Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Ja je hebt wel een punt, er zijn inderdaad wel plus en minpunten te bedenken voor beide constructies.

Misschien zijn we wel veel te negatief en verloopt de verkoop prima, in 2019 was het festival ook pas uitverkocht op 1 juni, en in 2018 pas op 11 juni.
2022 was een erg raar jaar, met al die tickets die verkocht waren voor de eerdere edities dus in principe is 2019 het meest recente referentiejaar.
ik ben benieuwd of het festival nog uitverkocht raakt dit jaar.
Ah ja ik was alweer vergeten dat het voor covid altijd pas op het laatst uitverkocht inderdaad. Suggereert ook een beetje dat er een groep mensen is die wellicht het vakantie geld afwacht om tickets te kopen. En jaren lang niet uitverkopen zal er ook voor hebben gezorgd dat sommige bezoekers niet anders gewend zijn dan last minute pas kaarten te kopen. Wellicht zitten wij ons hier veel meer zorgen te maken om de verkoop dan ze bij Graspop zelf op dit moment nog doen inderdaad :)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Simoni

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
391
555
Misschien zijn we wel veel te negatief en verloopt de verkoop prima, in 2019 was het festival ook pas uitverkocht op 1 juni, en in 2018 pas op 11 juni.
2022 was een erg raar jaar, met al die tickets die verkocht waren voor de eerdere edities dus in principe is 2019 het meest recente referentiejaar.
ik ben benieuwd of het festival nog uitverkocht raakt dit jaar.
In het veiligheidsbeleid van de laatste gemeenteraad van Dessel staat het volgende :
piekmomenten tot 50.000 bezoekers
worden verwacht. Ook kamperen ruim 30.000 festivalgangers op de terreinen.

Is natuurlijk heel algemeen, (misschien ook een standaard zin) maar ze houden hier toch rekening mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
In het veiligheidsbeleid van de laatste gemeenteraad van Dessel staat het volgende :
piekmomenten tot 50.000 bezoekers
worden verwacht. Ook kamperen ruim 30.000 festivalgangers op de terreinen.

Is natuurlijk heel algemeen, (misschien ook een standaard zin) maar ze houden hier toch rekening mee.
dat is wel opmerkelijk aangezien de capaciteit was opgehoogd naar 52.500 afgelopen jaar
zouden ze die dan weer hebben teruggebracht tot 50.000?
opzich ook wel weer fijn als het dit jaar weer wat rustiger is op het terrein.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en Simoni

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Ah ja ik was alweer vergeten dat het voor covid altijd pas op het laatst uitverkocht inderdaad. Suggereert ook een beetje dat er een groep mensen is die wellicht het vakantie geld afwacht om tickets te kopen. En jaren lang niet uitverkopen zal er ook voor hebben gezorgd dat sommige bezoekers niet anders gewend zijn dan last minute pas kaarten te kopen. Wellicht zitten wij ons hier veel meer zorgen te maken om de verkoop dan ze bij Graspop zelf op dit moment nog doen inderdaad :)
Ik maak me echt geen zorgen over de kaartverkoop, hoor. 😉
Volgens mij loopt dat allemaal best prima, ook al is er pas één dag volledig uitverkocht (aan de andere kant is er al een dag uitverkocht, is maar hoe je het bekijkt).
Zelfs al zou nu geen enkele dag, noch de combi's, meer uitverkopen, wat ik me niet kan voorstellen, dan zal het allemaal niet heel ver ervan af gaan zitten, verwacht ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

RubenJS

Support act
18 feb 2023
826
2.379
Minder nieuws voor de 1914 fans... Oekraïne heeft daarnet de "staat van beleg en algemene mobilisatie" verlengd met 90 dagen, dus tot 18 augustus.

De kans is dus kleiner geworden dat ze een uitzondering krijgen :(
Dat is toch wel een gigantische teleurstelling. Reden 1325 om te hopen dat die inval snel is afgelopen.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Minder nieuws voor de 1914 fans... Oekraïne heeft daarnet de "staat van beleg en algemene mobilisatie" verlengd met 90 dagen, dus tot 18 augustus.

De kans is dus kleiner geworden dat ze een uitzondering krijgen :(
That's a shame...I hope they get another black metal band as a replacement, the genre is already underrepresented in this year's line-up.
Spectral Wound would be a nice choice, I think!
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.375
2.866
Judas Priest heeft voor maart 2024 ook de eerste shows in UK aangekondigd. Aangezien ze het de start van een World Tour noemen kunnen we die ook wel met het potlood noteren voor GMM 2024 lijkt mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: diaan en RubenJS

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Guns n roses heeft the pretenders en generation sex aangekondigd als supports voor hun tour. Generation sex hebben we al. Pretenders is wel niet meteen Graspop muziek maar ik hou hem toch maar bij in geval er iets cancelled.
 
  • Geweldig
Waarderingen: diaan

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Oei A7X klaagt dat de tour nu 2m duurder is geworden t.o.v. voor corona.
Godsmack moet hierdoor zelfs een deel vd tour laten vallen, omdat de kosten hoger zijn dan de inkomsten.

Hopelijk hebben de GMM bands hier niet ook last van en gaan er meerdere cancellations komen!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Oei A7X klaagt dat de tour nu 2m duurder is geworden t.o.v. voor corona.
Godsmack moet hierdoor zelfs een deel vd tour laten vallen, omdat de kosten hoger zijn dan de inkomsten.

Hopelijk hebben de GMM bands hier niet ook last van en gaan er meerdere cancellations komen!
Verschil met vorig jaar is wel dat het nu geen verrassing is voor de bands. Maar toch, ik vermoed dat er nog meer dan 1 cancel gaat komen
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Judas Priest heeft voor maart 2024 ook de eerste shows in UK aangekondigd. Aangezien ze het de start van een World Tour noemen kunnen we die ook wel met het potlood noteren voor GMM 2024 lijkt mij.
Beetje bijblijven Piebe, paar uur geleden al uitgebreid besproken hier! ;)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.618
7.334
Verschil met vorig jaar is wel dat het nu geen verrassing is voor de bands. Maar toch, ik vermoed dat er nog meer dan 1 cancel gaat komen

Ik neem aan dat bands gewoon met krijgen nu ook, kan me niet voorstellen dat er nog contracten zijn van voor corona
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ik neem aan dat bands gewoon met krijgen nu ook, kan me niet voorstellen dat er nog contracten zijn van voor corona
Dat vermoed ik ook. Zitten nog een paar Corona cancelbands tussen zoals My Dying Bride en Motionless in White maar daar zal opnieuw over onderhandeld zijn. Ook Graspop wil natuurlijk dat die bands nog eens terugkeren en zullen geen onredelijke eisen stellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

vellahuus

Playlistbediener
7 okt 2019
42
19
Collega Headbangers, even een praktische vraag.
Dit jaar kiezen wij er voor het eerst voor om met VIP kaarten aanwezig te zijn, we gaan kijken of ons dit gaat bevallen.
Bij de VIP kaarten zit ook een ticket voor de VIP-Parking, nu wordt door de organisatie aangegeven dat als je op de camping Boneyard verblijft je beter niet op de VIP-parking kunt parkeren. Ik vind dit een beetje een rare gang van zaken, heeft iemand hier ervaring mee?
Dank alvast.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken