Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Bruce is hier trouwens headliner. wel bijzonder voor een solo project
Nu is Rockharz wel een stuk kleiner als Graspop, de headliners daar in 2023 waren: Amon Amarth, Arch enemy, Blind Guardian, In Flames
Op Graspop staan deze bands allemaal eind van de middag ongeveer op de mainstage.
Ik verwacht dus niet dat hij ook headliner zal zijn op Graspop, maar eerder eind van de middag, begin van de avond op de mainstage.
Op Mystic festival is hij ook geen headliner trouwens maar BMTH wel.
 

madeira

Campingartiest
22 dec 2022
70
185
Iemand riep trouwens dat 2 avonden Metallica de leegtes zou kunnen opvullen. En ik zit nu te denken... waarom niet eigenlijk? Ze zijn nog nooit op GMM geweest maar al wel op Pinkpop, Rock Werchter, Pukkelpop, Hellfest en vorig jaar ook 2x Download. Zou komend jaar dan eindelijk GMM aan de beurt zijn? Ze zijn ook in de buurt en toevallig dat weekend nog vrij. Terwijl alle andere weekenden wel al volgepland zijn voor ze in oa Denemarken en Polen.

Ik ben na al die jaren bijna op het punt aangekomen dat Metallica niet meer hoeft...
Qua timing zou het volgens hun schema moeten lukken, maar logistiek is het weer een compleet ander verhaal, met o.a. speciale podium dat voor de (stadion)tournee voorzien is.

Ik zou er wederom niet op hopen.
Zonde wel, met het schijnbare gebrek aan echte grote en/of nieuwe headliners zou het wel mooi zijn dat ze nu eindelijk eens in Dessel passeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Voor Bruce Dickinson solo lijkt me ergens rond 19-20 op een van de Main Stages (South lijkt me logischer) ook wel heel realistisch. Dit maakt de vraag wel alleen maar groter welke acht headliners we dan gaan krijgen. Afgeschreven tot zeer onlogisch: Iron Maiden, Aerosmith, Nightwish, Rammstein, Metallica, Powerwolf.

Ik kom tot zoiets, waarbij ik me zeer sterk afvraag waarom er nou precies vier dagen zijn en niet netjes drie.
- Avenged Sevenfold
- Bring Me The Horizon
- Scorpions
- Lamb of God
- Judas Priest
- Sabaton (de Graspop-huisband, samen met Iron Maiden)
- Deep Purple (al zie ik die eerder als sub South Stage, maar kan denk ik ook nog wel als headliner bij gebrek aan beter)
- Within Temptation (2025 vind ik logischer, maar ik vind het gat in de zomer wel akelig groot en alles in april lijkt ook geënt op festivals, maar dan aan de andere kant van de oceaan... nu heb ik al een ticket voor december Ziggo Dome, dus ik zal nooit klagen met Within Temptation maar de volgorde zaalshow en erna festival is net iets fijner dan andersom)

Dit gezegd hebbende: dat nieuwe album van Within Temptation is echt een knaller! Niveautje Mother Earth als je het mij vraagt.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Er is denk ik ook nog wel kans op Deftones als headliner (wat ze in 2022 volgens mij ook waren).
Ik vind dit wel een mooie afsluiter voor de vrijdag
Aah nice, ik vond ze dat jaar niet zo sterk als verwacht maar dat kwam voornamelijk doordat de boxen halverwege op de Main Stage het niet deden de laatste dag. Had geen puf meer om van voor de show te bekijken en waar ik stond was er amper geluid. Die geef ik sowieso een nieuwe kans en dan hopelijk onder betere omstandigheden.
 

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
Ik denk zelf dat de extra dag donderdag niet persee hoeft te betekenen dat het dan ook een grote artiest moet zijn. Zoals eerder met de xxl edities wel het geval was. Festivals en huur van equipment wordt duurder dus een extra dag inkomsten van eten en drinken is denk ik ook een van de grote redenen is. en kan het prima een gedeelde headline worden wat ze vaak met de vrijdag doen.

Dat gezegd ben ik wel bang gezien de schaarse vijfer Bruce mischien wel conheadliner wordt. Inhet artikel werd ook gesproken dat hij wel een show wou meenemen zelf dus wie weet.

Avantasia die headlined nu al meerdere festivals. Had ze verwacht op alcatraz. ik denk dat dit nog wel eens door kan komen als headliner of Marquee headliner. Staan uit me hoofd de donderdag in spanje.

Dus mijn geld gaat op
Bring me the horizon en Bruce
Avantasia avenged sevenfold
Sabaton within Temptation en Judas priest

Voor de "echte" lijst de onder kaart ben ik met alle bekendmakingen van de Spaanse festivals mystic in Polen en de rest in de buurt een mooi rijtje mee bezig
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
amenra verkoopt trouwens AB uit in enkele minuten. denk dat dit het teken is om Amenra nog eens te boeken als marquee headliner
Heel mooi voor hun. Mogen inderdaad samen met hun geweldig voorprogramma ook naar Dessel komen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
bruce als headliner zou wel een serieus zwaktebod zijn, meer een soort van noodoplossing
zeker als je ziet dat hij op kleinere festivals niet eens headliner is, zoals ik hier boven al aangaf
ik zie geen reden om hem hoger te zetten dan ergens eind van de middag of begin van de avond
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Voor Bruce Dickinson solo lijkt me ergens rond 19-20 op een van de Main Stages (South lijkt me logischer) ook wel heel realistisch. Dit maakt de vraag wel alleen maar groter welke acht headliners we dan gaan krijgen. Afgeschreven tot zeer onlogisch: Iron Maiden, Aerosmith, Nightwish, Rammstein, Metallica, Powerwolf.

Ik kom tot zoiets, waarbij ik me zeer sterk afvraag waarom er nou precies vier dagen zijn en niet netjes drie.
- Avenged Sevenfold
- Bring Me The Horizon
- Scorpions
- Lamb of God
- Judas Priest
- Sabaton (de Graspop-huisband, samen met Iron Maiden)
- Deep Purple (al zie ik die eerder als sub South Stage, maar kan denk ik ook nog wel als headliner bij gebrek aan beter)
- Within Temptation (2025 vind ik logischer, maar ik vind het gat in de zomer wel akelig groot en alles in april lijkt ook geënt op festivals, maar dan aan de andere kant van de oceaan... nu heb ik al een ticket voor december Ziggo Dome, dus ik zal nooit klagen met Within Temptation maar de volgorde zaalshow en erna festival is net iets fijner dan andersom)

Dit gezegd hebbende: dat nieuwe album van Within Temptation is echt een knaller! Niveautje Mother Earth als je het mij vraagt.
SOAD als grote naam voor de donderdag? Of een andere dag, hoe dan ook verwacht je een grote naam uit de buitencategorie als ze weer XXL gaan.

Korn zou ook nog kunnen, in 2022 nog geheadlined maar dat geldt ook voor Scorpions, Judas Priest, Deep Purple en Sabaton.

Zou het wel een zwaktebod vinden trouwens om 2024 headliners voor 50% te laten dubbelen met 2022. Zeker na de vernieuwingsslag van dit jaar zouden Scorpions, Judas Priest en Deep Purple toch wel afbreuk hieraan doen. Volgens mij is de 2023 vernieuwing als succes ervaren, dus vraag me af of ze voor 2024 weer gaan teruggrijpen op de oude namen. Misschien 1 of 2 verspreid over de 4 dagen maar toch niet elke dag lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en Loek123

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.230
Als ik even slecht nieuws mag brengen. Die announcements die verschillende festivals lijken te gaan doen op 2 en 3 november dus ging het over een tijdje geleden. En dan over de herfstvakantie in België.

Ik kan u zeggen. Herfstvakantie en die announcements zijn samen. Wilt natuurlijk niks zeggen voor Graspop maar feit is gewoon dat ik Graspop nog niet vaak tijdens de vakanties announcements heb weten maken. Natuurlijk als pakweg Avenged Sevenfold die dag een Europese tour aankondigd kunnen de Belgische vakanties hen geen reet schelen denk ik😂

Excuseer dat ik nu pas reageer. Ik stond (weeral) in de rij van de supermarkt toen ik het las
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
374
850
SOAD als grote naam voor de donderdag? Of een andere dag, hoe dan ook verwacht je een grote naam uit de buitencategorie als ze weer XXL gaan.

Korn zou ook nog kunnen, in 2022 nog geheadlined maar dat geldt ook voor Scorpions, Judas Priest, Deep Purple en Sabaton.

Zou het wel een zwaktebod vinden trouwens om 2024 headliners voor 50% te laten dubbelen met 2022. Zeker na de vernieuwingsslag van dit jaar zouden Scorpions, Judas Priest en Deep Purple toch wel afbreuk hieraan doen. Volgens mij is de 2023 vernieuwing als succes ervaren, dus vraag me af of ze voor 2024 weer gaan teruggrijpen op de oude namen. Misschien 1 of 2 verspreid over de 4 dagen maar toch niet elke dag lijkt me.
Het zou inderdaad jammer zijn, maar is het ook gewoon niet enorm moeilijk om 2 jaar op rij vernieuwde headliners te vinden die ook nog eens verkopen?
Vorig jaar had je inderdaad een prachtjaar met oa Gojira, PWD, Ghost enzovoort die (meer dan terecht) een HL status kregen EN een fanbase hebben die groot genoeg is ondertussen om die dag goed te doen verkopen.
Je kan dit (nog) niet elk jaar doen lijkt me. Ik ben nu ook niet heel goed thuis in het weten wie er op tour is/gaat en wie potentiële HL'ers zijn, daarom lees ik hier veel ;)
Maar ik vermoed dat we nog wel enkele edities gaan hebben waar we terug moeten grijpen naar de oude namen van weleer omdat (in mijn ogen) die vernieuwing nog niet iederjaar volledig kan doorgevoerd worden.
Ik heb ook liever elk jaar PWD en Gojira als HL, maar zolang bands als Scorpions, JP en DP nog touren zullen zij nog wel hun plekje bovenaan krijgen lijkt me. Of ben ik hier nu misschien wat naïef in?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Als ik even slecht nieuws mag brengen. Die announcements die verschillende festivals lijken te gaan doen op 2 en 3 november dus ging het over een tijdje geleden. En dan over de herfstvakantie in België.

Ik kan u zeggen. Herfstvakantie en die announcements zijn samen. Wilt natuurlijk niks zeggen voor Graspop maar feit is gewoon dat ik Graspop nog niet vaak tijdens de vakanties announcements heb weten maken. Natuurlijk als pakweg Avenged Sevenfold die dag een Europese tour aankondigd kunnen de Belgische vakanties hen geen reet schelen denk ik😂

Excuseer dat ik nu pas reageer. Ik stond (weeral) in de rij van de supermarkt toen ik het las
lijkt ook allemaal duitstalige festivals, kan even goed een 'die toten hosen' zijn of dergelijke
 
  • Geweldig
Waarderingen: gerbthederp

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.623
7.345
Gaat Powerwolf niet touren? Die heb ik ook gemist.

Hier wel genoemd, 10 september. Geen bron erbij maar zal van de socials komen gok ik?

Op de socials van henzelf:
Yesterday we celebrated our last holy heavy metal mass for the Summer Crusade 2023 in Havířov, Czech Republic! Thanks to all who joined us this summer! In October / November we will play the last shows for a longer period and hope to see as many of you as possible again!

Volgens mij was dat het gewoon, dus een longer period is misschien ook wel gewoon december t/m mei. Maar neem aan dat dat wel gewoon ff een jaartje niet betekent.
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
355
504
Voor RAR lijkt me dat er geen foo fighters komen die zijn vorig jaar toch met een europe exclusieve concert gekomen dus dat moet dan iets anders zijn
And Green Day played in 2022. Too soon to be back, my opinion.

So I’m going with SOAD, but as always, I’ll be wrong ☹️
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken