Graspop Metal Meeting 2024

Ik verwacht eerder weer een TW Classic voor Bon Jovi. Al past hij natuurlijk ook wel op Graspop waar je ook al bejaarden als Ozzy, Deep Purple, GNR, Motley Crue, Def Leppard, Europe, Alice Cooper en al zn projectjes, Lynyrd Skynyrd etc. etc. etc. kunt zien.

Al verwacht ik niet dat ze zowel Aerosmith als Bon Jovi zullen boeken. Dat is net een headliner met rollator te veel.

Kortom, Aerosmith de zondag naar Graspop en Bon Jovi TW Classic. Dat lijkt me het meest logisch.

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en MarcoReusel
Ik verwacht eerder weer een TW Classic voor Bon Jovi. Al past hij natuurlijk ook wel op Graspop waar je ook al bejaarden als Ozzy, Deep Purple, GNR, Motley Crue, Def Leppard, Europe, Alice Cooper en al zn projectjes, Lynyrd Skynyrd etc. etc. etc. kunt zien.

Al verwacht ik niet dat ze zowel Aerosmith als Bon Jovi zullen boeken. Dat is net een headliner met rollator te veel.

Kortom, Aerosmith de zondag naar Graspop en Bon Jovi TW Classic. Dat lijkt me het meest logisch.

Met vier dagen Graspop kan het nog wel makkelijk om beide als headliner te hebben, zie 2018 met GNR, Iron Maiden en Ozzy en 2022 met Iron Maiden, Scorpions en Judas Priest en dit jaar GNR en Motley Crue. Zelfs in 2015 en 2016 had je twee oudjes op drie dagen.

Denk dat Bon Jovi te duur is voor het volk dat het trekt en dat zoiets bij Aerosmith minder een probleem is. Al helemaal met de live reputatie die nog slechter is dan bij de oudjes van dit jaar.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Met vier dagen Graspop kan het nog wel makkelijk om beide als headliner te hebben, zie 2018 met GNR, Iron Maiden en Ozzy en 2022 met Iron Maiden, Scorpions en Judas Priest en dit jaar GNR en Motley Crue. Zelfs in 2015 en 2016 had je twee oudjes op drie dagen.
Het is niet mijn smaak maar bij het rijtje dat jij opnoemt kan ik mij een link met Graspop voorstellen en ook prima als dat 2-4 van de 8 headliners zijn maar Bon Jovi vind ik dan weer helemaal niet passen op Graspop.

Volgens mij heb ik het al eerder aangehaald, maar als Jon Bon Jovi eenzelfde voorbereiding volgt als Phil van Pantera dan juich ik hun komst wel toe. Lekker meebrullen met de hits. Ze staan ook niet voor niets in mijn hardste lijst.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Volgens mij heb ik het al eerder aangehaald, maar als Jon Bon Jovi eenzelfde voorbereiding volgt als Phil van Pantera dan juich ik hun komst wel toe. Lekker meebrullen met de hits. Ze staan ook niet voor niets in mijn hardste lijst.
Helemaal eens hoor! Ben ook helemaal voor Bon Jovi op Graspop. Kunnen met elkaar natuurlijk niet steeds klagen dat dezelfde headliners komen en een nieuwe naam op dat gebied gelijk afschieten. Als je ziet hoeveel glamrock bands al op Graspop hebben gestaan dan zou ik niet weten waarom BJ niet zou kunnen. Ik weet 1 ding zeker als ze er wel staan: de wei staat vol en alle metalheads staan opeens Always mee te brullen a la I want to Know what love is

Helemaal eens hoor! Ben ook helemaal voor Bon Jovi op Graspop. Kunnen met elkaar natuurlijk niet steeds klagen dat dezelfde headliners komen en een nieuwe naam op dat gebied gelijk afschieten. Als je ziet hoeveel glamrock bands al op Graspop hebben gestaan dan zou ik niet weten waarom BJ niet zou kunnen. Ik weet 1 ding zeker als ze er wel staan: de wei staat vol en alle metalheads staan opeens Always mee te brullen a la I want to Know what love is

En natuurlijk ‘Je ligt op m’n buik’

dit is toch een band die je op je festival wilt hebben, gewoon puur op status alleen? alsook ticketverkoop zal volgens mij best goed draaien met een band als bon jovi zelfs al is die niet meer wat het geweest is, erger dan Axl dit jaar kan het niet.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Mijn god,........

Ik vond Bon Jovi geweldig....

Maar serieus, nadat ik ze op RW heb gezien kan ik niet meer met goed fatsoen en enthousiasme naar nummers van hun luisteren en dat is geen grap, mijn maat hetzelfde en die was echt een Bon Jovi fanaat.

Je moet het niet willen, Jon kan niet meer zingen echt niet. Hij kan beter stoppen met optredens of een bandje opzetten maar echt ik wil best filmpjes sturen naar hun die het niet geloven maar buiten dat zijn stem zwaaaaaar kut is passen ze ook de nummers aan omdat zijn stem de het oude tempo en hoogte niet meer aan kan.

• Leuk
  • Thinking
Waarderingen: theblackmadness en JK79
ik denk ook wel dat een van de redenen dat ze al zo lang teasen maar niet aankondigen ook gewoon is omdat Jon gewoon aan het werken is aan de conditie en de stem. Zou me gewoon logisch lijken, net zoals livenation Vince Neal min of meer terug op de rails geholpen heeft zie ik dat ook wel gebeuren bij bon jovi.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Joslittel
ik denk ook wel dat een van de redenen dat ze al zo lang teasen maar niet aankondigen ook gewoon is omdat Jon gewoon aan het werken is aan de conditie en de stem. Zou me gewoon logisch lijken, net zoals livenation Vince Neal min of meer terug op de rails geholpen heeft zie ik dat ook wel gebeuren bij bon jovi.
Ja die hoop heb ik ook wel. Kan me bijna niet voorstellen dat zo'n grote band en artiest dat zelf ook niet doorhebben en willen verbeteren. Axl is in die zin de enige negatieve uitzondering daarop. Puur persoonlijk: ik ken de verhalen van de vorige tour maar heb de band zelf nog nooit live gezien en lijkt me een hele fijne band om een keer te kunnen afvinken. Ga er geen los kaartje voor halen waardoor dit de enige kans is.

Gerucht gaat dat Bruce volgend jaar weer TW Classic doet waardoor BJ die al niet meer kan doen (verwacht ze niet als sub) waardoor Graspop logischer wordt.

Maar wil Bon Jovi zelf wel festivals doen? Laatste Europese tour waren het op TW Classic na enkel losse shows. En dan kan je nog argumenteren dat TW Classic ook eerder een losse show met XL voorprogramma is dan een echt festival.

Die is, op basis van recente Youtube concerten, nog valser dan Axl tegenwoordig. Zou zonde van de festivalspots zijn als die een rondje festivals gaan doen imo.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness en JK79
Zou het kunnen dat Bon Jovi op zowel Graspop als Hellfest speelt en daardoor Hellfest van weekend is veranderd? Omdat Jon Bon Jovi zijn stem tegenwoordig minstens twee dagen recuperatietijd nodig heeft? Maar dan nog zou normaal gezien donderdag Graspop en zondag Hellfest (of omgekeerd) op een weekend toch moeten lukken?

Zou het kunnen dat Bon Jovi op zowel Graspop als Hellfest speelt en daardoor Hellfest van weekend is veranderd? Omdat Jon Bon Jovi zijn stem tegenwoordig minstens twee dagen recuperatietijd nodig heeft? Maar dan nog zou normaal gezien donderdag Graspop en zondag Hellfest (of omgekeerd) op een weekend toch moeten lukken?
Nah, kan me niet voorstellen dat beide festivals zich in deze bochten willen wringen voor Bon Jovi.

Ik gok dat Hellfest een week later zit voor Foo Fighters (die volgens de geruchten zijn geboekt), die tijdens hun normale weekend nog in VK zitten
Foo Fighters vind ik niet echt een passende act voor Hellfest? eigenlijk ook lastig te rijmen voor Graspop, maar dat kan aan mij liggen 🙈

Users who are viewing this thread