Graspop Metal Meeting 2024

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
122
194
Iemand riep trouwens dat 2 avonden Metallica de leegtes zou kunnen opvullen. En ik zit nu te denken... waarom niet eigenlijk? Ze zijn nog nooit op GMM geweest maar al wel op Pinkpop, Rock Werchter, Pukkelpop, Hellfest en vorig jaar ook 2x Download. Zou komend jaar dan eindelijk GMM aan de beurt zijn? Ze zijn ook in de buurt en toevallig dat weekend nog vrij. Terwijl alle andere weekenden wel al volgepland zijn voor ze in oa Denemarken en Polen.
Ik zou Metallica best een keer live willen zien maar niet op Graspop. Sorry maar Metallica fans zijn gewoon niet hetzelfde als het gemiddelde Graspop publiek. voor Rammstein geld trouwens hetzelfde......
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
989
Iemand riep trouwens dat 2 avonden Metallica de leegtes zou kunnen opvullen. En ik zit nu te denken... waarom niet eigenlijk? Ze zijn nog nooit op GMM geweest maar al wel op Pinkpop, Rock Werchter, Pukkelpop, Hellfest en vorig jaar ook 2x Download. Zou komend jaar dan eindelijk GMM aan de beurt zijn? Ze zijn ook in de buurt en toevallig dat weekend nog vrij. Terwijl alle andere weekenden wel al volgepland zijn voor ze in oa Denemarken en Polen.
Het is niet dat velen het niet zouden willen. Ze hebben al een tour in 2024 en het is niet helemaal duidelijk of hier nog shows zullen bijkomen.
Vorig jaar was het volledige forum ervan overtuigd dat metallica op graspop zou staan...om dan een europese stadion tour aan te kondigen in dezelfde periode.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
989
Ik zou Metallica best een keer live willen zien maar niet op Graspop. Sorry maar Metallica fans zijn gewoon niet hetzelfde als het gemiddelde Graspop publiek. voor Rammstein geld trouwens hetzelfde......
Zou me niet zoveel uitmaken, zorgt voor meer plaats aan de andere podia tijdens de dag 🤣
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik zou Metallica best een keer live willen zien maar niet op Graspop. Sorry maar Metallica fans zijn gewoon niet hetzelfde als het gemiddelde Graspop publiek. voor Rammstein geld trouwens hetzelfde......
Een beetje hetzelfde als Iron Maiden fans als hun favoriete band op Werchter speelt. Ik heb dat meegemaakt. Voor al die fans was dat plezant, zo lekker samen vooraan staan wachten op Iron Maiden. Maar voor alle andere bands én hun fans die daar vooraf moesten spelen was dat absoluut geen pretje. Er was totaal geen sfeer, omdat er geen interesse was in die optredens. En de fans van die bands geraken niet vooraan.

Dus kan ik best begrijpen dat velen Metallica en Rammstein liever niet zien op Graspop. Bovendien slorpen ze meer dan waarschijnlijk een forse slok van het bduget op. Maar langs de andere kant is de kans op een uitverkocht huis heel erg groot. Mits wat geluk krijg je na afloop nog een bandje voor de rest van de dagen. Dat heb ik voor gehad op Pinkpop met de Rolling Stones. Mijn vrouw en mijn zoon waren er voor de volle 3 dagen. Ik ging in overdag in de buurt fietsen, en 's avonds wat gaan luisteren. En ik kreeg zowaar een bandje en het ticket voor de volgende dagen van iemand. Die had zijn Stones gezien, en ging huiswaarts.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Ik zou Metallica best een keer live willen zien maar niet op Graspop. Sorry maar Metallica fans zijn gewoon niet hetzelfde als het gemiddelde Graspop publiek. voor Rammstein geld trouwens hetzelfde......
Zoals ik hoor viel het best goed mee op Werchter. Kan dan alleen maar beter gaan op Graspop waar er effectief andere muziek staat die in hetzelfde genre zit.
 

Metal_Mika

Playlistbediener
26 mei 2022
25
39
Je zou het probleem met fans die vooraan staan kunnen oplossen hetzelfde als pinkpop met een voorvak dat na elke act wordt leeg geruimd maar dan heb je het tweede punt een voorvak op graspop dat zou ik en vele andere denk ik niet willen zien
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Metallica twee keer gezien op een metalfestival (2003 Fields of Rock, 2009 Sonisphere) en beide keren geen last van Metallica kamp gehad. Op metalfestivals zit 90% in hetzelfde kamp, dus er is geen strijd! Zet je een pop-act op een metalfestival of metal-act op een popfestival wordt dat een ander verhaal natuurlijk. Maar Metallica op GMM is toch een match made in heaven?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Dat is toch ook heel het ding? Je hebt geen tien mensen nodig die hetzelfde zeggen. Één keer is genoeg. Snap echt wel dat er (wederom) mensen afhaken op dit topic of er niet in komen. Weet nog dat @Yannick en @Indiaantje89 de ambitie hadden om dit topic wel weer te volgen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat daadwerkelijk gedaan hebben, mede dus door de enorme rotzooi die hier telkens neer wordt geplempt.

Het is dat ik er gewoon heel slecht tegen kan dat er één zwart vetgedrukt topic in de lijst met topics staat, maar anders had ik dit allang niet meer meegekregen.

Dat was m'n wekelijkse inbreng weer. Mazzel.
Deze had ik even gemist maar gezien ik werd getagd zal ik er toch even op reageren. Ik ben het Graspop topic idd minder gaan volgen. Gedeeltelijk om wat Dave schrijft maar ook wel om dat voor mij persoonlijk Graspop in de breedte (alle ditjes en datjes om dit festival heen) ik ook minder interessant vind dan een Lowlands of BKS. Maar los van dat mis ik het ook niet en ben van mening dat het de stem van het volk telt. Als 100 man over de linker teelbalhaar van Helmut Lotti willen hebben vind ik dat eerlijk gezegd prima. Als 5 mensen het dan minder vinden dan is dat maar zo.

Vandaag is de dag heeft voor veel mensen plezier opgeleverd. Dus als men hier daar mee wilt gaan dan moeten ze dat wat mij betreft ook lekker mee verder gaan. Ik snap dat die kant van de sfeer ook zijn charmes het heeft.
 
Laatst bewerkt:

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
264
539
Ik zou Metallica best een keer live willen zien maar niet op Graspop. Sorry maar Metallica fans zijn gewoon niet hetzelfde als het gemiddelde Graspop publiek. voor Rammstein geld trouwens hetzelfde......
Specifiek Metallica of Rammstein fans gaan wel naar de losse show in plaats van een festival. Ook is mijn ervaring dat (relatief) vooraan staan dan best makkelijk te doen is. Met Rammstein als headliner ook geen ''Rammstein fans'' om mij heen gehad.

Het klopt wel dat het ander soort mensen zijn. Metallica/Rammstein fans zijn niet perse metal fans. Maar metal fans zijn wel degelijk (oldskool) Metallica fan (ookal haten we allemaal altijd op ze). Van camping naar festival terrein hoor ik bijna bij elk tentje wel iets van de eerste 6 albums.
 

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
Wat was nou ook alweer de reden waarom we Iron Maiden afschrijven? Ik zag ooit een Spaanstalig artikel, maar die taal trekt me nog minder dan Frans dus dat schoot niet op.
Hier precies andersom. Dus ik was blij dat het niet een keer een Frans artikel was maar Spaans waar ik dan weer veel mee heb
Strekking van artikel

In het artikel stond vooral veel over dat ze hun show naar Australië brengen. En op de vraag of ze volgend jaar in spanje dat Iron Maiden Europa pas het jaar er op weer aandoet. Reden was rust en ruimte en voor Bruce om een zomer tour te doen. Even later is hij ook solo aangekondigd op mystic festival Polen. Dus denk dat het klopt
 
  • Wow
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en Knet

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Laat Amaranthe maar over komen, wil ik graag een keer zien. Waren ook ooit aangekondigd voor Graspop en toen gecanceld.
Ook weer extra bevestiging dat Bruce dus solo de festivals af gaat, en niet met Maiden.
 
  • Leuk
Waarderingen: SulpherSouls

Gebruikers die dit onderwerp bekijken