Graspop Metal Meeting 2024

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.041
2.671
Ik vraag me überhaupt af of Rammstein na de huidige tour nog zal bestaan.
Als ze volgend jaar touren, kan je misschien in een situatie zitten waar Werchter er zijn poten niet aan wil verbranden omwille van de aantijgingen en dat Graspop er op kan springen.

Maar het zal gewoon Werchter (Boutique/Classic) worden zeker.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en MarcoReusel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.457
4.619
of gewoon het meest logische antwoord, rammstein zat al in de pipeline ver voor de eerste aanklachten en hoe het er nu naar uit ziet zal dit ook al overgewaaid zijn tegen volgend jaar
 
  • Grrr
Waarderingen: Mark's Kal

Maerts

Campingartiest
16 mei 2023
76
169
Mijn gevoel over de toch wel serieuze Rammstein verhalen/aantijgingen, ze zijn te groot om er aan onderdoor te gaan maar ook weer niet mainstream genoeg om niet direct gecanceld te worden. Voor mij, op muzikaal gebied, gelukkig maar. Ze mogen altijd komen maar acht de kans klein.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Paul!

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.457
4.619
Mijn gevoel over de toch wel serieuze Rammstein verhalen/aantijgingen, ze zijn te groot om er aan onderdoor te gaan maar ook weer niet mainstream genoeg om niet direct gecanceld te worden. Voor mij, op muzikaal gebied, gelukkig maar. Ze mogen altijd komen maar acht de kans klein.
als graspop down niet cancelde in 2016 na Phil rel dan zie ik niet in waarom graspop een woord zou reppen over deze aantijgingen.
 

Maerts

Campingartiest
16 mei 2023
76
169
als graspop down niet cancelde in 2016 na Phil rel dan zie ik niet in waarom graspop een woord zou reppen over deze aantijgingen.
Sowieso ga ik naar een concert/festival voor in eerste instantie de muziek. Ik vind dat organisatoren het ook zo moeten benaderen tot zaken geen aantijgingen meer zijn maar echt harde feiten. Daarnaast ook, mensen maken fouten, doen/roepen 'domme' dingen en moeten gestraft worden. Maar waar die grens ligt blijft altijd discutabel. Waarheid ligt in het midden denk ik dan maar?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.457
4.619
Sowieso ga ik naar een concert/festival voor in eerste instantie de muziek. Ik vind dat organisatoren het ook zo moeten benaderen tot zaken geen aantijgingen meer zijn maar echt harde feiten. Daarnaast ook, mensen maken fouten, doen/roepen 'domme' dingen en moeten gestraft worden. Maar waar die grens ligt blijft altijd discutabel. Waarheid ligt in het midden denk ik dan maar?
politie heeft de zaak geseponeerd, ik zie dan ook niet in waarom graspop zichzelf in de voet zou schieten en rammstein laten schieten als ze de kans hebben dan.
maar bon, dat is nog steeds een grote als want rammstein zit bij mijn weten niet bij livenation
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Wat er ook met Rammstein gebeurt, de kans dat ze op Graspop eindigen lijkt me nihil
discussies over de band, het voortbestaan, de beschuldingingen enzovoort lijken me meer iets voor het Rammstein topic
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en RubenJS

jbj

Dagopener
11 okt 2022
538
734
Ik denk dat het gewoon af te wachten valt of er effectief veroordelingen zullen komen. Tot op heden is nog niks bewezen,
dus kan Rammstein perfect geboekt zijn (al denk ik dat die festivals ontgroeid zijn). Er is al genoeg cancel-culture. Cfr. Johnny Depp
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
408
695
Maakte me vorig jaar nog druk over de headliners van Graspop.
Weet nog dat toen guns bekend werd er gewoon paar dagen ziek van was.
Nu kan kan het me echt geen reet meer schelen wie ze voor gmm24 headlinen.
Headliners van dit jaar deden me weinig tot niks en denk dat voor volgend jaar alleen tool en soad me nog kunnen bekoren. Zelfs die zouden kunnen clashen..😁🤟
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: duck en Dr. Hannibal

Kevinmeteenk

Campingartiest
17 mei 2023
73
140
Mijns inziens kunnen we al deze bands wel afschrijven voor GMM2024, aangezien dit al in maart zal plaatsvinden. Helaas weer geen Cattle Decap in dat geval!
 

Bijlagen

  • banner_564_500x500.jpg
    banner_564_500x500.jpg
    70,8 KB · Weergaven: 26
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.694
Mijns inziens kunnen we al deze bands wel afschrijven voor GMM2024, aangezien dit al in maart zal plaatsvinden. Helaas weer geen Cattle Decap in dat geval!
Hoezo? Afgelopen editie stonden er ook zat bands die in maart elders in Europa hebben optreden. Zeker de (noord-)Europese bands op dat affiche blijven gewoon een optie voor Graspop.

Dat gezegd hebbende: het is écht hoog tijd dat Keep of Kalessin weer eens op Graspop staat. Zeker met hun geweldige nieuwe album wat dit jaar uit is gekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Creed op Graspop na de bevestiging van de reunie?

Zie verder Slash ft Myles Kennedy ook wel weer eens gaan touren. GNR na al die jaren een keer een break wellicht, zeker met die slechte verkoop en Alter Bridge kan ook niet touren als tremonti met Creed op pad gaat
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jimmeh07

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
256
521
Maakte me vorig jaar nog druk over de headliners van Graspop.
Weet nog dat toen guns bekend werd er gewoon paar dagen ziek van was.
Nu kan kan het me echt geen reet meer schelen wie ze voor gmm24 headlinen.
Headliners van dit jaar deden me weinig tot niks en denk dat voor volgend jaar alleen tool en soad me nog kunnen bekoren. Zelfs die zouden kunnen clashen..😁🤟
Meen je dat nou? Vond de vrijdag-zaterdag headliners het beste rijtje dat ik heb mogen meemaken! Vond het rijtje Gojira-Machine Head-Pantera-Parkway Drive dusdanig goed dat ik Slipknot maar 'mwa' vond. Beetje de Godfather III van GMM, op zichzelf goed te pruimen maar kon niet tippen aan de voorgangers (in dit geval de genoemde bands, de Godfather I & II van GMM).

Tool en SOAD zou ik trouwens ook graag nog willen zien! Verder maakt het me ook niet zoveel meer uit wie de headliners worden, vaak al gezien en op de andere stages (of main stage overdag / vroeg in de avond) is genoeg leuks te zien.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
256
521
Er zijn meerdere bands / artiesten waar iets aan kleeft natuurlijk. As I Lay Dying, Marilyn Manson, Anselmo, Rammstein, Randy Blythe, Falling in Reverse, Nothing More, etc. Als je iedereen zou moeten cancellen die iets op zijn kerfstok heeft of ergens van wordt beschuldigd, hou je weinig over. Ik geloof zelf wel in tweede kansen en niet veroordelen tot feiten zijn aangetoond (in het geval van Marilyn Manson en Rammstein bijvoorbeeld). Praat gedrag / strafbare feiten hiermee niet goed, maar levenslang cancellen of cancellen voordat er een veroordeling is gaat me in veel gevallen wat te ver.

In gevallen als de zanger van Lostprophets bijvoorbeeld is dat wat anders natuurlijk, die mag wegrotten in de cel om nooit meer het daglicht te zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken