Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.954
Ben wel echt verbaasd dat die donderdag nog niet is uitverkocht. Zou denken dat Alter Bridge + Ghost + GNR wel een dag kunnen uitverkopen samen
Volgens mij heeft die dag de grootste south stage headliner, grootste north stage headliner, en een behoorlijke mainstage sub in Alter Bridge. Dan staan er nog behoorlijk grote logo bands op als Arch Enemy, Tom Morello, Papa Roach, Epica
Ja, ik had ook wel verwacht dat dat sneller zou gaan ja. Zeker als je bedenkt dat Ghost alleen al op dezelfde verkoop aantallen zat als MC en DL samen, toen @Pinokkio die cijfers deelde. Ik weet niet hoe de verkoop voor de rest van de Europese tour loopt voor GnR, maar op basis van de Benelux lijkt men ze een beetje beu te zijn. En terecht, ze touren al jaren met hoegenaamd dezelfde show. Grootste variatie lijkt nog te zitten in hoe Axl die avond klinkt, matig tot niet om aan te horen šŸ˜†
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
263
407
Ik was dus gisteren naar Sabaton in Amsterdam geweest (mijn 4e x Sabaton live zien) maar ik ga normaal gesproken altijd naar Antwerpen (en Graspop) omdat voor ons makkelijker is. Maar vanwege omstandigheden zijn we voor het 1st in Amsterdam geweest. Alleen het publiek riep de hele tijd 'Broek uit op je hoofd!'. Opzich wel grappig maar ik denk dat er een verhaal achter zit. Weet iemand dat misschien?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.604
11.227
Ik was dus gisteren naar Sabaton in Amsterdam geweest (mijn 4e x Sabaton live zien) maar ik ga normaal gesproken altijd naar Antwerpen (en Graspop) omdat voor ons makkelijker is. Maar vanwege omstandigheden zijn we voor het 1st in Amsterdam geweest. Alleen het publiek riep de hele tijd 'Broek uit op je hoofd!'. Opzich wel grappig maar ik denk dat er een verhaal achter zit. Weet iemand dat misschien?
Is een keer uit z'n broek gescheurd tijdens een optreden in Nederland (rond 2012) en toen werd dit ingezet. Sindsdien is het eigenlijk bij ieder optreden in Nederland geroepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.700
7.498
Ik was dus gisteren naar Sabaton in Amsterdam geweest (mijn 4e x Sabaton live zien) maar ik ga normaal gesproken altijd naar Antwerpen (en Graspop) omdat voor ons makkelijker is. Maar vanwege omstandigheden zijn we voor het 1st in Amsterdam geweest. Alleen het publiek riep de hele tijd 'Broek uit op je hoofd!'. Opzich wel grappig maar ik denk dat er een verhaal achter zit. Weet iemand dat misschien?

Bij Powerwolf was dat omdat er een Nederlands bandlid bij zit
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Classic Rock CafƩ is toch al jaren een vaste waarde (net als festival fair, foodtrucks, signeersessies), was er dan enige twijfel of dat weer zou terugkomen? Lijkt me geen enkele reden om die vaste onderdelen ineens te schrappen, zeker gezien de populariteit (CRC is druk zat, en aan het eind van de dag zelfs haast niet binnen te komen).
Ducks of thrash was wel enigszins onzeker i.v.m. eventuele overstap op hardcups/statiegeld, maar dat lijkt dan idd nog een jaartje uitgesteld te worden?
Niet vernoemd op de pagina is de Metal Moose Bar, maar ook die was zo populair dat ik me niet kan voorstellen dat die niet zou terugkeren (jaja, net als de Lorna Shore/Chelsea Grin clash... šŸ˜).
Ik denk eerder dat de moosebar Ć©Ć©nmalig was naar aanleiding van metal moosebar in het sportpaleis vorig jaar. Anders had betreffende ook op die website gestaan.
Jammer moest het zo zijn, want wij met onze groep hadden het daar wel naar onze zin!
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
504
1.238
Ik kan jullie van harte Clutch aanbevelen op datzelfde tijdstip, @JK79 en @Jamel. Ik zal zelf bij hen in de Metal Dome te vinden zijn in ieder geval!

Zal dat nogmaals luisteren want in eerste instantie viel het af. Sowieso op tijd terug om redelijk vooraan te kunnen staan bij Gojira.
 
Laatst bewerkt:

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.642
3.288
Xen van Ne Obliviscaris gaat vanwege persoonlijke omstandigheden niet mee op tour. Mooi klote. Wel een sterke vervanger met frontman van Black Crown Iniatite.
Dat is zeer spijtig nieuws. Eigen gezondheid gaat natuurlijk altijd voor maar toch zonde. Benieuwd wat dat gaat geven.
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
321
947
Babymetal is babymetal...muzikaal wel best oke, maar lyrisch versta ik er geen bal van šŸ¤£
Sabaton past toch al jaren in het rijtje headliners lijkt me, zonder enige discussie. De eerste keer toen ze main afsloten was er nog wel wat rumoer, nu toch niet meer. Sportpaleis ook goed op weg om uit te verkopen btw. Dat is best wel een stunt, tegenover de oude garde, Iron Maiden, Kiss, en zelfs Metallica in de galmbak.
Btw, leuke review
Zie best veel mensen die iets zeggen van "muzikaal goed maar ik versta ze niet" over Babymetal. Is dat voor jullie zo'n probleem dan? Ik luister zelf echt vaak muziek in talen die ik niet versta, en dat maakt de bands voor mij zeker niet minder leuk. De stemmen worden meer als een instrument voor mij dan bij Nederlandse/Franse/Engelse muziek, waar ik de teksten wel versta.

Ik zoek bij buitenlandse nummers wel vaak 1x de vertaling van de tekst op, zodat ik iig weet waar het nummer over gaat. Maar verder hoef ik de tekst niet te volgen om het gaaf te vinden.

Verder, voor mensen die nog meer Babymetal willen luisteren is deze live versie van Ijime Dame Zettai een aanrader:

Dit was hun allereerste optreden buiten Japan, en ze waren last minute geboekt om (volgens mij best laat op de dag) op de mainstage van een festival te staan. Ze stonden voor duizenden metalheads die nog nooit van ze gehoord hadden en eigenlijk kwamen voor acts als Metallica.
Niet bepaald het meest enthousiaste publiek dus.
Aan het begin van de show kregen ze het publiek niet mee, werden ze zelfs uitgejoeld.
Maar ze gingen door, en in de loop van hun set kregen ze iedereen mee! Dit was hun laatste nummer, en moet je zien hoe enthousiast het publiek is! Petje af voor Babymetal hoor!
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken