Graspop Metal Meeting 2024

prins

Dagopener
9 nov 2019
526
642
goede morgen zeg, 2 dagen na graspop zijn we alweer op pagina 6 voor GMM 24.
toen ik zag dat we volgend jaar een week later zitten, ook maar even het tourschema van metallica erbij gepakt. :unsure: daarin een gapend gat voor het graspop weekend.

mijn 1e schot voor de boeg
do. metallica - within temptation
vr. volbeat - powerwolf
za. sevenfold - ffdp
zo. iron maiden - judas priest

even terug komend op de afgelopen editie, ben ik wel positief over dat nieuwe cashless systeem (afgezien van de prijzen) nu waren wij met 2 man.
heb er zelf geen problemen mee gehad, al zag ik wel lange rijen bij de helpdesk.
 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.417
6.102
goede morgen zeg, 2 dagen na graspop zijn we alweer op pagina 6 voor GMM 24.
toen ik zag dat we volgend jaar een week later zitten, ook maar even het tourschema van metallica erbij gepakt. :unsure: daarin een gapend gat voor het graspop weekend.

mijn 1e schot voor de boeg
do. metallica - within temptation
vr. volbeat - powerwolf
za. sevenfold - ffdp
zo. iron maiden - judas priest

even terug komend op de afgelopen editie, ben ik wel positief over dat nieuwe cashless systeem (afgezien van de prijzen) nu waren wij met 2 man.
heb er zelf geen problemen mee gehad, al zag ik wel lange rijen bij de helpdesk.
We hebben er allemaal duidelijk erg veel zin in ja! Vandaag is het over exact een jaar weer de dag (dank voor het attenderen hierop in de appgroep @won666 ;) ) maar voor de meesten kan het niet snel genoeg zo ver zijn geloof ik…

Wat betreft je voorspelling: allemaal wel kanshebbers ja, al ga ik er dus wel vanuit dat Metallica twee dagen zal spelen, als ze komen. Dat doen ze tot nu toe op elke locatie die ze met deze tour aandoen, en het feit dat Graspop en Hellfest beide 4 dagen gaan zijn in verschillende weekenden lijkt daar ook op te hinten. Tegelijkertijd durf ik me nog niet rijk te rekenen, gezien het verhaal dat de band expliciet gezegd zou hebben dat er geen data meer bij komen deze tour. We gaan het zien. Denk dat we A7x en die Iron Maiden - Judas Priest package deal sowieso op kunnen schrijven, Volbeat zal ook wel weer langskomen inderdaad.

Zelf ook prima te spreken over dat cashless systeem trouwens. Als de technische problemen volgend jaar voorkomen kunnen worden, is het helemaal top. Ook als je van groepje naar groepje hopt en af en toe een rondje haalt, en af en toe een rondje ontvangt, kom je onder de streep prima uit in mijn ervaring. Zo lang je er een beetje gul in staat levert het in praktijk geen enkele van de kopzorgen op die sommigen hier op het forum voorzagen in dat opzicht. Top!
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Ai, FFDP had ik nog niet meegenomen in de voorspellingen. Al staat Vera Lynn op een andere stage, ga dan liever daar naar toe dan dat ik de kastijding van FFDP nog een keer vrijwillig onderga! Denk echt dat ik alles liever zie dan deze band bij een volgende passage.

Stel dat Metallica het 2 nights, no repeat concept gaat doen, dan krijg je FFDP er gratis bij. Ze touren ook met Architects en Mammoth WVH, die stonden ook allebei dit jaar al op Graspop. Misschien wisselen ze dan van voorprogramma, doen ze al vaker deze tour. Zou mooi zijn, Metallica op GMM!

Electric Callboy loopt ook al langer mee, 6 albums in 11 jaar (best productief!). Headliner zou nog te vroeg zijn maar op de plek van Disturbed / Pantera, eventueel vroege avond (Behemoth / Architects) dit jaar zie ik ze wel staan hoor.

Bring Me The Horizon eventueel? Misschien meer een Werchter band geworden, maar als ze weer een wat hardere richting op gaan zou het best kunnen. Ik zou zeker kijken in ieder geval.
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
358
647
Ai, FFDP had ik nog niet meegenomen in de voorspellingen. Al staat Vera Lynn op een andere stage, ga dan liever daar naar toe dan dat ik de kastijding van FFDP nog een keer vrijwillig onderga! Denk echt dat ik alles liever zie dan deze band bij een volgende passage.

Stel dat Metallica het 2 nights, no repeat concept gaat doen, dan krijg je FFDP er gratis bij. Ze touren ook met Architects en Mammoth WVH, die stonden ook allebei dit jaar al op Graspop. Misschien wisselen ze dan van voorprogramma, doen ze al vaker deze tour. Zou mooi zijn, Metallica op GMM!

Electric Callboy loopt ook al langer mee, 6 albums in 11 jaar (best productief!). Headliner zou nog te vroeg zijn maar op de plek van Disturbed / Pantera, eventueel vroege avond (Behemoth / Architects) dit jaar zie ik ze wel staan hoor.

Bring Me The Horizon eventueel? Misschien meer een Werchter band geworden, maar als ze weer een wat hardere richting op gaan zou het best kunnen. Ik zou zeker kijken in ieder geval.

Heb ze nog niet live gezien, maar is dat zo een afschuwelijke ervaring ?
 

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
96
274
Heb ze nog niet live gezien, maar is dat zo een afschuwelijke ervaring ?
Het is zeker geen slechte band en ook de muziek is goed te pruimen, maar frontman Ivan Moody is wel een vervelend baasje die zichzelf belangrijker waant dan de band, de muziek, het publiek en zelfs God.

Passen prima op GMM, maar verdienen in mijn optiek geen headliner slot.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
893
993
Cavallera ook maar eens toevoegen in een of andere vorm. Hebben een rerelease uitgebracht, kan dus wel.

Wat met verjonging die er geen is. Ik bedoel Megadeth als headliner. Is een nieuwe headliner, maar geen verjonging uiteraard
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en Nutellica

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
217
473
Ik zou graag Deftones en Korn wel weer in Europa willen hebben volgend jaar. Na Sick New World in Vegas van SOAD hoop ik dat als SOAD naar de EU komt, deze 2 toppers ook gelijk meegaan.

Dit jaar zag ik trouwens berichten voorbijkomen over een Linkin Park & Friends concept. Mike Shinoda heeft al meermaals laten weten geen concrete plannen te hebben, en toch hebben we het er nog steeds over. Wat denken jullie: is het een mogelijkheid?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.417
6.102
Heb ze nog niet live gezien, maar is dat zo een afschuwelijke ervaring ?
Ja. Een keer moeten doorstaan terwijl ik achter op het veld een burgertje probeerde te eten. Verpestte zowat mijn eetlust. Nooit weer.

Moet er wel aan toevoegen dat ik, in tegenstelling tot @Nutellica, de muziek sowieso niet echt te pruimen vind. Maar live inderdaad nog veel erger.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Metallica zou leuk zijn, maar je kan er vergif op nemen dat Werchter die wil hebben. Dat verzekert ze al van 2 uitverkochte dagen.
goede morgen zeg, 2 dagen na graspop zijn we alweer op pagina 6 voor GMM 24.
toen ik zag dat we volgend jaar een week later zitten, ook maar even het tourschema van metallica erbij gepakt. :unsure: daarin een gapend gat voor het graspop weekend.

mijn 1e schot voor de boeg
do. metallica - within temptation
vr. volbeat - powerwolf
za. sevenfold - ffdp
zo. iron maiden - judas priest

even terug komend op de afgelopen editie, ben ik wel positief over dat nieuwe cashless systeem (afgezien van de prijzen) nu waren wij met 2 man.
heb er zelf geen problemen mee gehad, al zag ik wel lange rijen bij de helpdesk.
Als Metallica zou komen, is dat zeker voor 2 headliners sets. Dat doen ze nu al, en ook volgend jaar is dat het concept.

Tussen Copenhell (14 en 16 juni) en de optredens te Warshau (5 en 7 juli) zijn de data nog vrij. Graspop is van 20 tot en met 23 juni. Hellfest van 27 tot en met 30 juni. Het weekend van Rock Werchter staan ze te Warschau. Tenzij Werchter ook een week vroeger wordt gepland. Maar dan kan Metallica niet op Hellfest staan. Vraag is waarom ze wel van weekend zouden veranderen dan.

Def Leppard misschien nog eens? Maar dan als afsluiter van dag 1, 2 of 3. Al vermoed ik dat de organisatie van Graspop wel wist dat velen huiswaarts zouden gaan. Zo spreid je de leegloop van de weide een beetje. Sevenfold mag van mij als headliner, maar als ze veel van nu nieuwe nummers gaan spelen, zullen ook hier vele vroeg afhaken. het is een zeer apart album wat ze uitbrachten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.657
Ja. Een keer moeten doorstaan terwijl ik achter op het veld een burgertje probeerde te eten. Verpestte zowat mijn eetlust. Nooit weer.

Moet er wel aan toevoegen dat ik, in tegenstelling tot @Nutellica, de muziek sowieso niet echt te pruimen vind. Maar live inderdaad nog veel erger.
Vind de muziek zelf wel goed te pruimen, zeker het oudere werk. Maar de zanger verpest het voor mij live. Komt totaal niet in de buurt van de rauwheid van de zanglijnen op plaat. Hoeft van mij dus ook niet. Tegelijkertijd wel een enorm populaire band en zal dus wel komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nutellica

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.657
Ai, FFDP had ik nog niet meegenomen in de voorspellingen. Al staat Vera Lynn op een andere stage, ga dan liever daar naar toe dan dat ik de kastijding van FFDP nog een keer vrijwillig onderga! Denk echt dat ik alles liever zie dan deze band bij een volgende passage.

Stel dat Metallica het 2 nights, no repeat concept gaat doen, dan krijg je FFDP er gratis bij. Ze touren ook met Architects en Mammoth WVH, die stonden ook allebei dit jaar al op Graspop. Misschien wisselen ze dan van voorprogramma, doen ze al vaker deze tour. Zou mooi zijn, Metallica op GMM!

Electric Callboy loopt ook al langer mee, 6 albums in 11 jaar (best productief!). Headliner zou nog te vroeg zijn maar op de plek van Disturbed / Pantera, eventueel vroege avond (Behemoth / Architects) dit jaar zie ik ze wel staan hoor.

Bring Me The Horizon eventueel? Misschien meer een Werchter band geworden, maar als ze weer een wat hardere richting op gaan zou het best kunnen. Ik zou zeker kijken in ieder geval.
Electric Callboy op de Behemoth spot kan ik prima mee leven. Mooi moment voor een adrenalineshot. Ook de plek waar een Alestorm momenteel staat. Alles hoger vind ik op dit moment onterecht. Ec hoger inschatten dan bijvoorbeeld Disturbed wat ik ergens las slaat nog nergens op. Ze zitten nu op de top vd hype golf en dat is mooi, daarom moet Graspop ze volgend jaar ook echt hebben. Trekt vers publiek en ben zelf ook fan van doorstroming van nieuw bloed. Maar wel in proportie.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en mvl1980

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.782
7.619
Yup. Daar is iedereen het ook wel over eens. Dit jaar heeft Graspop gelukkig bewezen over voldoende inspiratie te beschikken om het beter te doen

Alleen lastig dat die namen dit jaar allemaal al zijn geweest.

Nou zou dat bovenstaande rijtje van @Rockbeer voor mij al voldoende zijn voor een weekendticket. Al hoeven A7x en Deep Purple van mij niet.

Ideaal gezien:
Metallica - iets jongs de kans geven
Iron Maiden - Judas Priest
Metallica - iets jongs de kans geven
Aerosmith - iets jongs de kans geven

Maar realistisch gezien doe maar de Iron Maiden - Judas Priest combinatie en Aerosmith en dan zie ik wel wat de andere twee dagen brengt.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
506
1.243
Iron Maiden - Judas Priest
Avenged Sevenfold - Within Temptation
Volbeat - Electric Callboy
Aerosmith - Deep Purple

Zoiets zou me niks verbazen.
Ik ben absoluut geen voorstander van Metallica op Graspop maar als het bovenstaande wordt dan moet het toch wel een hele sterke undercard hebben wil ik geen jaartje overslaan. Sfeer is leuk maar daarvoor ga ik (naast een ijzersterke line-up om nieuwe bands te ontdekken) wel naar Roadburn en ga ik ook geen 1000+ euro voor neertellen (2 tickets, parkeertickets, eten en drinken en eventueel metalpark)
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
96
274
Machinehead was inderdaad een complete en aangename verrassing voor velen. Hoop dit jaar weer op zo’n naam waar niemand rekening mee houdt maar waar bijna iedereen blij mee is.

Zoals….. Fear Factory?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en mvl1980

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Electric Callboy op de Behemoth spot kan ik prima mee leven. Mooi moment voor een adrenalineshot. Ook de plek waar een Alestorm momenteel staat. Alles hoger vind ik op dit moment onterecht. Ec hoger inschatten dan bijvoorbeeld Disturbed wat ik ergens las slaat nog nergens op. Ze zitten nu op de top vd hype golf en dat is mooi, daarom moet Graspop ze volgend jaar ook echt hebben. Trekt vers publiek en ben zelf ook fan van doorstroming van nieuw bloed. Maar wel in proportie.
Denk het ook. Weet niet of dit genre zich leent voor een headline spot, los van de vraag of EC daar al klaar voor is (dat zijn ze niet). Valt in het rijtje feestmetal, goed te vergelijken met Alestorm denk ik. Het is meer een gimmick, met humor doorspekt, die muzikaal dan wel heel goed wordt uitgevoerd. Voor headline spot of undercard moet je wel wat serieuzers programmeren denk ik en ook bands die al langer aan de weg timmeren en steeds plekken zijn opgeschoven.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.782
7.619
Denk het ook. Weet niet of dit genre zich leent voor een headline spot, los van de vraag of EC daar al klaar voor is (dat zijn ze niet). Valt in het rijtje feestmetal, goed te vergelijken met Alestorm denk ik. Het is meer een gimmick, met humor doorspekt, die muzikaal dan wel heel goed wordt uitgevoerd. Voor headline spot of undercard moet je wel wat serieuzers programmeren denk ik en ook bands die al langer aan de weg timmeren en steeds plekken zijn opgeschoven.

Misschien gewoon eens een dagje Mainstage inrichten met dit soort feestbands; Gloryhammer, Wind Rose, Feuerschwanz, Alestorm, Electric Callboy achter elkaar door
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
Ok here is my wishlist vs. my realistic guesses:

Wishlist:

Tool - Porcupine Tree
Nine Inch Nails - Rob Zombie
Avenged Sevenfold - Bring Me The Horizon
Aerosmith - Faith No More

Subs: Alice Cooper, Iggy Pop, 5FDP, Misfits
Marquee heads: Emperor, Immortal, Cannibal Corpse, Primus' A Farewell To Kings
Other: Triptykon, Mgla, Dir En Grey, Jethro Tull, Vein.FM, Pallbearer, Fear Factory, Zulu, Idles

My guess:

Avenged Sevenfold - Rob Zombie
Iron Maiden - Within Temptation
Sabaton - Volbeat
Aerosmith - Judas Priest

Subs: Electric Callboy, 5FDP, Megadeth, Rise Against
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.782
7.619
Ok here is my wishlist vs. my realistic guesses:

Wishlist:

Tool - Porcupine Tree
Nine Inch Nails - Rob Zombie
Avenged Sevenfold - Bring Me The Horizon
Aerosmith - Faith No More

Subs: Alice Cooper, Iggy Pop, 5FDP, Misfits
Marquee heads: Emperor, Immortal, Cannibal Corpse, Primus' A Farewell To Kings
Other: Triptykon, Mgla, Dir En Grey, Jethro Tull, Vein.FM, Pallbearer, Fear Factory, Zulu, Idles

My guess:

Avenged Sevenfold - Rob Zombie
Iron Maiden - Within Temptation
Sabaton - Volbeat
Aerosmith - Judas Priest

Subs: Electric Callboy, 5FDP, Megadeth, Rise Against

Doe maar de realistische gok dan, dat is een weekend ticket, maar die wishlist is alleen even Aerosmith meepakken...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken