Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.119
7.286
Ik ben ook heel benieuwd hoe het schema van de zondagavond eruit zal zien.
zie zo snel niet echt een act die op de zondagavond kan staan die ik graag zou willen zien, al mijn must sees op die dag zullen vroeg op de dag staan vermoed ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

won666

Support act
17 mei 2019
1.165
1.228
En tja, dat kan gebeuren natuurlijk. Ik vind Billy Talent ook een hele toffe act. Maar ongeacht van hoe hard de pits zijn, associeer ik dat type act niet met de positie van Marquee headliner op Graspop. Eerder iets in de trant van Mercyful Fate, Heilung, Opeth, of Dimmu Borgir van vorige editie. Of Bloodbath, Meshuggah, Behemoth, dat soort namen die eerder die positie gevuld hebben. Daar vind ik een Kreator of Insomnium beter bij passen.
Ik ook zeker niet. Daar niet van. Maar vond enkel die pit bij BT harder dan Hatebreed. Blijf raar tot vandaag. Maar ik zie zelfs Kreator eerder als Marquee headliner dan BT.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Ik ben gisteren ook naar BMTH geweest.
Het was een super show! Eerst had ik mijn twijfels bij die band als headliner, maar als ze zo'n show opzetten als gisteren op GMM dan mogen ze van mij echt headlinen. Maar dat is vooral door de visuals. Alles zit super strak in elkaar en zelfs de encore is helemaal getimed (op het drumplatform zag je de ledbalken op een maat heel lichtjes blijven oplichten als afteller naar de band toe)
Als ze zo'n show kunnen neerzetten op GMM zou ik er vrede mee hebben om die als headliner neer te zetten!
Heb tevens ook al lang niet meer een pit gezien die zo goed als de halve vloer van de Ziggo Dome was qua formaat!
 

Daan392

Playlistbediener
10 sep 2021
7
8
Met dana dentata en nu mimi barks heb ge wat trap muziek maar waarom geen ghostemane of suicideboys zei zijn de bekendste hopenlijk volgend jaar dan 🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

DenZwo

Playlistbediener
8 jun 2022
27
69
Ik ben gisteren ook naar BMTH geweest.
Het was een super show! Eerst had ik mijn twijfels bij die band als headliner, maar als ze zo'n show opzetten als gisteren op GMM dan mogen ze van mij echt headlinen. Maar dat is vooral door de visuals. Alles zit super strak in elkaar en zelfs de encore is helemaal getimed (op het drumplatform zag je de ledbalken op een maat heel lichtjes blijven oplichten als afteller naar de band toe)
Als ze zo'n show kunnen neerzetten op GMM zou ik er vrede mee hebben om die als headliner neer te zetten!
Heb tevens ook al lang niet meer een pit gezien die zo goed als de halve vloer van de Ziggo Dome was qua formaat!
Eens, ik ben/was niet eens een hele grote fan van BMTH, maar wat een show was dat gisteren. De enige reden dat de pit niet nog groter was was door dat de halve zaal geplet was achterin. Die konden bijna niet meer bewegen. De stijl en set waren heel sterk en die Oliver sykes heeft ook wel indruk gemaakt.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Mag toch echt hopen dat Graspop een beetje inzicht heeft in wat het publiek vond van vorig jaar FFDP; zeer matig tot sommige momenten duidelijk ondermaats. Letterlijk het enige optreden waar ik ben weggelopen omdat het gewoon zo slecht was
Mee eens.
Ffdp hype is ver op volgens mij. Ze mogen van mij zeker al opvulling komen hoor...maar headliner?
Within Temptation kan ik nog verdedigen als vaandeldrager van de symphonische metal...samen met Nightwish dan.
Evanescene is gewoon een coverband rondom een matige zangeres. Ze hebben wat hits gehad...maar ik zie deze band eerder ergens in de begin avond.
Bmth is niet mijn ding, maar ik begrijp dat diverse mensen dit graag zien.

DIt jaar overheerst de glamrock over de heavy/powermetal. Er mag wat mij betreft echt wel een hammerfall, gamma ray of helloween bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.119
7.286
Ffdp hype is ver op volgens mij. Ze mogen van mij zeker al opvulling komen hoor...maar headliner?
Ik ben ook geen fan van de band, maar ze zijn jammer genoeg alleen maar aan het groeien.
beginnen ook steeds meer festivals te headlinen, zoals Nova Rock vorig jaar.
vond de show vorig jaar ook niet zo goed, maar denk toch dat het grote publiek deze band gewoon wilt zien.
zou me niets verbazen als die gewoon headliner zijn ergens in de komende paar jaar (ook al zit ik er niet op te wachten)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
203
440
Eens, ik ben/was niet eens een hele grote fan van BMTH, maar wat een show was dat gisteren. De enige reden dat de pit niet nog groter was was door dat de halve zaal geplet was achterin. Die konden bijna niet meer bewegen. De stijl en set waren heel sterk en die Oliver sykes heeft ook wel indruk gemaakt.
Het was inderdaad een lekker groot pitje. Ik zag vandaag op filmpjes dat er trouwens achterin ook meerdere kleinere waren.
A Day to Remember vond ik overigens ook supersterk! Heel leuk voorprogramma. 6 jaar geleden waren ze voorprogramma van Blink-182 in Ahoy maar toen vond ik het echt een stuk minder.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en DenZwo

DenZwo

Playlistbediener
8 jun 2022
27
69
Het was inderdaad een lekker groot pitje. Ik zag vandaag op filmpjes dat er trouwens achterin ook meerdere kleinere waren.
A Day to Remember vond ik overigens ook supersterk! Heel leuk voorprogramma. 6 jaar geleden waren ze voorprogramma van Blink-182 in Ahoy maar toen vond ik het echt een stuk minder.
Oh misschien was er daarom zo druk achter de pit. Ik heb de achterkant niet zo goed ik de gaten gehouden😅. A Day to Remember was inderdaad ook erg sterk. De enige keer dat ik ze gezien had was vorig jaar op Graspop, maar daar vond ik ze ook wat minder sterk. Vooral de zanger leek er soms wat verloren bij te lopen
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
255
397
Is limb bizket geen optie voor de vrijdag?
Ze staan op 2juni in duitsland en pas in 2augusted in Australië. Lijkt me dat je geen 2 maanden nodig hebt om daar heen te gaan
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230225_155332_Chrome.jpg
    Screenshot_20230225_155332_Chrome.jpg
    783,3 KB · Weergaven: 16

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Voor de leken onder ons (incl ik): wat bepaalt of een band of main, marquee of Jupiler stage staat? Grootte van de band (whatever that may be), stijl?
Voornamelijk het genre speelt een rol.

Jupiler stage omvat voornamelijk punk, metalcore en her en der een vleugje deathcore.
Marquee omvat - zover ik weet - voornamelijk black en death metal acts.
Zowat iedereen kan op de main stages spelen, maar dit zijn inderdaad de standaard/grotere/bekendere namen.
Het thema van de Metal Dome blijft me echter een raadsel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken