Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.147
7.350
Ja eens. Def Leppard als festivalafsluiter vind ik echt een aanfluiting. Enorm jammer. Enige voordeel is dat ik me dan volledig kan gooien op de Marque afsluiter en vervolgens Graspop uitzwaaien
Ik hoop dat er iets in de marquee speelt tijdens Def Leppard, naar dit jaar kijkend was er maar 1 dag waar de marquee headliner tegelijk speelde met de laatste mainstage headliner. De andere dagen speelde de marquee headliner tegelijk met de eerste mainstage headliner.

Tijdens Sabaton op zondag speelde er niets anders, dus ik ben bang dat het een vroege avond zal worden voor veel mensen hier.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.386
6.629
Dat mag ook, maar bedoel vooral dat het verder dan ook niet zoveel uitmaakt of nou Motley Crue de dag afsluit of dat dat door Def Leppard wordt gedaan. In beide gevallen zijn beide bands een afsluiter van een stage, wat denk ik met de naamsverandering naar North en South Stage gewoon beiden worden gezien als headliner?
Het maakt wel degelijk uit, omdat de afsluiter van de zondag op dat moment de enige band is die speelt. Dus er is geen alternatief in een tent om naar uit te wijken. En dan had ik, als ik moet kiezen, toch liever Crue gehad, wat in half beschonken toestand nog wel grappig is met hun meezingers. In het saaie Def Leppard als afsluiter van het hele festival, zie ik niets.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
531
725
Toch vreemd dat ze nu plots GMM afsluiten... Ik snap de combo-boeking met MC wel, maar om ze de eer te geven af te sluiten... Zonder iets noemenswaardig of uniek te brengen de laatste jaren... Serieuze promotie als je het mij vraagt :)
Nu, misschien hecht ik daar ook iets teveel belang aan, maar het is niet bepaald afsluiten met een knal. Maar ik vertrouw de GMM-organisatie ze een waardig tegenbod brengen in de Marquee :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.386
6.629
In 2018 maakte Graspop in mijn ogen al een fout door A Perfect Circle het festival te laten afsluiten. En dat zeg ik als groot liefhebber van progressieve rock/metal en deze band specifiek. Ik vond het één van de beste optredens die ik ooit op Graspop heb gezien. Maar het is een band voor de fijnproever, eentje om bij weg te dromen. Absoluut geen feestnummer om een uitgelaten metalpubliek een vierdaags festival mee af te laten sluiten. En dat bleek ook, want hoewel veel mensen het nog wel probeerden, het werd steeds leger voor MS2. Denk dat we er op het laatst met hooguit 3000 man stonden. Judas Priest speelde diezelfde dag vóór headliner Ozzy op MS2. In mijn ogen hadden APC en Priest van plek moeten wisselen. Judas Priest leent zich veel beter als afsluiter voor een breed metalpubliek.

En nu weer Def Leppard, wat echt geen slechte band is. Ze spelen een strakke set. Maar afgaande op de recente shows die ik van die gasten heb gezien, is de show zelf amper spectaculair te noemen. Het zijn 'gewoon' een stelletje ouwe rockers die met een glimlach hun liedjes af staan te werken. Geen problemen mee dat ze voor de combideal met Motley Crue zijn gegaan, echt niet. Maar had de volgorde omgedraaid en Motley Crue het festival laten afsluiten. Of plan er desnoods een wat kleinere band achter als afsluiter, Amon Amarth ofzo. Ik noem maar iets.

Deden ze afgelopen editie toch beter. Ik heb zelf echt vrijwel niets met Sabaton en ben naar de camping gegaan. Maar dat is wel een band die veel mensen tof vinden en die een afsluitwaardige show neerzetten.

Maar goed, genoeg geklaagd. Wanneer begint de kaartverkoop?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.604
7.316
Ben het er mee eens dat Def Leppard verder niet de meest geschikte band is qua feestelijkheid, vuurwerk en showeffect. Daarvoor kan je van de twee beter Motley hebben inderdaad. Alleen dat is voornamelijk nu omdat het de laatste dag is dan. Beide zijn een afsluiter van een stage en dat is op zich gelijkwaardig aan elkaar. Volgens mij is dat namelijk sowieso een ding wat elke band die een stage afsluit zegt, dat ze een festival headlinen.

Edit: maar misschien dan geluk dit keer en is het na afloop al meteen wat rustiger op de parking! @jonasvh en ik zullen vast tot aan het einde ergens vooraan te vinden zijn? 🤪
 
  • Geweldig
Waarderingen: jonasvh

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
Los van het feit dat je natuurlijk niet altijd kan kiezen op welke dag bepaalde headliners beschikbaar zijn, zouden ze sommige boekingen misschien niet bewust doen met het oog op een verspreid vertrek van het publiek. Er vertrekken heel veel combi's nog op zondagavond en met nogal niche boekingen als afsluiter (en geen altetnatief) krijg je mensen die daarvoor vertrekken of een paar nummers zien en dan vertrekken, wat zorgt voor een vlot wegrijden.

We zijn het jaar van Rammstein elke dag overhuis gereden en na Rammstein was het verschrikkelijk aanschuiven, maar ook de 2 andere dagen was het aanschuiven, op zondag daarentegen leek alles zo gespreid te verlopen dat ondanks het hogere aantal vertrekkers (combi's + dagjes) alles vlot verliep.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.749
2.429
En wat betreft de afsluiter. Er is wel degelijk een verschil. De headliner van de zondag heeft toch altijd vuurwerk? In dat opzicht vind ik dan ook het showgehalte van Motley Crue geschikter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.472
2.958
Was hier eigenlijk al genoemd dat John 5 de gitarist van Mötley Crüe vervangt ivm gezondheidsproblemen bij die laatste?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.749
2.429
Was hier eigenlijk al genoemd dat John 5 de gitarist van Mötley Crüe vervangt ivm gezondheidsproblemen bij die laatste?
Ja, maar was nog officieel bevestigd. Was meer als “veronderstelling”. Maar nu dus officieel aangekondigd.
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
330
598
Zou the prodigy te ver gegrepen zijn voor Graspop? Ik snap dat het niet het gewoonlijke genre is, maar als mensen en stijl zijn die mannen meer punk en metal dan de meeste bands op de lineup
Heb ze nog gezien op mainsquare festival met Flint. Was echt episch. Ben blij dat ik de filmpjes nog heb. Kan er nog van genieten
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
330
598
Toch vreemd dat ze nu plots GMM afsluiten... Ik snap de combo-boeking met MC wel, maar om ze de eer te geven af te sluiten... Zonder iets noemenswaardig of uniek te brengen de laatste jaren... Serieuze promotie als je het mij vraagt :)
Nu, misschien hecht ik daar ook iets teveel belang aan, maar het is niet bepaald afsluiten met een knal. Maar ik vertrouw de GMM-organisatie ze een waardig tegenbod brengen in de Marquee :)

Wellicht afsluiter omdat ze een nieuw album hebben en als daar een hitje op staat.... Tja,... dan is het een top boeking. Waar Motley weinig nieuws heeft natuurlijk
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
330
598
Wellicht afsluiter omdat ze een nieuw album hebben en als daar een hitje op staat.... Tja,... dan is het een top boeking. Waar Motley weinig nieuws heeft natuurlijk
Ok een small not so deep dive.

Motley en Def hebben in Amerika gelijkwaardig aan elkaar de tour gedaan.
Wat betekent dat ze om de beurt de afsluiting deden. Wellicht doen ze dat nu in Europa ook netjes om en om niet de enigs beter dan de ander maar de ene dag sluit jij af en de andere dag sluiten wij af.

Dan is het maar net wat je wil dat er afsluit een geweldige show met mindere zang of een goede show met goede zang
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.749
2.429
Ok een small not so deep dive.

Motley en Def hebben in Amerika gelijkwaardig aan elkaar de tour gedaan.
Wat betekent dat ze om de beurt de afsluiting deden. Wellicht doen ze dat nu in Europa ook netjes om en om niet de enigs beter dan de ander maar de ene dag sluit jij af en de andere dag sluiten wij af.

Dan is het maar net wat je wil dat er afsluit een geweldige show met mindere zang of een goede show met goede zang
Voor de losse concerten kan ik dat enigszinds begrijpen. Maar lijkt me niet dat ze op festivals zelf kunnen beslissen wie er afsluit...
Ahja, we zien het wel. Ik ben er toch bij, vooraan, zij-aan-zij met @Koekdoos.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.749
2.429
vandaag zal waarschijnlijk volledig in teken van werchter staan?
Ik vrees ervoor, ja.
Hoewel, met het aantal aankondigingen die vandaag rond onze oren zullen geslingerd worden, kunnen we weer een aantal pagina's volpraten. Geen probleem.
 
  • Haha
Waarderingen: Slyder73x

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
886
980
Rammstein tickets in vvk binnen een uur voor derde show van rammstein ..ook derde keer goeie keer. Begrijp echt ni hoe groot rammstein geworden is. Denk echt op dit moment dat ze de populairste liveband op de wereld zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Gebruikers die dit onderwerp bekijken