Graspop Metal Meeting 2024

Hahaha ik geniet er toch iedere keer weer van over die verschillende smaken
Ik zat hier net naar te kijken: Ik zou op dit fesitval werkelijk geen enkele must see hebben.

De eerste 10 namen zouden allemaal op de planning staan hier, niet per se allemaal musts, maar daar zijn Avantasia, Uriah Heep, Extreme en The Darkness wel musts. Dan de regel eronder nog Beast in Black als must, maar ook Kamelot en TNT zijn gaaf. In Extremo raakt me wat minder, maar Duitstalig doet het toch goed voor mij vaak

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Nice. Extreme en Yngwie Malmsteen. Zouden ook twee mooie classics zijn die niet elk jaar de Desselse wei platlopen.

Ik hoop nog dat er ergens een Winger of Night Ranger opduikt als classic; Winger logischer met een nieuw album dit jaar. Maar met Dokken op Alcatraz en als Bruce en evt een Extreme op Graspop staan, dit jaar niks te klagen

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Bands die er naar mijn idee zullen staan op GMM24:

1. Avenged Sevenfold ~ goedmakertje? Confirmed voor Copenhell?
2. Sabaton ~ Gewoonlijk om de 2 jaar, ik zou er niet zomaar meer een uitzondering op plakken.
3. Hammerfall ~ Geen idee, ik voel het aan mijn water

Tevens hoop ik ook op Avantasia en Kamelot, wil hun echt eens zien!

De eerste 10 namen zouden allemaal op de planning staan hier, niet per se allemaal musts, maar daar zijn Avantasia, Uriah Heep, Extreme en The Darkness wel musts. Dan de regel eronder nog Beast in Black als must, maar ook Kamelot en TNT zijn gaaf. In Extremo raakt me wat minder, maar Duitstalig doet het toch goed voor mij vaak
tja helaas voor jou en gelukkig voor mij is dit festival niet echt een representatie van wat graspop boekt
afgelopen jaren hadden die daar ook enkel classic rock, power metal en glam bovenaan de affiche
klint wel een beetje als jouw soort festival, niet? jammer voor je dat het helemaal in Spanje is.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
AVENGED SEVENFOLD, THE OFFSPRING, COREY TAYLOR, BRUCE DICKINSON, THY ART IS MURDER, SLAUGHTER TO PREVAIL, BIOHAZARD, CRADLE OF FILTH, HAMMERFALL, KARNIVOOL, ASINHELL,CORROSION OF CONFORMITY, DYING FETUS, HARMS WAY, MIMI BARKS, JOHN CXNNOR, CRYPTA, EXCEL, J.J. & THE A’S and ESCUELA GRIND will join next year’s festival.
Spelen op Copenhell. Zelfde datum als Graspop. 19-22 juni. Veel zal ook op Graspop spelen denk ik?

Heel blij als Corrosion of Conformity komt

tja helaas voor jou en gelukkig voor mij is dit festival niet echt een representatie van wat graspop boekt
afgelopen jaren hadden die daar ook enkel classic rock, power metal en glam bovenaan de affiche
klint wel een beetje als jouw soort festival, niet? jammer voor je dat het helemaal in Spanje is.

Ja klopt, maar zie sommige namen wel op Graspop staan hiervan; Judas Priest, Saxon en Uriah Heep lijkt me inmiddels gewoon echt als pakket op de festivals te staan. The Darkness verwacht ik ook wel weer. Rest is toch weer wat meer afwachten, maar misschien dat een Alcatraz nog wat boekt. Avantasia kan op beide festivals staan bijvoorbeeld

• Leuk
Waarderingen: Loek123
(die 1e lijkt me wat minder zekerheid)

Maar verdere aanvulling voor de undercard:
1. Emperor
2. Enslaved
3. Alien Weaponry (het moet er toch ooit eens van komen)
Geweldige namen! Enslaved wordt te weinig genoemd als potentiële kandidaat, maar ook zij hebben eerder dit jaar een nieuw album uitgebracht. Zou voor mij een van de bands zijn waar ik het meest naar uitkijk.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: nikita en Dr. Hannibal
Ik zou toch zeggen dat dit eigenlijk best een goede representatie zou zijn van wat Graspop gaat (of nog kan) boeken. Wat blijft er anders over? Veel andere leuke namen staan al op Alcatraz, Metallica en Rammstein hoeven we niet op te hopen volgens velen en verder zou ik het eerlijk gezegd niet meer weten wie er verder nog op tournee is?

Saxon en Priest zijn er bijna elk jaar wel en Carcass voor mijn gevoel ook al 5x op Graspop gezien. Dus het is denk ik dit + BMTH en nog wat van dat soort namen. Hopelijk blijft Avril Lavigne en Bon Jovi ons dan bespaard.

Ik zou toch zeggen dat dit eigenlijk best een goede representatie zou zijn van wat Graspop gaat (of nog kan) boeken. Wat blijft er anders over? Veel andere leuke namen staan al op Alcatraz, Metallica en Rammstein hoeven we niet op te hopen volgens velen en verder zou ik het eerlijk gezegd niet meer weten wie er verder nog op tournee is?

Saxon en Priest zijn er bijna elk jaar wel en Carcass voor mijn gevoel ook al 5x op Graspop gezien. Dus het is denk ik dit + BMTH en nog wat van dat soort namen. Hopelijk blijft Avril Lavigne en Bon Jovi ons dan bespaard.
Ik bedoelde niet dat Graspop deze bands niet boekt, maar meer dat Graspop wat breder boekt dan Imperium
een paar van die namen zullen er zeker staan, met een grote mix aan andere genres er tussen.
daarnaast zullen de meeste bands een stuk lager staan op Graspop, headliners als Helloween of Avantasie, of Blind Guardian als tweede hoogste zal allemaal niet gebeuren op Graspop.

Ik denk dat maximaal 1 van de 8 headliners van Graspop gedeeld zal worden met Imperium (Judas Priest, als ze die als headliner neer zetten)
Dit jaar stond geen enkele Graspop headliner op dat festival trouwens

Hoop dat er bij de headliners of subheadliners toch wat nu metal, thrash of melo-death zit.
melo-death is wel een lastige aangezien de grootste bands in het genre er dit jaar al stonden, zoals Arch Enemy, In Flames, Amon Amarth
voor nu metal zou ik het ook niet zo goed weten, misschien deftones?

Ik bedoelde niet dat Graspop deze bands niet boekt, maar meer dat Graspop wat breder boekt dan Imperium
een paar van die namen zullen er zeker staan, met een grote mix aan andere genres er tussen.
daarnaast zullen de meeste bands een stuk lager staan op Graspop, headliners als Helloween of Avantasie, of Blind Guardian als tweede hoogste zal allemaal niet gebeuren op Graspop.

Ik denk dat maximaal 1 van de 8 headliners van Graspop gedeeld zal worden met Imperium (Judas Priest, als ze die als headliner neer zetten)
Dit jaar stond geen enkele Graspop headliner op dat festival trouwens

melo-death is wel een lastige aangezien de grootste bands in het genre er dit jaar al stonden, zoals Arch Enemy, In Flames, Amon Amarth
voor nu metal zou ik het ook niet zo goed weten, misschien deftones?
E town concrete gaat weer muziek maken. P.o.d is al even geleden.
Rob zombie reken ik ook als nu metal. Er is wel wat keuze. En als SOAD tourt is het compleet natuurlijk

Rock Imperium komt met meer namen! Bekijk bijlage 6784
graag euh bijna alles !!!! Een streep door naar Graspop. Avantasia kamelot Judas priest turmion katilot in extremo , Uriah heep en the darkness. In het bijzonder.

Maar vind heel veel goed hopen dat Graspop met een mooi pakket komt en anders aan de Licor 43 in de stad waar het vandaan komt

Users who are viewing this thread