Graspop Metal Meeting 2023

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Ken die vent (en band) nu al zo'n tien jaar en dit is echt het grootste dat Antimatter tot nu toe bereikt heeft. Nieuwe aanwas inderdaad en hopelijk leidt dat, voor hem, tot grotere zalen want dat heeft Mick onderhand wel verdiend.
Het is hem echt gegund, een onwijs sympathieke vent. Ik las een tijdje terug trouwens dat hij een nieuw album wil gaan maken, mogelijk onder zijn andere project Sleeping Pulse, dus na deze tour in juni (waarschijnlijk) 18 maanden lang geen optredens volgens Mick. Des te meer reden om hem nu mee te pakken voor wie nog twijfelt.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.694
Ken die vent (en band) nu al zo'n tien jaar en dit is echt het grootste dat Antimatter tot nu toe bereikt heeft. Nieuwe aanwas inderdaad en hopelijk leidt dat, voor hem, tot grotere zalen want dat heeft Mick onderhand wel verdiend.
Ik kende Antimatter enkel van naam en ben er vorig jaar naar gaan luisteren toen ik erachter kwam dat ze in de Boerderij zouden spelen. Nog wel getwijfeld toen om naar dat concert te gaan, maar toen werden ze aangekondigd voor Graspop.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.940
Ik dacht even dat dit een band naam was... op zich best een goeie 😅

tenor.gif
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
343
610
Ja ik. Het meeste aantal pagina's dat ik eens heb achter gestaan was 15 ofzo maar altijd alles bij gelezen. Wat ik echter niet bij kan houden is de groepschat op WhatsApp. Dit weekend 4 h trein naar Leeuwarden. Dan heb ik tijd.
is die er dan ???

dat vind ik ook wel leuk of is die voor Very important Metalheads VIMs
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Damn jupiler is plots een volwaardig derde outdoor podium
Daar lijkt het zeker op!
Voelt nu toch meer als een echt aparte hoek/zone, vergelijkbaar met de Warzone op Hellfest.
Sterker nog, volgens mij is het veld voor de JS dit jaar zelfs nog wat groter qua oppervlakte dan de Warzone (bijna 2x zelfs?).

1686143124349.png
1686143211303.png
Bekijk bijlage 5335
1686143386116.png

Bij de JS heb ik het stuk t/m de tribune meegerekend. Bij de Warzone idem voor het gedeelte met de helling/trappen.
Het bosje bij de JS heb ik juist weggelaten, aangezien ik verwacht dat dat meer een soort algemeen zit-/hanggedeelte gaat worden (niet per se voor bezoekers JS). Dan nog is het gebied voor de JS een stuk groter.

Overigens is de Valley-stage op Hellfest niet verdwenen, zoals iemand een tijdje terug beweerde.
Alleen is de tent die eerst haaks op de Altar- & Temple-tenten stond nu vervangen door een extra outdoor gebiedje/podium naast de Warzone, waardoor die hele hoek nog meer gelijkenis toont met de JS-/MD-hoek op GMM.
Hellfest heeft nog steeds 6 podia dus.
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.588
11.183
Het is hem echt gegund, een onwijs sympathieke vent. Ik las een tijdje terug trouwens dat hij een nieuw album wil gaan maken, mogelijk onder zijn andere project Sleeping Pulse, dus na deze tour in juni (waarschijnlijk) 18 maanden lang geen optredens volgens Mick. Des te meer reden om hem nu mee te pakken voor wie nog twijfelt.
Yes! Dan is Mick wel een klein beetje aan het liegen, want hij staat in november in Paradox met een akoestische show en daar zal ongetwijfeld nog wel wat bijkomen. Maar wie het hardere werk wil, moet inderdaad deze shows meepakken!
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Qua tips: ik weet niet of I Prevail één van je favorieten is, maar die clashen met Antimatter. Als prog je ding is, zou ik die band zeker nog even een luisterbeurt geven. Speciaal voor Graspop en Hellfest gaan ze een wat hardere set doen en dat belooft echt een progfeestje te worden.
Heeft iemand al een idee welke nummers in die hardere set terecht kunnen gaan komen, want ik kan ze eerlijk gezegd nog niet zo snel ontdekken..
Ik wil op zich best gaan kijken, maar ben nog niet overweldigd door die band.
Eigenlijk vind ik het zelfs wat saai als ik eerlijk ben, en als ik dat al vind, dan valt mijn vrouw er al helemaal bij in slaap, ben ik bang... 😅

Aan de andere kant zijn de alternatieven (I Prevail/The Menzingers) nou ook niet echt bands waar ik direct naar toe moet, dus wil het best een kans geven live.
En anders is een uurtje niks doen na Vended - Noctem - Skindred natuurlijk ook niet verkeerd. 😉
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.562
4.484
Heeft iemand al een idee welke nummers in die hardere set terecht kunnen gaan komen, want ik kan ze eerlijk gezegd nog niet zo snel ontdekken..
Ik wil op zich best gaan kijken, maar ben nog niet overweldigd door die band.
Eigenlijk vind ik het zelfs wat saai als ik eerlijk ben, en als ik dat al vind, dan valt mijn vrouw er al helemaal bij in slaap, ben ik bang... 😅

Aan de andere kant zijn de alternatieven (I Prevail/The Menzingers) nou ook niet echt bands waar ik direct naar toe moet, dus wil het best een kans geven live.
En anders is een uurtje niks doen na Vended - Noctem - Skindred natuurlijk ook niet verkeerd. 😉
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
541
640
Hoe meer de voorpret hier is, des te minder tijd heb ik om mijn spoorboekje te maken. Damn. Is er iemand in dit forum die elke letter van dit topic heeft gelezen? Ben wel benieuwd.
Ja hoor in het voorjaar een tijdje niet kunnen volgen een dikke 150 pagina's maar erna alles netjes terug ingehaald en bijgevolgd
 
  • Winning
Waarderingen: Pauly Robin

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.640
3.282
Heeft iemand al een idee welke nummers in die hardere set terecht kunnen gaan komen, want ik kan ze eerlijk gezegd nog niet zo snel ontdekken..
Ik wil op zich best gaan kijken, maar ben nog niet overweldigd door die band.
Eigenlijk vind ik het zelfs wat saai als ik eerlijk ben, en als ik dat al vind, dan valt mijn vrouw er al helemaal bij in slaap, ben ik bang... 😅

Aan de andere kant zijn de alternatieven (I Prevail/The Menzingers) nou ook niet echt bands waar ik direct naar toe moet, dus wil het best een kans geven live.
En anders is een uurtje niks doen na Vended - Noctem - Skindred natuurlijk ook niet verkeerd. 😉
Zoals theblackmadness hierboven al heeft neergeschreven heeft die vriendelijke Mick Moss zelf een playlistje opgesteld voor de show op graspop (en mystic). Zijn enthousiasme op de facebook pagina is ook heerlijk om te volgen! Zelden gezien dat de artiest ons grote enthousiasme deelt hahaha.

1686145481417.png

1686145613076.png
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
541
640
Iemand enig idee of er in de (tip-up) tent het stopcontact in of buiten de tent zit?
Er is stroom tot 300 watt en wil graag een koelbox meenemen die in een auto kan worden aangesloten en gewoon op stroom.
Normaal zal het stopcontact wel erin liggen bij de huisjes was dat ook zo. Ik neem altijd een verlengkabel mee zodat ik een aftakking heb voor de frigobox en gsms op te laden.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Ha die Robin! Leuk dat je hierop terug komt. :)

Ontzettend balen he van Draconian. Mijn grootste must see van deze editie helaas om onduidelijke redenen van het affiche verdwenen. Hoop echt dat ze het volgend jaar goed komen maken. Infected Rain is inderdaad een aardige vervanger, maar haalt het in de verste verte niet bij mijn liefde voor Draconian.

Loathe is inderdaad een aparte band. Ik vind de mix tussen shoegaze en metalcore heel erg leuk en uniek. Qua nummers zou je wellicht de nummers 'Is It Really You?' en 'I Let It In And It Took Everything' kunnen proberen.

Qua namen die tijdens onze vorige conversatie nog niet besproken waren, is er helaas niet zo gek veel geweldigs bij gekomen. Tenminste niet dingen waarvan ik verwacht dat jij ze nog niet kent. Ik zag je al posten over Symphony X en Haken, die vind ik uiteraard ook top. En ik ga er vanuit dat je My Dying Bride ook wel kent. Zo niet, dan is dat wel een grote aanrader. Al weet ik niet of je een liefhebber bent van Ghost, want dat vind ik wel een nare clash. En iets andere stijlen van muziek maar wat wellicht toch in je straatje past: Noctem, Elegant Weapons en Planet of Zeus. Die staan in elk geval allemaal op mijn lijstje om te gaan zien.
Is It Really You?' vind ik iets beter, maar van 'I Let It In And It Took Everything heb ik echt wel genoten. Denk dat ik ze ga kijken. Moet de clashes nog tegoei checken.
My dying bride kende ik van naam omdat dat één van de favoriete bands is van een collega van mij. Dacht eerst weer dat het in het straatje van antimatter, solstafir enz ging belanden. Maar met die grunts werd het echt machtig! En nee het is niet alleen de grunts. Maar het rustie dat het harde sterker maakt. Ik heb my dying bride nog nooit gezien, maar ghost al een aantal keer. Toch denk ik dat ik voor ghost ga kiezen. Damn, je doet me een beetje twijfelen. thanks ;)
De eerste twee bands die je me daarna nog aanraadde vind ik cava. Moet de clashes nog bekijken. De laatste vind ik ook cava. Maar helaas is er dan een clash met heidevolk en daarna meeting met festileaks.

merci voor de tips!
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Zoals theblackmadness hierboven al heeft neergeschreven heeft die vriendelijke Mick Moss zelf een playlistje opgesteld voor de show op graspop (en mystic). Zijn enthousiasme op de facebook pagina is ook heerlijk om te volgen! Zelden gezien dat de artiest ons grote enthousiasme deelt hahaha.

Bekijk bijlage 5338

Bekijk bijlage 5339
Dank jullie!
Dat lijkt er al iets meer op in ieder geval. Between The Atoms is een lekker stevige plaat, klinkt heel aardig!
Was bij mijn luisterbeurten eigenlijk nog nooit veel verder gekomen dan een nummer of 5-6, en die waren nogal rustig, slaapverwekkend haast.. 😶
Of het genoeg is om mijn vrouw wakker te houden, weet ik niet, maar ik ga wellicht toch maar even een kijkje nemen. 😉
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Dank jullie!
Dat lijkt er al iets meer op in ieder geval. Between The Atoms is een lekker stevige plaat, klinkt heel aardig!
Was bij mijn luisterbeurten eigenlijk nog nooit veel verder gekomen dan een nummer of 5-6, en die waren nogal rustig, slaapverwekkend haast.. 😶
Of het genoeg is om mijn vrouw wakker te houden, weet ik niet, maar ik ga wellicht toch maar even een kijkje nemen. 😉
als ze moeite heeft met wakker blijven kan je haar altijd nog naar I Prevail brengen, daar zal ze toch echt niet in slaap vallen :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
als ze moeite heeft met wakker blijven kan je haar altijd nog naar I Prevail brengen, daar zal ze toch echt niet in slaap vallen :)
Haha, ze is normaal niet zo van de metalcore, maar ik zal het haar zeker nog wel laten luisteren (ben haar nog playlistjes met de voor haar onbekendere bands aan het voeren 😉 ). Ik sluit dat dus zeker niet uit!

Ze is inmiddels wel al aardig fan aan het worden van Motionless In White, dus grote kans dat we zelfs een deel van Symphony X skippen daarvoor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken