Graspop Metal Meeting 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.355
10.986
Dit jaar gaat mijn pa mee in een rolstoel om verschillende medische redenen. Voor het eerst dat we een festival gaan ervaren vanuit het perspectief van iemand met een handicap/beperking. Ben benieuwd wat dit oplevert qua ervaringen. Je bent zo gewend om te doen wat je wilt en zo overal naartoe te kunnen vliegen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.495
6.287
Dit jaar gaat mijn pa mee in een rolstoel om verschillende medische redenen. Voor het eerst dat we een festival gaan ervaren vanuit het perspectief van iemand met een handicap/beperking. Ben benieuwd wat dit oplevert qua ervaringen. Je bent zo gewend om te doen wat je wilt en zo overal naartoe te kunnen vliegen.
Hopelijk hebben ze hun zaken zo goed op orde, dat jullie die vrijheid nog steeds gaan voelen! Sterkte aan je pa, wel tof dat hij alsnog mee gaat ❤️
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.703
4.747
Dit jaar gaat mijn pa mee in een rolstoel om verschillende medische redenen. Voor het eerst dat we een festival gaan ervaren vanuit het perspectief van iemand met een handicap/beperking. Ben benieuwd wat dit oplevert qua ervaringen. Je bent zo gewend om te doen wat je wilt en zo overal naartoe te kunnen vliegen.
Het manoeuvreren van optreden naar optreden zal allemaal wat moeilijker gaan, maar dankzij de helden van Inter zal je zeker en vast genoeg moois kunnen zien. Op RW altijd goed geregeld heb ik gehoord en zal op GMM ook wel het geval zijn.
 

dvdh666

Playlistbediener
30 mei 2023
27
89
Ikzelf sta ook altijd op de inter camping. Ik heb namelijk een spierziekte dat ik sneller vermoeid raak en heb dus voor festivals of andere langere zware dagen een rolstoel, maar ben hier niet aan gebonden. De camping is altijd perfect geregeld, maar ook op het terrein is het meeste wel goed begaanbaar. Niet extreem veel rare drempels en zeker als t weer goed is rij je er zo overheen. Naast dat Inter het op graspop geweldig doet, zijn ook de mensen op graspop zelf zo vriendelijk als ze zien dat je een beperking hebt. Iedereen gaat zonder pardon aan de kant let goed op en attendeert anderen ook erop als ik er bijvoorbeeld even langs wil. Dankzij Inter maar ook gewoon de geweldige mensen op graspop ga ik dit jaar voor mijn derde jaar op rij hopelijk weer probleemloos naar graspop.
 

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
113
229
Op de facebook van Tarja wordt gemeld dat Marko Hietala er niet bij zal zijn in Zwitserland op 22/06 wegens dubbele boeking (Tarot op een festival in Finland).
Zou hij er dan op 21/06 wel bij zijn op Graspop (en dan ook zijn opwachting maken als guest bij Avantasia diezelfde dag)????markotarja.jpg
 

johanra

Playlistbediener
13 sep 2021
34
105
Dit jaar gaat mijn pa mee in een rolstoel om verschillende medische redenen. Voor het eerst dat we een festival gaan ervaren vanuit het perspectief van iemand met een handicap/beperking. Ben benieuwd wat dit oplevert qua ervaringen. Je bent zo gewend om te doen wat je wilt en zo overal naartoe te kunnen vliegen.
Als je dat nog niet gedaan hebt dan kan ik enkel aanraden je pa nog aan te melden bij Inter. Op die manier kan hij gebruik maken van de fastlane bij de ingang, rolstoelpodia bij de Main/Marquee & Jupiler. Die podia zijn eigenlijk toch wel een must om een goed zicht te hebben vanuit een rolstoel. In de Metaldome, kon je vorige jaren voor de barricade gaan zitten samen met een begeleider. Die begeleider hoeft trouwens niet altijd dezelfde persoon te zijn als je met een grotere groep gaat.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.355
10.986
Als je dat nog niet gedaan hebt dan kan ik enkel aanraden je pa nog aan te melden bij Inter. Op die manier kan hij gebruik maken van de fastlane bij de ingang, rolstoelpodia bij de Main/Marquee & Jupiler. Die podia zijn eigenlijk toch wel een must om een goed zicht te hebben vanuit een rolstoel. In de Metaldome, kon je vorige jaren voor de barricade gaan zitten samen met een begeleider. Die begeleider hoeft trouwens niet altijd dezelfde persoon te zijn als je met een grotere groep gaat.
Supertip dank je wel!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.974
8.032
Op de facebook van Tarja wordt gemeld dat Marko Hietala er niet bij zal zijn in Zwitserland op 22/06 wegens dubbele boeking (Tarot op een festival in Finland).
Zou hij er dan op 21/06 wel bij zijn op Graspop (en dan ook zijn opwachting maken als guest bij Avantasia diezelfde dag)????Bekijk bijlage 8988

Ik hoop het wel, maar ik denk na wat zoekwerk van niet. Op de facebook van het festival stond bij de poster van 13 maart (pinned post denk ik) expliciet Tarja met special guest Marko Hietala.

Daar was hij er dus echt bij aangekondigd en bij Graspop staat dit er niet bij. Denk bij Avantasia weer dat Floor dan de meest logische “nog niet eerder erbij” persoon is
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
103
294
Wellicht een domme vraag, maar ik stel hem toch: kun je ook ergens een powerbank opladen? Op het terrein dan wel op de camping? Zo ja, waar is dat dan ergens? Mij is dat namelijk nog nooit opgevallen, omdat mijn powerbank redelijk wat telefoons kan opladen. Dit jaar is de groep uit gebreid naar 5 pers en dat trekt mijn powerbank niet meer voor 4 dagen 😉
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Wellicht een domme vraag, maar ik stel hem toch: kun je ook ergens een powerbank opladen? Op het terrein dan wel op de camping? Zo ja, waar is dat dan ergens? Mij is dat namelijk nog nooit opgevallen, omdat mijn powerbank redelijk wat telefoons kan opladen. Dit jaar is de groep uit gebreid naar 5 pers en dat trekt mijn powerbank niet meer voor 4 dagen 😉
Ik weet van een paar jaar geleden dat ze oplaadzuilen hadden, die waren wel enorm traag. Anders zijn er ook oplaadlockers met een usb aansluiting erin
 
  • Leuk
Waarderingen: Nu_metal90

madeira

Campingartiest
22 dec 2022
84
215
Wellicht een domme vraag, maar ik stel hem toch: kun je ook ergens een powerbank opladen? Op het terrein dan wel op de camping? Zo ja, waar is dat dan ergens? Mij is dat namelijk nog nooit opgevallen, omdat mijn powerbank redelijk wat telefoons kan opladen. Dit jaar is de groep uit gebreid naar 5 pers en dat trekt mijn powerbank niet meer voor 4 dagen 😉
Locker met stopcontact huren?
 
  • Leuk
Waarderingen: Nu_metal90

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.127
2.858
Speciaal voor Koekdoos nu al een spoorboekje gemaakt, services van mijn werk liggen toch plat.

Donderdag
- Brothers of Metal, of toch Night Verses? Zo vroeg op de dag al een clash :( Het zal waarschijnlijk Brothers of Metal worden.
- Erra
- Silverstein
- Shadow of Intent, jammer van Alien Weaponry
- Babymetal, tenzij het daar te hard stinkt naar ongewassen geeks
- Health
- Textures
- Hanabie, zelfs als het daar te hard stinkt naar ongewassen geeks
- Kvelertak, ook al heb ik hun ooit al in de Marquee gezien. Zal ongeveer dezelfde beleving worden vermoed ik, maar sommige van hun nummers zijn keiharde kleppers, en het is niet dat er op Heart gemosht gaat worden
- Ne Obliviscaris vs Megadeth, waarschijnlijk het eerste op aanraden van het forum, ook al heeft het forum soms ongelijk.
- Alice Cooper vs All Them Witches vs Polyphia, niet echt interesse in 1 van de 3, Alice Cooper zal waarschijnlijk de eerste afvaller zijn wegens te saai, wat betreft de andere twee zal het de keuze van het moment worden. Misschien moet ik gewoon gaan paaldansen in het Classic Rock Café.
- Tool ofzoiets, nooit van die band gehoord.

Vrijdag (copy paste van mijn bericht van 2 weken geleden)

- Svartsot
- Brand of Sacrifice
- Drug Church
- Borknagar
- Stukje Hammerfall
- Dying Fetus
- Stukje Fear Factory
(jammer, ik wou ze volledig zien)
- Bruce Dickinson vs Vltimas (geen voorkeur momenteel)
- Avantasia vs Nile (ook kut, al kan ik Nile misschien gaan zien in Nederland in het najaar)
- Electric Callboy vs Fu Manchu (normaal zou dit sowieso een keuze voor Fu Manchu zijn, maar die komen al naar Maastricht, en een feestje bij Electric - - - Callboy met vrienden zal geen kwaad kunnen zeker?)
- Turnstile
- Judas Priest
(ik kijk er oprecht naar uit lol, wel spijtig van Biohazard)
- Vijf Vinger Dood Slag is niet nodig voor mij, tenzij mijn vrienden echt willen blijven plakken, maar ik ben er zeker van dat mijn vriendin dan ergens uitgeput op de wei ligt te slapen

Zaterdag
- Fleddy Melculy (ik word verplicht :( )
- Suffocation
- Flotsam and Jetsam
- Pestilence
- Frog Leap, maar dat is de pest kiezen boven de cholera (Steel Panther)
- Pain, Peter Tägtgren het respect geven dat hij verdient.
- Mr Bungle, ook al gaan ze niks van California of Disco Volante spelen. Maar wie zegt er neen tegen Mike Patton, Scott Ian en Dave Lombardo? Wel jammer van Rotting Christ.
- While She Sleeps vs Uriah Heep. Ik vermoed Uriah Heep, While She Sleeps zal nog een keer of 8 naar Graspop komen.
- Architects vs Brutus. Zal waarschijnlijk het eerste worden wegens zeer beperkte interesse in het tweede. Sorry, forum.
- Blind Guardian
- Mini stukje Abbath
- Kamelot
- Mijn gezelschap zoeken bij BMTH en die zatlappen naar huis voeren

Zondag
- Wargasm
- Sanguisugabogg (geschreven zonder het op te zoeken, knap he!)
- Better Lovers, hopelijk trekt Greg Puciato meer volk dit jaar.
- Extreme. Geen idee waarom.
- Make Them Suffer
- Ihsahn
- Malevolence
- Crownshift
- The Black Dahlia Murder
- Karnivool
- Slaughter To Prevail
- Igorrr
- Emperor
- Machine Head

Zeer jammer dat die laatste 3 elkaar overlappen :(

Ondertussen al 2x van gedacht veranderd:
- Silverstein ga ik vervangen door Bleed From Within, geen idee waarom ik in de eerste plaats voor Silverstein had gekozen.
- Ik ga waarschijnlijk eerst Cavalera checken en dan pas Tool kijken. Oké, ik heb dan een half uur van Tool gemist, maar ik heb echt weinig met Tool, buiten hun top 5 meest beluisterde nummers. Dan heb ik een veel grotere band met Sepultura, Soulfly en Cavalera Conspiracy. Dus eerst nog een half uur beuken aan de Jupiler en dan een uurtje Tool meepikken. Noem me gerust een simpleton, want ik ben er één.
 

N1tje

Playlistbediener
2 jun 2023
31
68
Oh ik ben niet alleen dan 😊 Sorry @Koekdoos maar ik heb mijn begin van de donderdag ook veranderd 😅 Ik ga naar Brothers of Metal in plaats van Solence en Erra ipv Dominum (daar kan ik dan wel nog een stukje van zien) Om de 1 of andere manier voelt de planning nu beter (als dat ook maar enigzins op iets slaat 😊). Nu ga ik hopelijk toch ook echt de eerste keer in de Marquee geraken.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.974
8.032
Ondertussen al 2x van gedacht veranderd:
- Silverstein ga ik vervangen door Bleed From Within, geen idee waarom ik in de eerste plaats voor Silverstein had gekozen.
- Ik ga waarschijnlijk eerst Cavalera checken en dan pas Tool kijken. Oké, ik heb dan een half uur van Tool gemist, maar ik heb echt weinig met Tool, buiten hun top 5 meest beluisterde nummers. Dan heb ik een veel grotere band met Sepultura, Soulfly en Cavalera Conspiracy. Dus eerst nog een half uur beuken aan de Jupiler en dan een uurtje Tool meepikken. Noem me gerust een simpleton, want ik ben er één.
Oh ik ben niet alleen dan 😊 Sorry @Koekdoos maar ik heb mijn begin van de donderdag ook veranderd 😅 Ik ga naar Brothers of Metal in plaats van Solence en Erra ipv Dominum (daar kan ik dan wel nog een stukje van zien) Om de 1 of andere manier voelt de planning nu beter (als dat ook maar enigzins op iets slaat 😊). Nu ga ik hopelijk toch ook echt de eerste keer in de Marquee geraken.

Bovenstaande posts en de spoorboekjes van @JB. @johanra en @gerbthederp verwerkt in m'n excel-bestand.

Veranderingen voor het gemiddelde spoorboekje van het forum:
- tiebreaker van Khemmis en Lansdowne opgelost met Khemmis die de leiding neemt;
- Doro en Health nu exact gelijk, dus na Babymetal nu keuze uit Doro volledig of Health het laatste deel, in plaats van Doro.


In de post zelf het niet aangepast verder, maar toch nog ff linkje voor wie hem had gemist.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.391
7.884
BMTH en Defects hebben beiden vandaag een album uitgebracht, de metalcore opener en metalcore afsluiter van de zaterdag :)

Bij BMTH lijkt het alsof de sterkste nummers al uit waren gebracht als single, de nieuwe nummers van vandaag maken weinig indruk bij mij in ieder geval

Dat album van Defects klinkt toch wel lekker, wordt een mooi begin van de dag denk ik zo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken