Graspop Metal Meeting 2024

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.410
6.710
Ik denk dat de zondag gewoon Aerosmith als grote naam wordt, daar hoef je niks meer naast te hebben voor een goede dagticket verkoop. Ik denk dat dat één van de weinige, of misschien zelfs de enige glammetal band is die nog op een brede steun kan rekenen als ik kijk naar de berichten van de afgelopen weken en maanden. Onder andere @Jamel die dat ook heel vet zou vinden, dacht ik.
Aerosmith is fantastisch, maar niet typisch glam, toch? Ja wat dingetjes uit de 80's kan je zo noemen. Maar ik vind ze vooral echt classic rock.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.463
4.627
Iedereen heeft er hier toch precies weer veel zin in. Met oog op nieuwere headliners zou ik graag Bring me the horizon een north stage zien headlinen, beetje zoals de vrijdag de laatste 2 jaar met een sterk dagprogramma. Electric callboy zou dat ook wel kunnen gecombineerd met een sterke headliner als soad.

Verder hoop ik toch op het handje vol bands die op mijn must see lijst staan die ik nog nooit zag: breaking Benjamin, falling in reverse ..


Ik zie sleep token en den hellmut wel op retour komen maar hoger op de affiche volgend jaar.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
306
636
Als bands als Sleep Token, Lorna Shore, Ice Nine Kills en dergelijke terugkeren, mogen die wel ergens staan waar er meer publiek mogelijk is. INK gewoon een main, de andere 2 voorlopig misschien nog iets meer geschikt voor de Marquee (ook qua sfeer).
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
210
457
Zien jullie electric callboy al headlinen? Ik vind het een vette band hoor begrijp me niet verkeerd, maar als je t combineert met een andere sterke band spelen ze dus van 2230-0000 zoiets? Ik vind ze daar nog bij lange na niet passen.

Verder lees ik veel dat SOAD/RATM meer Pinkpop/RW is, kan iemand dat eens uitleggen? Past wat mij betreft meer dan prima op Graspop!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.699
7.492
Aerosmith is fantastisch, maar niet typisch glam, toch? Ja wat dingetjes uit de 80's kan je zo noemen. Maar ik vind ze vooral echt classic rock.

Is niet per se glam, al kleedt Steven Tyler zich wel zo. Maar ik gooi die namen voor het gemak eigenlijk allemaal op de glam hoop als zijnde de classic acts. Beetje kort door de bocht, maar klinkt toch beter dan rollatorrock (ookal heb ik daar ook geen moeite mee meestal)
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
306
636
Zien jullie electric callboy al headlinen? Ik vind het een vette band hoor begrijp me niet verkeerd, maar als je t combineert met een andere sterke band spelen ze dus van 2230-0000 zoiets? Ik vind ze daar nog bij lange na niet passen.

Misschien eerst nog eens als sub, maar daarna zie ik ze wel verder evolueren. Ik denk dat ze andere potentiële "nieuwe" headliners zoals Alestorm, Trivium, Powerwolf, Avatar, etc... al voorbij zijn.

Uiteraard niet voor 2024 en weet ook niet hoe lang het project zal blijven duren, maar als Pantera nog terugkomt, zijn dat die keer natuurlijk wel headliners. En ik verwacht de volgende keer dat we Disturbed zien, dat het ook als headliner zal zijn.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.463
4.627
Zien jullie electric callboy al headlinen? Ik vind het een vette band hoor begrijp me niet verkeerd, maar als je t combineert met een andere sterke band spelen ze dus van 2230-0000 zoiets? Ik vind ze daar nog bij lange na niet passen.

Verder lees ik veel dat SOAD/RATM meer Pinkpop/RW is, kan iemand dat eens uitleggen? Past wat mij betreft meer dan prima op Graspop!
Past zeker beter op graspop. Net zoals metallica ook beter past op Graspop dan Werchter. Maar dat is helaas niet de keuze van Graspop maar van livenation en Werchter is hun lievelingskindje.

Omtrent dat eerste punt. Zie ik electric callboy echt wel main 2 headlinen mits er een heel sterke headliner op main 1 staat. Ter referentie kijk ik dan specifiek naar 2019 waar lamb of God main 2 kon headlinen onder slipknot .
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.463
4.627
Bold prediction. Ik denk dat Graspop vorig jaar maar vooral dit jaar wat aan het aftasten is om weeskinderen die normaal beter passen op Werchter toch te adopteren. Ik denk hierbij aan enter Shikari, the chats, palaye royale, the Luka state, stand Atlantic, the menzingers, ...


Ik zie wel een toekomst waar bands als yungblud, maneskin en consoorten. Goeie hedendaagse rock ook op Graspop kunnen staan.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
545
642
Bold prediction. Ik denk dat Graspop vorig jaar maar vooral dit jaar wat aan het aftasten is om weeskinderen die normaal beter passen op Werchter toch te adopteren. Ik denk hierbij aan enter Shikari, the chats, palaye royale, the Luka state, stand Atlantic, the menzingers, ...


Ik zie wel een toekomst waar bands als yungblud, maneskin en consoorten. Goeie hedendaagse rock ook op Graspop kunnen staan.
Liever niet, ik vind een yungblud goed daar niet van maar die moet op u mainstage staan en dan vind ik het weer te commerciël voor op graspop te staan net zoals green day bvb
Laat die groepen maar op werchter of pukkelpop.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.593
11.214
Ik zie wel een toekomst waar bands als yungblud, maneskin en consoorten. Goeie hedendaagse rock ook op Graspop kunnen staan.
Oh God. Ik snap dat er innovatief gedaan moet worden maar of dat dan de namen zijn waar je het mee moet doen... Dan ga je wel heel erg de mainstreamkant op.




Dan nog even dit:
Even ter herinnering, voordat het speculatiegeweld echt losbarst:

D'r is een nieuw topic waar je kan praten over alles wat met ons hardere genre te maken heeft en niet direct met Graspop, zodat dit topic echt alleen over de geruchten en nieuwtjes van Graspop zal gaan.

 

won666

Support act
17 mei 2019
1.179
1.239
Zien jullie electric callboy al headlinen? Ik vind het een vette band hoor begrijp me niet verkeerd, maar als je t combineert met een andere sterke band spelen ze dus van 2230-0000 zoiets? Ik vind ze daar nog bij lange na niet passen.

Verder lees ik veel dat SOAD/RATM meer Pinkpop/RW is, kan iemand dat eens uitleggen? Past wat mij betreft meer dan prima op Graspop!
Gezien op Alcatraz en is mijn ding niet. Wel een maal van kunnen genieten maar hoeft voor mij persoonlijk niet opnieuw

Echter. Een headline spot zou ik ze wel gunnen op de Jupiler stage.


Andere band die ik volgend jaar de Jupiler stage zie ik headliner: Sum 41. Ze hebben hun afscheid aangekondigd en in het persbericht hebben ze het enkel over headline shows. Waarom niet eentje op Graspop denk ik dan. Wel een kanttekening, op Hellfest mogen die een mainstage beadlinen dus of Sum 41 akkoord zou gaan met een Warzone/Jupiler podium weet ik niet.

Nu ik toch bezig ben nog wat andere gedachten die mogelijks werkelijkheid worden. Ik heb het niet enkel over headliners.


Sabaton bestaat 25 jaar en album The Art Of War (doorbraakalbum) 20 jaar. Perfecte reden voor een nieuwe headlineshow? Hun show op Wacken 2019 staat nog steeds in ieder zijn geheugen gegraveerd die er bij was of het zag op YouTube. Zou Graspop zo een dubbele mainstage productie aandurven?


In het zelfde schooltje: Savatage. Zij gaan blijkbaar optredens doen volgend jaar. En ook zij werkte reeds met een dubbele mainstage productie. Ook hier liggen nieuwe kansen voor Graspop mijn inziens.


Een andere bezige bij die al even niet meer op Graspop was: Lucas Arjjen (Niet zeker van de spelling, persoonlijk geen fan van). In september doet hij terug een Aryon project. Zien we hem in juni terug met een headline show in de marquee?


Aerosmith: die hebben nog wat goed te maken. Maar gaan ze een Europees vervolg aan hun afscheidstour breien ?


Iron Maiden: staat er om de zoveel jaar wel en hebben nog steeds niet met de huidige plaat volwaardig op GMM gestaan (jullie snappen wel wat ik bedoel)


Avenged Sevenfold: hebben ook nog wat goed te maken


Metallica: tja. Daar is al zoveel over gezegd. Volgend jaar is het opvallend dat GMM en Hellfest niet samen zijn. En logistiek/organisatorisch past het perfect in hun schema. Zien we volgend jaar de allergrootste heavy metal band allertijden. (althans zo zijn ze al vaak genoemd) op onze heilige wei voor een no repeat weekend? Werchter kan alvast denk ik niet want dan spelen ze in Warschau. Allee afhankelijk van Werchter haar data.


Bring Me The Horizon: voor de verjonging


Helloween: moeten er toch ook eens dringend staan met hun Pumpkins United tour. Is er nog steeds niet van gekomen.

Tool: als ze touren

System Of A Down: al heeft Werchter ze nog te goed

Baby Metal
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Ik zie EC wel de main headlinen, die gasten brengen zo'n ontiegelijk energie en productie mee. Dat zou op een Jupiler echt niet tot zijn recht komen

Nog steeds hoop ik heel hard op SOAD maar het zou me niks verbazen als we die kwijtraken aan Werchter, als ze überhaupt ooit weer gaan touren.

Maar ongeacht de headliners, ik ben er weer bij volgend jaar!!
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
263
407
Denk dat Iron Maiden samen met Judas priest een No brainer is. Zou ik graag willen zien samen met Saxon (heb die beide nog niet gezien. Saxon wel maar zou die graag nog een keer willen zien). Aerosmith hoop ik enorm op. Heb ze nog nooit live gezien en staan toch hoog op mn lijste.
Ozzy (als ie dr zin in heeft) is altijd welkom in mijn ogen.
A7x zou ik ook graag willen zien.
En natuurlijk blijf ik hopen op Metallica.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kneuzer en scheep

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.543
Zien jullie electric callboy al headlinen? Ik vind het een vette band hoor begrijp me niet verkeerd, maar als je t combineert met een andere sterke band spelen ze dus van 2230-0000 zoiets? Ik vind ze daar nog bij lange na niet passen.

Verder lees ik veel dat SOAD/RATM meer Pinkpop/RW is, kan iemand dat eens uitleggen? Past wat mij betreft meer dan prima op Graspop!
Nee absoluut niet! Ja ik denk dat Electric Callboy één van de populairste bands van het moment is en de main volledig plat spelen. Maar om headliner op Graspop te zijn moet je veel meer meters op de teller hebben staan. Gojira en Machine Head deden het nu voor het eerst met een carriere van 30 jaar. Alestorm speelt al jaren mainstages doormidden en komt nog niet verder dan 19 uur. Dus nee, onze Eskimo's mogen eerst de Jupiler Stage headlinen of ergens rond 16 uur aantreden.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
306
636
Ik wil graag wat klassieke nu-metal of aanverwanten, die er al een tijd niet meer (of zelfs nooit) gestaan hebben. Zoals Coal Chamber, Mudvayne, Fear Factory, Mushroomhead, Static-X, Sevendust, Drowning Pool, Orgy, etc...

Al beseft de realist in mij dat het al een enorme meevaller zal zijn als er eentje van die rij staat. Zullen wel weer Limp Bizkit en FFDP worden

Misschien hopen op SOAD en dat ze er dan meteen een nu-mainstage dag van maken
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken