Graspop Metal Meeting 2023

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
17 juni in Finland. Het kan, al lijkt het me en niet zo alledaags tourpatroon dan.
Dat concert in finland was een van de laatste kansen om ze te zien. Ze zouden nog een handje vol festivals doen alvorens ze eind juni op zomerkamp gaan (voor opnemen nieuwe album). Lijkt me logischer dat ze die donderdag nog op graspop zouden zijn.

Qua headliners denk ik echt dat er een reden moet zijn voor een extra dag. Mijn gevoel zegt dat als metallica zou touren, en gezien het feit dat werchter ze al gehad heeft en werchter boutique al iets heeft, graspop misschien wel een streepje voor heeft. Aangezien ze er nog nooit geweest zijn. Dit is het jaar denk ik
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Dat concert in finland was een van de laatste kansen om ze te zien. Ze zouden nog een handje vol festivals doen alvorens ze eind juni op zomerkamp gaan (voor opnemen nieuwe album). Lijkt me logischer dat ze die donderdag nog op graspop zouden zijn.

Qua headliners denk ik echt dat er een reden moet zijn voor een extra dag. Mijn gevoel zegt dat als metallica zou touren, en gezien het feit dat werchter ze al gehad heeft en werchter boutique al iets heeft, graspop misschien wel een streepje voor heeft. Aangezien ze er nog nooit geweest zijn. Dit is het jaar denk ik
als ze touren, als dan denk ik het wel, vooral gezien ze vorig jaar copenhell en hellfest hebben aangedaan en meer dan aangenaam verrast waren op die metal festivals
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.749
2.429
@Joslittel is een expert in het winnen van halve liters :cool:
@Joslittel En als ik ze niet in groen mag zetten, een halve liter voor mij? :p

share kiss GIF
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
ALS ze in Europa zijn volgende zomer tijdens de periode van Graspop én ze staan NIET op graspop, is dat echt DE gemiste kans!
Die 4 dagen opstarten en daar dan op herhaling een guns n' roses neerplanten, of gewoon wat kleinere random headliners zou echt niet grappig zijn.

Deal! Nightwish staat op de donderdag van Graspop.
Het ging over Nightwish én Metallica op donderdag! ;)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.388
6.635
Wat betreft Metallica lijkt het me vrij simpel: als ze komende zomer festivals doen in Europa, dan komen ze naar Graspop. Iedereen weet dat ze bovenaan de wensenlijst van de Graspoporganisatie staan. En aangezien ze vorig jaar op Werchter stonden en Werchter Boutique al voorzien is, staat wat dat betreft niets een passage op Graspop in de weg. Alleen is er nog geen enkele bevestiging dat ze volgend jaar in Europa zullen zijn, behalve een vaag gerucht over Download. Ik hou in elk geval goede hoop! En zo niet, dan niet getreurd. Met wat er allemaal op tour is in die periode, is er sowieso een fantastische undercard te maken.
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.149
7.357
ALS ze in Europa zijn volgende zomer tijdens de periode van Graspop én ze staan NIET op graspop, is dat echt DE gemiste kans!
Die 4 dagen opstarten en daar dan op herhaling een guns n' roses neerplanten, of gewoon wat kleinere random headliners zou echt niet grappig zijn.


Het ging over Nightwish én Metallica op donderdag! ;)
Kan je het niet even checken bij jouw source? ;)

Deal! Nightwish staat op de donderdag van Graspop. Als ze op een andere dag staan is een klein biertje ook goed ;)
donderdag en vrijdag lijken we allebei prima te doen voor Nightwish. zaterdag en zondag zijn uitgesloten lijkt me.

Copenhell heeft niet veel info vrijgegeven over de parkway drive boeking he? geen idee of die daar headliner zijn en op welke dag ze spelen.

Speelt Slipknot eigenlijk vaker shows op 2 of 3 dagen achter elkaar? Ben benieuwd of die op Copenhell + Graspop + hellfest staan, al hebben die wel allemaal de donderdag erbij ook.
 

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
Ik heb ook eens zitten zoeken in welke bands 2020 , 2021 zouden komen en er niet waren. Dasruit een schifting makend zouden dit nog wel eens kanshebbers zijn

Airbourne
Dragonforce
Asking alexandria (hun Europe tour is net gecanceld door Shinedown dus kans is groot)
Enter shikari
Amaranthe

Gebaseerd op niets meer dan een vermoeden denk ik dat avantasia ook festivals gaat doen na hun nieuwe plaat. Mischien wel underdog voor coheadliner of zijn die hier niet zo groot
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Loek123

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.749
2.429
Groen = (zelf)bevestigde naam / geen twijfel over mogelijk
Blauw = Tourt in de buurt / meer dan waarschijnlijk
Rood = Zou leuk zijn / gebaseerd op niet veel
Geel = nu ben ik gewoon wat namen aan het noemen, ik heb ook geen idee

Mötley Crüe
Def Leppard
Epica

Parkway Drive

Ghost
Tenacious D
Architects
Clutch
Fever 333
Meshuggah
Monster Magnet
Alter Bridge
The Hu
Electric Callboy
Motionless In White
Igorrr
Decapitated
Blind Channel
Hollywood Vampires
Godsmack
Billy Talent
Pantera
Amon Amarth
Lorna Shore
Hollywood Undead
I Prevail
Papa Roach
Arch Enemy
Slipknot
Napalm Death
Sick of it All
Queensrÿche



The Dead Daisies
(zouden zij komen inhalen van dit jaar?)
Disturbed

Avatar
Black Stone Cherry
The Darkness
Asking Alexandria
Gojira
Nightwish
Airbourne
DragonForce
Enter Shikari
Amaranthe
Avantasia
Iggy Pop


Feel free om aan te vullen of kleurcodes aan te passen :D
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
tickets polyphia binnen. eindelijk, een van de weinige bands die nog op mijn must see lijst stond die ik nog nooit gezien heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Als we weer aan het dromen zijn, doe mij dan dit maar:
Donderdag: Metallica, Nightwish
Vrijdag: Slipknot, Parkway drive
Zaterdag: Avenged Sevenfold, Ghost
Zondag: Motley, Def Leppard

Ben wel vrij zeker dat ik er minstens 2 van de 8 goed heb en zelfs op de goede dag heb staan.
en GnR naar Rock Werchter en tijdens Graspop op Pinkpop...

dien deze maar in imo (y):devilish:
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
451
250
Ik heb ook eens zitten zoeken in welke bands 2020 , 2021 zouden komen en er niet waren. Dasruit een schifting makend zouden dit nog wel eens kanshebbers zijn

Airbourne
Dragonforce
Asking alexandria (hun Europe tour is net gecanceld door Shinedown dus kans is groot)
Enter shikari
Amaranthe

Gebaseerd op niets meer dan een vermoeden denk ik dat avantasia ook festivals gaat doen na hun nieuwe plaat. Mischien wel underdog voor coheadliner of zijn die hier niet zo groot
Misschien dat ik me ook vergis, maar zie avantasia niet op main staan, maar eerder in een tent.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.749
2.429
Hoe hoog zijn de kansen van de tour van Avenged Sevenfold?
Dat zijn tot nu toch ook maar speculaties? Of zijn daar al concretere geruchten van?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken