Marquee headliners🤘😁
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
256
521
Snap ook ergens wel dat zaalconcerten seated zijn. Tool is geen band waarbij je flink gaat moshen, is toch meer een band en muziek die je 'ondergaat'. Op een festival is dit wel lastiger met publiek dat niet vies is van een pit of wall of death, maar Tool is dusdanig groot en goed dat ze dit makkelijk kunnen doen en dragen.
 

Audenda

Playlistbediener
6 okt 2021
10
11
Ik ben in ieder geval tevreden met deze headliner. Had initieel toch wat schrik met wat er hier en daar geopperd werd als mogelijke headliners.
De vorige editie was heel sterk van line-up, dat in mijn inziens elke affiche van dit jaar een ontgoocheling ging zijn. Valt dat goed mee. :cool:
Hier scoort GMM bij mij toch wel heel goede punten.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Ik had dus niet echt meegekregen dat velen zo pessimistisch waren over de headliners en/of het hele programma?
Blijkbaar zou er sprake zijn van een minder jaar?

Voor mij is er al jaren geen enkele reden om pessimistisch te zijn over de line-up van GMM, de laatste jaren behoren ze wat mij betreft tot de absolute top van de Europese metalfestivals, en die plek zie ik ze eigenlijk alleen maar versterken, zelfs in 'mindere' jaren.

Alleen het feit al dat we hier de laatste paar jaar serieus spreken over kanshebbers als Tool, SOAD, Metallica en zelfs AC/DC, geeft wel aan hoe GMM gegroeid is. Nog niet zo lang geleden zouden zulke suggesties vooral met hoongelach worden afgeserveerd.

Inmiddels heb ik zulk vertrouwen in GMM dat ik ieder jaar direct blind een weekendticket zou kopen (als dat mogelijk zou zijn).
Idem voor Alcatraz, dit jaar daadwerkelijk direct blind gekocht.
Misschien is het een mix? Ik bedoel positief afgelopen jaar was voor mij qua line up de beste ooit. Aan de negatieve kant de prijzen van het eten waren echt exhorbitant en van houten huisje op de inferno incl ontbijt naar tent excl ontbijt voor de zelfde prijs. Er van uitgaande dat de ticketprijzen verder stijgen en het eten zo exorbitant duur blijft verwacht je dus ook een geweldige line up. Als Tool dan niet je smaak is en je ook niet gelukkig wordt van zaken als A7X, BmtH en JP. Dan krijg je vanzelf negatieve reacties😂 als er dan straks 100 namen droppen voor ieder wat wils gaat die negativiteit vanzelf weg denk ik 😁😉
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
541
640
Dat is een wel heel makkelijk verdiende pint voor jou. Ik gok dat je @jasper79 bedoelde want voor mij is Tool de band die boven aan op mijn lijstje nog af te strepen staat (nadat ik de vrijdag op Werchter 2019 heb moeten skippen vanwege een zonnesteek). Met Tool heb ik mijn top 5 metalacts compleet.
1. SOAD - 3 keer gezien
2. RATM - 3 keer gezien
3. Metallica - 2 keer gezien
4. Rammstein - 2 keer gezien
5. Tool - volgend jaar eerste keer
Prachtig bij mij ontbreekt enkel RATM nog in mn lijstje, tool komt er nu wel bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek en JK79

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.200
7.452
Ik had dus niet echt meegekregen dat velen zo pessimistisch waren over de headliners en/of het hele programma?
Blijkbaar zou er sprake zijn van een minder jaar?

Voor mij is er al jaren geen enkele reden om pessimistisch te zijn over de line-up van GMM, de laatste jaren behoren ze wat mij betreft tot de absolute top van de Europese metalfestivals, en die plek zie ik ze eigenlijk alleen maar versterken, zelfs in 'mindere' jaren.

Alleen het feit al dat we hier de laatste paar jaar serieus spreken over kanshebbers als Tool, SOAD, Metallica en zelfs AC/DC, geeft wel aan hoe GMM gegroeid is. Nog niet zo lang geleden zouden zulke suggesties vooral met hoongelach worden afgeserveerd.

Inmiddels heb ik zulk vertrouwen in GMM dat ik ieder jaar direct blind een weekendticket zou kopen (als dat mogelijk zou zijn).
Idem voor Alcatraz, dit jaar daadwerkelijk direct blind gekocht.
Welkom terug uit je zomerslaap, we hebben je gemist. Blij met Tool als eerste naam?

Om je vraag te beantwoorden, veel mensen worden/werden gewoon niet heel warm van de headliners die volgend jaar gaan touren.

Verder was 2023 (voor mij en veel anderen) zo'n groot hoogepunt als het om de historische line ups gaat, dat veel mensen bang zijn dat Graspop daar niet tegen op kan.

Wat je ook moet begrijpen, is dat Tool echt volledig uit het niets kwam voor iedereen. Tot een week geleden leek het alsof er geen grote naam ging zijn en moesten we het doen met iets in de richting van Avenged Sevenfold, BMTH en Judas Priest als grootste namen.

ik heb trouwens zelf wel veel vertrouwen dat het weer goed komt met de line up hoor. Het headliner trio van Tool, Bring me The Horizon en Avenged Sevenfold is voor mij eigenlijk al genoeg voor een combi ticket.
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
141
273
Misschien is het een mix? Ik bedoel positief afgelopen jaar was voor mij qua line up de beste ooit. Aan de negatieve kant de prijzen van het eten waren echt exhorbitant en van houten huisje op de inferno incl ontbijt naar tent excl ontbijt voor de zelfde prijs. Er van uitgaande dat de ticketprijzen verder stijgen en het eten zo exorbitant duur blijft verwacht je dus ook een geweldige line up. Als Tool dan niet je smaak is en je ook niet gelukkig wordt van zaken als A7X, BmtH en JP. Dan krijg je vanzelf negatieve reacties😂 als er dan straks 100 namen droppen voor ieder wat wils gaat die negativiteit vanzelf weg denk ik 😁😉
Je hebt het misschien al eerder laten weten maar ik ben wel eens benieuwd wat voor jou goeie headliners zijn?

Tool, A7X, BMTH en JP zijn toch wel uiteenlopend dus je zou denken dat er dan wel iets tussen zit dat je interesseert.
Of misschien zijn net die bands toevallig je ding niet, kan altijd!
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
141
273
Zelfs al is het een moeilijk jaar op vlak van headliners, ik geloof er ook wel in dat Graspop de nodige ervaring heeft om het maximale eruit te halen.
Tool is daar een bewijs van, maar bv. ook Machine Head met hun exclusieve show als plan B.
 

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
121
166
Donderdag
Tool - Bring me the horizon
The Offspring - Megadeth - Avantasia - Sum 41 - Bruce Dickinson - Mudvayne - Black Stone Cherry

VRIJDAG
Avenged Sevenfold - Deep Purple
Slash - Corey Taylor - Bad Omens - Hammerfall - Asinhell

Zaterdag
Scorpions - Judas Priest -Limp Bizkit - Emperor - Alestorm

Zondag
Within Temptation - Alice Cooper - Dropkick Murphies - Electric Callboy - Babymetal.

TOOL heb ik even toegevoegd. Een headliner waar ik totaal niets mee heb, helaas. Ik vind hun gepingel echt slaapverwekkend, maar ik gun het de fans hier.
Bovenstaand is niet een wenslijst, maar puur wat er aan het touren is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fonske122

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.941
Donderdag
Tool - Bring me the horizon
The Offspring - Megadeth - Avantasia - Sum 41 - Bruce Dickinson - Mudvayne - Black Stone Cherry

VRIJDAG
Avenged Sevenfold - Deep Purple
Slash - Corey Taylor - Bad Omens - Hammerfall - Asinhell

Zaterdag
Scorpions - Judas Priest -Limp Bizkit - Emperor - Alestorm

Zondag
Within Temptation - Alice Cooper - Dropkick Murphies - Electric Callboy - Babymetal
BMTH zouden op zaterdag staan volgens @jimmywe en zijn waarschijnlijk ook groot genoeg om zelf een dag te dragen. Op zn minst “verspilling” om die naast zo’n grote klapper als Tool neer te zetten. Maar wissel ze om met bijvoorbeeld JP van je zaterdag rijtje en het ziet er best realistisch uit denk :)
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Je hebt het misschien al eerder laten weten maar ik ben wel eens benieuwd wat voor jou goeie headliners zijn?

Tool, A7X, BMTH en JP zijn toch wel uiteenlopend dus je zou denken dat er dan wel iets tussen zit dat je interesseert.
Of misschien zijn net die bands toevallig je ding niet, kan altijd!
Due zijn net mijn ding niet. Bands waar ik dus echt blij van wordt: Parkway Drive, Machine head, Gojira. Ik zou ook graag een LoG als headliner zien. Maar ik zal vooral in de marquee zitten als voor mij bij de grote groep namen de leuke acts gelost worden. Ik hoef geen geweldige Hl als dan de undercard leuk is ;). Vorig jaar Lorna Shore, Landmvrks, Septic Flesh, Carnation, Marduk, At the Gates en Watain waren oa pareltjes voor mij. Vorig jaar was gewoon zo goed dat dit jaar wellicht tegenvalt ( voor mij dan he, ongetwijfeld niet voor anderen). Dus ik wacht even met positief of negatief worden tot de grote bulk namen😂😂😝😝🤘.
 

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
121
166
Tool 3 keer gezien
Metallica 2 keer gezien
RATM 1 keer gezien
SOAD nog niet





EC 4 minuten (teveel) gezien 🥴
Tool nooit gezien (gaat zo blijven)
Rammstein 3x
Metallica 1x
RaTM nooit (voor mij maar 2 nummers interessant)
SoAD 1×
Iron Maiden 7x
GNR 4x
Aerosmith 4x
Judas priest 5x
Machine head 3 x
Slipknot (te vaak)
Scorpions 3x
Kiss 3x
Black Sabbath 3x
Ozzy 4x
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken