Graspop Metal Meeting 2024

jbj

Dagopener
11 okt 2022
546
737
Interessante discussie. Ik wist niet dat je dit jaar met het cashless systeem moest bijbetalen voor saus op de friet. Het doet me vooral afvragen of we niet plots een punt gaan bereiken waarop bezoekers het gewoon niet meer willen betalen. Wat dan tegengesproken wordt door de goeie verkoop uiteraard.

Voor mij persoonlijk is 3.5 euro voor een pint wel een -mentaal- maximum geworden. Eten vind ik persoonlijk nog 'goed' betaalbaar maar dan moeten de kwaliteit en porties wel hetzelfde blijven. Ik was er dit jaar niet, maar op Alcatraz bv. vond ik de pasta-portie toch wel schrijnend voor 12 euro. De rest was wel dik oké trouwens!

Ikzelf heb geen probleem met stijgende ticketprijzen, maar de jaarlijkse traditie om de bonnen ook omhoog te doen zou wel stillaan mogen stoppen..

Ps. Op Alcatraz was er 1.5l gekoeld water te verkrijgen voor 0.5 bonnen op de camping: maak er werk van, GMM!!! 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke en MarcoReusel

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
84
110
Bij Iron Maiden weet je het nooit zeker. Als er één band 3 continenten in 1 jaar kan doen dan is dat Maiden wel. Even gekeken naar hun 2016 tour en daar begonnen ze in Noord & Zuid Amerika, paar shows Japan, China, Australië en Zuid-Afrika, om daarna de Europese festivals af te gaan. Ze zullen het vast niet meer zo bond maken, maar dan nog. Ook heeft Killswitch Engage vorig jaar en het jaar daar voor niet op GMM gestaan. Die verwacht ik eigenlijk ook wel.
Daarvoor hebben ze dan ook een piloot
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Interessante discussie. Ik wist niet dat je dit jaar met het cashless systeem moest bijbetalen voor saus op de friet. Het doet me vooral afvragen of we niet plots een punt gaan bereiken waarop bezoekers het gewoon niet meer willen betalen. Wat dan tegengesproken wordt door de goeie verkoop uiteraard.

Voor mij persoonlijk is 3.5 euro voor een pint wel een -mentaal- maximum geworden. Eten vind ik persoonlijk nog 'goed' betaalbaar maar dan moeten de kwaliteit en porties wel hetzelfde blijven. Ik was er dit jaar niet, maar op Alcatraz bv. vond ik de pasta-portie toch wel schrijnend voor 12 euro. De rest was wel dik oké trouwens!

Ikzelf heb geen probleem met stijgende ticketprijzen, maar de jaarlijkse traditie om de bonnen ook omhoog te doen zou wel stillaan mogen stoppen..

Ps. Op Alcatraz was er 1.5l gekoeld water te verkrijgen voor 0.5 bonnen op de camping: maak er werk van, GMM!!! 😁
Als je in België op café gaat, dan betaal je ongeveer 2.5 euro voor een pint? Dus is eigenlijk voor Graspop nog eens 30% extra marge, waar die al niet nodig is. Ze kopen waarachijnlijk al bier aan aan bodemprijzen gezien de hoeveelheid, sponsor,... Op het eten wil ik het niet uitrekenen, de marges zijn daar gigantisch. Daar zit wel nog een derde partij tussen dan. Hoedanook, de marges zijn hoog, geen discussie mogelijk.
Voor eten is het echt hit or miss, de ene keer heb je een goeie portie, de keer erop krijg je soms de helft, bij wijze van spreken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

won666

Support act
17 mei 2019
1.186
1.246
391666107_662915862622213_83272960040093273_n.jpg

weet niet of ze hiervoor nog europa gaan doen ??
Wel opvallend er er staat world tour 2024. Normaal wil dat zeggen dat ze volgend jaar een wereldtour doen. Dan zou dat normaal naar de gemiddelde band norm moeten zijn Australië , Noord Amerika , Zuid Amerika en Europa. Maar wanneer ze dan Europa doen volgend jaar ... Geen idee. En zou even goed kunnen dat eigenlijk er zou moeten staan "world tour 2023 - 2024" om correct te zijn maarja dat ziet mss Rod Smallwood anders dan ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

saurus

Dagopener
4 feb 2019
546
642
Er is toch een groot aanbod aan eten op de wei?
Die balls en glory, halve kip met patatten, .... ipv frieten of iets dergelijks, veel luxueuzer moet het voor mij niet hoor...
En ja die prijzen soms kan je over nadenken, maar waar is dat tegenwoordig niet. Op restaurant betalen sommige mensen ook 15-20-... euro voor een simpel bordje spaghetti of lasagne...
groot aanbod, er is idd redelijk veel keuze maar ook veel hetzelfde.

Kan iemand uitleggen wat er mis was met het eten?
En kom niet aanzetten met pizza, want iemand die nu nog steeds 5 munten neerlegt voor een slice is een dief van zn eigen portemonnee en neem ik sowieso niet meer serieus.

Ik eet vegetarisch en zelfs ik heb uitstekend kunnen eten op GMM. Curry, pokebowl, noedels, broodje doner, hamburgers, belegde broodjes, bagels, patat, bamihappen, loempia's. In de eerste 3 zit nog vulling qua groente én vleesvervangers.
Al deze opties waren er óók met vlees.

Mijn vraag: wat wil je nog meer dan?
De tijden van alleen patat en pizza zijn echt voorbij hoor.
- broodje beenhesp
- berehapstand of grizlystand zoals op pinkpop of werchter
- meer aziatisch aanbod
- fantsoenlijke spiezen tegen een fantsoenlijke prijs
- een panos stand
- een stand met vis en gene fish and chips
- terug een mora stand
- paella
- ipv pizza ook lookbroodjes
- meer drankmogelijkheden(cocktails)
- ..
Veel mensen waren te spreken over de Thai die er stond, maar als ik dat vergelijk met de Thai op Wacken die ook maar de helft van het bedrag vroeg, mijn hemel wat een verademing was dat zeg. Moest op Graspop toch echt naar de stukjes mini kip en groente zoeken tussen alle noedels.
hmm het eten in wacken
- aziatisch in de wackinger, rijst met eend of babi pangang
- langos met beleg
- gevulde aardappelen
- de gebakken aardappeltjes met gebraad en sauerkraut
- de vers gebakken worstenbroodjes en broodjes in de houtovens
- en natuurlijk de barbarrenspiezen

Het water komt mij al in de mond
Oja de punchstanden en mede-wijn standjes niet vergeten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek en MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.246
7.538
Wel opvallend er er staat world tour 2024. Normaal wil dat zeggen dat ze volgend jaar een wereldtour doen. Dan zou dat normaal naar de gemiddelde band norm moeten zijn Australië , Noord Amerika , Zuid Amerika en Europa. Maar wanneer ze dan Europa doen volgend jaar ... Geen idee. En zou even goed kunnen dat eigenlijk er zou moeten staan "world tour 2023 - 2024" om correct te zijn maarja dat ziet mss Rod Smallwood anders dan ik.
ALS ze europa zouden gaan doen dan is het wel zeker in juni
aangezien Bruce dan in Polen moet optreden
maar dan is de vraag of Bruce niet gewoon solo op Graspop staat in plaats van met maiden
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.246
7.538
vond het trouwens ook wel bijzonder dat ze zoveel verschillende pizza stands hadden. een stuk of 4 stands die allemaal dus echt totaal verschillende pizza's verkochten
1 van die stands had trouwens wel echt goede pizza's, uit een steenoven. die heb ik wel een aantal keer gehaald als avond eten. waren wel redelijk restaurant quality.
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Interessante discussie. Ik wist niet dat je dit jaar met het cashless systeem moest bijbetalen voor saus op de friet. Het doet me vooral afvragen of we niet plots een punt gaan bereiken waarop bezoekers het gewoon niet meer willen betalen. Wat dan tegengesproken wordt door de goeie verkoop uiteraard.

Voor mij persoonlijk is 3.5 euro voor een pint wel een -mentaal- maximum geworden. Eten vind ik persoonlijk nog 'goed' betaalbaar maar dan moeten de kwaliteit en porties wel hetzelfde blijven. Ik was er dit jaar niet, maar op Alcatraz bv. vond ik de pasta-portie toch wel schrijnend voor 12 euro. De rest was wel dik oké trouwens!

Ikzelf heb geen probleem met stijgende ticketprijzen, maar de jaarlijkse traditie om de bonnen ook omhoog te doen zou wel stillaan mogen stoppen..

Ps. Op Alcatraz was er 1.5l gekoeld water te verkrijgen voor 0.5 bonnen op de camping: maak er werk van, GMM!!! 😁
€3,50 voor een bier gaat nog net. Het zijn ook niet kleintjes (volgens mij 0,3L en niet 0,2L).

Ik zag wat mensen de prijs van eten vergelijken met restaurants. Wat ik erg raar vind. €15 voor een spaghetti met waterige saus en 20gr gehakt is karig. Al helemaal als je het met een houten vorkje en pappieren bordje moet eten, in het zand.

Zelf heb ik wel een paar keer duidelijk bij kraampjes gezegd dat ik ''die achterlijke prijs niet ging betalen''. Dat doet niet veel. In m'n vriendenkring waren er meerdere die de sausjes achterwege lieten. Maar je moet toch een keer eten. Dus die 3 bonnen voor slappe friet, ja je doet het er maar mee. Maar dat maakt de hele situatie wel klote. Je kan letterlijk niet anders. Dessel/Mol is te ver weg om even op en neer te gaan.

Ik heb er totaal geen moeite mee om iets meer te betalen voor goed eten. Maar je betaalt hier wel vaak premium voor slecht eten.
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
vond het trouwens ook wel bijzonder dat ze zoveel verschillende pizza stands hadden. een stuk of 4 stands die allemaal dus echt totaal verschillende pizza's verkochten
1 van die stands had trouwens wel echt goede pizza's, uit een steenoven. die heb ik wel een aantal keer gehaald als avond eten. waren wel redelijk restaurant quality.
Ik had dit van vorige jaren gelukkig onthouden. Er zijn soms 4 of meer pizzastands en er is vaak maar 1 die echt goed is. Deze had wel na 1 dag al geen pittige olijfolie meer. En toen ik vroeg of die er de dag er na wel weer zou zijn was het antwoord: ''Nee er komt de rest van het weekend niks meer extra''. Het is dus ook een kwestie van niet kunnen/willen faciliteren. Bij het steppegras was de lekkerste saus (de warme pepersaus) ook na 2 dagen al op. De laatste dag was bij bijna elke stand wel iets uitverkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

RubenJS

Support act
18 feb 2023
851
2.497
Het vega aanbod was erg karig, zeker voor een festival van dit formaat. En het was standaard (te) weinig en lauw. Vergeleken met andere festivals vond ik het persoonlijk eigenlijk best om te janken.
Overigens ben ik er volgend jaar gewoon weer bij hoor, al neem ik voor de zekerheid wel iets meer eten van thuis mee, als back-up 😅
Dan heb je precies de verkeerde vega stands geprobeerd. De Aziatische stand en de karma kebab gaven echt enorme porties. En was goed warm, zoals het hoort. Vind t wel jammer dat de friet in dierlijk vet is gebakken, toch weer een optie minder voor een vegan dieet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.246
7.538
Ik had dit van vorige jaren gelukkig onthouden. Er zijn soms 4 of meer pizzastands en er is vaak maar 1 die echt goed is. Deze had wel na 1 dag al geen pittige olijfolie meer. En toen ik vroeg of die er de dag er na wel weer zou zijn was het antwoord: ''Nee er komt de rest van het weekend niks meer extra''. Het is dus ook een kwestie van niet kunnen/willen faciliteren. Bij het steppegras was de lekkerste saus (de warme pepersaus) ook na 2 dagen al op. De laatste dag was bij bijna elke stand wel iets uitverkocht.
Die steppegras met pepersaus was de grootste tegenvaller van het weekend voor mij, is mijn vaste hap op Graspop dat ik ook alleen op Graspop eet dus keek er echt naar uit maar dit jaar is het dus gewoon niet gelukt om dat te eten omdat het constant op was. Zelfs op de eerste dag volgens mij. Misschien dat ze het een paar uurtjes hebben gehad en het nooit meer is aangevuld.

Gelukkig besloten ze op een bepaald moment wel om gratis stoofvlees te geven bij het steppegras, maar heb de pepersaus wel echt gemist ja
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.212
10.615
Net in het ik ben naar.. topic een verhaaltje getypt over het Ultima Ratio Fest van gisteravond. De absolute winnaar (al doe ik Harakiri daarmee tekort) was Primordial. Ik hoop echt heel erg dat Graspop hen in de Marque weet te boeken na zoveel jaren afwezigheid. Dat wordt een zegetocht van begin tot einde!
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
546
642
Net in het ik ben naar.. topic een verhaaltje getypt over het Ultima Ratio Fest van gisteravond. De absolute winnaar (al doe ik Harakiri daarmee tekort) was Primordial. Ik hoop echt heel erg dat Graspop hen in de Marque weet te boeken na zoveel jaren afwezigheid. Dat wordt een zegetocht van begin tot einde!
Hopelijk boeken ze harakiri dan ook eens in ene weg want die verdienen het ook om er te staan.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
The Smashing Pumpkins have just announced a 2024 UK run that ends on the 14th of June.

I know, not everyone is convinced they could play Graspop but I think they would make a great sub headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wardibal

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
211
457
Ik vind het balen om te lezen dat er zoveel mensen slechte ervaringen hebben met het eten. Juist de afgelopen jaren is voor mij persoonlijk het eten echt verbeterd, zowel in kwaliteit als in diversiteit. Ik hoop voor jullie dat de ervaringen ook beter gaan worden!

Over de prijs ben ik het overigens eens, sommige dingen zijn echt te duur. 8,50 omgerekend voor patat met mayo is knettergek.
Met dat in mijn achterhoofd zorg ik er nu al voor dat ik voldoende geld heb om uit te geven op festivals.

Ik ben blij dat ik me nu al een beetje eraan kan irriteren, want op het festival zelf denk ik er totaal niet meer aan. Al mijn energie en plezier zitten dan in muziek, vrienden en een pintje hier en daar😄
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
702
642
Ps. Op Alcatraz was er 1.5l gekoeld water te verkrijgen voor 0.5 bonnen op de camping: maak er werk van, GMM!!! 😁
Zou verplicht moeten worden, Pukkelpop doet dit ook al jaren.
Maar helaas moet je het op Werchter en Graspop doen met 50cl.
 
  • Thinking
Waarderingen: nikita

Gebruikers die dit onderwerp bekijken