Graspop Metal Meeting 2023

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
hoe graag ik ook BMTH als vrijdag headliner zou zijn wordt het voor mij hoe langer hoe meer onwaarschijnlijk, ze hebben toch al een groot aantal shows aangekondigd nu, niets stopt graspop om dit aan te kondigen. Ik denk dat we voor de laatste 2 headliners gewoon nog op een embargo moeten wachten.
I don't know, they have announced a total of 5 summer shows so far (3 festivals, 2 indoor concerts). Seems as if there's more to come.

Also, they aren't playing the UK or Hungary on their February tour, so two of the five summer shows wouldn't fall under any embargo, I guess.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.265
7.579
hoe graag ik ook BMTH als vrijdag headliner zou zijn wordt het voor mij hoe langer hoe meer onwaarschijnlijk, ze hebben toch al een groot aantal shows aangekondigd nu, niets stopt graspop om dit aan te kondigen. Ik denk dat we voor de laatste 2 headliners gewoon nog op een embargo moeten wachten.
Die show in Lotto is nog niet zo lang uitverkocht toch? Was die begin december ook al uitverkocht?
Lijkt me niet zo vreemd als ze besluiten die tot januari te bewaren. kan ook aankondigingsstrategie zijn natuurlijk, in 1 week 2 headliners en een pakketje namen en de poster lossen om de kaartverkoop een flinke boost te geven?

Ook niet dat ik er van uit ga dat het BMTH wordt hoor, is vooral goede hoop van mijn kant want ik zou het heel graag zien.

Welke 2e headliner verwacht jij die nog een embargo zou kunnen hebben? ik zie niet echt veel opties meer naast GNR.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
547
737
Misschien wordt BMTH verpakt met wat andere namen? Lijkt me geen onmogelijke strategie.
Ik zie het persoonlijk wel gebeuren, gewoonweg omdat andere headliners gewoon uiterst schaars zijn geworden
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Die show in Lotto is nog niet zo lang uitverkocht toch? Was die begin december ook al uitverkocht?
Lijkt me niet zo vreemd als ze besluiten die tot januari te bewaren. kan ook aankondigingsstrategie zijn natuurlijk, in 1 week 2 headliners en een pakketje namen en de poster lossen om de kaartverkoop een flinke boost te geven?

Ook niet dat ik er van uit ga dat het BMTH wordt hoor, is vooral goede hoop van mijn kant want ik zou het heel graag zien.

Welke 2e headliner verwacht jij die nog een embargo zou kunnen hebben? ik zie niet echt veel opties meer naast GNR.
die is al maanden uitverkocht hoor. ik weet dat ik in oktober had gekeken en dat ik toen al niet meer kon kopen
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.414
6.092
is het dan niet beter om te eindigen op een hoge noot?
Niet als genoeg mensen dan hun ticket al binnen hebben 😉

Gegarandeerde succes namen eerst, mensen houden hoop dat hun favoriete band X de laatste headliner is en kopen alvast een ticket, dan de controversieele headliner Y aankondigen die aan zn eigen fanbase de laatste tickets uitverkoopt. Klagers op de socials hou je, maar als ze klagen met een ticket al op zak zal het de organisatie weinig uitmaken.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
547
737
De vraag is ook of er wel zo'n groot verschil is in aanhang tegenwoordig (onder festivalgangers) tussen beide? In naam en aanzien uiteraard een wereld van verschil, maar in actieve festivalgangers? Ik weet het zo nog niet...
Please don't shoot me 😅

Edit: of beter geformuleerd: zou het effectief beter verkopen? GNR verkoopt misschien de dag eigenhandig, maar zou BMTH niet meer mensen over de streep trekken om een combi te kopen?
 
Laatst bewerkt:

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
140
315
Voila, kampeerplek op campinastrand is ook geregeld :)

Ben eens benieuwd, andere jaren steeds op metal town gestaan, maar dat wordt ook elk jaar een stuk duurder tegenwoordig...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.414
6.092
De vraag is ook of er wel zo'n groot verschil is in aanhang tegenwoordig (onder festivalgangers) tussen beide? In naam en aanzien uiteraard een wereld van verschil, maar in actieve festivalgangers? Ik weet het zo nog niet...
Please don't shoot me 😅
Puur afgaande op de leeftijdsverdeling van het Graspop publiek denk ik dat de kans vrij groot is dat GnR meer aanhang heeft dan BMTH. Onder jonger publiek kunnen ze best gelijk op gaan idd.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.656
819
Voila, kampeerplek op campinastrand is ook geregeld :)

Ben eens benieuwd, andere jaren steeds op metal town gestaan, maar dat wordt ook elk jaar een stuk duurder tegenwoordig...
Is er een makkelijke manier om van daar naar het Graspop terrein te komen? Ik zie niets over pendelbussen.
Dus dat betekent fietsen mee?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Endzeit

Playlistbediener
13 jun 2022
10
18
Is er een makkelijke manier om van daar naar het Graspop terrein te komen? Ik zie niets over pendelbussen.
Dus dat betekent fietsen mee?
We hebben daar ook enkele jaren overnacht en in het begin hadden ze zelf taxi's voorzien met mensen van daar. Maar daar werd toen later meer en meer controle op gedaan door de politie bij de markt van Dessel. Ze hebben daarvoor serieuze boetes gekregen en de laatste keer dat ik er was (net voor corona) hadden ze 2 busjes voorzien die steeds op en af reden, maar was vaak maar tot 2u-3u en ik ben een plakker :). Ik denk dat je met fietsen een beter middel hebt als je daar verblijft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dovytn

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.265
7.579
Als BMTH komt, denk ik dat GMM eerst zijn andere headliner wil aankondigen, zodat er wat minder controverse zal zijn (want die zal er zijn als BMTH komt).
ik zou juist denken dat je dan BMTH eerst aankondigt en de volgende dag GNR, qua aankondigingsstrategie lijkt me dat logischer dan andersom

Als het inderdaad BMTH GNR wordt, dan verwacht ik dat de combi's, zaterdagtickets en donderdagtickets vrij snel zullen uitverkopen en dat de vrijdag en zondag wat achter zullen blijven maar ook wel zullen uitverkopen voor dat het festival plaats vind net als dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
ik vraag me af hoe het met de kaartverkoop gaat, 2018 was uitzonderlijk snel uitverkocht, denk niet dat we die cijfers gaan krijgen maar vermoed wel dat het sneller kan uitverkopen dan 2020
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken