Graspop Metal Meeting 2024

RubenJS

Support act
18 feb 2023
864
2.528
Zit t Suicide Season album van BMTH terug te luisteren. Hoe vet zou t zijn als ze komend jaar headlinen, met een heavier setlist, met veel oud werk 🙏
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.485
4.663
Zit t Suicide Season album van BMTH terug te luisteren. Hoe vet zou t zijn als ze komend jaar headlinen, met een heavier setlist, met veel oud werk 🙏
Met een nieuw album in aantocht zie ik dat niet gebeuren. En de laatste releases zijn ook heavier dan amo dus het gaat wel de goeie richting uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.447
6.871
Alweer Iron Maiden en Volbeat? 😅 Ik weet dat het Graspop is maar komaan.
Iron Maiden lijkt me heel logisch, aangezien die hun show hebben vernieuwd ten opzichte van de vorige twee passages. Vorig jaar was voor mijn gevoel meer een soort noodgreep en niet op voorhand de bedoeling, ingegeven door de pandemie en daardoor het gebrek aan beschikbare bands.

Van mij mogen ze nog wel eventjes overslaan, ze staan er inderdaad wel heel vaak. Maar ik geloof niet dat Graspop z'n huisband en één van de meest zekere kaartverschuivers gaat laten lopen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.836
7.797
Iron Maiden lijkt me heel logisch, aangezien die hun show hebben vernieuwd ten opzichte van de vorige twee passages. Vorig jaar was voor mijn gevoel meer een soort noodgreep en niet op voorhand de bedoeling, ingegeven door de pandemie en daardoor het gebrek aan beschikbare bands.

Van mij mogen ze nog wel eventjes overslaan, ze staan er inderdaad wel heel vaak. Maar ik geloof niet dat Graspop z'n huisband en één van de meest zekere kaartverschuivers gaat laten lopen.

Voor mij is Iron Maiden gewoon eigenlijk al een garantie voor een dagticket. Headliner is dan gewoon al goed en dan staan er altijd nog wel een band of 3 op de dag die het een goed gevuld programma gaan maken.
 

ouweknar

Campingartiest
19 okt 2018
59
37
Even ervan uitgaande dat Iron Maiden weer van de partij is, hoe groot achten jullie de kans dat ze de huidige Somewhere In Time/Senjutsu set zullen spelen dan wel (weer) een greatest hits set?
Hum, ik was donderdag bij het concert van Maiden. Vlak voor mij waren vier lege zitplaatsen en toen het concert al bezig was kwam daar plots meneer Schueremans en zijn madam zitten... Vijf nummers later waren ze weer weg.
Dus Iron Maiden misschien op Werchter volgend jaar...
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.447
6.871
Voor mij is Iron Maiden gewoon eigenlijk al een garantie voor een dagticket. Headliner is dan gewoon al goed en dan staan er altijd nog wel een band of 3 op de dag die het een goed gevuld programma gaan maken.
Snap ik hoor, het is ook gewoon een hele goede band. Mijn eigen overwegingen zijn ingegeven door het feit dat ik ze door de jaren heen al echt heel vaak heb gezien en ze voor mij niet echt verrassingen meer hebben. Dan geef ik de voorkeur aan nieuwe helden, zoals bijvoorbeeld Parkway Drive het afgelopen jaar. Maar voor hen die Maiden nog nooit of amper hebben gezien, is het een hele fijne naam om erbij te hebben.

Een ander voordeel van Maiden is dat ze altijd vroeg (van 21u tot 23u) willen spelen en dat dus kansen biedt op een hele toffe nachtshow op het andere podium. Zet daar maar een headlineset van een Emperor ofzo en ik ben helemaal blij.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.836
7.797
Hum, ik was donderdag bij het concert van Maiden. Vlak voor mij waren vier lege zitplaatsen en toen het concert al bezig was kwam daar plots meneer Schueremans en zijn madam zitten... Vijf nummers later waren ze weer weg.
Dus Iron Maiden misschien op Werchter volgend jaar...

@DennisvdBr dit is potentieel goed nieuws voor jou en Pinkpop. Al geloof ik het pas als het officieel aangekondigd is voor zowel Werchter als Pinkpop.
Lijkt me nog steeds meer gewoon een band voor Graspop.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.836
7.797
Snap ik hoor, het is ook gewoon een hele goede band. Mijn eigen overwegingen zijn ingegeven door het feit dat ik ze door de jaren heen al echt heel vaak heb gezien en ze voor mij niet echt verrassingen meer hebben. Dan geef ik de voorkeur aan nieuwe helden, zoals bijvoorbeeld Parkway Drive het afgelopen jaar. Maar voor hen die Maiden nog nooit of amper hebben gezien, is het een hele fijne naam om erbij te hebben.

Een ander voordeel van Maiden is dat ze altijd vroeg (van 21u tot 23u) willen spelen en dat dus kansen biedt op een hele toffe nachtshow op het andere podium. Zet daar maar een headlineset van een Emperor ofzo en ik ben helemaal blij.

Iron Maiden inmiddels ook al wel vier keer gezien denk ik, dus een losse show zal ik ook niet snel meer heen gaan. Liever dan gewoon twee goedkopere concerten. Maar voor een festival zal ik het altijd willen blijven zien (tenzij het echt dramatisch zou worden qua zang, maar dat zal denk ik bij Bruce nog wel even duren). Met dat vroege spelen zou het ideaal zijn geweest inderdaad. Dat valt zeer goed te combineren met het kansen geven aan jonge bands.
Ik denk dat elke combinatie van Iron Maiden met Parkway Drive, Ghost of Gojira gewoon perfect zou zijn. Sabaton is denk ik net wat verder in een dag kunnen dragen ten opzichte van die andere drie? Ook als ze bijvoorbeeld daadwerkelijk een BMTH de kans om te headlinen willen geven of een Disturbed daar naartoe wil werken, past dat gewoon goed om na Iron Maiden af te sluiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.447
6.871
Iron Maiden inmiddels ook al wel vier keer gezien denk ik, dus een losse show zal ik ook niet snel meer heen gaan. Liever dan gewoon twee goedkopere concerten. Maar voor een festival zal ik het altijd willen blijven zien (tenzij het echt dramatisch zou worden qua zang, maar dat zal denk ik bij Bruce nog wel even duren). Met dat vroege spelen zou het ideaal zijn geweest inderdaad. Dat valt zeer goed te combineren met het kansen geven aan jonge bands.
Ik denk dat elke combinatie van Iron Maiden met Parkway Drive, Ghost of Gojira gewoon perfect zou zijn. Sabaton is denk ik net wat verder in een dag kunnen dragen ten opzichte van die andere drie? Ook als ze bijvoorbeeld daadwerkelijk een BMTH de kans om te headlinen willen geven of een Disturbed daar naartoe wil werken, past dat gewoon goed om na Iron Maiden af te sluiten.
Nee, qua zang is het met Bruce nog steeds helemaal prima. Ik heb wel het idee dat de show door de jaren heen wat minder imposant is geworden, maar ik sluit ook niet uit dat dat komt omdat het verrassingseffect er bij mij af is. En wat bij mij ook wel een belangrijke factor is, is de setlist. Ik ben niet geheel content met wat ze deze nieuwe tour doen. Had gehoopt dat ze voor meer deep cuts zouden gaan, maar dat is de purist in mij die spreekt.

Verder bijna helemaal eens met wat je zegt. Op detailniveau zou ik iets kunnen zeggen over Disturbed, bij wie ik niet het idee heb dat een set in het donker significant veel meer indrukwekkend is, puur vanwege het feit dat ze nauwelijks visuals gebruiken. Maar in de essentie heb je helemaal gelijk, dat het een ideale plek is voor een wat jongere/kleinere band om mee te liften op de kaartverkoop van Maiden en zich te kunnen tonen met een headlineproductie. De vraag is alleen wie. De bands die we noemen, stonden er afgelopen editie al. Zijn er meer van dat soort bands die klaar zijn om door te stoten? BMTH wellicht, maar als die komen dan sluit ik ook niet uit dat zij groot genoeg worden geacht om zelf een dag te dragen. Zou qua show wel een hele mooie optie zijn om na Maiden te programmeren. Hun productie is echt supervet, ook al is het niet helemaal mijn muziek.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.286
7.634
Ik denk dat BMTH nog wel eens onderschat wordt qua ticketverkoop. Afgelopen jaar verkochten die hun ziggo dome show gemakkelijk uit, volgens mij sneller dan bijvoorbeeld slipknot of Maiden. Die kunnen echt wel een dag dragen op Graspop met een stevige cohead.

Bedoel trouwens niet dat ze groter zijn dan Maiden/Slipknot hoor dat uiteraard niet maar gewoon om aan te tonen dat ze veel tickets verschuiven. Die zitten niet op het niveau van Parkway Drive en Disturbed
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.447
6.871
Ik denk dat BMTH nog wel eens onderschat wordt qua ticketverkoop. Afgelopen jaar verkochten die hun ziggo dome show gemakkelijk uit, volgens mij sneller dan bijvoorbeeld slipknot of Maiden. Die kunnen echt wel een dag dragon op Graspop met een stevige cohead.

Bedoel trouwens niet dat ze groter zijn dan Maiden/Slipknot hoor dat uiteraard niet maar gewoon om aan te tonen dat ze veel tickets verschuiven. Die zitten niet op het niveau van Parkway Drive en Disturbed
Ik zou het sowieso wel mooi vinden als ze komen, of het nou als South- of North headliner is. Maar zou dat voor komende editie echt een optie zijn? Ze hebben tenslotte dit jaar al een Europese zomertour gedaan.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.286
7.634
Ik zou het sowieso wel mooi vinden als ze komen, of het nou als South- of North headliner is. Maar zou dat voor komende editie echt een optie zijn? Ze hebben tenslotte dit jaar al een Europese zomertour gedaan.
Ja goede vraag, het blijft een Britse band dus in principe zijn ze altijd wel in de buurt, als die headline spots aangeboden krijgen zullen ze die kans graag pakken lijkt mij.

Wordt toch eens tijd dat die hier op het vaste land eens laten zien wat ze kunnen, na dat ze zich hebben bewezen in de UK. 2022 Reading en Leeds geheadlined geloof ik en 2023 Download succesvol geheadlined.

Helaas blijft de kans nog steeds vrij groot dat ze gewoon op Werchter worden weg gezet als derde hoogste band van de dag met een set in het zonnetje.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.095
6.174
@DennisvdBr dit is potentieel goed nieuws voor jou en Pinkpop. Al geloof ik het pas als het officieel aangekondigd is voor zowel Werchter als Pinkpop.
Lijkt me nog steeds meer gewoon een band voor Graspop.
ik denk dat het meer is dat Herman en wat mensen op kantoor van LiveNation BE wellicht fan zijn van Maiden, zou er niet te veel achter zoeken...
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Caz

Nieuw lid
16 jul 2023
4
10
Mijn wishlist:

Metallica
Iron Maiden
SoaD
Evanescence
Aerosmith
Judas Priest
Faith no More
Sabaton

Sum 41
Exodus
Nine Inch Nails
WASP
Alice Cooper
Alestorm
Venom
Biohazard
Poison
Die Toten Hose
Kreator
Pennywise
Baby Metal
Emperor
Dokken
The Hu
Saxon
Dragonforce
Blind Guardian
Suicidal Tendencies
Accept
Sodom
Kamelot
Rhapsody of Fire
Bodycount
Death Angel
In Extremo
Helloween
Toy Dolls
Sirenia
Ministry
P.O.D.
Hammerfall
K3 Goes Metal
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken