Graspop Metal Meeting 2024

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Europe en Alice Cooper zijn geen headliners toch, en Deep Purple bij hun laatste doorkomst ook niet.

Sabaton staat er 2 keer trouwens :)

Dan zit je pas op 4/8 headliners. Iron Maiden zal er ook wel weer staan.

Wellicht dat ze priest of deep purple nog eens naar headliner bumpen of een jongere/kleinere band als lamb of god of Electric Callboy.

Dan zijn we er wel.
Avenged sevenfold was ook geen headliner de laatste keer dat ze er stonden.
Judas Priest ook niet de voorlaatste keer. Dus dat argument gaat niet altijd op. Ik denk dat Deep Purple wel gepland was, maar Deftones uiteindelijk afsloot. Na de laatste passage van Deftones..vind ik een headlinepositie niet te min voor Deep Purple.
Europe heeft nooit geheadlined klopt. Zullen ze waarsch ook niet snel doen, al vind ik de band wel vergelijkbaar met Motley Crue, Def Leppard, Twisted Sister, Whitesnake. Allemaal headliners geweest. Europe heeft erg strakke rocknummers, maar Final Countdown blijft er aan kleven.

"Last look at Eden" vind ik persoonlijk een erg ondergewaardeerd nummer.

 
  • On fire
Waarderingen: Slyder73x

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.406
2.943
Uiteindelijk is de headliner status toch ook niet zo belangrijk toch? Leuk als er een voor jouw smaak leuke headliner staat. Maar het valt en staat toch ook met een goede undercard. Anders kun je net zo goed naar een los concert gaan. Sommigen zaken zijn minder belangrijk als het lijkt
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
360
518
Yes men and women, I really think it is RATM. He can do Graspop, Werchter, Pinkpop, everything. It was also after the whole story of a canceled mysterious headliner and everything that Tom Morello suddenly came solo. At many festivals he was one of the last names.

SOAD hopefully had a great experience with Sick Nü World, which was in collaboration with Korn and Deftones.
Because they did that together, I strongly hope that they will also work together.
A co-headline construction of SOAD and Korn in one evening? SOAD as a headline tour with Deftones as support act?
Would you like to miss some festivals with the three of you?

My dream is really complete if I can check both RATM and SOAD, and then I would do RATM at a festival and SOAD in the Ziggo because at the same festival I think that is a bit too much to ask.
It's not RATM. If I remember correctly, they have a same crew for tours just like Pearl Jam. And we know that Pearl Jam coming back for another June/July tour...so RATM is ruled out...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.212
7.473
Denk ook dat (Als ze op graspop staan) ze op de zo dag zullen staan. Volgens mij is zondag altijd de wat oudere bands dag met af en toe wat 'nieuw' bloed erin.
2020 was de bedoeling om aerosmith op vrijdag te hebben en dan zaterdag een breed geboekte dag met kleinere headliners: faith no more, deftones, deep purple, alice cooper, ...
dus ik denk niet dat dit jaar en vorig jaar betekenen dat de zondag altijd de oudere dag is.
ik begrijp ook niet zo goed waar de theorie vandaan komt dat op zondag alle oudjes spelen, dat was toch alleen in 2023?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.212
7.473
Ja mannen en vrouwen, ik denk dus echt dat het RATM is. Die kan graspop, werchter, pinkpop, alles doen. Het was ook ná het hele verhaal van een geannuleerde mysterieuze headliner en alles dat Tom Morello ineens solo kwam. Bij veel festivals was hij een van de laatste namen.

SOAD heeft hopelijk een fijne ervaring gehad met Sick Nü World, wat in samenwerking was met Korn en Deftones.
Omdat zij dat zo met elkaar deden, hoop ik sterk op dat zij ook samen gaan optrekken.
Een co-headline constructie van SOAD en Korn op een avond? SOAD als headline tour met Deftones als voorprogramma?
Miss wel met zn 3en een aantal festivals af?

Mijn droom is echt compleet als ik zowel RATM als SOAD kan checken, en dan zou ik RATM op een festival doen en SOAD lekker in de Ziggo want op hetzelfde festival is iets teveel gevraagd denk ik.
Het was uit de geruchten duidelijk dat RATM op Werchter zou staan, en niet op Graspop dus
Als die band eindelijk eens gaat touren in 2024 (denk het niet) dan staan ze op Werchter
Die gast met inside info op het Download forum heeft ook gezegd dat SOAD volgend jaar niet gaat touren trouwens
Ik zou ook graag SOAD of RATM zien volgend jaar maar ik geloof er helaas niet echt in
Nu het over Judas priest gaat, stel je voor Judas priest en KK's priests back to back 🤣
laat de doemscenario's maar aan deze meneer over hoor
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.711
7.510
Het wordt duidelijk tijd voor een beetje nieuws uit het Graspop-kamp.
We gaan hier van Avril Lavigne naar Toto, het gebrek aan interessante geruchten laat hier alvast zijn sporen na.

Of iets een interessant gerucht is, is natuurlijk heel persoonlijk. Toto + Journey is namelijk in huize Koekdoos een zeer interessant gerucht.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: SulpherSouls en Piebe71

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
laat de doemscenario's maar aan deze meneer over hoor
Hahaha. Wat is het met de negativiteit rond Priest bij sommige forumgangers. Als ik Gojira noem krijg ik gelijk Piebe op mijn dak, maar Priest bashen is wel oke.
Zonder Priest was er waarschijnlijk geen GMM...De mannen zijn verantwoordelijk voor de basis waar bijna de rest van de line-up uit bestaat. Zonder Heavy Metal geen thrashmetal, deathmetal, powermetal, gothic metal, doommetal, sludgemetal, black metal enz.

Uiteindelijk is de headliner status toch ook niet zo belangrijk toch? Leuk als er een voor jouw smaak leuke headliner staat. Maar het valt en staat toch ook met een goede undercard. Anders kun je net zo goed naar een los concert gaan. Sommigen zaken zijn minder belangrijk als het lijkt
Klopt wel idd. Er zijn genoeg mensen die niks om de headliners geven. Toch zijn ze niet voor niks "headliners", ze moeten de meeste mensen over de streep trekken om een kaartje te kopen. Toch is er wel een verband is met de kaartverkoop en de headliner. Bijv. 2017 hebben ze Evanescene headliner gemaakt met een vrij sterke lineup. Toch is later Scorpions toegevoegd als mainact. En zeg nu zelf..als je hier vraagt wie zou je graag als mainact willen zien, zegt merendeel de duurste acts (SOAD, Rammstein, Metallica enz).
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.711
7.510
Hahaha. Wat is het met de negativiteit rond Priest bij sommige forumgangers. Als ik Gojira noem krijg ik gelijk Piebe op mijn dak, maar Priest bashen is wel oke.
Zonder Priest was er waarschijnlijk geen GMM...De mannen zijn verantwoordelijk voor de basis waar bijna de rest van de line-up uit bestaat. Zonder Heavy Metal geen thrashmetal, deathmetal, powermetal, gothic metal, doommetal, sludgemetal, black metal enz.

Nou zou voor mij zowel Priest als KKs Priest ook wel te veel van het goede zijn. Maar Priest is tot nu toe eigenlijk gewoon altijd wel goed geweest, al heb ik wel het idee dat de hele corona periode tussen de laatste twee keer van Priest niet heel goed hebben uitgepakt voor Rob Halford. Maarja, er zijn zangers die het minder kunnen die nog geen 72 zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.406
2.943
Hahaha. Wat is het met de negativiteit rond Priest bij sommige forumgangers. Als ik Gojira noem krijg ik gelijk Piebe op mijn dak, maar Priest bashen is wel oke.
Zonder Priest was er waarschijnlijk geen GMM...De mannen zijn verantwoordelijk voor de basis waar bijna de rest van de line-up uit bestaat. Zonder Heavy Metal geen thrashmetal, deathmetal, powermetal, gothic metal, doommetal, sludgemetal, black metal enz.


Klopt wel idd. Er zijn genoeg mensen die niks om de headliners geven. Toch zijn ze niet voor niks "headliners", ze moeten de meeste mensen over de streep trekken om een kaartje te kopen. Toch is er wel een verband is met de kaartverkoop en de headliner. Bijv. 2017 hebben ze Evanescene headliner gemaakt met een vrij sterke lineup. Toch is later Scorpions toegevoegd als mainact. En zeg nu zelf..als je hier vraagt wie zou je graag als mainact willen zien, zegt merendeel de duurste acts (SOAD, Rammstein, Metallica enz).
Eens Piet!! Ik roep ook altijd Metallica!
En zolang jij Gojira benoemd blijf ik op je dak zitten!!
Volgens mij gaan wij in Juni gezellig een biertje doen en mooi tegen elkaar aanzeuren🤣🤘💥

En for the record: Priest wordt niet gebashed!!!!! Priest Rules. Painkiller!!!!!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.192
10.562
Ze hebben ook al eens op Sweden Rock gespeeld, dus het kan wel
Niet perse. Sweden Rock heb ik ervaren als meer een hardrock festival met metal uitschieters, Graspop andersom.

En Toto is gewoon echt geen Graspop materiaal. Ze maken knuffelrock liedjes voor Skyradio, kom op. Zoals ik eerder zei erg genoten van de show op Bospop maar daar horen ze ook thuis. Er zit geen vleugje rock in hun sound. Hun voorprogramma Uriah Heep en vooral Slade zou ik wel heel tof vinden!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.711
7.510
Niet perse. Sweden Rock heb ik ervaren als meer een hardrock festival met metal uitschieters, Graspop andersom.

En Toto is gewoon echt geen Graspop materiaal. Ze maken knuffelrock liedjes voor Skyradio, kom op. Zoals ik eerder zei erg genoten van de show op Bospop maar daar horen ze ook thuis. Er zit geen vleugje rock in hun sound. Hun voorprogramma Uriah Heep en vooral Slade zou ik wel heel tof vinden!

Lees nu ook net in het Bospop topic van de aangekondigde show in Duitsland. Misschien dat Journey en Toto toch niet samen door Europa gaan? Alleen Journey zou ik verder ook prima vinden, al weet ik niet of jullie die wel vinden passen
 
  • Leuk
Waarderingen: Kneuzer en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.192
10.562
Lees nu ook net in het Bospop topic van de aangekondigde show in Duitsland. Misschien dat Journey en Toto toch niet samen door Europa gaan? Alleen Journey zou ik verder ook prima vinden, al weet ik niet of jullie die wel vinden passen
Die dan weer wel haha. Journey wordt in de progrock kringen hoog gewaardeerd. Zie ze niet op de mainstage staan maar een mooie hoge tent naam.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.711
7.510
Die dan weer wel haha. Journey wordt in de progrock kringen hoog gewaardeerd. Zie ze niet op de mainstage staan maar een mooie hoge tent naam.

In een tent zelfs? Verwacht ze eigenlijk gewoon op de mainstage met de hits die ze hebben. Maar misschien net als UFO en Living Colour ooit in een tent
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.192
10.562
In een tent zelfs? Verwacht ze eigenlijk gewoon op de mainstage met de hits die ze hebben. Maar misschien net als UFO en Living Colour ooit in een tent
Ja dat vind ik goed vergelijkingsmateriaal qua omvang. In mijn ogen zitten ze ergens tussen Blue Oyster cult (14 uur mainstage) en Lynyrd Skynyrd (19 uur mainstage) in. Maar ben bang dat ze een beetje gaan doodvallen om 17 uur op de mainstage. Daarom hoop ik op een mooie tentspot in het donker met een dedicated publiek. Dan kan dit optreden echt gaan opstijgen.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
laat de doemscenario's maar aan deze meneer over hoor
Ik kan nog veel erger hoor. 🤣
Judas priest is wel een kanshebber.
En met hun relatief geslaagde passage op Alcatraz, zal de naam KK's priests ook wel eens gevallen zijn in het Graspop kantoor.
Vandaar...
Zou wel lullig zijn voor beide bands om op dezelfde affiche te staan.
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
348
622
Avenged sevenfold was ook geen headliner de laatste keer dat ze er stonden.
Judas Priest ook niet de voorlaatste keer. Dus dat argument gaat niet altijd op. Ik denk dat Deep Purple wel gepland was, maar Deftones uiteindelijk afsloot. Na de laatste passage van Deftones..vind ik een headlinepositie niet te min voor Deep Purple.
Europe heeft nooit geheadlined klopt. Zullen ze waarsch ook niet snel doen, al vind ik de band wel vergelijkbaar met Motley Crue, Def Leppard, Twisted Sister, Whitesnake. Allemaal headliners geweest. Europe heeft erg strakke rocknummers, maar Final Countdown blijft er aan kleven.

"Last look at Eden" vind ik persoonlijk een erg ondergewaardeerd nummer.

en over het algemeen voor een band / zanger uit die periode nog best gruwelijk ok qua stem

* guilty plessure, van mij mogen ze komen *
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken