Graspop Metal Meeting 2024

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
Zat Rammstein in 2016 of 2017 toen ze op GMM stonden niet onderdak bij Live Nation ?
Nu zijn ze bij Greenhouse talent dus ik verwacht ze sowieso niet meer op GMM dat wel onderdak zit bij Live Nation.
Heeft misschien meer hier mee te maken dan hun podium eisen.

Eerder gewoon omdat ze te gemakkelijk stadiontournees uitverkopen. Aan zulke tournees houden ze veel meer geld over dan aan een festivalconcert.
Van zodra ze merken dat een eigen tour minder begint gemakkelijk begint uit te verkopen, of nog eens win hebben in, dan zullen ze nog wel eens een festivaltour starten.

Mocht het je interesseren, op Spotify is er een Podcast van MOJO Concerts, de Nederlandse Livenation. Daarin leggen ze zulke zaken allemaal uit.
Is een podcast over het ontstaan van MOJO en alle zaken achter concerten en festivals onderwerp per onderwerp uitgelegd. Is zeker de moeite.
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
240
541
Kan iemand uitleggen wat er mis was met het eten?
En kom niet aanzetten met pizza, want iemand die nu nog steeds 5 munten neerlegt voor een slice is een dief van zn eigen portemonnee en neem ik sowieso niet meer serieus.

Ik eet vegetarisch en zelfs ik heb uitstekend kunnen eten op GMM. Curry, pokebowl, noedels, broodje doner, hamburgers, belegde broodjes, bagels, patat, bamihappen, loempia's. In de eerste 3 zit nog vulling qua groente én vleesvervangers.
Al deze opties waren er óók met vlees.

Mijn vraag: wat wil je nog meer dan?
De tijden van alleen patat en pizza zijn echt voorbij hoor.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.489
8.150
De prijs is uiteraard bij alles zo, maar als je dan kijkt naar bijvoorbeeld een Rock Werchter en de headliners die daar staan. RHCP, Muse, Arctic Monkeys, Stromae, allemaal namen waarvan ik ook weet dat dat gewoon stadion acts zijn. En dan zou GMM de echte stadion acts niet kunnen betalen?
AC/DC stond in 2010 op Download en dit jaar Powertrip (oke, telt misschien niet echt). Rammstein stond ik toch echt vooraan op Graspop 2017. Dus ze spelen echt wel op festivals, alleen zal dat vast een ander bedrag zijn (ookal waren kaartjes toen niet duurder). Een deel zal ook wel eisen qua podium zijn. Rammstein komt met een heel eigen podium. Hoe AC/DC dat doet weet ik niet.
Powertrip is geen festival
als ze alleen 1 keer een festival hebben gedaan in 2010, dan doen ze dus geen festivals
Het is een beetje naïef om bands op Graspop te verwachten waarvan je weet dat ze geen festivals doen.
Rammstein doet ook geen festivals meer sinds ze zijn begonnen met hun stadion shows. Als je verwacht dat die Graspop als exlusief festival erbij pakken terwijl alle andere fesitvals in de wereld het niet voor elkaar krijgen, dan moet je wellicht je verwachtingen bijstellen.

Er zijn gewoon weinig stadion headliners in de metalscene. Zelfs SOAD, Tool, RATM zijn allemaal geen stadion bands.
Stromae en Arctic Moneys zijn trouwens ook geen stadion acts.
Ik ben wel benieuwd welke stadion acts jij op Graspop verwacht? (bands die dus ook echt festivals doen dus geen AC/DC of Rammstein)
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.489
8.150
Volledig eens trouwens met iedereen, de line ups zijn gewoon top en dit jaar was voor mij de beste line up van de 6 keer dat ik ben geweest.

Verder ook eens dat het eten nog nooit zo slecht en duur is geweest als dit jaar, wellicht door de nieuwe catering maar de prijs kwaliteit verhouding is nog nooit zo slecht geweest als de afgelopen editie. Ook vond ik het gewoon belachelijk dat je 1 euro extra moet betalen voor saus bij je frieten om maar iets te noemen. Je merkte aan alles dat ze zoveel mogelijk geld wilden verdienen en dat de prijs/kwaliteit verhouding ze geen reet uit maakt. Dan kan je zeggen dat is normaal bij festivals, maar voorgaande edities was dit niet zo extreem in mijn beleving.
 

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
284
419
Zelfs het gras was groener dan ooit op graspop en nog klagen er mensen :LOL:

Ik zou echt niet weten waar ik tijd zou vinden voor 'randanimatie'. Da's voor mij gaan babbelen met mensen op't plein of gwn een dutje op de wei.

Enige wat me echt stoordde waren de wc's op de camping. Ak moe scheiten moe'k scheiten en niet nog 45min aanschuiven :poop:
 

graspoeper

Playlistbediener
11 feb 2020
10
27
Prijzen waren dit jaar wel echt obsceen, ze hebben echt grof misbruik gemaakt van het cashless systeem. Het extra betalen voor saus op dat kleine bakje friet waar je al 7 euro voor betaalde is pure afzetterij. Volgend jaar nemen we een beter gasstel mee en koken we op de camping. Ik snap dat festivals duurder zijn geworden, maar ik ga geen 35 euro per dag betalen aan alleen maar het eten. Met drinken erbij ben je dan wat, 70 euro per dag kwijt?
 

Reislustig

Playlistbediener
20 jun 2023
49
149
Er is toch een groot aanbod aan eten op de wei?
Die balls en glory, halve kip met patatten, .... ipv frieten of iets dergelijks, veel luxueuzer moet het voor mij niet hoor...
En ja die prijzen soms kan je over nadenken, maar waar is dat tegenwoordig niet. Op restaurant betalen sommige mensen ook 15-20-... euro voor een simpel bordje spaghetti of lasagne...
Het vega aanbod was erg karig, zeker voor een festival van dit formaat. En het was standaard (te) weinig en lauw. Vergeleken met andere festivals vond ik het persoonlijk eigenlijk best om te janken.
Overigens ben ik er volgend jaar gewoon weer bij hoor, al neem ik voor de zekerheid wel iets meer eten van thuis mee, als back-up 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

graspoeper

Playlistbediener
11 feb 2020
10
27
Zelfs het gras was groener dan ooit op graspop en nog klagen er mensen :LOL:

Ik zou echt niet weten waar ik tijd zou vinden voor 'randanimatie'. Da's voor mij gaan babbelen met mensen op't plein of gwn een dutje op de wei.

Enige wat me echt stoordde waren de wc's op de camping. Ak moe scheiten moe'k scheiten en niet nog 45min aanschuiven :poop:
Verdomme ja, midden in de nacht gaan schijten stond er nog een rij van een kwartier. De toiletten waren tenminste wel weer schoon-ish, vorig jaar was het drol op drol stapelen. Ik heb toen nog een toilet laten ontploffen door meer dan 1 keer op de knop te drukken, vervolgens spoot het spoelwater tegen het dak.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.470
11.475
Prijzen waren dit jaar wel echt obsceen, ze hebben echt grof misbruik gemaakt van het cashless systeem. Het extra betalen voor saus op dat kleine bakje friet waar je al 7 euro voor betaalde is pure afzetterij. Volgend jaar nemen we een beter gasstel mee en koken we op de camping. Ik snap dat festivals duurder zijn geworden, maar ik ga geen 35 euro per dag betalen aan alleen maar het eten. Met drinken erbij ben je dan wat, 70 euro per dag kwijt?
haha ja die meerprijs voor wat saus bij je gehaktbal van 3,5 euro. Schandalig eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.489
8.150
Hallo, nieuw hier....Gooi er maar eens wat in......Ik zat zelf meer te denken aan de Dropkick Murphys, Asinhell, Skroetbalg...deze namen nog niet voorbij zien komen.
Welkom op het forum!
Asinhell zal er wel staan als die touren rond Graspop, is hier wel een aantal keer voorbij gekomen
Dropkick ook wel grote kans, maar kunnen in principe ook terecht op veel andere Belgische festivals zoals Werchter, Lokerse, Pukkelpop etc. dus dat is nog een beetje afwachten.
Skroetbalg nooit van gehoord
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

PitfestRules

Campingartiest
15 okt 2023
72
204
Welkom op het forum!
Asinhell zal er wel staan als die touren rond Graspop, is hier wel een aantal keer voorbij gekomen
Dropkick ook wel grote kans, maar kunnen in principe ook terecht op veel andere Belgische festivals zoals Werchter, Lokerse, Pukkelpop etc. dus dat is nog een beetje afwachten.
Skroetbalg nooit van gehoord
Skroetbalg is een band uit Drenthe Nederland. Touren nu als voorprogramma van Fleddy Melculy....Rammelpunk, zoals ze het zelf noemen, in het Drents (een dialect uit Nederland). Doen het enig tijd erg goed in Nederland en Belgie. Zwarte Cross, Pitfest (huisband), Skroetfest (eigen festival), voorprogramma Heideroosjes, etc...
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek en Loek123

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
489
537
Bekijk bijlage 6635

Al is het wel een ouder plaat na onderzoek uit de jaren 70 :p
Is inderdaad oud. De frietgrens ligt een stukje hoger voort. Merendeel in de randstad zegt ook gewoon friet en patat als uitwisselbare begrippen. Als je in Limburg Brabant, zeeland of zuidgelderland "patat" zegt, klink je als lmport.
Ik houd het als bourgondische Noord- Brabander lekker op Steppengras met een beetje kaviaar en een miniscuul stukje vlees wat je moet zoeken tussen de berg friet.
 

Bijlagen

  • steppegras.jpg
    steppegras.jpg
    15,3 KB · Weergaven: 3
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken