Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Hahaha. Wat is het met de negativiteit rond Priest bij sommige forumgangers. Als ik Gojira noem krijg ik gelijk Piebe op mijn dak, maar Priest bashen is wel oke.
Ach ja iedereen heeft wel één band die hij niks vind toch?
Mijn doemscenario opmerking was gewoon een grapje niet meer dan dat.
Prima dat ze veel invloed hebben gehad op de metal scene, maar muzikaal gewoon niet mijn ding.
uiteraard niets mis mee als ze er staan, er zullen genoeg mensen zijn die het wel waarderen. ik ga dan gewoon ergens anders kijken.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Avantasia gaat in juni touren in Europa!
15 juni in Spanje!
"AVANTASIA TO RETURN IN 2024 - FIRST SHOW CONFIRMED!

Avantasia have just been confirmed to headline Z! Live Rock Festival in Zamora, Spain on June 15th 2024.

About what to expect Tobias Sammet says:

»We did a great album in 2022 which we have hardly presented live yet. On the other hand I have written new songs already and I assume there is a good chance we’ll hear some new single of a potential next album before the festival season 2024. But most importantly I want to celebrate all eras of AVANTASIA and give people a selection of the great songs of our past and present, that made us who we are. And I can’t wait to go out with a full blown new stage show to enchant people, young and old, and transport them into the fantastic world of AVANTASIA that doesn’t conform with - nor surrender to - what the current world is all about. We’re never going to go out of fashion, because we’ll never be fashionable. We’ve never been flavour of the week, we’re AVANTASIA.«"
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
535
731
Als de organisatie Avantasia deze keer links laat liggen, dan bestraffen we het ganse management met een serieuze wall of death hoor
 
  • Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal

Kneuzer

Campingartiest
7 nov 2022
71
106
"AVANTASIA TO RETURN IN 2024 - FIRST SHOW CONFIRMED!

Avantasia have just been confirmed to headline Z! Live Rock Festival in Zamora, Spain on June 15th 2024.

About what to expect Tobias Sammet says:

»We did a great album in 2022 which we have hardly presented live yet. On the other hand I have written new songs already and I assume there is a good chance we’ll hear some new single of a potential next album before the festival season 2024. But most importantly I want to celebrate all eras of AVANTASIA and give people a selection of the great songs of our past and present, that made us who we are. And I can’t wait to go out with a full blown new stage show to enchant people, young and old, and transport them into the fantastic world of AVANTASIA that doesn’t conform with - nor surrender to - what the current world is all about. We’re never going to go out of fashion, because we’ll never be fashionable. We’ve never been flavour of the week, we’re AVANTASIA.«"
Ik hoop dat ze ooit nog iets met Edguy gaan doen. Een van mn favorieten toch.
 
  • Geweldig
Waarderingen: saurus, PimSp en jbj

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
ik begrijp ook niet zo goed waar de theorie vandaan komt dat op zondag alle oudjes spelen, dat was toch alleen in 2023?
Enkele oudjes op de main stages door de jaren heen op zondag:

2023: Def Leppard, Mötley Crüe, Hollywood Vampires, Generation Sex, Dirkschneider
2022: Aerosmith (oke, die cancelden en dat werd Sabaton), Deep Purple, The Offspring, Alice Cooper
2021: corona
2020: corona
2019: Kiss, Def Leppard, Whitesnake
2018: Ozzy, Judas Priest, Hollywood Vampires

Kortom, ik vind het best logisch dat er wordt aangenomen dat ook 2024 weer vol staat met oudjes en classic rock / glam rock.
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
260
403
Nog een show van Avantasia aangekondigd, ook in Spanje, nu in het weekend van Graspop!
Met een paar andere mooie namen!
Kamelot mag ook wel overkomen! Bekijk bijlage 6515
Saxon en accept mogen van mij best doorkomen. Beast in black ook, maar stonden (Als ik me nie vergis) dit jaar. (Toen gemist vanwege ontzettend lange rij bij de merch)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Een soort van Accept stond er natuurlijk ook dit jaar al met Dirkschneider. Maakt de kans overigens groter in mijn ogen dat ze nu ook de band zelf boeken ipv de zanger van de vorige eeuw.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
ik zie vooral een heel mooi pareltje: plini op die poster staan
Shitt. Die was me niet opgevallen! Zou een fantastische boeking zijn en toch denk ik niet dat zulke bands op Graspop zouden werken. Ook leuk trouwens dat Einar nu ook echt solo gaat touren.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Shitt. Die was me niet opgevallen! Zou een fantastische boeking zijn en toch denk ik niet dat zulke bands op Graspop zouden werken. Ook leuk trouwens dat Einar nu ook echt solo gaat touren.
in een metaldome zie ik die wel nog passen, maar inderdaad, animals as leaders, intervals, polyphia, etc etc hebben nog nooit op graspop gestaan. er moet een eerste keer voor alles zijn zeker?
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.340
Enkele oudjes op de main stages door de jaren heen op zondag:

2023: Def Leppard, Mötley Crüe, Hollywood Vampires, Generation Sex, Dirkschneider
2022: Aerosmith (oke, die cancelden en dat werd Sabaton), Deep Purple, The Offspring, Alice Cooper
2021: corona
2020: corona
2019: Kiss, Def Leppard, Whitesnake
2018: Ozzy, Judas Priest, Hollywood Vampires

Kortom, ik vind het best logisch dat er wordt aangenomen dat ook 2024 weer vol staat met oudjes en classic rock / glam rock.

Heb al eens eerder wel een overzicht hierover geplaatst, dat het allemaal wel meevalt.

2022 had ook een vrijdag met Whitesnake, Scorpions.

2019 had je op vrijdag Lynyrd Skynyrd, Glenn Hughes plays Deep Purple, en ookal is het geen classic rock of glam, Within Temptation is voor velen ook te soft

Graspop 2017 had op vrijdag Europe, Blue Oyster Cult en Dee Snider

De rustige namen staan gewoon het hele weekend door over de mainstages verspreid
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

graspoeper

Playlistbediener
11 feb 2020
10
27
Kamelot en Avantasia mogen van mij allebei wel doorkomen. Kamelot is voor het laatst in 2005 geweest als ik me niet vergis, het wordt tijd voor eindelijk eens een keer met Karevik!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken