Graspop Metal Meeting 2024

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Heb ook ff naar de tourdata gespiekt van Metallica en er is idd gat tussen Copenhell en hun Poolse optreden.
Ik zal maar niet te opgewonden worden,maar er is terug hoop.

Mushroomhead staat ook op mijn verlanglijstje net zoals Flaw.

Zal me niet verbazen moesten deze namen voor GMM24 geboekt worden.

Aerosmith
A7X
Bullet for my valentine
Trivium
Godsmack
Rob Zombie
Lamb Of God
Lacuna Coil
Sabaton
Nita Straus
Fear Factory
Limp Bizkit
Seether
Visions Of Atlantis
Lo Spirit
Fit For A King
Moonspell
Sum 41
Of Mice & Men
Faith No More
Lord Of The Lost


Wat ik hoop
Blind Guardian
Memphis May Fire
In This Moment
Mushroomhead
Mudvayne
Flaw
Palisades
Ill Nino
Breaking Benjamin (vliegangst zanger, i know)
Eyes Wide Open
Nonpoint
Our Mirage
Texas Hippie Coalition
Left To Suffer
Within Destruction
Chaoseum
Apocalyptica
Breathing Theory
From Ashes To New
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.163
Heb ook ff naar de tourdata gespiekt van Metallica en er is idd gat tussen Copenhell en hun Poolse optreden.
Ik zal maar niet te opgewonden worden,maar er is terug hoop.
Kopenhagen* En geen Belgische datum op deze tour natuurlijk, maar dit jaar hebben ze ook ruime pauzes gehad tijdens de tour, dus dat gat zegt niet altijd wat.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: La Hormiga 93

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Kopenhagen* En geen Belgische datum op deze tour natuurlijk, maar dit jaar hebben ze ook ruime pauzes gehad tijdens de tour, dus dat gat zegt niet altijd wat.

Die Kopenhagen data is dat niet voor het Copenhell festival dan ?
Is toch altijd rond dat tijdstip.

En al direct met de voetjes op de grond :(
just let me fly a little while. ;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.163
Die Kopenhagen data is dat niet voor het Copenhell festival dan ?
Is toch altijd rond dat tijdstip.

En al direct met de voetjes op de grond :(
just let me fly a little while. ;)
Neen, losse show in het stadion van FC Kopenhagen. Copenhell wordt verderop gehouden (op zo'n 45 minuten afstand met het ov). Verwacht dat Copenhell ook gewoon weer in het weekend van Graspop gaat zitten (een week later dus dan de optreden van Metallica).

Sorry!
 
  • Leuk
Waarderingen: La Hormiga 93

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
254
519
Veel al genoemd! Gezien de afgelopen jaren vrees ik een beetje voor Iron Maiden, Volbeat, Within Temptation, de huisbands die tweejaarlijks de mainstage aandoen. Hoe goed ik met name Iron Maiden ook vind, beetje overkill wellicht? Disturbed mag ook een jaartje overslaan.

Van de grote namen blijft het hopen op Metallica, SOAD, Tool.

Van de recent opgekomen bands verwacht ik Electric Callboy met een hoog slot (nog geen headliner maar net daaronder?) en toch ook wel Sleep Token (twee keer op rij dus) die ineens een sprong van de kleinste stage overdag naar de grootste 's avonds maken.

Nog niet genoemd (of gemist): Evanescence?

Verwacht: Lamb of God, A7X, Aerosmith, Godsmack, Trivium, Exodus, Whitechapel

Verder hoop ik op: Killswitch Engage, Currents, Invent Animate, Paradise Lost, Starset, Bullet for my Valentine, Northlane, Amorphis
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.349
5.901
Veel al genoemd! Gezien de afgelopen jaren vrees ik een beetje voor Iron Maiden, Volbeat, Within Temptation, de huisbands die tweejaarlijks de mainstage aandoen. Hoe goed ik met name Iron Maiden ook vind, beetje overkill wellicht? Disturbed mag ook een jaartje overslaan.

Van de grote namen blijft het hopen op Metallica, SOAD, Tool.

Van de recent opgekomen bands verwacht ik Electric Callboy met een hoog slot (nog geen headliner maar net daaronder?) en toch ook wel Sleep Token (twee keer op rij dus) die ineens een sprong van de kleinste stage overdag naar de grootste 's avonds maken.

Nog niet genoemd (of gemist): Evanescence?

Verwacht: Lamb of God, A7X, Aerosmith, Godsmack, Trivium, Exodus, Whitechapel

Verder hoop ik op: Killswitch Engage, Currents, Invent Animate, Paradise Lost, Starset, Bullet for my Valentine, Northlane, Amorphis
Ik hoop heel erg op eerst een hoge Marquee slot nog voor Sleep Token. Dat zou echt een magisch optreden kunnen worden denk ik. Daarna kunnen ze door om de North Stage af te sluiten wat mij betreft.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
254
519
Ik hoop heel erg op eerst een hoge Marquee slot nog voor Sleep Token. Dat zou echt een magisch optreden kunnen worden denk ik. Daarna kunnen ze door om de North Stage af te sluiten wat mij betreft.
Ja, leent zich wel voor een tent he? In ieder geval in het donker, in dat geval zou een Marquee headline slot zeker niet misstaan, daarna North aflsluiter!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Eerst toch nog een paar albums voor sleep token kan headlinen, toch? Wil niemand zijn droom doorprikken, maar in de afgelopen 20 jaar zijn er al genoeg hype bands geweest die het nog steeds niet tot headliner geschopt hebben, ookal hebben ze ijzersterke livereputaties. Hoe lang heeft Gojira er wel niet over gedaan om tot hun huidig slot te komen. En sterk album na sterk album.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.509
Eerst toch nog een paar albums voor sleep token kan headlinen, toch? Wil niemand zijn droom doorprikken, maar in de afgelopen 20 jaar zijn er al genoeg hype bands geweest die het nog steeds niet tot headliner geschopt hebben, ookal hebben ze ijzersterke livereputaties. Hoe lang heeft Gojira er wel niet over gedaan om tot hun huidig slot te komen. En sterk album na sterk album.
Eens hoor! Precies hetzelfde als Electric Callboy. Eerst de hype bestendigen voordat ze headliner mogen zijn. Enige nadeel voor Sleep Token is dat die show aardig dood gaat vallen in de zon op de main. Maar dat doet Behemoth ook en die programmeren ze daar wel
 

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
93
269
Eens hoor! Precies hetzelfde als Electric Callboy. Eerst de hype bestendigen voordat ze headliner mogen zijn. Enige nadeel voor Sleep Token is dat die show aardig dood gaat vallen in de zon op de main. Maar dat doet Behemoth ook en die programmeren ze daar wel
Lamb of God als (co-)headliner? Hebben genoeg repertoire, genoeg power en hebben zich in 2019 echt wel bewezen! Sinds 2019 twee nieuwe albums die allebei goed zijn ontvangen. Mijn support hebben ze alvast!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.402
6.675
Eerst toch nog een paar albums voor sleep token kan headlinen, toch? Wil niemand zijn droom doorprikken, maar in de afgelopen 20 jaar zijn er al genoeg hype bands geweest die het nog steeds niet tot headliner geschopt hebben, ookal hebben ze ijzersterke livereputaties. Hoe lang heeft Gojira er wel niet over gedaan om tot hun huidig slot te komen. En sterk album na sterk album.
Gaat zeker nog een aantal jaar (en een album of twee) duren voor ze die status hebben, maar de potentie is er 100%. Doet me echt heel erg denken aan de eerste keer dat ik Ghost live op Graspop zag, als openingsact van de dag in de Metal Dome. Ook toen riep ik na afloop dat ik een toekomstig headliner aan het werk had gezien. En Sleep Token is al een heel stuk verder dan Ghost toen was, die net hun eerste album uit hadden gebracht. Mits de volgende releases net zo goed ontvangen worden als Take Me Back To Eden, verwacht ik dat ze gestaag gaan klimmen. Volgende keer op Graspop een avondshow in de Marquee. Ervoor of erna een rondje langs de mainstream festivals, zoals Werchter. En dan richting North headliner. Wellicht dat er nog een tussenstapje naar MS in de vooravond komt, maar na dit weekend heb ik totaal geen twijfel meer dat zij één van de grootste metalbands van deze generatie gaan worden.
 

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
93
269
Nog niet genoemd (of gemist): Evanescence?
Evanescence heeft dit jaar een paar festivals gedaan in Europa en gaan hierna nog naar Japan, Australië, en de Amerika’s. Ik verwacht dat ze dat volgend jaar niet weer zullen doen.

Al zou ik het van harte aanmoedigen (ben toch nog altijd een klein beetje verliefd op Amy Lee…) ❤️🔥
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en mvl1980

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.509
Lamb of God als (co-)headliner? Hebben genoeg repertoire, genoeg power en hebben zich in 2019 echt wel bewezen! Sinds 2019 twee nieuwe albums die allebei goed zijn ontvangen. Mijn support hebben ze alvast!
Ja absoluut! Vond ze op Graspop vorige doorkomst op de main in hrt donker verschroeiend goed. Zie ze dst komemd jaar heel graag over doen
 

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
212
401
Sleep token zal geduld moeten hebben. En indien ze volgend jaar toeren zal het Werchter worden. Makkelijk te hypen en voor stubru is dit draaibare metal.
Zelfde voor electric callboy...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Jerre93

Playlistbediener
2 feb 2016
48
16
Metallica heeft letterlijk bevestigd dat er geen tourdates meer bijkomen. Dus daarom denk ik dat we sowieso de discussie over Metallica kunnen stoppen aangezien de grotere namen meestal al een jaar vastliggen. Zelfs om een festival uit de nood te helpen, zie ik ze dit niet doen. De gaten in hun agenda is bewust gedaan omdat vooral James meer rust wil en meer bij zijn familie wil zien.

Ik denk dat ze in 2025 pas naar Werchter komen en dan in 2026 misschien Graspop. Als ze pukkelpop doen, dan MOETEN ze ooit is Graspop doen ook hé.
 

Imag

Playlistbediener
26 mei 2023
30
72
Metallica heeft letterlijk bevestigd dat er geen tourdates meer bijkomen. Dus daarom denk ik dat we sowieso de discussie over Metallica kunnen stoppen aangezien de grotere namen meestal al een jaar vastliggen. Zelfs om een festival uit de nood te helpen, zie ik ze dit niet doen. De gaten in hun agenda is bewust gedaan omdat vooral James meer rust wil en meer bij zijn familie wil zien.

Ik denk dat ze in 2025 pas naar Werchter komen en dan in 2026 misschien Graspop. Als ze pukkelpop doen, dan MOETEN ze ooit is Graspop doen ook hé.
En dan is er ook nog een kans dat Metallica voor Pinkpop gaat dat in hetzelfde weekend is als GMM.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Zou Metallica zelf niet ooit eens op Graspop willen spelen? Het hoort toch bij de 5 grootste metalfestivals van Europa (en mogelijk dan ook ineens in de wereld) en ze hebben er nog nooit gespeeld.

Kan me niet inbeelden dat die dermate wereldvreemd zijn dat ze er nog nooit van hebben gehoord. Meeste bands lijken het ook wel een fijn festival te vinden qua enthousiasme en omvang van het gemiddeld publiek, dus ook vermoedelijk binnen het wereldje wel iets wat bands elkaar aanraden.
 
Laatst bewerkt:

Jerre93

Playlistbediener
2 feb 2016
48
16
Dat snap ik zelf ook niet. Heb altijd het gevoel dat het enkel met een combo zoals Werchter & Pukkelpop van 2007-2008-2009 zou kunnen. Elke band dat daar speelt vind dat geweldig. Denk dat ze houden van dingen die ze al kennen, aangezien Werchter een van hun favoriete festivals is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken