Graspop Metal Meeting 2023

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Een Duitse vriend van mij vind het steeds lachwekkend dat wij afstanden van 100 km ver vinden.
Hij is soms 6tal uur onderweg met de auto voor een optreden. Daar hoort het bij de beleving, onderweg stoppen aan tankstation en verbroederen met andere fans. Ter plaatse iets zoeken om te eten en te drinken ...

Ik vind 100 kilometer ook absoluut niet ver, maar in België heb je wel het probleem dat we (bij wijze van spreken) soms ook 6 uur doen over 100 kilometer als we wat pech hebben in Antwerpen of Brussel.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Ik vind 100 kilometer ook absoluut niet ver, maar in België heb je wel het probleem dat we (bij wijze van spreken) soms ook 6 uur doen over 100 kilometer als we wat pech hebben in Antwerpen of Brussel.
Het is zelfs zo erg dat we regelmatig optredens hebben die gewoon een half uur later beginnen door verkeer. Ik weet nog dat queen 2019 een half uur later startte omdat anders veel volk gewoon niet op tijd in de zaal ging zijn
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Momenteel 75 % tickets van Alestorm verkocht. Dat is vanavond of morgen uitverkocht.
Gaat dit over België of NL?

Neem aan dat Den Bosch voorlopig nog niet uitverkoopt toch, dat zijn wel flink wat tickets. Zit nog te twijfelen om te gaan.
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
belgië is trouwens uitverkocht
Was te verwachten. Ook niet onlogisch met een zaalcapaciteit van max 2000 personen. Benieuwd naar de reden van biebob om geen grotere zalen aan te gaan. Met Alestorm twijfel ik er niet over als zij ook bv lotto arena uitverkochten.
Hier lopen ze toch inkomsten mee mis, of is het net via budgettaire omstandigheden om een kleinere zaal te booken?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Was te verwachten. Ook niet onlogisch met een zaalcapaciteit van max 2000 personen. Benieuwd naar de reden van biebob om geen grotere zalen aan te gaan. Met Alestorm twijfel ik er niet over als zij ook bv lotto arena uitverkochten.
Hier lopen ze toch inkomsten mee mis, of is het net via budgettaire omstandigheden om een kleinere zaal te booken?
kleinere zaal voor een lotto arena prijs, kan wel eens het geval zijn
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
zou ik heel gaaf vinden, maar waar komen ze te staan ? headliner of afsluiter ms2 lijkt me te hoog. mss sub of afsluiter van de marquee?
Op hellfest stonden ze als 1na laatste band op ms2. Zelfde spot als bijvoorbeeld Disturbed of FFDP dus, lijkt me wel een prima plek headliner marquee lijkt me ook prima.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Alestorm en Gloryhammer in een zaal voor 6000 personen...ik vraag mij af of ze dat vol krijgen. Wel gaaf dat er weer meer metal in de Mainstage (Brabanthallen) staan. s-Hertogenbosch is sowieso een gave stad. Het was een van de 4 hoofdsteden van Hertogdom Brabant, Samen met Brussel, Leuven en Antwerpen vormde s-Hertogenbosch de 4 hoofdsteden.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaydee76

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Op hellfest stonden ze als 1na laatste band op ms2. Zelfde spot als bijvoorbeeld Disturbed of FFDP dus, lijkt me wel een prima plek headliner marquee lijkt me ook prima.
Helloween is de grondlegger van het Powermetalgenre. Een topband, al stond hij in 2013 halverwege de middag...in 2006 volgens mij ook.
Pupkins United moet echter wel een goede positie innemen op de Mainstage.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en saurus

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
679
624
Ik vind 100 kilometer ook absoluut niet ver, maar in België heb je wel het probleem dat we (bij wijze van spreken) soms ook 6 uur doen over 100 kilometer als we wat pech hebben in Antwerpen of Brussel.
En op het OV moeten we ook niet rekenen of kunnen te voet naar huis.

Vanuit Brussel of Antwerpen lukt het nog als ik meteen vertrek na het laatste concert. Maar bij de AB hebben we de gewoonte om een uurtje te apres-concerten in de Ierse pub, dus dat is ook met de Uber naar huis.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Reload Festival heeft Powerwolf als headliner. Verder nog Trivium en Grailknigts en enkele andere vette zaken. Is wel eerder in de Alcatraz periode. Powerwolf gaat volgens mij mss ooit nog wel vrij hoge plekken krijgen op festivals als Graspop en Hellfest.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Reload Festival heeft Powerwolf als headliner. Verder nog Trivium en Grailknigts en enkele andere vette zaken. Is wel eerder in de Alcatraz periode. Powerwolf gaat volgens mij mss ooit nog wel vrij hoge plekken krijgen op festivals als Graspop en Hellfest.
Ik denk dat powerwolf aan het pieken is, denk dat er echt een breakthrough album nodig is daarvoor want nu is het wel heel veel van hetzelfde. Stond ook niet bijzonder veel volk tijdens hun set op Graspop.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Ik denk dat powerwolf aan het pieken is, denk dat er echt een breakthrough album nodig is daarvoor want nu is het wel heel veel van hetzelfde. Stond ook niet bijzonder veel volk tijdens hun set op Graspop.
Ik had juist het idee dat het redelijk druk was bij powerwolf, stond redelijk naar voren en ze hadden het publiek goed mee. Heb me ook goed vermaakt tijdens de show ook al ben ik geen grote fan van hun muziek op album. Was één van de grote verassingen van deze editie voor mij.

Ik zie ze ook wel Alcatraz headlinen eerlijk gezegd, volgens mij is Powerwolf niet kleiner dan Accept, Behemoth, Avatar om maar wat te noemen. In Nederland staat Powerwolf in een grotere zaal (afas) dan de meeste alcatraz headliners (voornamelijk 013 bands). Geen idee hoe dat in België is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Ik had juist het idee dat het redelijk druk was bij powerwolf, stond redelijk naar voren en ze hadden het publiek goed mee. Heb me ook goed vermaakt tijdens de show ook al ben ik geen grote fan van hun muziek op album. Was één van de grote verassingen van deze editie voor mij.

Ik zie ze ook wel Alcatraz headlinen eerlijk gezegd, volgens mij is Powerwolf niet kleiner dan Accept, Behemoth, Avatar om maar wat te noemen. In Nederland staat Powerwolf in een grotere zaal (afas) dan de meeste alcatraz headliners (voornamelijk 013 bands). Geen idee hoe dat in België is.
Doen in december de Lotto Arena aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Reload Festival heeft Powerwolf als headliner. Verder nog Trivium en Grailknigts en enkele andere vette zaken. Is wel eerder in de Alcatraz periode. Powerwolf gaat volgens mij mss ooit nog wel vrij hoge plekken krijgen op festivals als Graspop en Hellfest.
Hieronder nog de poster voor de geïnteresseerden.
308792152_5590051704386841_7271146302183727043_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Benediction heeft zichzelf confirmed voor Hellfest. Ik ken ze niet, maar wellicht ook een kanshebber voor Graspop dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
aankondigingen kunnen niet ver weg zijn. al komt hellfest wel meestal gelijk met de hele poster.
Laat hen maar komen met die (bijna) volledige poster! Dan kunnen we toch al een beetje beginnen kijken naar de mogelijkheden voor Graspop :D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken