Graspop Metal Meeting 2023

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.744
2.415
Deze ochtend zag ik op Facebook een event. 29 maart als ik me goed herinner. in Brussel. Misschien hebben ze deze ochtend een tour aangekondigd? Heb nog niet te goed kunnen kijken maar als ze idd een Europese tour doen bestaat de kans wel dat ik naar Brussel of een andere stad eens afreis om ze te zien.
18 maart in Mainstage, Den Bosch. De dag erna in La Madeleine in Brussel. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
Deze ochtend zag ik op Facebook een event. 29 maart als ik me goed herinner. in Brussel. Misschien hebben ze deze ochtend een tour aangekondigd? Heb nog niet te goed kunnen kijken maar als ze idd een Europese tour doen bestaat de kans wel dat ik naar Brussel of een andere stad eens afreis om ze te zien.
Klopt, inderdaad een Europese tour die tot begin april loopt.
Ook Den Bosch, Mainstage doen ze aan. Kaarten zijn al te koop voor 39,50
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1670597825166.jpg
    FB_IMG_1670597825166.jpg
    80,8 KB · Weergaven: 11
  • Leuk
Waarderingen: won666

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Juist, dan zie ik ze eerder op werchter, aangezien ze samen touren met muse.
Ze touren niet met muse.. ze touren met muse in USA. Evanescene staat op Download UK. Muse niet. Evanescene staat op RAR, Muse niet.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
You never know. Dit kan een reden zijn waarom het zo lang duurt. Of een goede vervanger voor een mogelijke afzegger?
Ik zie hier ook bands passeren als mogelijke headliner die nog geen Europese tour hebben aangekondigd. Een Europese headliner lijkt mij dan meer voor de hand liggend.
Nu is Ayreon niet de meest toegankelijke band, maar de marq was wel echt te klein.
Ik ken hem nu wel.
Maar gaan heel veel Belgen niet denken van, Ayrewie? Kan zijn bekendheid hier helemaal niet inschatten. Hoor daar ook nooit over spreken in onze metalkring.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Ayreon gaat NIET, nogmaals NIET, op Graspop staan in 2023.
Weet je hoeveel werk er kruipt in zo'n shows te creëren met al het volk dat daarvoor opgetrommeld wordt... Die gaat zijn eigen geplande shows in september geen afbreuk aandoen door daarvoor even een festivalshow te geven.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Ik ken hem nu wel.
Maar gaan heel veel Belgen niet denken van, Ayrewie? Kan zijn bekendheid hier helemaal niet inschatten. Hoor daar ook nooit over spreken in onze metalkring.
Tja, als je in die richting denkt, dan lijkt Avantasia toch evidenter. Treden vaker op en lijkt me qua beleving ook geschikter voor een festival. Heb niet zo heel veel met beide bands, maar heb ze wel allebei 1 maal op een festival gezien en Avantasia is meer van de interactie en de power metal, daar waar Ayreon toch eerder voor technische vernuft gaat en meer naar het progressieve overhelt. Dat laatste past beter in een zaal.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Nikita heeft gelijk, Ayreon is absoluut 100% uitgesloten voor Graspop 2023. Nooit dat Arjen die show gaat doen voordat ze in september de 013 shows hebben gedaan.

Zou Ayreon Graspop ooit kunnen headlinen? Dat is wel een interessante vraag. Vorige keer als afsluiter van de Marquee was een succes. Maar ik denk dat Ayreon op zichzelf, zoals hier al aangegeven, net te weinig bekendheid geniet om headliner te zijn op een groot metalfestival. Dat zou enkel kunnen lukken als ze voor die show een aantal van de meeste bekende gastmuzikanten die ooit met Arjen hebben samengewerkt kunnen strikken en dat op die manier goed promoten. Maar daar ligt ook meteen het probleem: veel van die grote namen zullen in juni op tour zijn met hun eigen band.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Nikita heeft gelijk, Ayreon is absoluut 100% uitgesloten voor Graspop 2023. Nooit dat Arjen die show gaat doen voordat ze in september de 013 shows hebben gedaan.

Zou Ayreon Graspop ooit kunnen headlinen? Dat is wel een interessante vraag. Vorige keer als afsluiter van de Marquee was een succes. Maar ik denk dat Ayreon op zichzelf, zoals hier al aangegeven, net te weinig bekendheid geniet om headliner te zijn op een groot metalfestival. Dat zou enkel kunnen lukken als ze voor die show een aantal van de meeste bekende gastmuzikanten die ooit met Arjen hebben samengewerkt kunnen strikken en dat op die manier goed promoten. Maar daar ligt ook meteen het probleem: veel van die grote namen zullen in juni op tour zijn met hun eigen band.
Ik zie het ook niet direct gebeuren dat hij GMM headlined. misschien op de North Stage, wel meer kans dan de south stage in ieder geval.
Misschien ooit als Alcatraz headliner?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Tja, als je in die richting denkt, dan lijkt Avantasia toch evidenter. Treden vaker op en lijkt me qua beleving ook geschikter voor een festival. Heb niet zo heel veel met beide bands, maar heb ze wel allebei 1 maal op een festival gezien en Avantasia is meer van de interactie en de power metal, daar waar Ayreon toch eerder voor technische vernuft gaat en meer naar het progressieve overhelt. Dat laatste past beter in een zaal.
geloof dat de organisatie geen fan was van avantasia toch? of dat ze het niet bij het festival vonden passen. zoiets was hier laatst gedeeld
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Ik zie het ook niet direct gebeuren dat hij GMM headlined. misschien op de North Stage, wel meer kans dan de south stage in ieder geval.
Misschien ooit als Alcatraz headliner?
North stage afsluiter klinkt als het maximaal haalbare voor ze ja. Zie ze op zich ook best die positie pakken als ze nog eens terugkomen. Waardige en verdiende boeking. Maar niet voor deze editie.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Ja had er ook nog nooit van gehoord voor dit forum

Ayreon is al erg lang actief, maar speelt bijna niet live. Arjen werd o.a. bekend met Vengeance een Brabantse rockband.
Ayreon is meer eer project met veel gastzangers...zoiets als Avantasia maar dan exclusiever. Het zou inderdaad gek zijn om deze zomer te headlinen op gmm om vervolgens zijn shows te doen.
Ik dacht dat zijn shows eerder zouden zijn in 013.
Gastartiesten in het verleden waren o.a. zangers en zangeressen van Iron Maiden, Nightwish, Dream Theater, Golden Earring, VUUR, Helloween, Blind Guardian, Opeth, Avantasia, Within Temptation e.v.a.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.552
4.837
Mooi pakketje inderdaad!
Zowel Kamelot als Myrath nog nooit gezien, wordt wel heel interessant zo.
Ik heb alleen al een heleboel concerten vlak achter elkaar in maart gepland staan, wordt wel een beetje veel..

Jammer dat Kamelot blijkbaar geen festivals meer lijkt te doen (1x op GMM in 2005).
Ook oriental metal zie je niet gauw op festivals, met name GMM, terwijl er toch een paar hele mooie bands zijn die niet zouden misstaan, zoals Myrath (nooit eerder op GMM), Orphaned Land (1x in 2015), Melechesh (1x in 2017).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.552
4.837
Hellfest dropt hun volledige affiche in één keer, dus als zij A7X als headliner hebben en die band kondigt pas in januari hun Europese tour aan dan komt ook het affiche van Hellfest pas in januari. Maar die 'VERY soon' (met hoofdletters, inderdaad) veronderstelt wel dat ze alles in kannen en kruiken hadden, maar dat er blijkbaar toch iets is gebeurd waardoor ze vertraging op hebben gelopen.

Ik had met Graspop trouwens ook wel minstens één extra headliner verwacht na de grote worp. Simpelweg vanwege het feit dat er nog geen poster is. Als beide headliners pas in het nieuwe jaar aangekondigd worden, vind ik het toch een aparte keuze om (minimaal) anderhalve maand te wachten met het droppen van een eerste poster. Ik heb het idee dat zo'n eyecatcher helpt met de ticketverkoop. Maar goed.
Hellfest dropt inderdaad wel hun poster in één keer, maar daar staan vaak nog wel een paar TBA-tjes op, ook headliners.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
geloof dat de organisatie geen fan was van avantasia toch? of dat ze het niet bij het festival vonden passen. zoiets was hier laatst gedeeld

Ja, een interview met volgens mij Tobias zelf, maar dat was in 2016 of iets dergelijks. Ondertussen is ook Motley terug gekomen, dus dit kan nu ook gewoon wel weer natuurlijk!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken