Graspop Metal Meeting 2023

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
Dacht nu toch dat A7X die laatste headliner zou worden.

Bij BMTH zie ik gewoon niet waarom ze nog zouden wachten. Zeker nu de otpredens in België en Nederland verleden tijd zijn.
Plus ze hebben toch ook al redelijk wat festival data wel bekend gemaakt.

Wie het wel wordt? Geen idee meer.
 

Rock is alive

Campingartiest
18 jun 2021
50
103
Dacht nu toch dat A7X die laatste headliner zou worden.

Bij BMTH zie ik gewoon niet waarom ze nog zouden wachten. Zeker nu de otpredens in België en Nederland verleden tijd zijn.
Plus ze hebben toch ook al redelijk wat festival data wel bekend gemaakt.

Wie het wel wordt? Geen idee meer.
Doordat de stream om 16u begon had ik nog even hoop, maar nu heb ik ook idd geen flauw idee meer
 

Rock is alive

Campingartiest
18 jun 2021
50
103
christ, zelfs in albumversies is shadows zijn stem al helemaal weg. je zou denken na zo lang er tussenuit te zijn dat die zijn stem wat rust heeft gehad.

nieuw nummer doet mij niet veel
Zijn stem klinkt nog meer zeurderig dan het deed. Het doet mij ook nog niet veel, maar ik ga hem nog even wat keer luisteren voordat ik mijn eindoordeel erop los laat.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
447
244
Dacht nu toch dat A7X die laatste headliner zou worden.

Bij BMTH zie ik gewoon niet waarom ze nog zouden wachten. Zeker nu de otpredens in België en Nederland verleden tijd zijn.
Plus ze hebben toch ook al redelijk wat festival data wel bekend gemaakt.

Wie het wel wordt? Geen idee meer.
Inderdaad, BMTH lijkt me op dit moment ongeloofwaardig. Geen idee wie het gaat worden, maar waarschijnlijk geen al te grote naam.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
christ, zelfs in albumversies is shadows zijn stem al helemaal weg. je zou denken na zo lang er tussenuit te zijn dat die zijn stem wat rust heeft gehad.

nieuw nummer doet mij niet veel
ow ja, dat had ik ook wel verwacht. Die band moet het wel deels hebben van die krachtige zang, zonde.

maar deze kunnen we dus echt afschrijven voor 2023 dus.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.137
7.328
A7X en BMTH lijken me inmiddels uitgesloten inderdaad. zal wel weer gewoon sabaton worden 3e keer op rij
Morgen is over 3 maanden de eerste festivaldag.
Ben benieuwd hoe veel maanden ze nog gaan wachten, zal de kaartverkoop ook geen goed doen lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

jbj

Dagopener
11 okt 2022
529
725
A7X en BMTH lijken me inmiddels uitgesloten inderdaad. zal wel weer gewoon sabaton worden 3e keer op rij
Morgen is over 3 maanden de eerste festivaldag.
Ben benieuwd hoe veel maanden ze nog gaan wachten, zal de kaartverkoop ook geen goed doen lijkt me.
Sabaton is de enige band waarvan ze uitdrukkelijk gepost hebben: spelen niet op GMM in 2023.. tenzij ze het effectief aankondigen dat ze weer depanneren door wegvallen van een andere headliner.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
447
244
Sabaton is de enige band waarvan ze uitdrukkelijk gepost hebben: spelen niet op GMM in 2023.. tenzij ze het effectief aankondigen dat ze weer depanneren door wegvallen van een andere headliner.
Ze kunnen inderdaad daar altijd een draai aan geven, dat er door omstandigheden een headliner is weggevallen. Sabaton speelt natuurlijk wel een maand voor graspop in het sportpaleis, dus dat en 5 weken later op GMM lijk me wat vreemd, maar niet onmogelijk natuurlijk.

Maar er zijn ook andere bands op herhaling mogelijk, zoals volbeat en FFDP. Maiden en within temptation vallen al af wegens andere shows.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Ze kunnen inderdaad daar altijd een draai aan geven, dat er door omstandigheden een headliner is weggevallen. Sabaton speelt natuurlijk wel een maand voor graspop in het sportpaleis, dus dat en 5 weken later op GMM lijk me wat vreemd, maar niet onmogelijk natuurlijk.

Maar er zijn ook andere bands op herhaling mogelijk, zoals volbeat en FFDP. Maiden en within temptation vallen al af wegens andere shows.
Not to be rude, but for the 100th time: Volbeat are not available on the 16th of June :D best regards
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.307
5.756
Ik wil nog maar eens benoemen dat Porcupine Tree op de Graspop vrijdag nog niks heeft staan.

Ik weet het, geen voor de hand liggende headliner, maar ze leveren muzikale kwaliteit én een podium productie van absoluut headliner niveau, en hebben nog steeds geen enkele show in België staan sinds de reünie. Bij het afvallen van alle andere opties begin ik steeds meer kansen te zien.

Er op hopen is vragen om teleurgesteld te worden, maar ik doe het lekker toch :cool:
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.137
7.328
Sabaton is de enige band waarvan ze uitdrukkelijk gepost hebben: spelen niet op GMM in 2023.. tenzij ze het effectief aankondigen dat ze weer depanneren door wegvallen van een andere headliner.
Ja. maar dat was vermoedelijk voor dat het mis ging met die laatste headliner

verdere kanshebbers geen idee

Scorpions zal geen 2 dagen achter elkaar spelen lijkt me
Deep Purple is een week na Graspop pas in Europa
Evanescence is een week voor Graspop alweer weg uit Europa
Iron Maiden en Kiss zijn uitgesloten wegens hun eigen shows
Volbeat speelt in Zweden die dag
Nightwish speelt in Finland die dag
Within Temptation is al geboekt door Lokerse als headliner
BMTH zou al lang zijn aagekondigd lijkt me
A7X blijven in VS neem ik aan

Enige bands die volgens mij beschikbaar zijn zijn FFDP en Sabaton?
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
447
244
Ik wil nog maar eens benoemen dat Porcupine Tree op de Graspop vrijdag nog niks heeft staan.

Ik weet het, geen voor de hand liggende headliner, maar ze leveren muzikale kwaliteit én een podium productie van absoluut headliner niveau, en hebben nog steeds geen enkele show in België staan sinds de reünie. Bij het afvallen van alle andere opties begin ik steeds meer kansen te zien.

Er op hopen is vragen om teleurgesteld te worden, maar ik doe het lekker toch :cool:
Als die komen zal het toch zeker niet als de laatste headlinerspot zijn vrees ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
447
244
Ja. maar dat was vermoedelijk voor dat het mis ging met die laatste headliner

verdere kanshebbers geen idee

Scorpions zal geen 2 dagen achter elkaar spelen lijkt me
Deep Purple is een week na Graspop pas in Europa
Evanescence is een week voor Graspop alweer weg uit Europa
Iron Maiden en Kiss zijn uitgesloten wegens hun eigen shows
Volbeat speelt in Zweden die dag
Nightwish speelt in Finland die dag
Within Temptation is al geboekt door Lokerse als headliner
BMTH zou al lang zijn aagekondigd lijkt me
A7X blijven in VS neem ik aan

Enige bands die volgens mij beschikbaar zijn zijn FFDP en Sabaton?
Mooie samenvatting, FFDP heeft nog geen Belgische datum en ze touren rond die periode. Omdat sabaton al paar weken voor GMM in het sportpaleis staat is dat mogelijk meest logsiche dan?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.307
5.756
Als die komen zal het toch zeker niet als de laatste headlinerspot zijn vrees ik.
Volgens mij had de zondag als enige nog wat minder bands staan dan de rest? Een Marquee headline spot op die dag kan ik ook prima mee leven hoor. En voor minder dan dat zullen ze echt niet komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.137
7.328
Mooie samenvatting, FFDP heeft nog geen Belgische datum en ze touren rond die periode. Omdat sabaton al paar weken voor GMM in het sportpaleis staat is dat mogelijk meest logsiche dan?
tja maar als tegenargument: sabaton is headlinerwaardig, en voor ffdp is dat discutabel.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken