Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.657
7.412
Op het festivalterrein betaal je 3.50 euro voor een muntje, terwijl het in de voorverkoop omgerekend 3.25 euro per muntje is.

Dat is precies het punt waar het verschil in zit. Ik zie dat niet als korting, maar gewoon als de prijs die ze dan pas omhoog gooien :p
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.672
Dat is precies het punt waar het verschil in zit. Ik zie dat niet als korting, maar gewoon als de prijs die ze dan pas omhoog gooien :p
Dus jij ziet die voorverkoop als een soort banksysteem, waarbij je je geld alvast in bewaring geeft van Graspop en ze dat dan bij aankomst op je betaalkaart zetten. Maar zo is het niet, dan heeft het totaal geen meerwaarde om munten in de voorverkoop te kopen. Je koopt effectief een dienst. Namelijk 20 munten. Als jij 20 lolly's van een euro per stuk reserveert en je gaat ze vervolgens ophalen in de winkel en je krijgt er maar 18, omdat mensen die niet hebben gereserveerd 1.10 voor een lolly moeten betalen, dan voel je je toch ook genaaid? Of als jij in de voorverkoop 15 euro betaalt voor een concert, maar je bij de deur nog even 5 euro extra kunt aftikken, omdat de deurverkoop 20 euro is. Dan sta je toch ook raar te kijken? Ik heb 20 (eigenlijk 60) munten gekocht bij Graspop. Dat is de dienst die ze aanbieden. Dan wil ik, ongeacht het betalingssysteem, 60 munten krijgen. En niet 54.

3,50? staat dat ergens?
Meer een verwachting. Kan ook dat ze 3.33 of 3.60 gaan vragen, maar 3.50 lijkt mij het meest logisch.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.657
7.412
Dus jij ziet die voorverkoop als een soort banksysteem, waarbij je je geld alvast in bewaring geeft van Graspop en ze dat dan bij aankomst op je betaalkaart zetten. Maar zo is het niet, dan heeft het totaal geen meerwaarde om munten in de voorverkoop te kopen. Je koopt effectief een dienst. Namelijk 20 munten. Als jij 20 lolly's van een euro per stuk reserveert en je gaat ze vervolgens ophalen in de winkel en je krijgt er maar 18, omdat mensen die niet hebben gereserveerd 1.10 voor een lolly moeten betalen, dan voel je je toch ook genaaid? Of als jij in de voorverkoop 15 euro betaalt voor een concert, maar je bij de deur nog even 5 euro extra kunt aftikken, omdat de deurverkoop 20 euro is. Dan sta je toch ook raar te kijken? Ik heb 20 (eigenlijk 60) munten gekocht bij Graspop. Dat is de dienst die ze aanbieden. Dan wil ik, ongeacht het betalingssysteem, 60 munten krijgen. En niet 54.

En dan gooien ze de prijs van de consumpties nog een beetje extra omhoog, je gaat niet weten of je je 20 munten precies gaat krijgen als ze van munteenheid wisselen. Je weet hoeveel geld je op je bandje zou moeten hebben om voor 20 munten aan bier te kunnen kopen, maar de stijging van die prijs gaat veel hoger zijn dan de stijging van muntjes van pre-sale naar festivalterrein.
 
  • Thinking
Waarderingen: nikita

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.638
3.271
En dan gooien ze de prijs van de consumpties nog een beetje extra omhoog, je gaat niet weten of je je 20 munten precies gaat krijgen als ze van munteenheid wisselen. Je weet hoeveel geld je op je bandje zou moeten hebben om voor 20 munten aan bier te kunnen kopen, maar de stijging van die prijs gaat veel hoger zijn dan de stijging van muntjes van pre-sale naar festivalterrein.
65 euro betalen voor 20 munten moeten dus altijd 20 pinten zijn. Of ze die munten nu tokens of pearls of skulls of wat dan ook noemen. Ik snap eerlijk gezegd echt helemaal niks van wat je hierboven zegt.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.657
7.412
65 euro betalen voor 20 munten moeten dus altijd 20 pinten zijn. Of ze die munten nu tokens of pearls of skulls of wat dan ook noemen. Ik snap eerlijk gezegd echt helemaal niks van wat je hierboven zegt.

En dus als ze naar echt geld zouden overstappen, ga je een probleem krijgen, omdat ze de prijs van een biertje dan omhoog zullen gooien en je dat dus nooit zal kunnen krijgen voor 65 euro
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.638
3.271
En dus als ze naar echt geld zouden overstappen, ga je een probleem krijgen, omdat ze de prijs van een biertje dan omhoog zullen gooien en je dat dus nooit zal kunnen krijgen voor 65 euro
Ja absoluut. Dat kunnen ze ook nooit maken tov iedereen die voorverkoop heeft gekocht. Ik zie de shitstorm zo voor me. 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.187
7.431
En dus als ze naar echt geld zouden overstappen, ga je een probleem krijgen, omdat ze de prijs van een biertje dan omhoog zullen gooien en je dat dus nooit zal kunnen krijgen voor 65 euro
ja en om die reden kunnen ze dat dus niet maken naar hun klanten toe.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.187
7.431
En dat zei ik ook wel de hele tijd net als anderen, dat ze dat daarom niet halverwege zouden doen :p
ah dus we zijn het gewoon eens. waar praten we dan nog over :ROFLMAO:
Als ik ook nog mijn poster mag plaatsen.
Laatste 6 maanden van Spotify


Bekijk bijlage 4909
Dit is echt een droom lineup.
Laat Limp Bizkit, Ghost en Sabaton inderdaad maar subben voor Parkway Drive. Zoals het hoort.
Slipknot en Metallica subben voor In Flames
Korn als headliner, gewoon top. Met Tool en A7X ergens halverwege op de middag.

Zelfs als je die gekke grote bands die veel te laag staan allemaal weghaalt zoals metallica dan blijft het nog steeds een droom line up :)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.636
5.082
Vorig jaar was het geloof ik 3 in vvk en 3,33 op terrein (zo was een halve liter 6,66 maar eigenlijk gewoon 2 tokens dus zoveel effect had dat getalletje dus niet 😄). Verwachting is door vvk 3,25 dat terrein toch een 3,5 gaat worden
Ik had voor vorig jaar 5x 40 munten gekocht à € 110, dat was dus nog voor € 2,75 per munt (N.B.: wel al in 2019 gekocht!).
Nu 10x 20 à € 65, dus € 3,25 per munt.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.187
7.431
Ik had voor vorig jaar 5x 40 munten gekocht à € 110, dat was dus nog voor € 2,75 per munt (N.B.: wel al in 2019 gekocht!).
Nu 10x 20 à € 65, dus € 3,25 per munt.
ja ik had ze inderdaad ook in 2019 gekocht, dat was een mooie deal.

volgende week ga ik ook maar eens mijn 80 munten kopen, wordt wel eens tijd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken