Graspop Metal Meeting 2024

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
357
506
Die stonden er dit jaar al

Mijn gokje:
99% kans op Avenged Sevenfold
1% kans op SOAD
Avenged Sevenfold are 110% sure for Nova Rock, but will they headline on rar/rip? In 2018 they were below Muse & Snow Patrol šŸ¤£

But I think we must look for another big band which is responsible for ā€œlateā€ announcement
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
Avenged Sevenfold are 110% sure for Nova Rock, but will they headline on rar/rip? In 2018 they were below Muse & Snow Patrol šŸ¤£

But I think we must look for another big band which is responsible for ā€œlateā€ announcement

Maar ook Werchter heeft nog niks, dus die reden is meer voor de hand liggend voor Werchter dan voor Graspop
 

Virp

Playlistbediener
21 nov 2014
46
55
Ja, alleen als dat een echte big band is, dan verwacht ik dat dat eerder iets is dat naar Werchter zal gaan
Niet zeker. Ligt er ook aan wat er verder nog op de markt is. Als er wel veel pop headliners touren zou het denk ik best kunnen dat een grotere rock/metal act naar Graspop komt ipv Werchter :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Als je maar wat te zeuren hebt PietšŸ¤—
Zeur is mijn 2e naam. Kritische fans heb ik liever dat zwijgzame schapen.
Maar ik heb u ook al op genoeg "gezeur" weten te betrappen. Haha.
Bruce is hier trouwens headliner. wel bijzonder voor een solo project
Nu is Rockharz wel een stuk kleiner als Graspop, de headliners daar in 2023 waren: Amon Amarth, Arch enemy, Blind Guardian, In Flames
Op Graspop staan deze bands allemaal eind van de middag ongeveer op de mainstage.
Ik verwacht dus niet dat hij ook headliner zal zijn op Graspop, maar eerder eind van de middag, begin van de avond op de mainstage.
Op Mystic festival is hij ook geen headliner trouwens maar BMTH wel.
Bruce stond in 2002 ook niet als HL, wel op de main voor Slayer, Dreamtheater en Machinehead. Rob Halford stond met zijn soloproject daar weer voor.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231020_205253_Chrome.jpg
    Screenshot_20231020_205253_Chrome.jpg
    110,4 KB · Weergaven: 10
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en won666

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Ressurection fest en Tons of rock beginnen al actiever te worden op de socials.
Ik snap niet zo goed waarom de Graspop marketing afdeling vaak compleet afwezig lijkt. Instagram en Facebook zijn vaak wekenlang dood en het zijn ook altijd dezelfde soort slechte posts. Kan mij er mateloos aan ergeren dat het soms echt lijkt alsof een groepje vrijwilligers het allemaal aan elkaar knoopt. Ze verkopen nou ook niet elk jaar met gemak uit dus waarom er zo ontzettend weinig moeite voor traffic gedaan wordt snap ik echt niet.

Ondertussen is Wacken elke dag meerdere keren actief en Hellfest op z'n minst om de paar dagen. Beide festivals zijn al zo goed als uitverkocht en hoeven de moeite niet eens te doen. Maar het is fijn om te weten dat daar tenminste iemand wakker is.

Maargoed, ik had dit weekend toch wel gehoopt op een teken van leven, maar helaas. Volgende week dan maar de eerste paar namen?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Ik snap niet zo goed waarom de Graspop marketing afdeling vaak compleet afwezig lijkt. Instagram en Facebook zijn vaak wekenlang dood en het zijn ook altijd dezelfde soort slechte posts. Kan mij er mateloos aan ergeren dat het soms echt lijkt alsof een groepje vrijwilligers het allemaal aan elkaar knoopt. Ze verkopen nou ook niet elk jaar met gemak uit dus waarom er zo ontzettend weinig moeite voor traffic gedaan wordt snap ik echt niet.

Ondertussen is Wacken elke dag meerdere keren actief en Hellfest op z'n minst om de paar dagen. Beide festivals zijn al zo goed als uitverkocht en hoeven de moeite niet eens te doen. Maar het is fijn om te weten dat daar tenminste iemand wakker is.

Maargoed, ik had dit weekend toch wel gehoopt op een teken van leven, maar helaas. Volgende week dan maar de eerste paar namen?
Ik denk eigenlijk niet dat Graspop er wakker van ligt of ze uitverkopen. Geld halen ze toch voldoende binnen. Dit jaar leek het zelfs dat ze de kaartverkoop vroegtijdig stop hebben gezet want "opeens" was alles tegelijk uitverkocht terwijl de zondag toch het zwakste verkocht als we van bepaalde cijfers uit mogen gaan.
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Ik denk eigenlijk niet dat Graspop er wakker van ligt of ze uitverkopen. Geld halen ze toch voldoende binnen. Dit jaar leek het zelfs dat ze de kaartverkoop vroegtijdig stop hebben gezet want "opeens" was alles tegelijk uitverkocht terwijl de zondag toch het zwakste verkocht als we van bepaalde cijfers uit mogen gaan.
Als ze serieus de kaartverkoop vroegtijdig stoppen uit desinteresse voor de verkoop dan is dat wel echt verschrikkelijk dom (als bedrijf/organisatie zijnde). Het hoeft voor mij ook echt niet elke dag bomvol te zijn, maar een beetje moeite van alle kanten die al eerder genoemd zijn, mag wat mij betreft wel.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Ik denk eigenlijk niet dat Graspop er wakker van ligt of ze uitverkopen. Geld halen ze toch voldoende binnen. Dit jaar leek het zelfs dat ze de kaartverkoop vroegtijdig stop hebben gezet want "opeens" was alles tegelijk uitverkocht terwijl de zondag toch het zwakste verkocht als we van bepaalde cijfers uit mogen gaan.
Als ze serieus de kaartverkoop vroegtijdig stoppen uit desinteresse voor de verkoop dan is dat wel echt verschrikkelijk dom (als bedrijf/organisatie zijnde). Het hoeft voor mij ook echt niet elke dag bomvol te zijn, maar een beetje moeite van alle kanten die al eerder genoemd zijn, mag wat mij betreft wel.
Enkele dagen voor het festival werd het bordje 'uitverkocht' opgehangen terwijl er nog een aantal dagtickets voor de vrijdag en zondag waren geloof ik. Waarschijnlijk dacht de organisatie dat ze niet veel meer zouden verkopen en vonden ze een uitverkochte editie belangrijker dan enkele tickets extra verkopen.

Zo kunnen ze richting de artiesten wel communiceren "iedere editie uitverkocht sinds 2017" of iets dergelijks. Zal wel goede marketing zijn of zoiets anders weet ik ook niet waarom ze dit doen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken