Zien jullie electric callboy al headlinen? Ik vind het een vette band hoor begrijp me niet verkeerd, maar als je t combineert met een andere sterke band spelen ze dus van 2230-0000 zoiets? Ik vind ze daar nog bij lange na niet passen.
Verder lees ik veel dat SOAD/RATM meer Pinkpop/RW is, kan iemand dat eens uitleggen? Past wat mij betreft meer dan prima op Graspop!
Ja! Ik zou ze proberen te boeken als derde headliner volgend jaar. Ze hebben begin dit jaar 2x 013 uitverkocht (2x3.000 man). Headlinen Alcatraz. Dat wordt de volgende keer dat ze na
The Rock Circus in Nederland staan een AFAS band, hoewel dat podium in Den Bosch al een capaciteit vergelijkbaar heeft van de Afas alleen dat gaan ze ook gewoon voor elkaar krijgen met een eigen show. Als je Electric Callboy een hoge plek geeft hebben ze ook wat te winnen en blijven ze hopelijk bij Graspop ipv naar Rock Werchter te gaan.
Niet alleen qua populariteit een goede, maar ook omdat het je een andere invalshoek geeft en qua (sub-)headliners in de toekomst.
Ik weet dat het niet populair is in sommige conservatievere metal kringen maar er zit een hoop toekomstmuziek in core bands als Spiritbox en Lorna Shore. Daar zitten de laatste jaren de hypes en de jongeren! Als je nu alvast die weg wat open zet word de overgang in de toekomst straks minder groot.
Misschien een plek of 2/3 eerder op de main stage.
De plek van Alter Bridge / Disturbed / Pantera / Hollywood Vampires, lijkt me prima voor een shot energie!
Een na laatste op de South / North Stage.
Behalve Pantera is EC denk ik voorbij al die acts.
Men denkt vaak dat Electric Callboy pas rond corona populair is geworden, maar ze waren in Duitsland al populair en buiten Duitsland speelde ze ook behoorlijk. Ze speelden al op Graspop in 2018. Lijst met optredens in de omgeving van Nederland via festivalinfo:
https://www.festivalinfo.nl/artist/all_old_gigs/64288/Electric-Callboy/
Ik snap je punt dat andere bands ook niet zo snel stijgen. Maar EC is sneller gestegen naar meer bekendheid en bovendien kunnen zij op veel meer plekken terecht.