Graspop Metal Meeting 2023

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
687
628
We hebben het hier over een band die sinds 2014 niet meer op Graspop stond, maar wel op Werchter en Pukkelpop.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
We hebben het hier over een band die sinds 2014 niet meer op Graspop stond, maar wel op Werchter en Pukkelpop.
Airbourne, bullet for my valentine, a day to remember, the offspring, clutch, etc etc etc ik denk dat we een lang lijstje van bands hebben die Werchter of pukkelpop ook af en toe aandoen. Bmth doet trouwens wel festivals als hellfest en Knotfest aan, metal festivals zijn dus zeker nog niet van de baan.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.113
7.266
Ik ben ook geen fan van Judas Priest en Saxon (en liever niet op GMM23), maar BMTH is een popgroep geworden.
Er staat zoveel dat niks met metal te maken heeft, zoals Three Days Grace, 3 doors down, The Offspring, Lynyrd Skynyrd en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan. BMTH is wel erg mainstream geworden maar blijft toch gewoon metalcore, net als electric callboy dat ook zeker een plekje verdiend op Graspop. Ik hoop in ieder geval dat BMTH er gewoon staat volgend jaar.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.215
3.755
Alleen maar kwalitatief goede muziek is ook niet handig met al die podia op Graspop. Een paar van die overbodige opa hardrock bands en poppy (metal/emo)core dingetjes zorgen gelukkig voor wat pauze momenten.
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
clutch denkt blijkbaar anders ,die hebben vorige week zaterdag released, best wel een goed album ook. ik heb toch wel interesse om naar die show in AB te gaan

Ah is Clutch op toer? Jammer dat ze naar de AB komen. Es kijken of ze nog ergens in de buurt spelen.

Gelukkig mogen smaken verschillen.

Al was de Tool dag op Werchter in 2019 voor mij echt een perfecte dag. Whispering Sons, Kurt Vile, Jungle, Khruangbin, Weezer, The Cure, Kylie Minogue en dan het geniale optreden van Tool.

Voor zo een dag zou ik ook gelijk tekenen!
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.164
1.227
Matt Heafy heeft openlijk online gesolliciteerd voor een plek als headliner op Download 23. Nu ben ik wel een grote Trivium fan. Is een van mijn favoriete band allertijden. Maar eerlijk is eerlijk: iedereen weet dat hoe sympathiek Matt ook is, hij heeft ook vooral veel grootheidswaanzin (hoe zeiden ze dat 20 jaar geleden? De nieuwe Metallica worden?)


Als Trivium fan gun ik het ze maar ze hebben een beetje hetzelfde probleem vind ik als Powerwolf, die andere band die zeker een van mijn favoriete bands aller tijden is: ze hebben het maar het wordt niet opgemerkt door het grote publiek. Ik zie ze dan ook persoonlijk met pijn in het hart niet als een headliner. Maar denk wel dat als de grootheidswaanzin niet teveel naar hun hoofd stijgt, Graspop zeker staat te springen met een contractje voor Trivium
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Matt Heafy heeft openlijk online gesolliciteerd voor een plek als headliner op Download 23. Nu ben ik wel een grote Trivium fan. Is een van mijn favoriete band allertijden. Maar eerlijk is eerlijk: iedereen weet dat hoe sympathiek Matt ook is, hij heeft ook vooral veel grootheidswaanzin (hoe zeiden ze dat 20 jaar geleden? De nieuwe Metallica worden?)


Als Trivium fan gun ik het ze maar ze hebben een beetje hetzelfde probleem vind ik als Powerwolf, die andere band die zeker een van mijn favoriete bands aller tijden is: ze hebben het maar het wordt niet opgemerkt door het grote publiek. Ik zie ze dan ook persoonlijk met pijn in het hart niet als een headliner. Maar denk wel dat als de grootheidswaanzin niet teveel naar hun hoofd stijgt, Graspop zeker staat te springen met een contractje voor Trivium
Headliner zijn ze zeker niet nee. Een spot om 18 of 19 uur op de main zeker. Kijk ook maar naar de huidige tour, co headliner met Heaven Shall Burn. Als je niet in je eentje 013 voltrekt dan ben je nog zeker geen headliner. Powerwolf is dan alweer Afas materiaal en in hen zie ik wel een toekomstige headliner maar wel omkleed met andere grote namen
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Headliner zijn ze zeker niet nee. Een spot om 18 of 19 uur op de main zeker. Kijk ook maar naar de huidige tour, co headliner met Heaven Shall Burn. Als je niet in je eentje 013 voltrekt dan ben je nog zeker geen headliner. Powerwolf is dan alweer Afas materiaal en in hen zie ik wel een toekomstige headliner maar wel omkleed met andere grote namen
+1

Powerwolf vind ik toch wel al gedragen worden door een breed publiek. Alleen vind 'k hun nummers wel veel lijken op elkaar.
Voor mij mist er nog iets, dat ene dingetje, wat het voor mij een leuke headliner zou maken.

In dat opzicht staat Ghost precies wel wat verder. Geen idee aan wat het ligt, maar hen zie ik wel al als (volwaardig) headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.113
7.266
+1

Powerwolf vind ik toch wel al gedragen worden door een breed publiek. Alleen vind 'k hun nummers wel veel lijken op elkaar.
Voor mij mist er nog iets, dat ene dingetje, wat het voor mij een leuke headliner zou maken.

In dat opzicht staat Ghost precies wel wat verder. Geen idee aan wat het ligt, maar hen zie ik wel al als (volwaardig) headliner.
Ik zie in Powerwolf wel een headliner in de nabije toekomst eigenlijk. Lijkt me nu al geen verkeerde headliner voor Alcatraz bijvoorbeeld. Dit jaar op Graspop voor het eerst gezien maar het is wel echt een show, met veel publiek interactie en meezing nummers. Met Ghost heb ik dan weer helemaal niks, al begrijp ik dat ze wel festivals zullen gaan headlinen binnenkort, is dat niet echt iets waar ik naar uit kijk.

Trivium ben ik dan wel weer groot fan van. In 2019 waren ze ook erg goed. Verder mee eens dat ze zeker niets zullen headlinen, zoals @Joslittel al zegt is rond 6/7 uur op de mainstage een prima plek voor die band.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
Ik zie in Powerwolf wel een headliner in de nabije toekomst eigenlijk. Lijkt me nu al geen verkeerde headliner voor Alcatraz bijvoorbeeld. Dit jaar op Graspop voor het eerst gezien maar het is wel echt een show, met veel publiek interactie en meezing nummers. Met Ghost heb ik dan weer helemaal niks, al begrijp ik dat ze wel festivals zullen gaan headlinen binnenkort, is dat niet echt iets waar ik naar uit kijk.

Trivium ben ik dan wel weer groot fan van. In 2019 waren ze ook erg goed. Verder mee eens dat ze zeker niets zullen headlinen, zoals @Joslittel al zegt is rond 6/7 uur op de mainstage een prima plek voor die band.
probleem met powerwolf is (als niet kenner toch) dat ieder nummer op elkaar lijkt, ze hebben een formule die lijkt te werken maar op een moment is het te veel, je kan maar zo veel keer een verschillende oooh oooh ooh laten meezingen door het publiek.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
Headliner zijn ze zeker niet nee. Een spot om 18 of 19 uur op de main zeker. Kijk ook maar naar de huidige tour, co headliner met Heaven Shall Burn. Als je niet in je eentje 013 voltrekt dan ben je nog zeker geen headliner. Powerwolf is dan alweer Afas materiaal en in hen zie ik wel een toekomstige headliner maar wel omkleed met andere grote namen
ik dacht eerlijk gezegd dat trivium hun piek had op vengeance falls en dat ze daarna wat op hun retour waren. moet eerlijk zeggen dat ik na dat album niks meer geluisterd heb van hen. wat trouwens wel echt een goed album was, vengeance falls en in waves daarvoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
ik dacht eerlijk gezegd dat trivium hun piek had op vengeance falls en dat ze daarna wat op hun retour waren. moet eerlijk zeggen dat ik na dat album niks meer geluisterd heb van hen. wat trouwens wel echt een goed album was, vengeance falls en in waves daarvoor.
I highly recommend the more recent releases, in my opinion they are way better than Vengeance Falls.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Headliner zijn ze zeker niet nee. Een spot om 18 of 19 uur op de main zeker. Kijk ook maar naar de huidige tour, co headliner met Heaven Shall Burn. Als je niet in je eentje 013 voltrekt dan ben je nog zeker geen headliner
I think this might easily change within the next few years. I expect them to play a (sub-)headliner set at Wacken next year and that has already helped many bands with their reputation in Germany. Parkway Drive's 2019 headline set is the perfect example. They won over so many people that night, it's really noticable. In 2014 they co-headlined the Sporthalle (~5000 people) with Heaven Shall Burn, in 2022 they headline festivals. Similar things happened with Volbeat, Powerwolf, Sabaton etc when they played their first "big show" in Wacken.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
I think this might easily change within the next few years. I expect them to play a (sub-)headliner set at Wacken next year and that has already helped many bands with their reputation in Germany. Parkway Drive's 2019 headline set is the perfect example. They won over so many people that night, it's really noticable. In 2014 they co-headlined the Sporthalle (~5000 people) with Heaven Shall Burn, in 2022 they headline festivals. Similar things happened with Volbeat, Powerwolf, Sabaton etc when they played their first "big show" in Wacken.
trivium and heaven shall burn are now(2023) playing AB Brussels (cap 2000) together. parkway drive was already playing Vorst nationaal (cap 8000) alone before their headline set at wacken. That's still a big factor of difference in popularity, at least in belgium.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.113
7.266
Ik zie Heaven Shall Burn nog wel eerder een mainstage afsluiten dan Trivium.
Vorige maand nog een headline show van ze gezien op Dynamo, en dat was echt insane. Die band lijkt me een perfecte kandidaat voor een kleinere hardere ms2 afsluiter zoals Lamb of God deed in 2019.
Bullet for my valentine is ook nog wel iets groter dan Trivium denk ik hier, die zie ik ook nog wel een beetje groeien. Laatste album was ook erg sterk.

EDIT: en BFMV heeft ook een headline show op Download pilot gegeven die goed ontvangen is, dat zal ook helpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Ik zie Heaven Shall Burn nog wel eerder een mainstage afsluiten dan Trivium.
Vorige maand nog een headline show van ze gezien op Dynamo, en dat was echt insane. Die band lijkt me een perfecte kandidaat voor een kleinere hardere ms2 afsluiter zoals Lamb of God deed in 2019.
Bullet for my valentine is ook nog wel iets groter dan Trivium denk ik hier, die zie ik ook nog wel een beetje groeien. Laatste album was ook erg sterk.

EDIT: en BFMV heeft ook een headline show op Download pilot gegeven die goed ontvangen is, dat zal ook helpen.
Mee eens. HEaven Shall Burn stond in 2020 oorspronkelijk ook veel hoger op de poster van Graspop. Ik schat BFMV zelf ook hoger in, hebben in tegenstelling tot Trivium en HSB een paar nummers die bijna elke metalhead wel kent. En kan de melodische als extreme metalhead beide wel plezieren.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
That's still a big factor of difference in popularity, at least in belgium.
Definitely, yes. All I'm saying is, I could see Trivium growing more over the next few years. From what I can tell they are already headlining Summer Breeze, no? They've got what it takes, I'm sure of it.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
Headlining summer breeze -> Graspop and download is a very big leap.

Ghost, nightwish, gojira, Amon amarth, nightwish are first in line. I think trivium needs at least 10 years more.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.113
7.266
Headlining summer breeze -> Graspop and download is a very big leap.

Ghost, nightwish, gojira, Amon amarth, nightwish are first in line. I think trivium needs at least 10 years more.
Nightwish is zo lang overgeslagen dat ze 2x in het lijstje moeten, ben het helemaal met je eens.
 
  • Haha
Waarderingen: duck

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
Nightwish is zo lang overgeslagen dat ze 2x in het lijstje moeten, ben het helemaal met je eens.
Had het zelfs niet gezien maar door deze comment laat ik het gewoon staan. Denk dat ik Parkway drive uit het lijstje gekegeld heb voor die 2e nightwish
 
  • Haha
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken