Voor Bruce Dickinson solo lijkt me ergens rond 19-20 op een van de Main Stages (South lijkt me logischer) ook wel heel realistisch. Dit maakt de vraag wel alleen maar groter welke acht headliners we dan gaan krijgen. Afgeschreven tot zeer onlogisch: Iron Maiden, Aerosmith, Nightwish, Rammstein, Metallica, Powerwolf.
Ik kom tot zoiets, waarbij ik me zeer sterk afvraag waarom er nou precies vier dagen zijn en niet netjes drie.
- Avenged Sevenfold
- Bring Me The Horizon
- Scorpions
- Lamb of God
- Judas Priest
- Sabaton (de Graspop-huisband, samen met Iron Maiden)
- Deep Purple (al zie ik die eerder als sub South Stage, maar kan denk ik ook nog wel als headliner bij gebrek aan beter)
- Within Temptation (2025 vind ik logischer, maar ik vind het gat in de zomer wel akelig groot en alles in april lijkt ook geënt op festivals, maar dan aan de andere kant van de oceaan... nu heb ik al een ticket voor december Ziggo Dome, dus ik zal nooit klagen met Within Temptation maar de volgorde zaalshow en erna festival is net iets fijner dan andersom)
Dit gezegd hebbende: dat nieuwe album van Within Temptation is echt een knaller! Niveautje Mother Earth als je het mij vraagt.